{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  i denne ferie tid..
  • #2   15. jul 2014 Øh'er med...??

  • #3   15. jul 2014 Alle børn har 6 ugers sommerferie.. Såå hvor vil du hen med det her indlæg?


    Mine søstre har 6 uger og jeg har 11 1/2 uge..


  • #4   15. jul 2014 Mon ikke hun tænker på alle de forældrere der aflevere deres børn i dagpleje og børnehaver, og selv suser til stranden eller lign ?

    Der har i alt fald været en del debat om det på FB og lign smiley


  • #5   15. jul 2014 Gurli: Jo, det er det nok, men jeg tænker, 6 uger kan være svært at holde i træk for forældre, medmindre familien slet ikke skal holde ferie alle sammen sammen. (Nej, nej, jeg stammer ikke, det er med vilje).

  • #6   15. jul 2014 skolebørn er måske mere heldige med lang sommerferie...det gælder ikke altid børnehave børn. Nogen er måske heldig med tre uger og så er der dem der har to i sommerferien.
    Jeg tænker ikke 6uger i træk men på årsbasis.
    Det er det vi andre har med fagforeningen i ryggen


  • #7   15. jul 2014 der er altid nogen der sender børnene afsted men ellers selv nyder det derhjemme


  • #8   15. jul 2014 Det er heller ikke fordi at de skal holde det i træk, men nogle børn får aldrig ferie - på trods af at forældrene har det.

    Jeg arbejder selv i børnehave og har set på børn der trist kigger og lytter med når andre børn fortæller om deres ferie, hvorimod dem selv aldrig får noget, fordi forældrene ikke gider at holde ferie med deres børn.
    Det er ikke et krav at de SKAL holde ferie, men det burde det. Børn har godt af en pause fra hverdagen, ligesom vi andre


  • #11   15. jul 2014 ironisk set...vi lader da bare institutionerne være deres hjem og hjemmet som et opholdssted????eller hvad

  • #13   15. jul 2014 Så fordi man er blevet forældre, mår man aldrig mere have alene-tid?

  • #14   15. jul 2014 Det er lige så hårdt for børn at være i institution som for os voksne at være på arbejde, mage børn har en længere "arbejds" uge end deres forældre og de har mindst lige så meget brug for at holde fri.
    Jeg forstår ikke at man får børn for så at aflevere dem i institution så snart muligheden byder sig (selvfølgelig er det for det meste nødvendigt at få børnene passet pga. arbejde) men når man så endelig har fri så lad dog også børnene få fri.
    Herinde har der været en del snak om at hvalpe ikke har brug for at skulle i hunde skov og møde masse vis af fremmede hunde, men mange børn bliver tidligt i deres liv kastet i armene på fremmede mennesker og skal fungere i et miljø med minimum af voksen kontakt, en masse andre børn at dele kontakten med, larm og lange dage.
    Igen det er en nødvendighed for mange, i mine øjne skal det bare betragtes som en nødvendighed og ikke som noget der er godt for barnet.


  • #15   15. jul 2014 Nej Tine B når du vælger at få børn, så er det dit ansvar! Ikke daginstitutions.
    Børn har brug for lige så meget alene-tid, dvs tid uden for insitutionerne som du har brug for ferie! Hvis ikke man vil tilbringe sit liv sammen med sine børn, så skal man ikke få børn!


  • #16   15. jul 2014 Selvfølgelig er det vigtigt at forældre også får alene tid, men at vi nogle gange må KÆMPE for at få nogle forældre til at give barnet bare en eller to ugers ferie (OM ÅRET!), det synes jeg ikke er okay.

    Vi har også været i den anden grøft at må kæmpe for at få børn til være her mere fordi deres sociale færdigheder lider under at have for ofte fri - men det er altså en helt anden boldgade.

