4.501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hilda  S
Hilda S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

kirsebærsten kirsebærsten

Hej på forum smiley
Jeg har et japansk kirsebærtræ i haven og så i dag at min dansk svenske gårdhund huggede på en af disse små sten.Han fik den tygget i stykker, men spyttede den ud. Er der nogen som har prøvet lignende og er det farligt? Har hørt der er lidt cyanid i frugtsten,men skal der flere sten til? Han virker til at have det OK, mener selvfølgelig træt i varmen.
Mvh Hilda

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kirsebærsten
  • #1   24. jul 2014 Den jeg lige har haft spiste mange og de er giftige har læst meget om at de bliver meget syge men det er hvis de spiser over 6-8 sten

• #3   24. jul 2014 Kirsebærsten er noget skidt, hvis de spiser dem og især hvis de spiser mange.

Giftigheden kender jeg ikke noget til, men det skidt kan sætte sig i tarmen.

• #4   24. jul 2014 Der er da ikke bær på et japansk kirsebærtræ, er der?

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#5   24. jul 2014 Hej, og tak for de hurtige svar smiley jeg mener det er en japansk kirsebær, den har lyserøde blomster og bærrene er ret små og fuglene er vilde med dem. Jeg tror ikke at han nåede at få spist nogle stumper, men tyggede den bare i stykker og spyttede den ud igen. Stenene er små så håber ikke at der sker noget ved en enkelt...

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#7   24. jul 2014 Det er jeg glad for at høre smiley

• #8   24. jul 2014 Der sker ingenting af en enkelt sten...

• #9   24. jul 2014 Nej der er ingen bær på et japansk kirsebærtræ.

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#10   24. jul 2014 Jeg tror at træet er et fugle kirsebær træ. Det ligner det meget smiley

• #11   24. jul 2014 Min veninde's mor har en breton (stave fejl??)) nå men den spiste sidste sommer en 8-10 kirsbærsten og den var så tæt på og dø og det tog en uge før han var bare nogenlunde frisk igen så det med at det kun er små hunde det passer overhovedet ikke...jeg havde fældet det kirsbærtræ hvis det var i min have,den oplevelse vi havde med jankong i sommers var så skrækkelig at jeg slet ikk ville turde og ha sådan et træ i haven

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#12   24. jul 2014 Ja, det er rigtigt smiley Han har ikke kastet op eller været sløj eller noget, så jeg tror det havde vist sig nu, hvis noget er galt. Det burde vel komme symptomer ret hurtigt efter en evt. forgiftning. Min mand og jeg fældede træet her inden aften, for vil ikke risikere at han får spist flere af det skidt. Så er det bare med at få det væk smiley

• #13   24. jul 2014 Den hund jankong som blev så syg af kirsbærsten der gik 8 timer el deromkring før han begyndte og blive dårlig...han spiste den tidligt om morgen/formiddag og det var først ved midnat's tid at han blev voldsom syg,hold endelig øje og tag afsted til dyrhospitalet med det samme hvis han begynder og kaste op og i kan se han bliver dårlig...men når han nu kun har spist en og faktisk ikk har spist den så sker der ikk noget men hold øje alligevel ...

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #14   24. jul 2014 syntes nu nok det er lidt en overreaktion at fælde træet.
    Særligt når nu hunden har fundet ud af at det ikke smager godt, og faktisk ikke er værd at gumle på. (det blev tygget på, og spyttet ud igen)

Men ok. Hvis løsningen er at fjerne alt der potentielt kan være giftigt, hvis, og jeg gentager HVIS, hunden af uransagelige årsager skulle få lyst til at spise noget der smager grimt og slet ikke er normalt for hunde at æde, så bliver det godt nok en bar have. Fliser eller græs over det hele, og ingen hæk.

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#15   24. jul 2014 Jeg troede at det gik hurtigere med sådan noget at komme rundt i kroppen, men håber godt nok at der intet er sket, men holder godt øje til i morgen alligevel smiley Det var ca. 9.45 han bed i den, så der er gået nogen tid siden. Han sover hos mig, så jeg hører med det samme hvis han bliver dårlig og kaster op smiley Tak for rådene smiley

• #16   24. jul 2014 Jeg tror bestemt heller ikk at der er noget og især fordi han ikk spiste flere og han rent faktisk ikk slugte den:)

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#17   24. jul 2014 Okay, nej, det kan vel næsten ikke passe, jeg håber han bliver ved med at have det godt smiley Man holder jo så meget af de små pus smiley

• #18   24. jul 2014 Ja mine to er mine babyhunde og jeg knuseelsker dem og vil gøre alt for at de har det godt... Det er jo osse ren uskyldig ægte kærlighed man får fra dem så man kan da ikk andet end elske de lækre vovser

• #19   24. jul 2014 Vi har flere store kirsebær træer på grunden, og hundene guffer løs, nogen gange spytter de stenene ud, andre gange sluger de dem, jeg har aldrig oplevet at de tyggede dem, og jeg lader dem gøre det, jeg kan se at stenene, kommer fint ud i den anden ende,

• #20   24. jul 2014 Det er osse kun hvis de tygger dem at det bliver giftigt... Men man siger jo osse at rosiner og æblekerner osv er giftige men det spiser mine forældres hunde og de er 12 og 13 år så måske er nogle hunde mere udsatte end andre

• #21   24. jul 2014 Der er cyanid (giftigt smiley ) i kirsebær stenene hvis de bliver knast smiley det er der generelt i de fleste frugt sten - også feks æble kerne smiley

• Hilda  S
    Hilda S Tilmeldt:
    apr 2014

#22   24. jul 2014 Ja, sådan har jeg det også smiley Det er som ens lille barn og man er så bekymret bare der er noget med dem smiley Han har det fint og har ikke vist tegn på at have det skidt og han sover roligt nu. Det er skønt at høre nogle som også har oplevet noget og kan give et godt råd. Tak for det smiley Det er et dejligt forum vi har her smiley

• #24   25. jul 2014 Allergisk:
    Nej den breton er/hverken syg svag el gammel han ku bare ikk tåle det gift i de kirsbærsten og han spiste ikk mere end 8-10 stykker med han tyggede dem osse helt i stykker og derfra er giften jo komme ud i ham,det var ikk sket hvis han bare havde slugt dem hele... Men han er en frisk vovse som aldrig havde været syg og heller ikk efter,så det med at man ikk skal tag det seriøst hvis de spiser kirsbærsten det er en stor fejl i min verden men det er jo op til jer selv hvad i mener der er vigtigt for jeres dyr...mine kommer ikk i nærheden af kirsbær og andre frugtsten osv men lige nu bor jeg osse i lejlighed så jeg har gået med dem og sagt nej det må i ikk spise og spyt ud osv:)

Kommentér på:
kirsebærsten

Annonce