5.659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

"Designerhunde" "Designerhunde"

Har I læst den KÆMPE artikel omkring Designerhundene i Ude og hjemme i denne uge??

Jeg var en af dem, som gerne ville lave en blanding mellem Puddel og Bomuldshund, men efter at jeg havde læst en masse omkring emnet, sprang jeg helt fra den ide.

Det der er mest skræmmende i dette her er, at Puddelhunden bliver parret med andre racer, der fælder og ikke er allergivenlige.

Overskriften til den store artikel i blader er: Verdens sødeste hund.

Hvad er jeres mening om dette?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Designerhunde"
  • #2   6. sep 2014 Min mening er at mange folk har set en fidus i at avle blandinger og så kalde dem for noget fancy. Så skal der nok være købere der er dumme nok til at købe.

Jeg har lige læst at i Norge er der et kuld dobermann/storpudelhvalpe...... Til den nette sum af 27.000,- stykket smiley

Opdrætter/sælger er smart og køber er for dum!!

• #3   6. sep 2014 Pudler er ikke allergivenlige har selv haft en hvid silke Pudel man skulle tage og gå ind på DKK nyheder der har været noget med ham der lave den første af de blandinger han siger lige ud at det var det dummest han har gjort

• #4   7. sep 2014 Silkepuddel er ikke en puddel, så du har ret...den er ikke allergivenlig ??

• #5   7. sep 2014 Silkepuddel er en blanding af Puddel og Malteser.

• #6   7. sep 2014 Pudler er ikke allergivenlige.
    Det kommer helt an på, hvad ved hunden, man er allergisk overfor. Hvis det er de skæl, hunden taber når den fælder, så ja, så er racer der ikke fælder, bedre end dem der gør.
    Men hvis det er hundens savl osv. Ja så kan det jo være et fedt.

Hvis man blander pudlen, med en fælderace, så er der ligeså stor chance for, at man får en hund der fælder, som der er for den ikke gør.

Jeg syntes det er en skam, at man vil til at ødelægge pudlen, som egentlig er en "allround" race. Den kan lidt af det hele, og passer i de fleste alm. danske familier.

Mange af de her "designer hunde" kommer jo netop fra hvalpefabrikker, fordi der er penge i lortet.
    Og det er de færreste af dem, der er testet for diverse sygdomme.

Skrækkeligt at der nu skal til at reklameres for, at man kan lave sin helt egen hund, som er sundere end de alm. racer.

Hvis de nu lavede en artikel om, hvor vigtigt det er, at kigge sig godt for, når man køber hund, og sørge for, at købe den et ordenligt sted,ville jeg være langt mere imponeret...

• #7   7. sep 2014 nu skal du holde op der var altså DKK tavle på den selv om det er over 30 år siden jeg havde den .ved bare folk kaldte den lille hvide silke Poudel den gang

• #8   7. sep 2014 Der er altså ikke noget der hedder en silkepuddel smiley
    Hvis det er en hvid puddel, så hedder det bare en hvid puddel smiley

• footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

Svar: 478
    #9   7. sep 2014 Ingen race er allergivenlig....

Men enkelte individer kan være allergivenlige for specifikke personer. Dén slags skal testes fra gang til gang, fra hund til hund, og fra person til person.

• #13   7. sep 2014 Det var nu ikke omkring allergivenlighed dette blev slået op, men om det at "designe" hunde. Jeg har også skrevet ind til Ude og Hjemme, men ikke fået svar. Ham der startede med at lave doodlerne fortryder bitterligt i dag. Det burde få klokkerne til at ringe for dem der vil starte på dette skidt!!

• #14   7. sep 2014 "Oppe i tiden" gg. Der er vist en der er bag ude allerede..
    Dem der vil have design, køber ikke en dårlig kopi blanding..

Kommentér på:
"Designerhunde"

Annonce