{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør han det? :-( {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre...
Hver eneste hunhund Aslan møder, prøver han at parre. Han forstår ikke at det bliver sagt nej, der er ingen kontakt til ham overhovedet.
Fx, idag var vi i hundeskoven og en mand komme ind med sin lille dobber tæve på 4 mdr, Aslan og hende siger hej og så begynder han ellers at prøve på at parre hende, han får et nej og stoppe lidt op, men lidt efter prøver han igen.

Ikke så længe efter kommer der en dame ind med sin engelske setter ind, en tæve på 1 år, som næsten lige er blevet steriliseret, hende prøver Aslan også at hoppe på. Hun siger dog fra og Aslan respektere dette og lader hende være og kan fint lege med hende.

Dog siger dobberen ikke fra og han bliver fortsat ved, tiltrods for at han får et nej.

Da vi skal til at gå, da jeg synes det er for meget med Aslan at han er sådan, selvom de andre hundeejer siger at det er helt fint, deres hunde skal nok sige fra, men dette mener jeg ikke er optimalt, da jeg jo ikke ønsker sådan en adfærd fra Aslan's side.

Når men vi er som sagt ved at gå, da der kommer yderligere to hunde mere, en lab tæve og en border collie han, jeg spørger om det er hanner eller tæver de har med, og får svaret en af hver.
Jeg siger så at Aslan ikke kan med andre hanner og skal til at gå, da border collien og Aslan skal til at hilse, fint nok bliver enige med de andre at vi lige prøver, men Aslan gør desværre udfald mod BC og den marker så på ham, fint nok så er der ingen problemer mellem de to. Lige indtil Aslan igen synes at han lige skal vise at det er ham der bestemmer og gør af den anden.

Efter det går vi.


Hvad skal jeg gøre for at stoppe denne uønskede adfærd? Har prøvet godbidder og afledening med legetøj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør han det? :-(
  • #2   18. jun 2014 Linda, den med andre hanner er jeg klar over smiley

    Hundeskoven var bare et eksempel. Men han gør det med ALLE tæver han møder selv på en gåtur. Er normalt kun i hundeskoven når vi er alene derinde smiley


  • #4   18. jun 2014 Og jeg stopper ham også når han prøver at humpe. Da jeg som sagt ikke vil have den adfærd.

    Nogle hanhunde kan han dog godt med, fx min gamle papfars hund.


  • #5   18. jun 2014 Og papillon hanner kan han også sagtens med, synes bare at det er mærkeligt at denne adfærd er kommet smiley

  • #7   18. jun 2014 Ejerne til dobberen sagde at jeg skulle tage fat i øret på ham, og sige nej, det hjalp med hans. Men ved ikke rigtig, synes det var lidt voldsomt.

  • #9   18. jun 2014 Har prøvet hvor jeg tager fat i hans halsbånd og fjerne ham, men han skriger jo simpelthen som om jeg mishandler ham, og jeg vil mene det er ret harmløst at holde i halsbåndet, i andre situationer er der intet, kun når han ved at det han laver ikke er ok. Men vil prøve at gøre det med bilen, for vil helt ikke gøre ting som gør ondt på ham. smiley

  • #12   18. jun 2014 Ja, han er især slem til at hyle op, hvis tingene ikke går efter hans hovede, som fx fjerne ham via halsbånd.

    Vil helt sikkert prøve den med bilen, for det er ret pinligt at have ham med nogle steder og han opfører sig sådan smiley


  • #13   18. jun 2014 Maiken, hundeskoven kommer han kun i når vi er alene og går når der kommer andre smiley I dag var så lige en undtagelse.

