{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Futte spiser hundelort? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Futte har det med at når vi går tur så spiser han andre hundes lort? Jeg synes det er ekstremt ulækkert og prøver at få ham vær, men han bliver bare sur og hvis man for ham væk finder han bare en ny lort at spise?
Jeg har undret mig over hvorfor han gør det? Jeg har tænkt at det måske kunne være mangel på vitamin? eller bare fordi han er ulækker? Ved ikke om det har noget at gøre med at han er halv Beagle og derfor er ekstremt mad glad?

Har i prøvet, hvor jeres hund spiser lort?

Håber virkelig at der er nogle der ved hvorfor eller hvordan man vender ham af med det (at tage ham i snor er ikke en mulighed).

Jeg vil lige sige at han ikke spiser andet lort eller sin egen? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Futte spiser hundelort?
  • #1   3. aug 2014 Jeg tror desværre det er normalt Min datters hund spiser også hunde lort
    Men mine spiser så ikke hundelort Men rævelort og hønselort,, hvis de kan komme til det Jeg vil heller ikke ha det Mine hunde løber også løse, men hvis jeg ser at de er i gang med en lort råber jeg højt nej Jeg tror ikke det er fordi at hundene mangler noget ,men hvorfor de gør det ved jeg ikke smiley

• #3   3. aug 2014 Vi har prøvet at spørge dyrelægen hvorfor han gør det, men de havde ikke hørt om det før?

Han er ret dominerende så det kan være en muligehed smiley

• #4   3. aug 2014 At dr.lægen ikke har hørt om det før, lyder mærkeligt for jeg tror der er mange hunde der æder lort smiley

• #5   3. aug 2014 Anne
    Ananas virker jo ikke, hvis det er andre hundes afføring den spiser.

Det har ikke noget som helst med dominans at gøre!

• #6   3. aug 2014 Nej jeg føler heller ikke ,det har noget med dominans at gøre

• #9   3. aug 2014 Ej stop nu med alt det dominans. Det har slet ikke noget med det at gøre!

• #11   3. aug 2014 Hvordan dælen skulle det dog have noget med dominans at gøre at en hund æder lort?!

• #12   3. aug 2014 Giver man ananas er det fordi hunden æder sit EGET lort. Ananas får hundens EGET lort til at smage grimt. Det ændre ikke hundens smagsløg.

• #13   3. aug 2014 Og hvorfor kan du så ikke lige tage hunden i snor ?? .... og lær hunden hvad NEJ betyder ....

Når du har hunden i snor ... og den nærmer sig en Lort holder du igen på snoren / trækker hunden lidt væk .. og siger ....NEJ ... og går videre....

Hvor svært kan det være ? .... smiley

• #15   3. aug 2014 Den kan være meget svært for vi går på en stor mark hvor folk de ikke samler op, så skulle jeg tage ham i snor hele tiden og så ville han til sidst ikke høre efter...
    Vi har en lyd som vi siger når han gør ting han ikke må gø, slukke ørene (han er jo halv Beagle ;))og spise lort smiley HAn reagere godt på det med alt det andet, men det er kun nogle gange han gør med lort smiley Har også prøvet at lokke med en godbid, men lorten er mere lækker smiley

• #17   3. aug 2014 Hav hunden i snor indtil den har lært at lade være med at spise lort.

• #18   3. aug 2014 han spiser ikke lort når han er i snor, men når han han er fri gør han..

• #19   3. aug 2014 Så ville jeg nok bare ikke have ham fri hvor der er så mange hundelorte.

• #20   3. aug 2014 så vil jeg hellere have at han spiser lort end at han går i snor...

• #21   3. aug 2014 Det er ret usmart at hunden får lov at æde lort, hvis hunden, der har skidt har orm eller andet uheldigt.

• #22   3. aug 2014 nå okay, det er jo så dit valg.

• #23   3. aug 2014 Husk at tjekke din hund for hjerte-lungeorm, når den har den slags uvaner...

Tror jeg gerne vil slå et slag for at mindske den der tendens til at vold-fortolke hundes adfærd.
    Det er der gjort rigeligt af i fortiden og hold da op, hvor har det haft konsekvenser for hundene...

• #24   3. aug 2014 Der findes desværre ikke noget magisk quick fix. Du bliver nødt til at træne din hund til ikke at spise lort. Det kan være rigtig svært. Men hvis det skal lykkes er det alfa og omega at hunden ikke får held til adfærden. Dvs du bliver nødt til at have snor på, når I lufter hvor der er mange lorte og så evt. finde et "lortefrit" sted til at træne indkald, gå løs m.v.
    At lade din Hund spise løs af lortene er direkte sundhedsskadeligt !

• #25   3. aug 2014 Synes bare det er synd at tage ham i snor når han er blevet så godt til at gå uden i forhold til han er halv beagle smiley Men synes også det er svært for i snor spiser han dem ikke? men uden gør han? Det er ikke så han går og rå æder alle lortene, men han spiser max 3-4 på en tur på 1 time

• #26   3. aug 2014 Det er at råæde lort!

Det er farligt for din hund - og dermed udgør den også en smittefare for andre.

• #27   3. aug 2014 3-4 lyder også voldsomt.
    Men det er jo op til dig om du vil risikere din hund bliver syg.

• #28   3. aug 2014 Hvad er mest synd: At have din hund i snor, eller at den bliver syg ?
    Det er alvorlige sygdomme din hund kan få, af at spise lort. Den kan dø af det !

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 99
    #29   3. aug 2014 Som ejer at en lille lorte-spiser kan jeg sagtens forstå din frustration smiley
    Der er sikkert mange forskellige grunde til, at hunde spiser lort - jeg er sikker på, at min gør det, fordi han synes de smager godt! Der er masser af lorte, som han bare snuser til og ellers ikke er interesseret i, men nogle lorte er åbenbart så lækre, at de er lige til at spise. Jeg har selv en teori om, at det handler om, hvad de pågældende hunde har spist af foder. Jeg tror, at noget foder (dårligt foder?)måske ikke bliver fordøjet ordentligt, og derfor nærmest kommer ud som "lækre godbidder" i den anden ende smiley

Det som jeg har fået til at fungere bedst, er flg.:
    - Sørg for at hunden ikke er sulten inden turen.
    - Lav nogle sjove ting sammen med hunden på turen, så hundens fokus ikke er så meget på de spændende lorte.
    - Prøv at lægge mærke til, hvordan hunden opfører sig i sekunderne før, den finder en "dejlig" lort. Min snuser på en lidt anden måde end hvis den er en uinteressant lort, og så har jeg en chance for at få hans opmærksom væk og over på noget andet.

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 99
    #30   3. aug 2014 Hov forresten...
    Husk at en dårlig vane tager lidt tid at ændre, så gi' ikke op smiley
    Og prøv også gerne at lave en lille "dagbog", hvor du noterer hvordan det går. Så kan du nemmere se, om det bliver bedre og hvad der virker bedst for din hund.

• #31   3. aug 2014 Futte er altid sulten smiley

Prøver at øve tricks, indkald og lege på turene, men når Futte lugter en lækker lort er jeg ikke sjov mere smiley

Problemet er bare hvis jeg så går over for at tage ham væk spiser han den meget hurtigere ;(

Men har lige gået tur, hvor han gik løst og han spiste ikke lort smiley

Kommentér på:
Futte spiser hundelort?

Annonce