{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Hotspot, sprg. {{forumTopicSubject}}

Håber I måske kan hjælpe smiley

Var hos dyrlægen igår med Tucker og dommen hed sommereksem, hotspot.
Det er første gang jeg oplever det og derfor først nu at jeg lige kommer til nogle spørgsmål, som jeg ikke fik stillet dyrlægen og som jeg ikke har kunne læse mig til.

Jeg går ikke ud fra at han må slikke i det? Mener dyrlægen kun sagde jeg skulle holde ham fra det de første 10min efter der kom creme på.

Må man for at holde ham fra det, putte bandage på eller er det bedre med krave på ham?

Og nu vi har den her varme.. Må han overhovedet komme i vandet? (sø)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hotspot, sprg.
  • #2   19. jul 2014 Puh, det ser grimt ud.
    Her er det heldigvis ikke meget. Hunden er også først begyndt at ville slikke i det efter vi er gået igang med behandling

    Men okay, tænkte nok at luft var bedst og samtidig intet vand smiley


  • #3   19. jul 2014 Det må ikke blive fugtigt, så jeg vil ikke anbefale bandage, men nok en skærm så der ikke bliver slikket i det smiley

  • #4   19. jul 2014 Har dyrlægen ikke barberet området frit for pels?

  • #5   19. jul 2014 Mette - Jo, det har han smiley

  • #6   19. jul 2014 Jeg har faktisk også lige været ved dyrlægen idag med hotspot, nu sidder Coco's så hun ikke kan slikke i det (under hagen), men han sagde ikke noget om at det ikke må blive vådt. Faktisk fik jeg en klorhexidin shampoo med hjem som hun skal vaskes med dagligt. Iflg dyrlægen skal såret vædes så det er helt fugtigt, så skal skorpen gnubbes af og shampooen masseres i i 10 min...
    Jeg fik også kløestillende piller (binyrebarkhormon) og penicilinkur i pilleform, så ingen creme her smiley


  • #8   19. jul 2014 Rotterne: Hvis det er mig, du skriver til, så har jeg fået instrukser fra min dyrlæge, mht hvordan jeg skal behandle såret, ellers tak smiley

  • #9   19. jul 2014 A-S - Klør din sig på hele kroppen? Det oplever jeg nemlig med ham herhjemme, troede først det var lopper vi var ude i, før jeg fik øje på de ramte steder.
    Dyrlægen snakkede lidt om kløestillende piller, men ville gerne vente med dem.

    Rotterne - Jeg har fået noget Fucicort der skal smøres på 2 gange om dagen i en uge.
    Men når man skal være så meget over såret, så er jeg vist nødt til at holde ham fra at slikke i det.


  • #10   19. jul 2014 Nej, min kløer sig udelukkende i såret. Det er opstået pga en for tæt trim på halsen, hun var til halvårs trim i mandags...
    Men hun kan næsten ikke gå pga af det kløer sådan, og hele hendes dag har de sidste par dage bestået i at ligge i en position, hvor det ikke har gjort ondt/kløet smiley
    Men hendes sår er kun ca 10cm i diameter og allerede tøret en del ud (hun har haft spotten i 4dage)


  • #11   20. jul 2014 Jeg har været til dyrlæge med vores hund i dag, og han har også et hotspot. Han blev barberet af dyrlægen, og han har fået penicillin og kløestillende piller med hjem.
    Har også fået noget creme at smøre ham med 2 gange om dagen.

    Han må ikke komme i vand - men tørrer ham over med klorhexidin på en en gangs vaskeklud inden cremen kommer på - det sagde dyrlægen at jeg skulle.

    Min hunds er meget voldsomt. Det udviklede sig på få timer smiley

    God bedring til din..


Kommentér på:
Hotspot, sprg.

Annonce