11.909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kørsel med hund i Tyskland og Holland Kørsel med hund i Tyskland og Holland

Er der nogen der om hunden skal være i bur eller have sele på, når man kører i de to lande?
Synes ikke lige jeg kan finde det på google. Så tænkte, at der måske sidder nogen herinde, som ved det smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel med hund i Tyskland og Holland
  • #1   16. jun 2014 Tja har aldrig undersøgt det .. men har kørt med dem i Tyskland flere gange bare på bagsædet da vi kun har en sedan model ... tror umiddelbart ikke der er nogle regler ... søg evt. på FDM.dk de har tit gode oversigter over regler ...

• #2   16. jun 2014 Tak, det vil jeg prøve smiley Ville være ked af at få en bøde pga en løs hund i bilen

• #3   16. jun 2014 Jeg og kæresten bor pt i tyskland:).
    Der er forskellige regler i de forskelligw storbyer :-).

• #4   16. jun 2014 en hund skal spændes fast / sikres i tyskland.. ingen regler for hvordan, MEN den skal sikres. dvs med sele eller bur

Vorschriften

Tiersicherung im Auto
    Wer ein Tier ungesichert im Auto mitführt, gefährdet nicht nur das Tier, sondern sich selbst, Mitfahrer und andere Verkehrsteilnehmer.
    Die Sicherung von Haustieren im Auto ist nicht nur in der Reisezeit wichtig.

Das ungesicherte Tier kann den Fahrer ablenken und so gefährliche Situationen hervorrufen. Bei einer Vollbremsung kann das Tier durch die Windschutzscheibe katapultiert werden und bei den Fahrzeuginsassen schwere bis tödliche Verletzungen verursachen.

Deshalb sind in den §§ 22 und 23 der Straßenverkehrsordnung (StVO) einschlägige Vorschriften verankert, die unter anderem den sicheren Transport von Hunden im Auto vorschreiben und die Verantwortlichkeit des Fahrzeugführers hierfür bestimmen.

Im gesetzestechnischen Sinne sind Hunde (Tiere) Ladung. Die Ladung ist so zu verstauen und zu sichern, dass sie selbst bei Vollbremsung oder plötzlicher Ausweichbewegung nicht verrutschen oder hin- und herrollen kann. Dabei sind die anerkannten Regeln der Technik zu beachten.

Der Fahrer ist neben anderem dafür verantwortlich, dass die Ladung (also auch im Auto mitgeführte Tiere) vorschriftsmäßig gesichert ist und dass von ihr die Verkehrssicherheit nicht beeinträchtigt wird.

Wie das zu geschehen hat, wird im einzelnen nicht vorgeschrieben. Einen sicheren Transport können z.B. je nach Größe des Tieres eine Box, ein Sperrgitter oder ein geeignetes passendes Geschirr mit einer sicheren Verbindung mit dem Gurtschloss gewährleisten.

Wer diese Vorschriften mißachtet, handelt i.S. des § 49 STVO ordnungswidrig. Einfache Verstöße, etwa das folgenlose ungesicherte Mitführen von Hunden, werden mit 35.00€ Bußgeld geahndet; kommt es zu einer Gefährdung, dann sind 50.00€ und 3 Punkte in der Verkehrssünderkartei Flensburg fällig. (Stand 01/2007)

Entsprechende Sicherungseinrichtungen sollten nur nach fachkundiger Beratung in einschlägigen Geschäften und für das betreffende Tier individuell beschafft werden. Man kann sich auch beim ADAC oder anderen Verkehrsclubs entsprechend beraten lassen.

• #5   16. jun 2014 Pernille, hamborg skal de ikke spændes fast men må ikke side på forsædet:-)

• #6   16. jun 2014 da jeg boede i tyskland var det ligeledes et krav.. har ikke hørt om undtagelser smiley det står jo også i STVO (færdselsloven)

• #7   16. jun 2014 TavleMafiaen- Hmm det er jo ikke nemt at finde ud af så, når man bare er på gennemkørsel igennem Tyskland.

• #8   17. jun 2014 jeg ved at når man har kontakt til opdrætter i Tyskland siger de at man skal huske at hunden skal være i sele eller bur når man køer med dem

• #9   17. jun 2014 Transport af hund generelt i Tyskland, der skal hunden(ladningen) været sikret, så den ved opbremsning eller ulykke ikke kan være til fare for føreren. Hvis ikke hunden er sikret kan man pålægges en bøde på 35 €, og ved uheld kan man få en større bøde, hvis hunden ikke er sikret.

I visse delstater dernede er der strammere krav og større bødestørrelser.

Så hunden skal fastgøres enten med sele eller stå bag gitter/være i fastgjort bur, hvis ikke du vil risikere en bøde. Og i øvrigt så er der trods alt også hundens sikkerhed at tænke på - en hund der ved en hård opbremsning slynges gennem bilen, det ender sjældent godt....

• #11   17. jun 2014 Kirsten- Jeg vil heller ikke køre til Holland med en hund der ikke er spændt fast. Han er dog ikke vant til at sidde på sædet og det bliver han jo nød til med en sele. Mht bur så tænker jeg at sikkerheden ikke er super god med mindre man køber et der er crash testet. Vi låner en bil så vil helst ikke ud og investere i et dyrt bur.

Fru H- Det ender det nok med smiley Må ud og kigge lidt omkring hvad der findes.

• #12   17. jun 2014 Så blev jeg da også klogere ... så må jeg da også ud og se på seler .....

• #13   17. jun 2014 Kj, måske du kan låne et bur eller også må i ud og træne "sidde på sædet i sele". Vores er vant til at være i varebil med gitter, men har uden problemer været med i Tyskland i personbilen siddende på bagsædet i seler. Vi trænede lige et par gange inden, så var det ok.

• #14   17. jun 2014 Kirsten- Vi har et stofbur, men så tror jeg faktisk hellere jeg vil anvende en sele.

Kommentér på:
Kørsel med hund i Tyskland og Holland

Annonce