{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vs tæve
  • #3   31. aug 2014 Jeg gad ikke løbetid, så jeg valgte en hanhund. "nogen" havde så bare glemt at fortælle mig, at hanhunde altid er i løbetid smiley

  • #4   31. aug 2014 Nu har jeg kun haft denne ene hund og hun er en tæve... Jeg bliver nødt til at spørge hvorfor det er nemmere med en han hund? Er det løbetiden? Eller er han hunde mere trofaste? Er lidt nysgerrig!! smiley

  • #5   31. aug 2014 Jeg har altid haft han hund for gider ikke løbetiden. Så har ingen erfaring med tæver

  • #6   31. aug 2014 Jeg er klart til tæver. Syntes de er mere i flokken - hvor hanhunde er mere deres egne.

    Jeg har to tæver og mine forældre har to hanhunde, og jeg er bestemt mest fan af tæverne.


  • #10   31. aug 2014 Jeg har ikke haft de store problemer med sallys løbetid,det var kun den første gang hun kom i løbetid at hun blev lidt panisk overfor blodet,men nu bemærker vi knap nok at hun bløder,hun har dog et par dage i løbetiden hvor hun er mere end villig overfor både hanner og hunner.. smiley

  • #11   31. aug 2014 Har prøvet begge vokset op med hanhunde, nogle af dem kastreret ..jeg har en tæve nu, og det blir tæver de næste også.
    Jeg gider ikke hanhundes pusten sig op, markeringer, hylen og stikken af når tæver er i løb, og så kan jeg ikke klare den diller der så tit lige skal ligge ud...

    Så hellere en tæve, som er normal hver dag, og kun lige ændrer humør i løbetiden. Og det største problem i løbetiden er at snoren skal blive på... Tæve nu og for altid smiley


  • #14   31. aug 2014 Helt klart hanhunde her fremover, synes generelt de er nemmere at have , i hvertfald hvis man får dem som lidt yngre, har aldrig haft problermer med at lære dem at løbetids tæver var mere kedelige end mig .
    Har kun haft en enkelt hanhund ( overtog en 6 år gammel ruhåret gravhund) der skulle væres ekstra opmærksom på ellers rendte han på damesjov. De andre er pænt blevet hjemme , har ikke været stesset ej heller i selskab med lækker dame.
    Alle de hanhunde jeg har haft har været intakte, ja nogle af dem har pustet sig lidt mere op overfor andre hunde , men tænker nu det lige så meget har med racen af gøre, men det har ikke været det store problem, jeg forlanger ikke at de skal lege med andre hunde, blot passere forbi uden at skabe sig.

    Hende jeg har nu, har godt nok kurret mig for tæver de humør svingninger hun har det gider jeg ikke igen, hun ændre sig , bliver stresset/overfølsom allerede en måned inden løbetid og bliver ved til ca en mdr efter , så kun ca halvdelen af året har jeg en hund der rent faktisk gider træne, at være min rolige afbalancerede hund som jeg er så glad for .
    Her ender det nok med at hun bliver steraliseret selv om det egentligt er mig imod bare for temperamentes skyld.


  • #15   31. aug 2014 Har pt to tæver, men har før haft tre hanhunde. Havde jeg ikke haft kennel, havde jeg helt klart fortsat med hanner. De ER bare lettere at have med at gøre. Ingen ynk før, under og efter løbetid. Ingen manglenede pels pga hormonerne under og efter løbetid. De hanner jeg har haft har været meget let trænbare, super sociale og ikke dominerende (dvs bortset fra min 1. der var en rød han). Vil helt klart vælge hanhund, når lejligheden byder sig og når jeg ikke har en tæve mere.

  • #16   31. aug 2014 Tror det er meget en smagssag
    Jeg kan bedst lide hanner af både udseende og temperament
    Jeg har tre hanhunde
    Og der kommer ikke tæver ind i flokken


  • trine L
    trine L Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #17   31. aug 2014 Har haft 2 hanner og nu en tæve.. Alle hundene har jeg været rigtig glade for. Min nuværende tæve blev steriliseret som 1 årig, så det med humørsvingninger osv kender jeg slet ikke til.. hun har altid været utrolig nem og have med og gøre. Hvis jeg skulle vælge i dag.. så blev det en tæve igen.

