{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Sure naboer, ked hund {{forumTopicSubject}}

Mine naboer har lige via et surt indlæg på en gruppe på fb, informeret mig om at min hund gør og hyler hele tiden smiley

Den har blandt andet gjort det i denne uge, men hun har kun været hjemme fra fredag, så det passer ikke helt..
Men jeg vil selvfølgelig ikke have sure naboer, og jeg anede ikke at Lady åbenbart blir vildt ked, når vi ikke er hjemme og hyler, det har vi aldrig hørt hende gøre, selvom de siger det sker dagligt og har gjort det længe.

Hvordan for jeg hende genlært alenehjemme træning?
Kan jeg filme, og hvilket program skal der bruges?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sure naboer, ked hund
  • #3   20. jul 2014 Prøv at tænde for radioen når du ikke er hjemme,har naboen hund. smiley

• #4   20. jul 2014 En hund der hyler 2-3 gange i timen er efter min mening ikke ok! Hunde skal ikke genere og de skal ikke hyle, det er synd for dem og bestemt også for naboen;( så jeg forstår godt at man klager.
    Sæt ind med alene hjemme træning, sørg for pasning til hunden kan være alene uden at hyle, sæt udstyr op så du kan kontrollere om den hyler.

• #5   20. jul 2014 Start med at dokumentere hvor slemt problemet er ... Med video kan du også se/høre om det er regelret separationsangst eller om der er noget der trigger hyleriet ... Nogen der banker på dør eller vinduer, skraldemand, postbud eller lign.

Hvis du ved hvad hunden reagerer på kan du jo bedre træne det.

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #6   20. jul 2014 Hus eller lejlighed?

• #7   20. jul 2014 Altså ikke for at være smart, men en hund skal jo SLET ikke hyle når det er alene. Heller ikke 2-3 gange i timen.
    Mine siger ikke et kvæk når de er alene. Af og til gøer de når jeg kommer hjem, altså når de ser/hører mig eller bilen, hvilket de gerne må! Men det er ikke engang hver gang de gider det.

• #8   20. jul 2014 Hus.
    Altså manden er hjemme om natten, og jeg arbejder nat, så sover dag...så der er stortset altid en hjemme....
    Hun gøer ad fremmede katte og hvis nogle banker på dør....og naboer har en tendens til at parkere deres biler lå fortov og lige op ad vores hoveddør....og ikke hos dem de besøger....eller på p pladsen et par hundrede meter længere fremme...
    Hun står ikke ude i haven eller i huset og gøer og hyler flere gange om dagen som det påstås.... Jeg spurgte om den havde gjort det i denne uge, og ja det havde den op til flere gange....vi har så bare ikke været hjemme hele ugen.
    Hun kom dog hjem fredag formiddag, og passer har kun lige givet mad og så gået igen, har jeg fundet ud af smiley ik engang blevet luftet.
    Hun har fri adgang til haven, men det lukker vi nu.
    Jeg måtte køre hjem lørdag nat pga udhængning på fb, og der skrev de at de ville gå hen til os og banke på og sige det....
    Vi har haft hunden i halvandet år, og har hun gjort det så længe og så meget som de påstår er det pænt underligt vi ik har hørt noget fra dem før.....
    Jeg har dog modtaget undskyldning for udhængning, og jeg har sagt jeg vil se om hun gør det når hun så er alene....resten passer ik, selvom de påstår det..

Men hun er meget knyttet til især mig, følger mig rundt i huset og hvor jeg ellers er henne, får hun ikke lov at ligge ved mig i sofa, så ligger hun og kigger og kigger.. Så måske der er noget angst der?
    Besøger vi folk snuser hun rundt, men sætter jeg mig, kommer hun og vil op...må hun ikke kan hun nærmest helt ryste smiley

Hvad gør jeg, det er vel en form for seperationsangst?

Radio har vi også tændt

Da hun havde hele huset, bed hun ting i stykker og tissede og sked på gulv.
    Vi gav hende så kun køkken,gang og have, og det har hjulpet.
    Ting blir ik bidt i stykker og ingen tis eller andet, så det er jo bedre...

• #9   20. jul 2014 Din hund lyder til at lide af ret slem separationsangst. Måske du skal have professionel hjælp til at træne dig ud af den og dermed kan du også virkelig vise dine naboer at du gør en indsats ...?

Du må træne det eller hunden må passes mens I er på arbejde, hvis alternativet er at naboerne kræver den væk.

• #10   20. jul 2014 Jamen det eneste tidspunkt hun er alene, er hvis vi lige handler nærmest...eller besøger nogen der ik vil ha hun kommer med.
    Så hun er jo næsten aldrig alene, og kommer med hvor der er mulighed for det.

For om natten er manden jo hjemme, og jeg er så hjemme ca 7.00 og sover til 15 så det er vitterlig ikke meget hun er alene, og derfor kan vi heller ikke forstå deres klager...for vi har aldrig oplevet hende hyle, kun gøet af katte, gæster eller folk der lige går forbi haven, og det hører vi jo.
    Men de siger jo det er næsten er konstant at den står og gør og hyler, og det passer slet ikke....så er vi alle ret døve ihvertfald...

Og jeg har gået ud osv som når vi tager afsted, og hun er altid stille..men jeg prøver i denne her uge hvor jeg har ferie, at træne lidt og lige se hvornår hun begynder på det...hvis hun gør...
    For der må være en anden hund også som de kan høre.

• #11   20. jul 2014 Lukker jeg døre osv så er hun også ligeglad, og led hun meget af angst ville hun vel blive ked bare af det....
    Om natten sover hun også for sig selv, og det er heller ikke et problem...hun ligger lige op mod soveværelset, så vi kan jo høre hende.

• #12   20. jul 2014 Kan du ikke få dokumenteret om problemet er der? Optag lyd/video. Du bliver nødt til at finde ud af om der reelt er noget problem eller om jeres hund forvekslet med en anden hund i nærområdet.

• #13   20. jul 2014 Jeg vil ihvertfald prøve at få hende filmet, så jeg kan se hvad hun laver

• #14   20. jul 2014 Jo det vil jeg også, har også et videokamera et eller andet sted i hytten, tudsegammelt og med bånd haha, men det skulle da virke.

Vi har webcam, men ved ik om den kan optage på pc og så afspille senere

• #15   20. jul 2014 Sæt video til når i ikke er hjemme og gem optagelserne, bed naboen om at notere hvornår de hører hunden og få så dato og tid af naboen efter en uge, sammenlign med dine optagelser, så er det hurtigt opklaret om det er jeres eller andre´s i nabolaget

• #16   20. jul 2014 Det burde den kunne. Jeg har set brugere herinde bruge deres webcam til lige netop dette formål :o)

• #17   20. jul 2014 Webcam kan også bruges, hvis det altså er med lyd

• #18   20. jul 2014 Jeg ved at folk der snakker omkring hoveddøren eller smækker med bildør loge ud foran huset kan Trige hende, til lige at sige vuf når vi er hjemme...men mere end det blir det ikke. Men om hun kører sig selv op når hun hører det når hun er alene, kan godt lyde troværdigt....

Sjovt nok står der Hund og galper udenfor pt....og har gjort det et par gange...
    Så det er skisme ik kun min i så fald.

• #19   20. jul 2014 Hmm det ved jeg ik om der er på...leder efter kamera og webcam i morgen.

Ja jeg bad flere af dem, om at skrive en besked med Tlf nr til mig, så jeg kan få fat på dem, da flere tilbød at hjælpe og lød så kloge..
    Kun en har henvendt sig..

Kommentér på:
Sure naboer, ked hund

Annonce