    Men hvordan skal jeg så få ham stoppet på fx en gåtur og han gør det? Han reagere ikke på godbidder eller legetøj. Så har svært ved at aflede ham og har virkelig prøvet smiley


  • #14   18. jun 2014 Og jeg sørger også for at træne med positiv forstærkning, da jeg synes bedst om denne metode smiley

  • #15   18. jun 2014 Kan slet ikke se hvorfor han får lov til at blive ved. På med snoren hvis han ikke kan forstå et nej. Det er sindsygt irriterende for andre, når ejere ikke fjerner deres hunde, når de har sådan en adfærd, og sørger for at det ikke fortsætter. Hundene skal ikke klare det selv efter min mening. Får da helt ondt af den lille hvalp.
    Men egentlig er det jo også synd for ham, hvis det et være sammen med andre hunde stresser ham.


  • #17   18. jun 2014 KJ, kan godt se på mit indlæg at det virker som om han gjorde det hele tiden, men han legede og så med dem og især setter tæven, som havde sat ham på plads, men dobberen var for god af sig og sagde intet til det og her gik jeg ind fjernede ham ved nej eller hvor jeg tog ham væk, selvom ejeren af dobberen sagde at den nok skulle klare det selv, da den boede sammen med andre hunde.



  • #18   18. jun 2014 Men jeg kan på ingen måde få fjernet denne adfærd? Kunne ved helt at undgå ALLE hunde jeg møder eller?

  • #21   18. jun 2014 Maiken, nej har ikke fået hjælp til dette problem, så har bare prøvet mig frem, dog uden resultat. Og de jeg stadig er forholdsvis ny i hele hundeverden selvom jeg har læst meget op på forskellige ting, kan jeg altid lære noget nyt, og er rigtig glad for den hjælp jeg kan få. Men vil helt klart prøve med at træningen skal foregår fra lang afstand først og bagefter tættere og tættere på jo, bedre han bliver til det. Og forhåbentlig en dag kan han få nogle faste legekammerater.
    For lige pt, har han ingen.



  • #22   18. jun 2014 Har også overvejet at få en adfærdsbehandler på ham, da jeg gerne vil have hjælp med at håndtere ham og andre situationer også, for han stresser også helt vildt med fx min lillebror.

  • #24   18. jun 2014 Maiken, har gået med træning med ham, dog for lang tid siden, desværre. Og vil rigtig gerne starte igen, da jeg synes det er sjovt at træne, samt vil jeg gerne løbe agility med ham, men da jeg boede hjemme måtte jeg ikke. Men det er intet problem nu når jeg bor selv smiley

    Dog kan jeg først starte med ham når jeg kommer hjem fra USA igen, indtil da har min mor hans træning og sådan smiley


  • #26   18. jun 2014 Tak Maiken, det vil jeg prøve smiley Og så kan jeg også vise min lillebror og min mor, hvad de skal gøre, mens jeg er væk smiley

  • #28   18. jun 2014 Tusind tak, står der også hvordan man benytter sig af denne klikker? smiley

  • #30   18. jun 2014 Super tusind tak for hjælpen Maiken, vil gå op og købe eller låne bogen imorgen smiley

  • #32   18. jun 2014 Har jeg overvejet, men er blevet frarådet det af folk herinde fra smiley

  • #34   18. jun 2014 Ja, det var også det jeg tænkte, men folk herinde siger at det kan trænes væk, så det vil jeg prøve først smiley

  • #37   18. jun 2014 Linda, ja det er rigtigt jeg kan bare gå min vej med ham, men det er desværre ikke alle mennesker her i byen der respektere dette.

  • #39   18. jun 2014 Tak Maiken for en ordentlig forklaring smiley

  • #41   18. jun 2014 Ja, det gør det eller går direkte over vejen til os og man kan se at "kursen er sat".

    Har også oplevet at blive skældt ud fordi, jeg ikke ville lade min hund snakke med deres smiley


  • #43   18. jun 2014 A T - der er jeg ikke helt enig, hormoner kan være svære at overgå, men med rette træningsmetoder og forholdsregler, så kan man sagtens få en velfungerende hund med rasende hormoner.

