{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Og hvad gør man så lige? Fundet hund {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg har i dag fundet en hund ikke så lang fra os. Der var ingen ejer i nærheden, den var løs og fulgte efter os. En vi kender, som bor hvor vi fandt den, havde ikke set den før, så den boede højest sandsyndeligt ikke lige der.

Hvad gør man? Vi tog den med hjem i min have, hvor den kunne være imens vi opslog hunden på områdets gruppe, så folk kunne skrive hvis de ejede eller kendte hunde. Ingen respons i et par timer. Vi ringede til politiet, man ja, hvis ejer ringer til dem, så kan de henvise til os.

Nu har vi taget den ind i gangen (den stakkels hund stod jo ude i regnen), men hvad gør man med den nu? Den kan ikke være i hele huset, den er gigantisk (dog meget sød) og vi har jo Viktor (Chihuahua). Går man tur med den? Giver den mad? Hvad gør man, når ingen kontakter en?

Den har fået lidt mad og vand..

Nogle som ved hvad det er for en race/blanding?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Og hvad gør man så lige? Fundet hund
  • #1   26. jun 2014 Man får en dyrlæge eller anden med chipscanner til at tjekke den for chip, og dyrlæger kan slå ejeren op i dhr.

• #2   26. jun 2014 Tag den med til nærmeste dyrlæge og få tjekket om den er chippet. Så kan de finde ejeren. Ved ikke om politiet også kan tjekke det for jer.

• #3   26. jun 2014 Ring og sig til politiet at I ikke kan have den mere smiley

• #4   26. jun 2014 Vi er også ved at ringe til noget dyrlæge nu tror jeg.

• #5   26. jun 2014 Man kontakter politiet. Sandsynligvis er den efterlyst af sine ejere. En anden mulighed er at tage til nærmeste dyrlæge og få tjekket chippen så man kan finde frem til ejeren.

Men skynd dig nu at kontakte politiet, det burde du have gjort straks da du fandt hunden.

• #6   26. jun 2014 De internater som politiet bruger burde også kunne slå en evt. Chip op.

• #7   26. jun 2014 godt I har givet den mad og drikke ...

Tror måske der er noget Flatcoated retriever i med Berner Sennen, eller Berner med labrador...

Nu har de jo nok lukket, men ring evt. til de nærmeste dyrlæger, måske nogen kender hunden, eller måske ejer har henvendt sig.

Ring. evt. til dyreinternater omkring hvor I bor ...

Er hunden chippet burde en dyrlæge kunne aflæse chippen, ved ikke om politi og internater har den slags udstyr ....

• #8   26. jun 2014 Dyrlæge ja. Og ellers ville jeg tilbyde den noget mad og drikke i tilfælde af at den har været væk i længere tid smiley

• #9   26. jun 2014 Sig til politiet, at du/i ikke har mulighed for at have den, så må de hente den.
    Det skal de gøre.

• #11   26. jun 2014 Anni - Vi har jo kontaktet politiet, og nej, den var ikke efterlyst der? Vi har ringet 2 gange.

Min mor er i kontakt med dyrlæge og dyrlæge siger det er politiets opgave, og at politiet skal tjekke for chip… Hmm..

• #12   26. jun 2014 politi gør intet ved det .
    tag ud til en dyrlæge med hunden og sige at i har fundet en hund

• #13   26. jun 2014 Jeg tror ikke den har været væk længe, da den ikke er efterlyst....der er sikkert nogle der kommer til at savne den. Jeg ville ikke give den mad endnu, det kan være den har foderallergi, men vand skal den selvflgelig have.

Har I spurgt om politiet vil tjekke for chip?

• #14   26. jun 2014 hunden ser jo umiddelbart sund og velnæret ud, så mon ikke snart nogen savner den ..

Nu er ferietiden jo også så småt startet så der er vel den mulighed at det er en hund der ikke normalt er i området men som måske passes af nogle ....

Som Dorte skriver, jeg ville også gøre som jeg ønskede andre gjorde hvis det var en af mine, og hvis overhovedet muligt ville jeg beholde den hos mig fremfor at sende den på et af politiets internater ... kan huske historien herinde fra hvor det kun ved et rent tilfælde endte med at hunden kom hjem, da politiet ikke havde orden i deres papirer, så da ejer efterlyste hunden stod det slet ikke opført at den var fundet og var på et internat .....