    Børn bliver også brugte og har brug for at lade op - ligesom vi har.
    Og når man så oveni købet tænker over hvor få timer forældrene reelt set har med deres børn i hverdagen er det faktisk ret uhyggeligt at tænke på.
    Trænger man som forældre til noget alene tid, så tag en enkelt uge alene eller få bedsteforældre til at hjælpe med pasning, alternativt få en barnepige for en enkelt aften i ny og næ. Så svært er det jo heller ikke.
    Så den undskyldning med at man ikke har alene tid som forældre giver jeg ikke meget for.


  • #17   15. jul 2014 Jamen, så bliver jeg verdens dårligste mor, kan jeg udlede her.. Jeg snakker jo ikke om at afleverer ungerne i institution hver dag i 2 uger, mens jeg feder den herhjemme på solvognen, men en enkelt dag i ny og næ for at få ordnet private aftaler eller lade op efter et hårdt arbejde, kan jeg nu ikke se den store skade ved..


  • #18   15. jul 2014 Camilla> Jeg tror faktisk vi er enige..

    Bodil> Jeg er socialpædagog og min kæreste er pædagogmedhjælper.. Vi arbejder begge to på hver vores bosted med multihandicappede. Vi har skiftende vagter og ofte fri i hverdage. Jeg mener ikke at vores børn vil komme til at lide nød, og jeg synes det er meget, meget snæversynet at antyde, at ALLE der ikke holder deres unger hjemme på samtlige af deres feriedage året rundt, er dårlige forældre, der ikke bør have børn. JEG kan have en psykisk udfordrende arbejdsdag med en sparkende beboer, afføring x mange samt alt det andet der hører sig til i mit fag.. Og så skal jeg høre for, at jeg kan have brug for en dag eller 3 til at trække stikket ud? Det har da overhovedet INTET at gøre med, at man ikke vil tilbringe sit liv med sine børn..
    Med det siger du jo egentlig også, at ens børn aldrig nogensinde kan blive passet af andre?

    Måske man burde åbne øjnene, kigge rundt og se, at ikke alle har samme muligheder/hverdag som en selv..


  • #19   15. jul 2014 det er dit barn som du valgte at få for livstid....alene tid er noget fanden har skabt eller er det et modefænomen ....tænk hvis dit barn havde brug for alenetid fra sine forældre...sådan ville et barn jo aldrig tænke...
    Tine B


  • #21   15. jul 2014 Randi> Det er så DIN mening - jeg og hele min omgangskreds har en anden mening. Måske er jeg egoistisk anlagt, men ja.. Jeg trænger en gang imellem til bare at være helt og aldeles mig selv.. Ikke nogen kæreste, veninder eller noget/nogen som helst der kræver noget af mig.. Og jeg kender godt nok mange der har det sådan - inklusive folk der har børn..

    Hvorfor er det legalt at mor og far gerne vil have en kæreste-aften hvor ungerne bliver passet af en barnepige, men ikke legalt at mor fx har brug for 1 skide dag i sin ugelange ferie, hvor ungen er i dagpleje?

    Jeg tror vi misforstår hinanden.. Jeg siger ikke at ungerne skal passes hver dag i de 3 uger mor og far har sommerferie, men jeg kan vitterligt ikke se problemet i, at ungerne ikke er hjemme i 2-7 dage i den periode på 3 uger..

    Og i øvrigt - jeg har en nevø på 8 år der jævnligt går ind på sit værelse, lukker døren og sidder helt i stilhed og bare tegner, fordi han kan mærke, at han har brug for at koble af og ikke tænke på andet. Det har han selv sagt, selvfølgelig på et barns måde at sige det på, men meningen er den samme.. Så jo, et barn kan godt tænke sådan..

    Ikke alle er ens og vi har forskellige behov - hvorfor er det så farligt? Jeg synes først det bliver et problem, hvis daginstitutionen udnyttes og man aldrig tager en fridag med sit barn, eller at man afleverer dem på samtlige feriedage man har..