    Ts - jeg vil også sige, at træning, træning og atter træning er vejen frem. Ved ikke hvordan din hund reagerer i nærheden af andre hunde, men start træningen lige inden han begynder at stresse. Altså find den afstand som din hund kan klare uden at stresse, og begynd positiv kontakt træning der. Efterhånden som hunden bliver dygtigere og mere rolig, så rykker du tættere og tættere på.

    Efterhånden vil du kunne have kontakt med hunden, selvom der er andre hunde omkring den. Og så fjern hunden fra stressede situationer, kan den ikke med hanhunde, så hold den væk fra hanhunde, og træn langsomt hanhundes nærvær.


  • #45   18. jun 2014 Han flyver frem i snoren, når der er andre hunde der gør forbi og indbyder til leg.
    Han fundet én hanhund her i området han klinger super godt med uden at stresse, de leger når de ser hinanden og det sker ellers ikke så tit at han gider det mere. En dejlig afbalanceret Collie, de to elsker at lege med hinanden og der er ingen problemer, der er også en lille "Kvik", så han leger fint med.

    Han stresser ikke ved hanhunde og det er dét der gør det så svært for mig, at finde ud af hvad der trigger ham i netop den situation. Han kommer glad hen til dem med logrende hale og snuser til dem, men lige så snart de snuser til ham, ja så bliver han sur. Dette har han gjort med min underbo's store hund og siden da, har han ikke været sammen med andre hanhunde.


  • #46   18. jun 2014 Så må du få kontakt med ham, og så træne at hanhunde kommer tættere og tættere på ham, mens du holder en god kontakt. Går det for stærkt, så vil han reagere, og i skal gå et par skridt tilbage i træningen.

  • #50   18. jun 2014 Træning er vejen frem.

    Min egen cavalier blev meget tæve glad da han blev kønsmoden, og det gider jeg simpelthen ikke, så jeg eftersøgte løbske tæver til at træne sammen med, og det hjalp så godt, i dag reagere han ikke med mindre tæven er højløbsk, og jeg kan stadig sige nej og så stopper han med det samme.

    Men jeg vil også sige, jeg har trænet med ham fra han var hvalp, så vi havde fuldt ud styr på kontakten og de alm kommandoer, så jeg vil sige du skal finde et godt sted og starte til noget hundetræning, for nu mere du træner med din hund, nu bedre vil jeres kontakt også blive og så vil du kunne træne disse uvaner væk.

    Min egen tæve har lige været i løbetid, og min han var fuldstændig ligeglad med hende, indtil hun var helt højløbsk, men han prøvede ikke at hoppe på hende, han forstår et nej og ligger sig ned, og jeg bruger kun positiv træning, han er ikke blevet trænet med andet end klikker, ros og guffer smiley


  • #51   19. jun 2014 Nadja, har trænet meget med ham det første års tid, ved godt at det ikke er særlig lang tid, men så flyttede jeg på landet med min mor og så gad hun ikke det mere, havde ikke så meget at skulle have sagt på daværende tidspunkt.

    Jeg har efterfølgende trænet og holdt fast ved de ting vi har lært fra træningen, bl.a. sportræning, hvilket Aslan elsker. Hér kan jeg få ham til lystre og ignorere andre hunde. Til alm. hundetræning kunne jeg ikke, lige meget hvor spændende jeg prøvede at gøre mig selv.

    Men som sagt, når jeg kommer hjem fra USA, så begynder jeg på intensiv træning og melder mig til et træningshold, samt har jeg fået lov til at være med til ringtræning med ham, selvom han ikke har tavle på, så det skal jeg også prøve med ham, tænker det bliver en god møde at villigeholde de ting fra hundetræningen smiley

    Og når han så kan ignorere andre hunde fuldstændig og ikke stresse op, skal vi løbe agillity som jeg altid har drømt om smiley

    Så fra nu af og til jeg tager afsted, træner vi ekstra meget på gåturene kontakt og undgår alle hunde indtil han kan slappe af smiley


Kommentér på:
Hvorfor gør han det? :-(

Annonce