{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Skambid i bernstof parken i dag :( {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Kommer i bernstof parken en del, med min søster og hendes hund , og har gjort i ca 3 måneder .

Det er indtil videre , vores favorit sted . Der er så smukt der ude .
Og er både , skov , og så masser af store plæner . Og allervigtigst, også et godt hunde miljø. Og ejere der tager ansvar for deres hunde .
Har kun mødt 1 ejer der ude, der ikke så hendes hund var et problem . Og det er ret lidt , i forhold til i det område jeg bor i .

Men så i dag gik det galt , heldigvis ikke for vores hunde . Men rystet var man .

kommer gående ved slottet, da jeg møder en dame , med sin hund , jeg har snakket meget med flere gange . Og hun fortæller mig , at for få min siden , var der et ovre fald på en lille hund ,

kendte ikke navnet på racen , men var kun meget lidt større end min egen , som vejer 4, 5 kg . Den var hvid.
Hun stod lige ved siden af og så det hele , en border collie , kom løbende uden ejer,
Og løb hen til den lille hund , snuste til den , og den lille snuser også ,
og er på vej væk , da den ud af det blå , angriber ,
med bid, lige i hoved , ved snuden op til øjet, det havde blødt kraftigt . Border collien , løber væk lige efter.
Og ejer er stadig ikke og se . Hvad sker der lige for ,
at en hund der kan angribe , sådan , ovre hoved kommer i en hunde park? , men samtidig , er der ingen ejer at se i nærheden? . Vi tog hjem lige efter, da vi ikke turde blive der.
Øv!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skambid i bernstof parken i dag :(
  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #2   1. jul 2014 Hvordan det kan ske? Du stoler da for pokker ikke 100% på din hund??!

Alt kan ske, også i hundeverden!

• #3   1. jul 2014 Der er desvære nogle der ikke har styr på deres hunde. smiley

• #4   1. jul 2014 Hvis man ikke har styr på sin hund så hold den da i snor eller find et sted hvor der ikke kommer andre hunde jeg tror ikke at jeg kunne styre mit temperament hvis det var min hund der blev bidt smiley smiley

• #5   1. jul 2014 Kunne det ikke være en hund, som var der uden ejer Altså lige var smuttet en tur på egen hånd Men jeg syntes det lyder mærkeligt af en Bordercollie Men jeg kender så heller ikke alle bordercollies

• #6   1. jul 2014 Ja vi kommer så aldrig i Bernstofsparken mere. Vi var der da Victor var hvalp. Alt for mange lader deres hunde løbe rundt i vild leg, der hurtigt går over gevind. En stor lab kom i fuld fart hen og skovlede Victor op i munden. Han hylede op og blev sluppet med det samme. Ejer grinede og sagde han gør ikke noget, han tror bare det er et tøjdyr.
    Ja vi har så siden kæmpet med victors angst overfor store hunde.
    Og har hørt om flere tilfælde, hvor det er gået galt i Bernstofsparken. Flere tilfælde af skambid

• #7   1. jul 2014 Ja jeg har dæleme også set nogle grimme overfald og bid i bernstorff parken. Kommer der ikke mere af samme grund!

• #8   1. jul 2014 Jeg kender ikke Bernstofsparken, men risikoen for overfald/skambid er vel til stede, når man befinder sig et sted med mange løse hunde?
    Det er jo desværre ikke alle hundeejere, der er lige ansvarsbevidste.

tine h - Viktor har gjort det samme med en Pomeranien-hvalp (samme alder som ham), da de begge var 3-4 måneder gammel. Det var ikke særlig sjovt for mig som ejer, at min hund gjorde sådan. Og nej, jeg grinede ikke! Men det har altså efterfølgende også været mig, der har måttet bede ejerne af den lille hund om at holde deres hund væk fra min - af hensyn til deres egen hund smiley De har ikke fattet det endnu - men Viktor tager så heller ikke mindre hunde "i munden" mere. Det har han lært er no-go.

