{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Ren terapi {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem efter at have trænet med min hvalp. Han er blevet så god til at blive dækket af + at gå fri ved fod smiley han var i det hele taget så dygtig, og jeg er i mega godt humør nu.

Jeg er pt. plaget af et dårligt helbred, der blandt andet gør mig utroligt træt. Og sådan ca hver dag når jeg kommer hjem fra arbejde er jeg nødt til at TVINGE mig selv ud og gå med hundene, fordi jeg ingen energi har. Men når så jeg er kommet afsted, så er jeg bare så glad for det! Jeg føler mig friskere, og ELSKER at træne med mine dejlige hunde, eller blot at se dem være glade for at få lov at rende rundt og snuse.
Det er så rart at man ikke behøver forholde sig til noget som helst andet end hundene, og det giver ro i hovedet. Det er vitterligt ren terapi! Når jeg så kommer hjem og hundene er trætte, er det en helt anden form for terapi at lægge og putte med dem.

Det er lige før, at jeg tror JEG ville trives dårligere, hvis ikke jeg havde hunde med et aktiveringsbehov, der krævede at jeg lettede røven og tog mig sammen hver eneste dag.

De er virkelig bare balsam for sjælen, og lige til at blive glad i låget af!



Havde lige behov for at dele min glæde.. Hvis jeg skriver flere statuser om mine hunde på facebook tror min omgangskreds jo at jeg er ved at blive gak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ren terapi
  • #1   15. jul 2014 Jeg forstår dig så fuldt ud!
    Jeg har det på samme måde, er kronisk syg, som gør at jeg hurtigt bliver træt i både krop og sjæl, har smerter dagligt, men sådan en tur kan virkelig gøre underværker, ikke at den fjerner smerterne, men gør at de ikke bliver værre, energien bliver øget, humøret kommer op og dagligdagen er så meget nemmere at håndtere.


  • #2   15. jul 2014 Og hvad så, er der mange af os der er gak Vi er glade hunde gakkelakker
    Jeg ville ikke trives hvis jeg ikke havde mine hunde Men de er jo også mit et og alt smiley


  • #4   15. jul 2014 Jeg kan sagtens følge dig smiley
    Jeg har det nemlig ligesådan! Jeg er glad, og stolt af min hund! Og han skal nok sørge for, at jeg ikke sidder i sengen hele dagen, for det tillader han ikke smiley
    Nogen gange, kunne jeg kvæle ham.. Men så snart vi kommer ud af døren, så strømmer glæden bare ind!

    Dejlige dyr, livets antidepressiv smiley


  • #5   15. jul 2014 den danske, hvad pokker, lever han enndu?? GGGG
    troede han var pelset og lavet til lækker sofapude med krøller smiley


  • #6   15. jul 2014 Ja jaaa han lever!
    Men for satan han er strid de her dage! smiley smiley


  • #7   15. jul 2014 Jeg kunne godt ellers godt bruge en pude endnu med krøller her i sofaen smiley
    har sådan et par lille lammeskindspuder med lange krøller.. SÅÅÅ lækre smiley
    arhh måske farven ikke lige matcher, men han kan jo farves smiley :D

    Gandalf har vist sig som hvalp fra helvede i dag.. fååååååk hvad han ikke har haft gang i.. var nødsaget til et smut om dyrlægen med Morgan og var sørme ikke meget for at lade ham alene hjemme smiley
    Altid noget han så godt som er tandløs pt smiley


  • #8   15. jul 2014 TS; sorry for OT smiley

  • #9   15. jul 2014 Baby er begyndt at elske sin egen stemme...
    Når der er noget der ikke lige passer herren, går han i playbow og gøer som en gal... smiley


    Haha stakkels Morgan! Det er hårdt at være lege onkel smiley
    Når krokodillen er tandløs, kan den da ikke lave så meget skade smiley
    Jeg kan sleeeeet ikke forestille mig, at Gandalf kan være en djævel smiley


  • #10   15. jul 2014 Han fandt pludselig ud af, at der var en topmadras under lagnet.. og der var skumgummi i der var synligt under en lidt åben lynlås.. smiley
    og hvordan F... han har formået at tænde for bruseren, eller slæbt 3 ruller toiletpapir og splittet ad i hele huset, spist min datters nyeste "vi unge" blad, jo.. han har været en travl lille mand i dag.. smiley


  • #11   15. jul 2014 MLA, må jeg være så fræk og spørge hvad du fejler? smiley


    Godt at høre det ikke kun er mig smiley Kunne simpelthen ikke undvære dyr i mit liv. De giver så mange glæder, men desværre også bekymringer smiley Siger en der lige er kommet hjem fra vagtdyrlægen, heldigvis "kun" 1500 kr. fattigere..


  • #12   15. jul 2014 Kender jeg godt. Da jeg sidste år røg ind og ud af sygehuset og lå brak mere eller mindre permanent var det pigerne der holdt mig oppe. Det var vores mange bitte små træningspas i løbet af dagene jeg var hjemme. Det var TOPPEN hvis jeg kunne gå en km med dem rundt i skoven. jeg trænede dem så til hjælpeopgaver i hjemmet og til at hjælpe mig. F.eks kan funky hjælpe med at få bukser og sokker af, hente toiletpapir og lukke skuffer. Nova samler ting op og hjælper med vasketøj. Walle finder remote og telefon osv. smiley hunde er GODE når man er syg. smiley også til bare at kramme smiley

  • #13   15. jul 2014 Arhh fibromyalgi, leddegigt her og der, migræne smiley
    Hvad skulle du hos dyrlægen? Forhåbentlig ikke noget alvorligt?


  • #14   15. jul 2014 Årh øv smiley ved selv hvordan det er at have en kronisk sygdom, men gudskelov ikke noget så modbydeligt som fibromyalgi.

    Det var katten - den var blevet væk fra os, men så fandt vi den i garagen med ondt i benet (som var stort og tykt) smiley og kløerne er nærmest væk og helt blodige, så jeg var sikker på at han var blevet ramt af en bil. Det mente dyllen heldigvis ikke, da han var hævet pga en infektion - formentlig har han fået revet nogle kløer ud i en slåskamp som der så er gået infektion i. Men nu er han da gudskelov dækket ind med smertestillende, det er næsten det vigtigste


  • #15   15. jul 2014 Av... Sådan et katteslagsmål kan få grimme følger smiley
    Er han kastreret? Det plejer at lægge en dæmper på den trang smiley


  • #16   15. jul 2014 Ja det er han, og det har han i øvrigt været længe, men alligevel er han ofte oppe og slås smiley simpelthen så frustrerende.

  • #18   16. jul 2014 Den ene af mine slås ikke som sådan, men forsvarer sin matrikel mod nabokattene.
    Han har da også ind i mellem måttet babu til dyrlægen og få antibiotika.
    Selv min ragdoll som er freden selv er blevet tævet til stribet flæsk af en nærgående nabokat smiley


Kommentér på:
Ren terapi

Annonce