1.458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Når hunden smasker Når hunden smasker

Jeg faldt i går over en tråd herinde. Den var vidst om ham den danske "hundehvisker" or whatever.

Anyway... Jeg så der var nogle indlæg, om at hunden smaskede fordi den var utryg, eller sådan noget, og det fik mig til at tænke lidt...
Hunden smasker da ikke, hvis den er utryg, gør den? smiley Morgan ligger/sidder da ofte og smasker, mens han sover, bliver nusset eller stirrer op på mig, for at få opmærksomhed/klap. Jeg forbinder det ikke ligefrem med utryghed, men med en ret tilfreds hund o.o

Er jeg helt galt på den, eller hvad? For ellers vil jeg da i hvert fald godt vide, hvad jeg gør forkert o.o

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden smasker
  • #1   23. aug 2014 en hun d der slikker sig om snuden eller smasker og skeler - kan gøre det for at dæmpe enten menneske eller anden hund.

mine gør det meget i hilsesituationer hvis jeg står direkte med fron til dem . jeg har to meget følsomme tæver der gør meget brug af dæmpende signaler også nær andre hunde...

bla kryber den lille hen til store hunde når hun hilser, krøller ørene bagud og sliker sig om munden mange gange...- det også ved kendt stor hund som hun ellers elsker meget men han er mange gange større så tror hun derfor lige vil sikre sig at han er i godt humør og mildt stemt overfro hende

• #2   23. aug 2014 Dæmpende signaler bruges både når hunde er utrygge, spændte/afventende og når de er helt trygge.

Kia ligger pt. som smasker og gaber (også et dæmpende signal) efter en dejlig lur med hovedet på mine ben.

Det er tryghed/tilpashed.

Man skal kende signalerne og så vurdere ud fra situationen. Situation/kropssprog/signaler etc.

Dæmpende signaler er ofte ledsaget af afstandssøgende signaler i situationer hvor hunden er utryg. Men kig på hvad for at kropssprog som ledsager smasken og bedøm ud fra dette :o)

• #3   23. aug 2014 Det er jo netop dét jeg tænker er mere afgørende o.o Altså kropssproget.

Morgan, f.eks. har af gode grunde ikke så meget kropssprog, når han ligger på ryggen, med alle fire ben i vejret og lukkede øjne, mens han bliver nusset på maven smiley Der smasker han dog ofte, tydeligvis tilfreds.

Når han står op har han sjældent halen løftet mere, end at man lige kan se der er krølle/bue på, men lige så snart han går ryger den nærmest helt om på ryggen. Ørerne er fremme og han viser ingen tegn på noget andet end nysgerrighed. Sådan er han bare, når han er glad, og man er ikke i tvivl, hvis han er utryg.

Jeg fandt det bare underligt, at det kun var smasken, der var fremhævet som tegn på at hunden var utryg, da jeg aldrig har set Morgan smaske, når han er utryg o.o Snarere tværtimod, for når han er utryg, så ryger ørene og halen ned, og han trykker sig en smule mod gulvet, mens han laver så lidt som muligt, andet end at se ynkelig ud. Så jeg forstår det overhovedet ikke o.o

• #4   23. aug 2014 Når Isla er hos dyrlægen, så bliver der smasket og gabt i stor stil smiley Dyrlægen smasker så tilbage smiley

Men som der skrives, det afhænger af situationen, hunden kan jo også gabe af den simple grund, at den er træt. Mine hunde og jeg smasker ofte også sammen, det er fordi vi hygger smiley

• #5   23. aug 2014 Det er ikke mere afgørende med kropssprog end smasken. Det er de to i forening.

Kommentér på:
Når hunden smasker

Annonce