1.574 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Kædehalsbånd Kædehalsbånd
Kædehalsbånd - Tjaa, entelig bryder jeg overhoved ikke om et kædehalsbånd specielt ikke, hvis ens hund trækker så klemmer kæden jo bare helt ind på halsen, det bryder jeg slet ikke om at se ! jeg ved jeg er ikke er den eneste der ikke bryder sig om det ! Hvad er jeres mening om det ?
0 synes godt om
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.455
Men der findes voksne som bruger det på en helt anden måde
jul 2014
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 4
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 317
Når vi går tur går hun nemlig med sele ..
Har dog intet imod kædehalsbånd.
- Folk skal bare kunne finde ud af og bruge dem.
Førhen var det altså normalt at bruge til træning..
Jeg ved ikke hvorfor folk er blevet så bange for dem lige pludselig.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Jeg har så langhårede hunde og min erfaring er at pels bliver hængende i kæden, så her bruges de ikke, men bestemt ikke fordi jeg mener det er synd at bruge dem.
Man kan jo i øvrigt montere snoren sådan at der ikke er kvælerfunktion
Men ja, det kræver jo at hunden kan gå pænt i snor... det gælder så for alverdens andre halsbånd osse, ikke kun kædehalsbåndet.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
En tynd kæde fordeler trykket fra ryk eller hundens eget træk over et ganske lille område, hvorimod f.eks. et nomehalsbånd fordeler et evt. tryk over langt større - og blødere - flade.
Der findes mange andre halsbånd end kæder, som ikke giver sig, så det er ikke nødvendigt at bruge kæde pga. det.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
Det er velkendt at hunde udholder stort ubehag, endog smerter, uden at vise det og
jeg har oplevet en del hunde, som trak så voldsomt at kæden snærede ind i halsen så hundene hvæsede efter vejret. Sådan var de vant til at gå og det var så bare det.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Kia bruger altså helkvæl, til gengæld bruger hun så ikke snor ret meget (tror jeg kan tælle på en hånd det antal timer hun har haft snor på i de 7 år jeg har haft hende). Dermed er kvælerfunktionen oftest irrelevant ...
Kvæleren (kalder jeg generelt kædehalsbånd) er vedligeholdelsesfri, selv når man har en hund der mener at en altid våd og møgbeskidt hund, er en glad hund :o)
Hun bruger sin kvæler til at bære sit hundetegn med, når dette skal bæres lovpligtigt.
Kvæleren er dejlig nem at fjerne og sætte på (hun tager det selv på hvis man holder det åbent).
Skal hun være sammen med andre hunde så kommer det af (det er mere end hvad man kan sige om de fleste af dem der har deres hund i halsbånd eller i sele).
Det kommer af så MIN hund er ikke skyld alle de skader, som hunde imellem får, når de er iklædt halsbånd, kæder, seler, tøj etc.
Når Kia skal være aktiv er det vigtigt hun ikke kan sidde fast i noget. Fx graver, bader og dykker hun meget, samt leger med træer med grene etc. som hun slæber rundt på. Så halsbånd og sele etc. ville være livsfarligt.
Kia har meget tæt pels og derfor skal INTET sidde tæt. Hverken halsbånd eller sele. Det slider på pelsen, giver gnavesår, men endnu værre giver det optimale forhold for bakterier under halsbånd/sele, især når pelsen er våd.
Min hund er allergihund så der skal i forvejen ikke så meget til.
Jeg er for, at alle bruger hvad der virker for dem, og så ikke blander sig i hvad JEG bruger :o)
Jeg bruger kvælerfunktionen hvis der skulle opstå en situation, hvor Kia (mens hun er i kvæler og snor) gør et udfald der skal stoppes prompte, fordi hun i situationen er til fare for andre mennesker, sig selv eller mig ved sin adfærd.
Der mener jeg så at fordelene opvejer ulemperne.
Det er IKKE min hund der "pludseligt" er sluppet løs af sit halsbånd eller sele og har taget kontakt til en hund i snor så de er kommet op at slås ... Den risiko er alt andet lige minimeret med et kædehalsbånd (den er der stadig da de kan springe men det er meget sjældent dette sker).
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
og det gamle er nu rusten i den del der er kæde, og den del der er nylon, flosser.
Så jeg har købt et kvælerhalsbånd, indtil jeg finder det jeg ønsker, og det er nu praktisk, for houdini kan ikke smutte baglæns ud af hverken kvæler eller halvkvæler.
Det er sådan set grunden til at jeg bruger halvkvæl, på gåtur bruger jeg sele
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Hænger hunden i halsbåndet og er ved at kvæle sig selv, så bliver halsbåndet brugt forkert. Det ser man desværre rigtig tit, men det betyder jo stadigvæk ikke at det er sådan et kvælerhalsbånd skal bruges.
mar 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 69
Kædehalsbånd