  • #22   15. jul 2014 Jeg synes det er fint at forældre sender deres børn i daginstitution i nogle af dagene når de (forældrene) har ferie..

    Forældre trænger da også til at lade op..


  • #23   15. jul 2014 Der er i min optik også stor forskel på om forældrene tager et par dage eller en uge for sig selv en gang imellem - for selvfølgelig skal der være plads til det.
    .... Men at nogle børn stort set aldrig har ferie eller fri fra deres institution, på trods af at forældrene har ferie i op til 6 uger om året, der hopper min kæde altså af.
    En ting er at børnene også har brug for at slappe af, men prøv du at kigge ind i øjnene på et 3-4 årigt barn, der hver uge hører på andre børns ferie fortællinger, der så dertil spørger dig hvornår h*n selv skal have ferie... Velvidende at forældrene ikke har meldt noget ferie i år... Heller ikke i år.
    Og der snakker vi altså ikke om børn der i ny og næ får en fridag eller tidlig dag en gang imellem.

    Det hører heldigvis sjældenhederne til, men der da alligevel er barn eller to hvert år, hvor vi føler os nødsaget til at snakke med forældrene og opfordre dem til at holde noget ferie..


  • #24   15. jul 2014 Jamen, Camilla, så er vi jo også helt enige.. smiley

  • #25   15. jul 2014 Helt ærligt det burde da være afslappende og dejligt at tilbringe fridage og ferier med børnene! Hvis det bliver til en plage så er der sku noget galt! At holde fri gælder hele familien ikke bare mor og far! Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan ønske sig at holde fri fra sine børn;( for mig har det da altid været det jeg glædede mig til, ferie og fri så jeg kunne være sammen med mine børn og lade op;)

  • #26   15. jul 2014 Ja, Bodil, men du læser jo så ikke hvad jeg skriver.. Jeg siger ikke at det er plage, absolut ikke, faktisk! Men jeg siger at det er fuldstændig naturligt at man en gang imellem har brug for en dag hvor man bare er sig selv.. Ikke alle lader nødvendigvis op på samme måde som du - hvorfor kan vi ikke bare accepterer at vi er forskelligt indrettet? Jeg kan godt forstå hvis DIN måde at slappe af og lade op på, har været at være sammen med dine børn, men jeg forstår også godt hvis andre har anderledes behov!

  • #27   15. jul 2014 min mening men den er jeg ikke ene om...
    alenetid er når man er nødt til at sende sit barn på weekend ved evt skilsmisse.
    Daginstitution er supplement til det arbejdende folk og godt at komme for de børn der har særlige behov.
    En 8 årig har andre behov end et børnehavebarn...
    Børnene er altid forældrenes ansvar også når det gælder stimuli.
    Men tak for snakken....det er altid sundt med lidt debat


  • #28   15. jul 2014 Randi- Men jeg er absolut heller ikke ene om min mening! Han har forresten altid trukket sig tilbage på den måde

  • Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 13 Emner: 58 Svar: 265
    #29   16. jul 2014 der kan jo rent faktisk være sket ejeren noget
    hvem aner om vedkommende er død??
    der står jo hunden er sund og velplejet ???


  • #30   16. jul 2014 Undskyld TS, jeg misforstod dit oplæg. Jeg er faktisk helt enig, og jeg forstår ikke, at man ikke har sindssygt lyst til at være sammen med sine børn, når man endelig har ferie. Selvfølgelig skal man også passe på sit parforhold, men mon ikke nok det kan kombineres alligevel?

  • #31   16. jul 2014 Forældre med overskud er hvad børn i sidste ende har allermest brug for. Og hvis det betyder at forældrene tager nogle dage ind i mellem for sig selv, så kan jeg kun bifalde det.

    Det må være op til den enkelte familie at vurdere hvad der virker for dem...


  • #32   16. jul 2014 *CH*> Præcis min pointe!

Kommentér på:
i denne ferie tid..

Annonce