• #15   26. jun 2014 Jeg havde en hund på slæb en dag, jeg tog den ind i bilen og kørte op til dyrlægen.
    De tjekkede den for chip, fandt ejer, og så ville dyrlægen tage den ind, indtil ejer kom, medmindre jeg ville tage den med hjem og hun ku hente den der.

Så tag forbi en dyrlæge i nærheden og sig den er fundet, og du ik ved hvem den er.
    Så tjekker de den.

• #17   26. jun 2014 Uha ja, så er den kommet hjem! Under lidt underlige omstændigheder…

Jeg gik en tur med den til området, hvor jeg fandt den og spurgte folk, jeg mødte, om de kendte den. Det gjorde de ikke. Kom så ned tæt på hvor vi fandt den og mødte moderen til hende, som ikke kunne genkende hunden tidligere.

Hun siger så 'Gad vide om det er Michaels?' Vi går hen til Michael, og ganske rigtigt, det var hans hund. Men han vidste så bare ikke at hunden var væk, han troede at hunden var blevet hentet, som den gør hver anden weekend om torsdagen. Han var noget forbavset over, at den havde været væk…

Men godt vovse kom hjem!

• #18   26. jun 2014 Desværre er det langt fra alle dyrlæger der vil tjekke chip uden betaling (for ja, det ER faktisk politiets opgave)
    Så fat i politiet igen. Hvis ellers hunden er registreret, så kan ejer jo kontaktes med det samme, hvis bare hundens chip aflæses, så de må da lige komme igang.

Hvis ikke ejeren findes i dag, og i ikke har mulighed for at den kan overnatte til i morgen (den behøver jo ikke komme "helt ind" gangen e.l. er ok), så må den jo afleveres til politiet som så fragter den på internat. Det er deres opgave, og det må man gerne sige til dem.
    -men personligt lod jeg den overnatte hvis muligt, jeg ville ikke bryde mig om at sende hunden afsted til internat.

• #19   26. jun 2014 Nå for pokker. Jamen det var da godt nyt smiley

• #20   26. jun 2014 Godt at den kom hjem
    Jeg havde en gang fundet en kattekilling Og gik og satte sædler op alle vejne Næste dag kom der en mor med et lille barn og hentede denDe var over lykkelige for at jeg havde fundet den Takkkede og takkede og stak mig en stor buket blomster Se det er dyre mennesker ,som virkelig holder af deres dyr smiley

• #22   27. jun 2014 Vi har desværre ofte fundet hunde her omkring, den ene gang hele 2 hunde inden for 24 timer.
    Min egen tæve var i løbetid, og den ene hanhund fulgte efter os på tur. Det lykkedes at fange den, men vi kunne naturligvis ikke have den hjemme - når vi havde en højløbsk tæve. Efter at have talt i tlf med politiet i næsten 40 min. (meget sød politimand) blev vi enige om, at den måtte bo hos min mor indtil ejer meldte sig - for at undgå at ejer fik en stor bøde.
    Først næste formiddag kom ejeren - hunden stak ofte af, vi havde set den MANGE gange - men efter at vi tog den ind, har vi faktisk ikke set den siden. Jeg tror han lærte lektien. smiley

Den anden var en stor lys lab, som stod udenfor huset og skabte sig tidligt om morgenen. Det var dagen efter (faktisk inden den første hund var blevet hentet) der valgte min kæreste at gå en laaaaang tur med den, og så kom der en ung dreng forbi og hentede den. Ingen af hundene havde tegn.

Forleden fangede jeg den lyse lab igen, stadig intet tegn. Jeg gik rundt med den i området, og efter 30-40 min. kom ejerne igen. Der sagde jeg, at de altså måtte se at købe et skilt! Det er bare ikke i orden, og det bliver en dyr fornøjelse næste gang vi fanger ham. smiley

Ville ønske alle folk gad investere i et skilt, det koster altså under 100 kr. og sparer folk for meget besvær (og ejerne selv for en dyr regning..)

• #23   27. jun 2014 Godt vovse kom hjem

VI har osse prøvet at der rendte en løs lille nullermand rundt her ved den temmelig befærdede vej hvor vi bor.
    Den måtte blive i haven, da vi på det tidpunkt havde vores rottweiler og 2 franske bulldogs.
    Vi ringede til Falck så kom de efter nogle timer og hentede den, de kom på et incernat (staves?) og ejer fik en bøde for at den var løbet væk og regning for ophold og hentning af Falck.
    Det var ikk en hund fra området jeg kendte, så kunne ikk have andlet anderledes

Kommentér på:
Og hvad gør man så lige? Fundet hund

Annonce