"Designerhunde" "Designerhunde"
Har I læst den KÆMPE artikel omkring Designerhundene i Ude og hjemme i denne uge??
Jeg var en af dem, som gerne ville lave en blanding mellem Puddel og Bomuldshund, men efter at jeg havde læst en masse omkring emnet, sprang jeg helt fra den ide.
Det der er mest skræmmende i dette her er, at Puddelhunden bliver parret med andre racer, der fælder og ikke er allergivenlige.
Overskriften til den store artikel i blader er: Verdens sødeste hund.
Hvad er jeres mening om dette?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Jeg har lige læst at i Norge er der et kuld dobermann/storpudelhvalpe...... Til den nette sum af 27.000,- stykket
Opdrætter/sælger er smart og køber er for dum!!
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 263
maj 2012
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Det kommer helt an på, hvad ved hunden, man er allergisk overfor. Hvis det er de skæl, hunden taber når den fælder, så ja, så er racer der ikke fælder, bedre end dem der gør.
Men hvis det er hundens savl osv. Ja så kan det jo være et fedt.
Hvis man blander pudlen, med en fælderace, så er der ligeså stor chance for, at man får en hund der fælder, som der er for den ikke gør.
Jeg syntes det er en skam, at man vil til at ødelægge pudlen, som egentlig er en "allround" race. Den kan lidt af det hele, og passer i de fleste alm. danske familier.
Mange af de her "designer hunde" kommer jo netop fra hvalpefabrikker, fordi der er penge i lortet.
Og det er de færreste af dem, der er testet for diverse sygdomme.
Skrækkeligt at der nu skal til at reklameres for, at man kan lave sin helt egen hund, som er sundere end de alm. racer.
Hvis de nu lavede en artikel om, hvor vigtigt det er, at kigge sig godt for, når man køber hund, og sørge for, at købe den et ordenligt sted,ville jeg være langt mere imponeret...
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Hvis det er en hvid puddel, så hedder det bare en hvid puddel
jun 2013
Svar: 478
Men enkelte individer kan være allergivenlige for specifikke personer. Dén slags skal testes fra gang til gang, fra hund til hund, og fra person til person.
maj 2012
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Dem der vil have design, køber ikke en dårlig kopi blanding..
"Designerhunde"