{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Hund vil have planter? {{forumTopicSubject}}

Min søde søde Salik har været alternativ at fodre igennem en periode nu. Han gider simpelthen ikke sin mad. Normalt havde han maden stående fremme men han spiser ikke den mængde han har brug for. Derfor prøvede jeg gennem en længere periode at fodre på bestemte tidspunkter - dette resulterede i at tabte sig hurtigt og meget.
Jeg fodre med Orijen da det er det han bedst har kunnet lide (men han elsker det ikke). Acana dur også. Desuden har jeg prøvet Fish4Dogs hvilket han modvilligt accepterer. Han HADER wolfsblut, Kingsmoor, Candia og alle mulige andre varianter vi har prøvet. Desuden spiser han fx ikke tyggeben også - han gider det ikke.
Der er dog mad han ELSKER masser af mad faktisk - han elsker gulerødder, æbler, bær, ærter, tomater, bonner, banan og alt sådan noget. Når jeg træner bruger jeg ærter og gulerodsstykker, tofu osv. som forstærkning Han får han derfor masser af frugt og grønt i sin foder og så spiser han ofte (ofte sorterer han dog bare maden).

Der er egentlig ikke noget stort problem eller noget jeg synes han har en utrolig flot pels, en stor muskelmasse, masser af energi. Mit spørgsmål går mere i retningen af om I kender et godt foder som smager mere af planter for det er lidt trælst at han rynker på næsten af sin mad Eller om det bare er en ide at blive ved med at blande frugt, grønt osv. i hans mad? Tænkte det kunne være nogle af jer har hunde som har lignende foderpræferencer.

Sådan her ser han ud i dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vil have planter?
  • #1   4. aug 2014 Uden at vide det helt, men måske essentials? Jeg syntes, det dufter meget "plante-fyldt", hvis man kan sige det...

    Men en anden ting: Har du tænkt på om du måske giver for meget grønt? Når du fx. træner med ærter, fylder du jo hans mave med det, og når han er mæt, spiser han så ikke sit foder, men han udnytter jo ikke ærter på samme måde, som hvis du trænede med fiskefrikadelle eller lever eller whatever smiley


  • #2   4. aug 2014 Herhjemme spises der heller ikke op, medmindre vi leger/træner med maden.

    Men har fundet ud af at han ikke gider æde det samme foder hver dag, så når vi skifter foder spiser han op. Kan bare ikke lide at skifte foder for tit, når man jo hører så meget om at man skal være forsigtig med at skifte foder...


  • #3   4. aug 2014 lever osv. spytter vapsen bare ud - men fisk kan jeg godt lokke i ham så det kan jeg prøve. Jeg kan også prøve en foderprøve på Essentials. jeg troede jo at han ville elske WB fordi det lugter sådan af urter. Men NEJ det kunne jeg ikke logge ham til at spise en eneste foderpille af...

    Når vi træner er det fx med en håndfuld ærter så de fylder ikke så meget for en hund på 32 kg. Jeg lader ham altid spise morgenmad før vi træner men jeg vil være opmærksom på at han ikke skal spise sig mæt i ærter osv. Det skal dog siges at ved bare at blande frugt og grøntsager osv. i hans mad så holder han også vægten meget pænt for så spiser han den mængde han skal have...

    Men jeg vil prøve at lade ham smage Essentials - det kunne jo være han synes om det smiley

    Her får ham lidt aftenhygge - nyplukkede ærter og hindbær


    profilbillede
  • #4   4. aug 2014 Kan der ikke blandes lidt grønt i foderet eller sorterer han så?

    Mine bedsteforældre fodrer (dog pga overvægt) hunden med en god blanding af tørfoder og blandet salat og hunden er helt pjattet med det


  • #5   4. aug 2014 Det wolfsblut, du prøvede, var det med fisk? Hvis han godt kan lide fisk, ville jeg holde mig til forskellige varianter af fisk smiley

    Men ja, det var egentlig også bare en tanke det med mætheden ift. spiselyst...

    Ps. der er smagsgaranti på essentials, så hvis han kan lide foderprøven, og du køber en sæk, og han pludselig ikke kan lide den alligvel, kan du få pengene tilbage smiley


  • #6   4. aug 2014 jo blender jeg noget i hans mad så spiser han det uden problemer. Jo mere der er i af det jo gladere er han for at spise der. På den måde holder han vægten helt fint nu.
    Jeg plejer at komme bær i, gulerødder og ærter, nogle gange en lille smugle bønner, lidt brune ris, byg, rug og så bare alt muligt andet. Det fungerer fint på den måde så det kan godt være jeg bare skal blive ved med det og så være opmærksom på at blande nogle ting i som han ernæringsmæssigt kan udnytte positivt


  • #7   4. aug 2014 A-S
    ja foder med fisk er helt klart de fodertyper han bedst kan lide... Han kan faktisk også lokket til at spise lidt fisk i sin mad...

    Okay så tror jeg jeg vil prøve og se hvad han siger til Essentials - så sker der jo ikke noget ved at prøve det smiley


  • #8   4. aug 2014 Med den foderstand han har, ville jeg ikke være spor bekymret. Mine whipper er også glade for grønfoder og får det som supplement + de henter selv i haven og på gåture.

    Ghini er også sær, hun gider ikke råt kød, men gerne tilberedt + fisk + grønt.

    Jeg tricker hendes ædelyst, ved at køre hende op i drift (kaster frisbee + leger trækkeleg) umiddelbart før hun fodres og det får hende til at spise helt normalt.

    Jeg fodrer med Royal canin (medium + 4800) da whipperne ikke trives på kornfrit, de skal have alt for store mængder for at holde vægten.

    De får dog altid forskellige lækkerier blandet i.


  • #9   5. aug 2014 Er det mon, fordi han generelt ikke kan lide tørfoder?

    Har du prøvet at give ham dåsemad, et stykke brød med leverpostej ell. torskerogn, hakket kød blandet med grøntsager og ris ell. havregryn?


  • #10   5. aug 2014 Ja hans foderstand er helt fin foderstand han vejer det han skal...

    Jeg tror ikke det er tørfoderet han ikke kan lide for han vil bestemt heller ikke have råt kød fx, pølser osv. Men jo torskerogn, tun osv. det vil han gerne have af og til...


Kommentér på:
Hund vil have planter?

Annonce