{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.218 visninger | Oprettet:

gode erfaringer med ny sele {{forumTopicSubject}}

Jeg har gennem længere tid hjulpet et par stykker med deres hunde som havde forskellige problemer.
I den forbindelse kom jeg i kontakt med en y slags sele - VGW Bältet Extension.

En af ejerne havde fået den anbefalet af nogle til et rallyarrangement i Sverige og have købt en med hjem .

Problemet med hendes hund er at den trækker både fordi den vil fremad men også som en form for stress fordi den er utryg ved mange forskellige situationer. Den til IKKE tage godbidder i træningen af at gå uden at trække og forstærker sig selv ved at løbe frem i snoren...

Hun ville gerne prøve at træne med den nye sele og på trods af min skepsis (jeg er hverken tilhænger af at bruge kvæl, haltier, eller antitrækseler som strammer under benene osv. til træning af ikke at trække) indvilgede jeg i at prøve det.

Og jeg må sige at jeg faktisk var positivt overrasket. Det var som om selen (naturligvis sammenholdt med træning) var med til at hjælpe hunden til at bryde det uheldige mønster den var i. Samtidig virker selen faktisk meget behagelig for hunden (til forskel fra de mange andre antitrækting jeg er fladet over).

Naturligvis kan hunden godt trække i denne sele - så skal man bruge den til antitræktræning skal men selvfølgelig kombinere det med træning. Men ja efter at jeg har set denne sele i brug på to hunde (den ovennævnte og en usikker golden (som ikke rigtig træk men som virkede til at falde lidt mere ned med selen) må jeg sige at jeg indtil videre er ret positiv overfor denne sele (og snor)

Nu har jeg så prøvet den på Salik. Salik trækker ikke og er ikke usikker eller noget. Men han går skævt hvis han kan mærke snoren røre ham bagpå. Dette undgår vi med denne selen og det er jo dejligt.

Det som tiltaler mig ved denne sele er netop at den virker til at være meget behagelig for hunde både at gå med og have på, at den er skabt ud fra en tanke om at den skal være mest mulig skånsom for hunden og ikke bare en hurtig løsning som bygger på ubehag hos hunden (som en del andre remedier der kan købes)

Hvad tænker I om den og har I nogle erfaringer med den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode erfaringer med ny sele
  • #1   22. jun 2014 Jeg ved intet om den, men jeg vil gerne vide lidt om den også. Den ser interesant ud.

  • #2   22. jun 2014 ja - den virker meget behagelig for hunden og hos de 3 hunde jeg har set dem i brug har den fungeret utroligt godt

  • #3   22. jun 2014 Vi har den til vores hund, en fransk bulldog - og vi elsker den! Han er en lille bulldozer der vil frem når han feks ser en anden hund og så kunne vi ellers lokke med alverdens godbidder, uden han ænsede vi var tilstede. Det har selen virkelig hjulpet på - at han bliver opmærksom på os, når han ellers vil fremad!

    Derudover har den generelt bare gjort vores ture mere behagelige og afslappende, eftersom Joey hurtigt fangede at han ikke fik noget ud af og trække med denne sele på.

    Mange tror dog vi har givet vores hund selen forkert på, men det er altså rigtig nok at den skal sidde der foran ;o)


    profilbillede
  • #4   22. jun 2014 ja det er netop også sådan jeg har oplevet den. Hunden falder ligesom mere ned og blev mere opmærksom. Og så synes jeg det er super dejligt at den faktisk ser ud til at sidde rigtig godt og ikke genere hunde -- at man faktisk kan se og mærke på selen der tænkt over at den skal være skånsom mod hundens krop

  • #5   22. jun 2014 Spændende! Følger lige med smiley

    Katrine det er godt nok et skønt billede! Sikke en charmetrold! smiley


  • #6   22. jun 2014 ja jeg synes nemlig den virker meget spændende. Den går jo som sådan hverken det ene eller andet ved hunden - det er bare snoren som sættes et andet sted og derved giver en anden fornemmeles for hunden.

    Den golden jeg omtalte før er meget følsom omkring hvilke seler hun har på og stivner let hvor selen eller halbådet er det mindste ubehageligt og hun har bestemt intet imod selen. Nu har jeg selv investeret i en til Salik bare for at se hvordan den egentlig er og så fordi den får Salik til at gå fint lige smiley


  • #7   22. jun 2014 Jeg tænker måske, at den ikke er helt vild god, til hunde der trækker meget..
    Tænker lidt, om de så ikke kan trække sig skæve?


  • #8   22. jun 2014 Den Danske Kæmpe: det tror jeg du kan have ret i. Jeg tror ikke den er optimal til en hund som vil blive ved med at trække vedvarende hvis man ikke kombinerer med det gå pænt træning.
    Men jeg vil sige at den hund hvis ejer introducerede mig til selen, som før virkelig trak og hvor gå pænt træningen var temmelig vanskelig, meget hurtigt begyndte at reagere anderledes. Han trak hurtig frem men kunne ikke fastholde et konstant træk og vendte derfor stort set med det samme om og kunne guides af ejer. Samtidig gjorde snoren (elastik) at han ikke fik hårde ryk.

    Men ja er det muligt for en hund at blev ved at trække i selen og gør den det (uden at der trænes gå pænt) så tror jeg du har ret i at selen ikke er genial. Men hvor jeg har oplevet end indtil nu har den være overraskende positiv.


  • #9   22. jun 2014 Håber der kommer flere på banen, med erfaringer.
    Jeg har selv en lille trække-røv, og hans regner lynhurtigt gå-pænt træningen smiley

    Så jeg følger fortsat med! smiley


Kommentér på:
gode erfaringer med ny sele

Annonce