{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.542 visninger | Oprettet:

Ditte E
Ditte E
Tilmeldt:
13. sep 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Dansk svensk gårdhund gøen. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig en dansk svensk gårdhund, og jeg har selvfølgelig googlet rundt, for at finde en masse Info om racen.
Jeg ville gerne hører jer, hvad jeres erfaring med dansk svensk gårdhunds, gøen?
Jeg kan læse mig frem til at de gør rigtig meget, men ville egentlig gerne hører om i er enige i det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk svensk gårdhund gøen.
  • #1   13. sep 2014 Tja, vi har en på 11 mdr og den har knap sagt en lyd. Og de få gange den har sagt noget har den fået besked på at det gør man ikke og så er den stoppet med det samme.
    Men jeg kender da også nogle gårdhunde der gør meget.
    Men træner man det på den rigtige måde (og der er sikkert en del måder der kan betegnes som den rigtige) så mener jeg man kan lære den ikke at gø eller i det mindste holde det på et minimum


  • Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

    Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 103
    #2   13. sep 2014 Det er en gøende race men kan sagtens lære at styre sig. Charlie siger noget når der bliver ringet/banket på døren og en sjælden gang hvis hans uvenner går på den anden side af hækken.

  • Ditte E
    Ditte E Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   13. sep 2014 Okay mange tak for svar:) det lyder generalt som noget man kan træne dem fra smiley
    Der er nemlig mange delte erfaringer, men kan det ikke også have noget med at hunden ikke bliver aktiveret nok, eller mangler opmærksomhed ?:)
    For jeg tænker lidt at de fleste hunde gør når der bliver ringet på døren, og hvis deres uvenner går forbi? smiley


  • #4   13. sep 2014 Racen er jo lavet som gårdhund, og skulle i gamle dage gøre opmærksom på hvis nogle kom på gårdene. Så det ligger i racen at der er lyd på, nogle ligger der mere fast i end andre. Nogle kan lære at styre sig, andre ikke.
    Min brors fx ved godt han ikke må, og du kan se på ham han godt ved det, men han instinkter gør han bare ikke kan lade vær, lige meget hvor presset han så ser ud, fordi han netop godt ved han ikke må. Og nej min brors mangler ikke aktivering eller opmærksomhed. Han lever bare op til det de oprindeligt er lavet til.


  • #5   13. sep 2014 Tror lidt det er en skrøne at de gøer så meget.
    Altså man må vel forvente når man anskaffer sig en hund at den af og til vil gø, det er jo en gårdhund. men jeg har da ikke oplevet meget gøen med nogen af mine.
    Har haft stor succes med at aflede deres opmærksomhed med legetøj når de bjæffer.


  • #6   13. sep 2014 Enig med Belinda ^

  • Ditte E
    Ditte E Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   13. sep 2014 Ja forventer jeg skam også smiley men der er jo også stor forskel på om de gør hele tiden eller af og til smiley men tak for svar smiley

  • #8   13. sep 2014 I pensionen er de gårdhunde jeg har haft på ferie ikke slemme til at gø;)

  • #9   13. sep 2014 Det er op til en selv, hvordan man takler det. smiley

Kommentér på:
Dansk svensk gårdhund gøen.

Annonce