Skambid i bernstof parken i dag :( {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Kommer i bernstof parken en del, med min søster og hendes hund , og har gjort i ca 3 måneder .
Det er indtil videre , vores favorit sted . Der er så smukt der ude .
Og er både , skov , og så masser af store plæner . Og allervigtigst, også et godt hunde miljø. Og ejere der tager ansvar for deres hunde .
Har kun mødt 1 ejer der ude, der ikke så hendes hund var et problem . Og det er ret lidt , i forhold til i det område jeg bor i .
Men så i dag gik det galt , heldigvis ikke for vores hunde . Men rystet var man .
kommer gående ved slottet, da jeg møder en dame , med sin hund , jeg har snakket meget med flere gange . Og hun fortæller mig , at for få min siden , var der et ovre fald på en lille hund ,
kendte ikke navnet på racen , men var kun meget lidt større end min egen , som vejer 4, 5 kg . Den var hvid.
Hun stod lige ved siden af og så det hele , en border collie , kom løbende uden ejer,
Og løb hen til den lille hund , snuste til den , og den lille snuser også ,
og er på vej væk , da den ud af det blå , angriber ,
med bid, lige i hoved , ved snuden op til øjet, det havde blødt kraftigt . Border collien , løber væk lige efter.
Og ejer er stadig ikke og se . Hvad sker der lige for ,
at en hund der kan angribe , sådan , ovre hoved kommer i en hunde park? , men samtidig , er der ingen ejer at se i nærheden? . Vi tog hjem lige efter, da vi ikke turde blive der.
Øv!
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
Alt kan ske, også i hundeverden!
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.484
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 66
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.236
Ja vi har så siden kæmpet med victors angst overfor store hunde.
Og har hørt om flere tilfælde, hvor det er gået galt i Bernstofsparken. Flere tilfælde af skambid
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Det er jo desværre ikke alle hundeejere, der er lige ansvarsbevidste.
tine h - Viktor har gjort det samme med en Pomeranien-hvalp (samme alder som ham), da de begge var 3-4 måneder gammel. Det var ikke særlig sjovt for mig som ejer, at min hund gjorde sådan. Og nej, jeg grinede ikke! Men det har altså efterfølgende også været mig, der har måttet bede ejerne af den lille hund om at holde deres hund væk fra min - af hensyn til deres egen hund
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
jun 2013
Svar: 478
Hvad sker der iøvrigt for alle kommaerne?
dec 2013
Følger: 37 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 132 Svar: 938
Julie S det jeg da ked af at høre du har oplevet
dec 2013
Allergisk ovre for snobber så blev jeg da klogere på en border collie s sind . Og det da så ikke et sted, for den race , og være i en hunde park, når den kan reagere sådan . Forstår godt hvad du mener med, at når man har sin hund med i en hunde park, skal man være forberedt på at alt kan ske når der er en masse fremmed hunde der løber rundt samme sted .
Men vil så også sige at der er forskel på hvilken ejer der er med sin hund der, på den måde at vis man hele tiden har øjene på sin hund , og holder sig tæt på den , og kender lidt til hunde sprog , vil man i de fleste tilfælde ,
godt kunne se vis de indbyrdes hunde, signaler , at de kan køre af sporet, og man så får sin hund kaldt til sig , og går væk. Så man ikke kommer ud , i at de bider hinanden .ser passive , ejere der sidder og snakker , uden at holde spor øje med hvad sin hund fortager sig . Og det der det hurtigt kan gå galt .og dem er jeg ikke en af .
Jeg går rundt med min hund , og er med hver gang den hilser på en anden hund . Vis jeg sidder ned på et tæppe. Er han hos mig , eller to meter fra mig . I få tilfælde er der desværre nogen hunde , der kan finde på at bide fra sig , unden noget hunde sprog , der viser , dig gider jeg ikke!! Ja det en risiko man løber.
Men den risiko løber jeg så , men til gengæld , har jeg en hund som får uendelige mange gode timer, og gode oplevelser, ved at kunne løbe frit ,
jeg bor midt i byen, og ingen steder jeg kan slippe min hund løs , hvor der så ikke ville være andre hunde i nærheden . Og ville ikke kunne byde min hund et liv kun i snor . Det vil jeg ikke byde ham . Han er et lille energi bundt , og elsker at løbe rundt og stærkt, som den lille raket han er .
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.236
Ja og så er der rigtig meget hjerte/lungeorm i omløb.
Geelsskov benytter vi istedet, her er der mere styr på tingene, og har ikke oplevet at der bare tonses der ud af.
jun 2009
Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
Den holdning er der desværre alt for mange hundeejere som har. Det resulterer så i løse hunde overalt, til gene for hundeejere, som holder deres hund i snor. Løse hunde hører til i folks egne haver eller i hundeskovene.
dec 2013
Skambid i bernstof parken i dag :(