{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
315 visninger | Oprettet:

Elaine L
Elaine L
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12

Neglebidning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min hund er her for noget tid siden begyndt at bide negle. Vi troede først at det var for at gøre os opmærksom på at neglene skulle klippes, men han bider stadig og kun bag på.

Vi ved ikke hvad vi skal gøre for at han stopper. Jeg læste noget med Go' negl, men det er jo til mennesker?

Forslag modtages med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neglebidning
  • #1   12. jun 2014 Vi har nogle venner der kommer her, deres hund bider også negle Jeg vil mene ,det kan være fordi de er beg. at flosse at den gør det smiley

• #2   12. jun 2014 Neglebideri og andet "selvskadende" adfærd kan være et tegn på smerte. Det behøver ikke have noget med neglene at gøre, men det kan være en måde for hunden at afhjælpe stress pga smerter.
    Jeg har en træningskammerat hvis hund har problemer med lænden, den slikker det ene forben hvis der går for lang tid mellem behandlingerne. Den kan slikke og slikke og slikke så der til sidst er en bar plet.

Det er selvfølgelig ikke sikkert der er noget galt med din hund, men det er værd at være opmærksom på evt. ændringer i måden den bevæger sig på og i det hele taget opfører sig.

• #3   12. jun 2014 Det er ofte en afreaktion. Hvad den reagerer på er dog ikke lige til at gætte på..

Min egen hund gør det, når han har kedet sig lige længe nok og han ikke har lavet noget i en rum tid.
    For ham er det stress.

• Elaine L
    Elaine L Tilmeldt:
    dec 2012

#4   12. jun 2014 Winnie B - Vi har næsten lige været til dyrlæge, og de sagde han var sund og rask. Men måske jeg lige skulle ringe til dem.

*CH*- - Det vidste jeg ikke, men det giver meget god mening. Det kunne godt være, fordi han keder sig, for det er stort set altid om aftnen hvor der ikke sker så meget. Men kan man ikke gøre et eller andet? Smøre noget på, så han finder ud af, at det ikke er et hit?

• #5   12. jun 2014 Det er jo at symptombehandle..

Hvis hunden er frustreret over ikke at lave noget, så må man justere på hvad og hvor meget man laver med den smiley

Men som sagt kan man finde mange grunde til det - og det er jo det, I først og fremmest må undersøge.

• #6   12. jun 2014 Jeg vil give både CH og Winnie ret, min egen bider sig i forbenene hvis hun bliver stresset eller keder sig meget. Jeg tror bestemt ikke en hund er så snedig at den tænker "nu bider jeg mig lige i neglene, så mine mennesker kan forstå mine negle er blevet for lange" Det er bare ikke tanker, en hund har.

• #7   12. jun 2014 A-S - min gamle hund gjorde det faktisk hvis vi nølede med at klippe negle. Ikke fordi han gav os besked om at klippe dem sådan rent bevidst, men fordi han blev generet af dem....

• #8   12. jun 2014 CH: Ja, men det er jo så også lidt en anden sag, TS skriver jo decideret at de først troede hunden gjorde det for at gøre dem opmærksom på at neglene skulle klippes... Det er altså lidt langt ude for mit vedkommende.. smiley

• Elaine L
    Elaine L Tilmeldt:
    dec 2012

#9   12. jun 2014 A-S - Fik måske forklaret det forkert. Jeg ved godt, at han ikke ligefrem lå og tænkte, at nu var de sgu for lange, så nu ville han bide dem, så de blev klippet. Men at han bed dem, fordi de generede ham.

Kommentér på:
Neglebidning

Annonce