Hund i kano! Hund i kano!
Jeg tænkte på om nogle har gode råd til at have hunden med i kano? Vi skal afsted onsdag-søndag her i sommer og vil selvf gerne være godt forberedt!
Så hvad skal jeg huske?
Og gode råd til at hun ikke får det for varmt!
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 76
Vi havde vores hund med engang på kano tur, men tjek lige hvis det er sådan noget på gudenåen eller sådan nogle steder så må man ikke have hund med, så tjek lige om I gerne må have den med, for folk bliver altså en lille smule sure hvis man gør det alligevel.
Vi havde bare en skål med til ham så han kunne få noget vand, men ellers lå han bare i sin kurv midt i kanoen .
jun 2014
Følger: 1 Svar: 6
Det hedder en bådshage
(link fjernet)
Og var nok en ide at have med, men forsøg dog at få hunden ind til bredden, hvis den ryger i, og ikke op i kanoen midt på vandet, men den havde du nok regnet ud.
jun 2014
Følger: 1 Svar: 6
Men ikke noget man nødvendigvis tænker på at have i en kano, så en god ide fra din side. En hund der ikke er vant til at sejle, som "falder" over bord, kan jo gå lidt i chok, og være meget svær at få indhentet igen.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.412
Vi har en god redningsvest med håndtag i.
Plastik vandskål som kan foldes sammen
Hvis der er meget sol, en lille paraply/parasol
Flåttang
jul 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 22
Redningsvest
Spyd med lang Line
Mad,vand, skål
Aktivt kul
Noget mod hugorme bid
Flåttang
Paraply
Transport bur (sammenklappeligt)
Regnfrakke
Legetøj/tyggeben
Har netop lånt sådan en lang tang der?
Børste
Og så satser jeg selvfølgelig på at huske hunden!
Jeg kan godt lide at være godt forberedt og har selvfølgelig på skrift at hun gerne må komme med
Vi har desværre ikke mulighed for en "prøvetur" men satser på at det nok skal gå og hun er jo en lille 2kg's hund så hun kan nok ikke engang se udover siderne ??
Hvis jeg mangler noget må der gerne komme flere input! ??
jul 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 22
Er der mon andre der har haft hund med på gudenåen? Som ved nogenlunde hvilke pladser de er tilladt?
Hund i kano!