1.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Gode Grand Danois råd til den første tid :-) Gode Grand Danois råd til den første tid :-)

Hej Alle sammen smiley

Min kæreste og jeg bliver de heldige ejere af en skøn Grand Danois hvalp her om 1 uges tid. Vi glæder os sindssygt meget!!! smiley

Jeg håbede på, at høre lidt gode råd el. lign. mht. Opdragelse, foder (god kvalitet til billige penge smiley )... og ja alt smiley

Gerne lidt gode råd til den første tid, hvor han skal ''pottetrænes'', lære at være alene hjemme, ikke at være i sengen osv.

Tak på forhånd! Mvh Cody's forældre smiley

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode Grand Danois råd til den første tid :-)
  • #4   25. aug 2014 Korrekt fodring er bare et must ved denne race, så håber virkelig opdrætter er med på sidelinien og kan rådgive jer.
    Det er en skøn race, de vokser hurtig og derfor er korrekt fodring vigtig, en del får vokseværk mens de vokser, nogle døjer med HD og hjertet. Så igen vigtig at vælge efter sunde forældre/bedsteforældre.

Jeg syntes faktisk det jeg kender til dem, at de er nemme at opdrage, men husk det bliver en stor hund, så lad den ikke gøre noget som hvalp, som du ikke ønsker den gør når den er udvokset også smiley

• #7   25. aug 2014 Måske du kan bruge noget fra disse sider - den første er en pdf fil

http://www.granddefeld.dk/Grand_danois.pdf

http://grandkroyer.dk/fodring.html

http://www.houseofapollon.dk/granddanois_foder.htm

• #9   25. aug 2014 Jo vi har skam fået masser af råd smiley Men syntes nu også det er rart at høre fra nogle andre end lige opdrætter. Så er rigtig glad for det som er blevet skrevet! smiley

Glæder mig til min monster baby lotte :-))) Kan se at du har et par stykker selv- Så skønne! smiley Hvilket mærke foder bruger du til dem? Har set at der er ret delte meninger omkring det. Opdrætter har givet os en 12 kg's pose, men vi kigger nu alligevel lidt rundt, for at se om vi fortsætter med det mad.

• #11   26. aug 2014 Årh..
    Bryder mig virkelig ikke om når folk får det til at lyde som et must at hundens mad skal være billigst muligt smiley

Jeg kan anbefale happy dog. De har fodder til store racer.
    - Det er virkelig et must at fodre korrekt, så den ikke vokser for hurtigt og får dårligt led og sådan..

Happy dog kan du få 30 kg for 89,90 Euro ( 663.48 DKK )
    Pas på med voldsom leg, trapper og sådan. :o)
    Ingen løbeture eller sådan med en hvalp smiley

Pottetræning..
    - Ud med ham HVER gang han har sovet eller spist. smiley
    De skal.. ALTID lave minimum det ene eller det andet når de har gjort en af delene.. smiley

Kan STÆRKT anbefale at i går til træning den første tid.. Og få noget hvalpetræning.
    Meld jeg evt. ind i en lokal klub f.eks. dobermann klub, schæfer klub eller sådan.. Det er ikke så dyrt..
    Det er GULD værd smiley

Når det er sagt..
    TILLYKKE smiley

Virkelig en dejlig vovse... smiley

• #12   26. aug 2014 Først og fremmest tillykke med vapsen, hvor er den sød smiley

De andre har vidst været ret godt omkring renlighedstræning osv.
    jeg har også hørt meget om hvor vigtigt det er med det rette foder til dem, af samme grunde som de ovennævnte kommentarer.
    Derfor kan jeg heller ikke anbefale et fodermærke, da jeg har hund i den anden ende, nemlig chihuahua. Men jeg er rigtig glad for Olivers (.dk) De har en rigtig god service, kornfrit foder og så synes jeg også deres priser er fine.
    Men lige med den race er det så vigtigt at få det rette foder og ikke gå på kompromis med prisen, så jeg ville rådfører mig med opdrætter og andre som har (haft) racen, som ved noget omkring korrekt fodring af lige netop din race.

• #15   26. aug 2014 Det er fint at høre hvad andre har at sige, men lyt til din opdrætter! Især med giganterne er det vigtigt at fodre rigtig og ikke eksperimentere i vækst perioden.
    Held og lykke med den lille nye

• Lily S
    Lily S Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   26. aug 2014 Husk at den først er udvokset når den er 2 år....dvs. ingen lange gåture med den inden da.
    En god ting er at investere i et dækken til vinter, da den ingen underuld har og hurtig kommer til at fryse.
    Til madras kan i starte med at klippe en voksen madras over hvis i har en til overs.
    Ligesom små børn så skal man bare være over dem hele tiden når de er små og sige nej til det de ikke må. Den race lærer hurtigt.

• #17   26. aug 2014 Lily GD'er er først helt udvokset når de er ca 3 år.

Maden er den vigtigste! I må IKKE spare her. Det er så vigtigt at giganterne får det korrekte fodder, at vokse på!

Hvor er den fra?

Grand danois er en nem hund, at opdrage på, hvis man starter fra helt små.
    Husk på det altså bliver en hund på 50-60 kg.
    Det er vigtigt i er konsekvente fra starten, med at gå pænt i snor, komme når i kalder, og alle de andre basale kommandoer.

Alene hjemmetræning kan blive et problem, så det gå langsomt frem. Start med få sekunder, lukket væk fra jer. De er meget afhængige af, at være sammen med deres familie, så de hader at blive lukket væk. Og igen, når man har så stor en hund, så er det altså ikke fedt, at den splitter en sofa, fordi den er ked af at være alene smiley

Med "pottetræningen" så fungere det ligesom med alle andre hunde. Når den har leget, sovet, spist og drukket, så ud i haven med den! Og ellers en gang i timen eller sådan noget, efter behov.
    Aldrig skæld ud, hvis den laver uheld inden for. Tag den, og sæt den udenfor, og ros så til skyerne, når den gør det den skal udenfor. smiley

Tillykke med jeres lille kæmpe, de er skønne!

• #19   26. aug 2014 Hej igen smiley
    Tusind tak for alle svarene. Vores opdrætter giver sine hunde select gold, så det er også sådan en sæk vi har fået med. Ville aldrig gå ned på kvalitet! Men da det er en hund som skal have noget mere end andre racer, så er det altid interessant, at høre hvad andre bruger osv. Og hvor man får mest for pengene.

Vi overvejede at købe olivers da vi har hørt godt om det (både mht kvalitet og pris).

Dog har jeg lige snakket med vores lokale maxi zoo, som gav os et godt tilbud på 5 poser Select gold. Så tænker at vi forsætter med det, som opdrætter er startet på smiley

• #20   26. aug 2014 Er der forresten nogle af jer, som ligger inde med et billede af jeres mad/vandskåle? smiley
    Har ledt som en gal efter et med stativ i en god højde til når han bliver lidt større (det går sikkert stærkt!)
    Men har ikke kunne finde noget...

Indtil videre har jeg købt et med stativ i maxi zoo, dog bliver det hurtigt for småt kan jeg regne ud smiley

Kommentér på:
Gode Grand Danois råd til den første tid :-)

Annonce