  • #19   31. aug 2014 min oplevelse er at tæverne er nogle skarpe "kællinger", mine hanhunde har været utrolige omgængelige og ingen problemer når tæverne var i løb.
    Jeg tror der er stor forskel på køn indenfor de forskellige typer hunde. f.eks. synes jeg ofte man hører om hanhunde der er meget plaget af løbetider, indenfor selskabs racerne, hvor i mod jeg ikke har oplevet de store problemer med racer der er mere arbejdsorienteret.


  • #20   31. aug 2014 Det er helt sikkert en smagssag smiley

    Men for mig: tæve, tæve, tæve, tæve, tæve! smiley Hanhunde siger mig nada, og de par gange, jeg har passet hanhunde, har jeg i den grad fået bekræftet mig selv i det smiley

    MEN: man skal aldrig sige aldrig... Lige nu siger jeg dog, TÆVE smiley


  • #21   31. aug 2014 Jeg har kun haft han hunde, som heller ikke er kastreret.

    Jeg har da knoklet, for at få det til at fungere at have ham med ude til stævner, hvor der er mange løbske tæver. Men det lykkedes. Elsker det der han hunde noget. "Mig? Ja gu fanden er jeg lækker"

    Min den anden han hund er klister og om han så kunne vælge ti løbske tæver ville han altid vælge mig.

    Så han hunde kan være noget så forskellige.

    Men jeg gider ikke det bløderi, så nok derfor det endte på han hunde.


  • #24   31. aug 2014 Som andre siger er det helt sikkert en smagssag, jeg har 2 hanhunde og det er klart det jeg fortsætter med. Vores er intakte, og vi har ingen problemer med hverken andre hunde, tæver i løb i området osv.

  • #26   31. aug 2014 Kan ikke se hvorfor man skal holde mere øje med andre hunde, når man har en hanhund. Det må da i høj grad afhænge af racen.
    Jeg har slet ingen erfaring med hunhunde, men der er flere ting ved hannerne som tiltaler mig.


  • #27   31. aug 2014 Mine 3 er også intakte
    Vi bøvler hverken med løbetidstæver eller andre hunde


  • #28   31. aug 2014 Jeg er klart til tæver. Løbetiden er ikke et problem for mine hundyr neutraliseres for at forebygge sygdomme og unødvendig stress, når der ikke skal avles på dem.

    Da jeg boede hjemme havde vi en tæve som ikke var steriliseret. Det var der ikke de store problemer med. Lidt falsk drægtighed og det var alt.

    Jeg er ikke til hanhunde. Jeg gider ikke konstante markeringer (pisseri), den øgede risiko for en egetkønsaggressiv hund, nem at distrahere, dillersnask overalt når hunden får forhudsbetændelse og generelt at se på "pistolen" etc.

    Jeg tror for mange af os, så er det også bare hvad man er mest minded til. Alle mine dyr har været hunkøn, lige fra kat til hest :o)

    Jeg kan godt lige andres hanhunde :o) Bare JEG ikke skal have alt bøvlet med dem er de fleste jo fantastiske :o)


  • #29   31. aug 2014 Har haft en af hver og i fremtiden hedder det tæver....

    Det passer mit temperament vist bare bedre til smiley


  • #30   31. aug 2014 Sanne : Haha, elsker argumentet med at du ikke vil se på pistolen, jeg har det på samme måde med tævers kønsdele, syntes de er så "up in your face" , og det kan jeg slet ikke have med at gøre smiley

    Men det kommer nok igen an på hvad man er til, hvad man så mest bemærker smiley


  • #31   1. sep 2014 Jeg har både han og tæve (tæven er steriliseret). Jeg har haft både hanner og tæver før de to jeg har nu. Jeg synes simpelthen ikke at man kan sige at tæver er blidere, mere flokorienterede, nemmere eller at hanner er mere udfarne, dårligere til andre hunde osv sådan helt generelt. Det er SÅ individuelt hvordan de er. Jeg har haft en tæve, der opførte sig mere som en hanhund og en hanhund, der vist egentligt helst ville have siddet derhjemme og strikket....
    De to jeg har nu er nok lidt mere 'typiske'; tæven er kan godt være noget 'tøset' og hanhunden er sådan en rigtig machotype smiley Rent træningsmæssigt synes jeg heller ikke at jeg foretrækket det ene køn frem for det andet.


Kommentér på:
Han vs tæve

Annonce