{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Den bedste alder {{forumTopicSubject}}

Hvornår er hundens bedste alder for jer?
Jeg elsker selvfølgelig baby tiden, når de er så bedårende og nuttede. Teenage årene er jo besværlige og charmerende. Men for mig er det når de når omkring 3 års alderen. Så er de vokset færdigt, de er blevet præget færdigt og man ved hvilken hund man har for fremtiden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den bedste alder
  • #3   12. aug 2014 Jeg synes, den bedste alder er den, Sally har lige nu; 14 mdr. Havde jeg fået spørgsmålet for 3 mdr siden, havde jeg sagt 11 mdr osv... Nu har jeg så også en hund, der ikke er specielt påvirket af teenageralderen, men bare glad, dejlig og legesyg og aktiv unghund


  • #4   12. aug 2014 Jeg vil nok sige det samme som dig Altså de er bare så søde og nuttede som små Men meget lettere at ha, når de er de 3 år smiley

  • #5   12. aug 2014 Unghundealderen så klart smiley
    Rædsomme skønne dyr smiley
    Og så er det noget særligt når de bliver gamle smiley


  • #7   12. aug 2014 Jeg HADER tiden fra de er 8 uger, til de er ca 8-10 måneder. Så elsker jeg bare alt tiden med dem.

    Jeg overvejer faktisk om Chandler er den sidste hund, jeg får fra hvalp. Jeg har aldrig været særlig imponeret over hvalpe, de er så intetsigende synes jeg.


  • #8   12. aug 2014 Fra de er født til de dør;) elsker alle stadierne, men måske især hvalp/unghund, elsker at forme og lære det lille vidunder at kende;) er vild med spilopper og elsker træningen;)

  • #10   12. aug 2014 4 år og opefter. Der har jeg fået hunden helt ind under huden - vi kender hinanden, har tilpasset os hinanden og hører fuldstændig sammen...

    Elsker når de når dertil... Er slet slet ikke til hvalpe- og unghundeperioden.


  • #13   12. aug 2014 Der er noget særligt, over ældre hunde.
    Hvalpe er skønne, men en afbalanceret ældre hund, er bare det bedste smiley


  • #14   12. aug 2014 åhhh det er svært - Min fantastiske Cleo bliver 10 år i år og jeg har hele tiden synes hun har haft den perfekte alder og det har hun stadig smiley

    profilbillede
  • #16   12. aug 2014 Voksne hunde!

    Hvalpe er søde og charmerende, når de er helt små, men en voksen hund, man har fundet melodien med, er det bedste.

    Lulu nåede dertil, da hun blev ca. tre, og jeg glæææææder mig til, Myrna når dertil også, for jeg er sikker på, hun bliver vidunderlig at leve sammen med smiley lige nu er hun en sød men forvirret bunke hormoner smiley


  • #17   12. aug 2014 Patte Hold da op, det må være skønt for dig, med sådan en hund Så forstår fuldstendigt dit valg Det er jo en kæmpe hjælp for dig smiley

  • #19   12. aug 2014 Som lille hvalp var Chico sådan et bedårende dydsmønster, dygtig og lydig..
    Så kom lømmelalderen/teenageperioden.... Han hylede, så snart der ikke skete noget, og han mistede hørelsen i en periode også.. Nu er han begyndt at bide i væggene! smiley
    Jeg glæder mig virkelig til han bliver omkring 3 år smiley

    Odins hvalpetid oplevede jeg ikke, men han begyndte at "snakke" meget i sin teenageperiode.. derudover blev han overdrevent behagesyg, og kunne finde på at tisse i forbindelse med, at vi skulle give ham mad.. Han er nu færdigudviklet, 3 år gammel og virkelig i sin bedste alder smiley
    Vi har ham forhåbentlig i mange år endnu, han er dengsehunden herhjemme, fordi han (næsten) altid lystrer og aldrig gør noget forkert, og så er han bare så dejlig rolig smiley

    Og Bella er i teenagealderen nu. Gud fri mig vel. Hun gør alt det, hun ikke må. Bider i væggene, gøer for meget og er sjældent i ro... Hun er begyndt at jagte sin egen hale igen - et problem, der opstod hos tidligere ejer, hvor hun var meget understimuleret. Hun gør det i stressede situationer og når hun keder sig...
    Jeg glæder mig også til, at denne periode er overstået! smiley


  • #20   12. aug 2014 Gamle hunde har altid haft en speciel plads i mit hjerte. Elsker når bliver helt grå om mulen og kan slippe afsted med alt, fordi de er gamle og charmerende.

    Hvalpe og mig bliver aldrig rigtig venner. De er nuttede på billeder, men nøj... det er bare en tid der skal overståes så man kan få en voksen hund og senere belønningen: Den gamle hund smiley


  • #22   12. aug 2014 Hatten af for Patte!
    Det kan godt være, du beskriver ham som en sur gammel hat, men han lyder simpelthen, som en dejlig gammel dreng!

    Helt fantastisk, at i har så god en kemi smiley


  • #27   12. aug 2014 Når de er voksne smiley Har en svaghed for de ældre Schæferhunde smiley

  • #30   12. aug 2014 Jeg elsker mine hunde uanset hvad alder de har, meeeeeeennnn nøj hvor jeg glæder mig til Icon bliver 2 år+ Så kan det være han ikke taber hjernen længere smiley

    Jeg har Albert på 6 år, han kender mit kropssprog, mine kommandoer og det kører bare, hvilket betyder at han er pisse fed at arbejde med. Det giver så mange YES oplevelser sammen og jeg glæder mig til Icon når dertil og det skal han også nok, for han er godt på vej smiley


  • #31   12. aug 2014 Han lyder virkelig som en god og fornuftig hund for dig Patte.
    Og med psyken i orden, og god til at fange signalerne og handle på dem - stor respekt herfra smiley


  • #33   12. aug 2014 Det er da hamrende ligemeget hvad andre mener om ham, hovedsagen er at han fungerer så godt sammen med dig.
    Og hvad er en møghund?
    Mine har da også knapt så charmerende sider i andres øjne, men de er perfekte for mig.


  • #34   12. aug 2014 6-10 år.
    Det er der de har mest charme og personlighed og inden man er begyndt at tælle ned..
    Men hver alder har nu sine glæder..


  • #35   12. aug 2014 Patte - Han lyder som en fantastisk hund og din beskrivelse af ham får mig altid til at tænke på Alfa, hun var også super til at fornemme sindsstemninger hos mennesker.

    Min mellemste søn har NLD og er overfor sine medmennesker rigtig god til at skjule, hvis der er noget galt, Alfa kunne han ikke snyde. Jeg lærte efterhånden at kigge på Alfa, før jeg kiggede på ham.

    Hun var alt andet en typisk whippet, der var alt for meget terrier i hendes temperament i forhold til andre dyr, men overfor mennesker var hun fantastisk.

    Hvis jeg skal kommenterelidt på emnet ellers, vil jeg sige, at det i høj grad afhænger af den enkelte hund, jeg har ikke nogen alder, som jeg elsker mere end andre. Alfa var ulidelig i sin lømmelperiode, Yota er lømmel med stort L pt. og jeg elsker simpelthen hendes narrestreger og uudtømmelige energi.

    Ghini var strid som lille hvalp, men har fra hun var 4-5 måneder gammel været en utrolig dejlig hund og har slet ikke haft nogen lømmelalder.

    Gamle hunde er der noget særligt over, netop fordi man sammen har så mange oplevelser i bagagen.


Kommentér på:
Den bedste alder

Annonce