1.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kløe ved hale roden/ ryggen Kløe ved hale roden/ ryggen

Hej HG

Simba har i et par uger ,
haft det med flere gange dagligt ,
at sådan hurtigt vende sig om ,
og sætter sig ,
for at nå hale roden ,
og kan ikke nå den jo ,for at klø sig med , sine klør, så napper sådan ned i pelsen .

Og kan også være det sidste stykke af ryggen . Det er intet at se ,
og har tjekket ham igennem for lopper ,
og flåter .

Han er i fæle periode ,
med børster ham dagligt , men en børste der tager de løse hår .

For det siger nogen , at det godt kan klø når de fælder. For tænkte det kunne være det der var problemet .
Er der nogen der ved hvad det kan være?
Syntes jeg læste noget I tråd en gang , om noget bestemt der kunne være årsagen til at de er irriteret ved hale roden ?
Men er ikke sikker.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kløe ved hale roden/ ryggen
  • #1   14. aug 2014 Typisk er det lopper, når hunden "lopper" sig ved haleroden.
    Har du prøvet at sætte hunden på et hvidt klæde (fx lagen) og børste den grundigt. Hvis der så er noget "kaffegrums" på lagnet bagefter, så gør du det vådt, og hvis det bliver rødt/brunt, så kan du være sikker på, at hunden har lopper.
    Det er ikke altid, at man kan finde lopper på hunden, de fleste er i omgivelserne det meste af tiden.

• #2   14. aug 2014 Har lige været hos dr.læge med Linka i dag Hun gnupper sig på indersiden af låret og på indersiden af haleroden Dr,lægen sagde så, at hvis det var lopper, var det mest foran på haleroden og bagpartiet de ville gnuppe sig
    Så jeg ville gøre som Lise Lotte skriver Men Misja fare også engang imellem på sig selv og napper sig Og hun er også i fæld smiley

• #3   14. aug 2014 Det kan også være analkirtlerne der er fyldte, men tjek først ovenstående råd med lopper

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #4   14. aug 2014 Når vores hund gør det der er det som regel fordi hans analkirtler skal tømmes..

• #5   15. aug 2014 Tusind tak for svar fra jer alle smiley
    og vil prøve det med lagnet i morgen
    smiley men ret sikker på han ikke har lopper.
    For bruger loppe midl forbygger, hver måned. Med frontline .
    Og er bange for det kan være analkirtlerne smiley har min dreng så ikke meget ondt ? Og gør det meget ondt at få dem tømt ?

• #6   15. aug 2014 Jeg har haft flere hunde, der har fået analkirtlerne tømt ,de har aldrig sagt noget til det Så jeg tror ikke, det gør ondt smiley

• #7   15. aug 2014 Du skal lige have i mente at lopperne jo lige skal springe på og tage en bid før det hele virker - forebygge betyder jo desværre ikke at lopperne skyr hunden.

• #8   15. aug 2014 Inger N godt at høre smiley

Kys min .. Det jeg mente med at forebygge, er at han har ikke haft lopper før . Og når han så får loppe midl hver måned. Så burde de jo ikke kunne springe på ham
    . Mener du at det kan være det frontline ikke virker ?

• #9   15. aug 2014 nej jeg mener at uanset loppemiddel, så er der jo ikke et stort blinkende neonskilt på hunden, som lopperne ser og tænker 'uha, den vil jeg ikke have en bid af'.
    Lopperne vil stadig springe på... forskellen er om 'en bid' får dem til at stille træskoene (hurtigt) eller ej.

Kommentér på:
Kløe ved hale roden/ ryggen

Annonce