24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Så er fasanjagten gået ind :( {{forumTopicSubject}}
Jeps... Fasanjagten er gået ind, i alt fald i min have ... ØV
Dana havde været stille et stykke tid ude i haven, og hunde er lidt ala små børn, er de stille, så enten sover de, eller også laver de noget de ikke må
Og jeps... Dana lå ude på græsplænen og gnaskede lystigt på sin fangst, nemlig den fasanhane hun havde nedlagt. en af de unge fasaner som har fået forvildet sig ind i vores have, hvilket er et problem hvert år, da jægerne har deres voilere ca 50 m fra vores have
Jeg lod hende bare æde den, jeg må ærlig indrømme at jeg synes de fasaner er pænt irreterende, og det er så trælst at stå op til ca 100 fasaner i haven når hunden skal ud og tisse
Så Dana har fået barf i dag, med ben og fjer, og hun har selv fanget den
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Jeg har så mange gange de sidste 10 år gået og klippet cypres med fasankyllinger vimsende om benene, de er slet ikke bange overhovedet.
Jeg har også sagt til en jæger at jeg ser deres fasanjagt som hvis jeg lukkede mine høns ud i haven og satte mig på en stol og plaffede dem ned
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Hvert år, når der har været herregårds klapjagt, bliver der kørt et utal af fasaner ned, de ligger overalt på hovedvejen, -simpelthen noget svineri at lukke "tamme" fasaner ud, som skoledrenge så klapper sammen, så de dyygtige jægere ikke behøver bevæge sig mere end højst nødvendigt.
De fugle er jo overhovedet ikke gearet til at være fri i naturen.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.005
Har set på Høvdinggaarden at jagtpasseren, hældte korn ud på skovvejen, han kørte bare ned af vejen og hældte lidt korn her og der på vejen, fordi der dagen efter skulle være jagt, da han var færdig fløjtede han på fasanerne, som kom i hobetal, så var de klar til jægerne næste morgen, kornfede og tunge, så kunne de hverken flyve langt eller særligt højt
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 767
Men Dana er da dygtig og fange sin egen mad
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 126
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Har ikke "jagt kort" eller hvad det hedder, så jeg må selvfølgelig ikke skyde
Men der er sku noget ved at stå TIIIDLIGT op, og sætte sig ud i skoven og se naturen bevæge sig rundt om en
Jeg var med på elgjagt, og ligepludselig så kommer der den største og flotteste elg lige ud foran mig.. WauW! Det er der sku noget ved..
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 126
Så er fasanjagten gået ind :(