Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eletriker to disconnect washing machine and install plug 1.090 kr.
  • Vandafløb (E:36-10) på Bosch vaskemaskine (WAT2869ISN/54) 1.010 kr.
  • Bolten på garageporten skal genmonteres 4.000 kr.
  • Fjerne æbler som ligger på græsset og fjerne ukrudt på terrassen 1.100 kr.
  • Montering af frontlåge på opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hæk mm 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hunden smasker?
  • #1   28. jun 2008 Det kan være teng på ubehag, det kan også være et dæmpende signal.

Jeg havde en plejehund der konsekvent smaskede højlydt når hun eks. lugtede noget der lugtede stærkt.

Tror det er meget afhængig af situationen

• #2   28. jun 2008 Okay, men ved mig vil jeg gerne vide det når man ligger sammen med hunden og så man kæler den og så den smasker lidt, ikke så højlydt

• #3   28. jun 2008 vores gør det når han skal brække sig..

• #4   28. jun 2008 når vores ene skal brække sig så slikker hun sig som en sindsyg om munden.. heh..

men igår havde vi en hund til dyrlæge pg da dyrlægen undersøgte hende smaskede hunden og så sagde dyrlægen: " se nu smasker hun det er tegn på ubehag" derfor er jeg ikke sikker på hvad det betyder?

• #5   28. jun 2008 Det kan være tegn på ubehag, men det kan også være et tegn på det modsatte..

Det er et dæmpende signal der kan komme både i situationer, hvor hunden føler sig presset, men også i situationer, hvor den føler sig godt tilpas og siger det til omverdenen.

• #6   28. jun 2008 Når den smasker når i ligger og kæler er det et tegn på at den nyder det, at det er dejligt.
    Det er rigtigt at smaskelyde er et dæmpende signal som bruges i mange situationer, både positive og negative.
    Tayson smasker næsten altid når vi ligger og hygger, så skiftes vi til at smaske lidt til hinanden smiley

• #7   28. jun 2008 tak smiley

• #8   28. jun 2008 trunte smasker nogle gange når hun ligger rigtig godt og sover smiley

• #9   28. jun 2008 Når din hund smasker mens du kæler med den er det fordi du har hovedet tæt på hundens hoved. Tænderne er det ultimative farligste våben mellem hunde, og det er grænseoverskridende at være så tæt på hinandens våben........hunden smasker for at vise at den ikke har tænkt sig at bruge sine våben.......og for at dæmpe dig hvis du havde i tankerne at bruge dine.

Med andre ord er det IKKE naturligt for hunde at vise kærlighed ved at holde hovederne tæt.....tvært imod. Hunde kan sagtens lære, at når vi kæler sker der ikke noget i den situation, de kan lære at nyde det, men gør dig til vane at smaske selv når du har hovedet tæt på din hund...........så vil den føle sig mere tryg.

Lise

• #10   28. jun 2008 Vores hundetræner siger det er når de hygger sig, så man skal smaske med dem nogle gange når man hygger sig

Kommentér på:
Når hunden smasker?

Annonce