• #9   1. jul 2014 Og jeg kommer der ikke, da der er meget stor risiko for at hunden får hjerteorm netop i Bernstorffparken

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #10   1. jul 2014 lyder da egentlig meget lidt som "skambidt"..... men hva. overdrivelse fremmer vel forståelsen.

Hvad sker der iøvrigt for alle kommaerne?

• #12   2. jul 2014 Tine H pyha havde ikke troet det var så slemt smiley som sagt i de 3 måneder jeg har kommet der, har hvad jeg ved af ikke været bid , da jeg snakker med mange af de faste der kommer der, hver dag. Og så noget går jo i kæde vis er . Men må have være før, jeg begyndte jeg komme . Eller noget jeg ikke har opdaget . Men vil du mene der er flere bid end i andre parker ? Og kan du deltaljer de bid du har oplevet ?

Julie S det jeg da ked af at høre du har oplevet smiley hvor mange snakker vi om ?

• #13   2. jul 2014 Majbrit hvordan ved du det ?

Allergisk ovre for snobber så blev jeg da klogere på en border collie s sind . Og det da så ikke et sted, for den race , og være i en hunde park, når den kan reagere sådan . Forstår godt hvad du mener med, at når man har sin hund med i en hunde park, skal man være forberedt på at alt kan ske når der er en masse fremmed hunde der løber rundt samme sted .
    Men vil så også sige at der er forskel på hvilken ejer der er med sin hund der, på den måde at vis man hele tiden har øjene på sin hund , og holder sig tæt på den , og kender lidt til hunde sprog , vil man i de fleste tilfælde ,
    godt kunne se vis de indbyrdes hunde, signaler , at de kan køre af sporet, og man så får sin hund kaldt til sig , og går væk. Så man ikke kommer ud , i at de bider hinanden .ser passive , ejere der sidder og snakker , uden at holde spor øje med hvad sin hund fortager sig . Og det der det hurtigt kan gå galt .og dem er jeg ikke en af .
    Jeg går rundt med min hund , og er med hver gang den hilser på en anden hund . Vis jeg sidder ned på et tæppe. Er han hos mig , eller to meter fra mig . I få tilfælde er der desværre nogen hunde , der kan finde på at bide fra sig , unden noget hunde sprog , der viser , dig gider jeg ikke!! Ja det en risiko man løber.
    Men den risiko løber jeg så , men til gengæld , har jeg en hund som får uendelige mange gode timer, og gode oplevelser, ved at kunne løbe frit ,

jeg bor midt i byen, og ingen steder jeg kan slippe min hund løs , hvor der så ikke ville være andre hunde i nærheden . Og ville ikke kunne byde min hund et liv kun i snor . Det vil jeg ikke byde ham . Han er et lille energi bundt , og elsker at løbe rundt og stærkt, som den lille raket han er .

• #15   2. jul 2014 Jeg kan ikke give dig detaljer, da jeg ikke har oplevet det selv, men kun hørt om flere der har oplevet dette. Gik på hundeskole i Hellerup og der var flere der fortalte om hvor tit de oplevede der var ejere som ikke havde styr på deres hunde og bid episoder. Vores egen oplevelse var at mange store hunde havde en fest flere steder i parken med at tumle rundt. Og at de pludselig stak af og over mod andre hunde som holdt sig væk fra den voldsomme leg. Folk kommer mange steder fra og benytter Bernstofsparken og ikke alle er lige ansvarsbevidste.
    Ja og så er der rigtig meget hjerte/lungeorm i omløb.
    Geelsskov benytter vi istedet, her er der mere styr på tingene, og har ikke oplevet at der bare tonses der ud af.

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
    #16   2. jul 2014 " Og ville ikke kunne byde min hund et liv kun i snor"
    Den holdning er der desværre alt for mange hundeejere som har. Det resulterer så i løse hunde overalt, til gene for hundeejere, som holder deres hund i snor. Løse hunde hører til i folks egne haver eller i hundeskovene.

• #18   2. jul 2014 Gnekko ja nu det jo også en hunde park vi snakker om, så forstår ikke hvad du mener med , " løse hunde høre til i folks egne haver eller hunde skove" ?? smiley

Kommentér på:
Skambid i bernstof parken i dag :(

Annonce