{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

at vælge den rette nye ejer? {{forumTopicSubject}}

Hej
Sagen er den at jeg skal have besøg af en dame på fredag som skal hilse på den ene af hundene som muligvis skal flytte af forskellige årsager,

men det er første gang jeg selv skal "vælge" en ny ejer.

så nu vil jeg høre om der er nogle der har et par tips til hvad jeg evt kan spørge om og hvad jeg selv skal være opmærksom på selvfølgelig udover min mave fornemmelse,

Hunden er en voksen hund ikke en hvalp. og køber kender godt begrundelsen til at hun skal flytte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at vælge den rette nye ejer?
  • #2   15. jul 2014 alenetid har jeg forhørt mig om, og det samme med boligforhold, racen er lidt svær fordi det jo er en blanding, og en af kravene til nye ejer er at den skal bo alene så det er opfyldt smiley

  • #4   15. jul 2014 det var mere om der var ting der var vigtige at holde øje med smiley alle div ting og overvejelser i forbindelse med at hunden skal videre har vi vendt, og det var heller ikke en replik jeg manglende men om der var noget jeg skulle være opmærksom på når hun besøger mig og hunden smiley

  • #5   15. jul 2014 Vær meget opmærksom på hvordan personen går til hundene, hvad er hundens reaktion og hvad er dit personlige indtryk smiley
    Jeg ville nok gå en tur med hund og personen og se hvordan det blev taklet;)


  • #6   15. jul 2014 Jeg ville nok høre om holdningen til hundehold passer til hunden. Fx ville min aldrig trives med ikke at måtte komme i møblerne eller fjollede 'dominans'-teorier.

    Og så hør lidt til personene hunde-historik. Hvor mange hunde, har hun haft? Kom de videre af naturlige årsager eller...?


  • #8   15. jul 2014 Må indrømme at jeg plejer at Google mine hvalpekøbere inden besøg. Måske kigge lidt på deres facebook (hvis de har) eller se om jeg kan finde andre oplysninger på dem som kan fortælle lidt om hvem de er. Det fortæller gerne en del om en person smiley

  • #9   15. jul 2014 tak for gode tips smiley det vil jeg prøve, smiley


  • #10   15. jul 2014 Da jeg solgte Sille på godt 2 år Var det vigtigste for mig at hun skulle være ene hund og at der ikke var små børn At de gerne måtte være orpe i alderen Og jeg var så heldig at de gik begge hjemme At der var en stor indhegnet have Og som flere skriver se efter hvordan din hund reagere på vedkommende Hos mig gik det helt fantastisk Sille ville gerne nusses af hende og sprang gladelig ind i bilen Hun plejede jo at være en del reseveret over for fremmede Men det var hun ikke ved hende der skulle ha hende Vi har selvfølgelig snakket siden hen om hvordan det går Og det har bare været positivt Sille har det bare så godt Et krav mere jeg havde var at kunne de ikke ha /eller beholde hende skulle hun tilbage til mig

  • #12   16. jul 2014 inger de krav lyder meget som mine smiley de skal dog være en der bor helt selv, uden mand da hun ikke er syndelig god til mænd men det ved hende der kommer også godt, har skrevet hudløst ærligt i annoncen hvordan hun er og hvad jeg søger, og de der har skrevet som ikke har opfyldt kravene er slet ikke kommet i betragning, dvs der pt kun er en som har været "godnok" så nu er jeg spændt på og se hvad vapsen og hun syntes smiley

  • #13   16. jul 2014 Rigtig godt Ilder mor Man ønsker jo kun det bedste for sin hund Så jeg håber hende du har i kikkerten er ok Da jeg kom af med Sille var jeg bare så færdig Men igen jeg måtte ikke tænke på mig selv Når det gik ud over hundene Og gud hvor er jeg glad for at jeg stillede alle disse krav Så føler man også man har gjort det bedste for ens hund Så stort held og lykke med at det vil gå godt for jer smiley

  • #14   30. jul 2014 Så!
    en lille update, jeg havde besøg af en "værdig" køber, og hun var super sød og vi havde en go lang snak om Hunden og hvilke krav jeg havde og ligeså hende,
    efter lidt tid kom hun hjem til hende på prøve i 14 dage og jeg har idag været ude og besøge hende, og aldrig har jeg set min hund så glad og veltilfreds og hun nyder at have sit eget sted med mulighed for at rende ud og ind, og de passer så godt sammen,
    Handlen er lavet på en kontrakt som vi begge har underskrevet og hun har fået papirene på hunden, og vi er blevet inviteret til at komme på besøg til hver en tid, smiley det er dejligt og tak for alle jeres gode tips


  • #15   30. jul 2014 Åh ja ,så er man bare lykkelig, når det går så godt som det gør smiley

Kommentér på:
at vælge den rette nye ejer?

Annonce