{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

At få kæresten overtalt til endnu en Mops {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley
Jeg har brug for jeres råd mht. dette:

Sagen er sådan, at jeg er på førtidspension og kæresten er pt. på dagpenge. Vi bor endnu ikke sammen, men vi flytter sammen hjemme hos ham i hans lejet hus ude på landet, med stor dejlig have osv.
Jeg har 3 mopper, hvoraf jeg udstiller de to af dem i DDH og DDSK, DRU OG DHL.
Jeg har en søn på 11 som jeg har hver 2. uge og kæresten har to børn, så han ser når det lige passer ind mht dem begge.

Nu kommer det så.
Jeg har fundet den smukkeste mopse pige, med stamtavle, som jeg så inderligt ønsker mig. Vi har pladsen til 4, men kæresten siger at det er mange penge for sådan en hund, selvom jeg har fået lov til at købe hende på afdrag. Meget flot af opdrætteren (De to jeg udstiller, er også købt og betalt på afdrag)
Men noget andet er, at det hus som vi skal bo sammen i, har han ikke fået lov til at holde hund(e), så han mener at 3 frem for 4 er lettere at få lov til at holde her...
Der er sikkert også nogle af Jer der tænker: "Hvorfor 4, når hun allerede har 3 hunde" En bliver hurtigt til flere (gerne 4 og der holder vi) og i og med jeg går hjemme hele dagen, har jeg jo alt den tid i verden til at passe dem.
Han siger også. "Hvad med transport af 4 hunde, når vi ingen bil har"? Det er da gået meget godt med de 3 vi har. Jeg har hundekort til tog/bus mm og mine hunde er rigtig god til at køre tog og bus. Min svigerfar er også rigtig sød til at køre mig, så jeg er fri for tog og bus, når jeg skal til og fra kæresten. Meen han er jo en ældre mand, så det kan han jo ikke blive ved med. Men ser det ikke som et problem.
Foder til 3-4 hunde. Ja, det er jo lidt mere, men ikke meget. En mops spiser jo ikke det vilde.
Forsikring og dyrlæge er der råd til.

Men ja... Hvordan skal jeg få ham overtalt til en lille moppe pige mere som bl.a. skal bruges til udstilling, en hobby som jeg holder meget af. (Han hygger sig også med det) Ja, og selvfølgelig primært som familie hund.

"What to do??"

Mvh.

Alma, Bobby Olsen, Midas og Lisa smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få kæresten overtalt til endnu en Mops
  • #1   16. sep 2014 Inden du overhovedet gør noget, synes jeg I burdebundersøge om I vil blive smidt ud af hans lejeboliger såfremt I holder husdyr uden tilladelse.

  • #2   16. sep 2014 Der er to ting, der falder mig i øjnene: For det første bør I sikre jer, at I overhovedet må holde hunde i huset, det er da ret væsentligt.
    For det andet - er der tog og busser ude på landet?


  • #3   16. sep 2014 Vil du med tre hunde flytte ind i et hus hvor man ikke må have hund?
    Det synes jeg lyder helt tosset
    Og ja en til gør det ikke bedre


  • #4   16. sep 2014 Først så synes jeg ikke nogle skal overtales, det skal være noget begge parter skal have lyst til, en ekstra hund er lig med ekstra ansvar. Jeg ønsker mig selv brændende hund nummer 2, og havde min kæreste ikke været med på ideen måtte jeg jo vente til han var klar.
    Jeg synes også det forekommer mig en smule uansvarligt at ville trække en ekstra hund ind i et hus hvor der ikke må være dyr, i kan risikere at blive smidt ud, og hvad gør i så?


  • #5   16. sep 2014 I mine øjne er det totalt uansvarligt at flytte ind i et hus med 3 hunde selv om man ikke må holde hund i boligen. smiley
    Og endnu værre er det at du vil til at anskaffe dig endnu en............................


  • #6   16. sep 2014 Mon ikke de har tænkt sig at sørge for tilladelsen først, der står jo at kæresten mener det er lettere at få lov til at have 3 fremfor 4 hunde.

  • #7   16. sep 2014 Først - tjek at I overhovedet må have hund det sted!

    Der næst - det er jo ikke kun købsprisen du skal tænke på, det koster også i løbende udgifter til mad, dyrlæge, forsikring etc.

    Jeg kan godt forstå at du er forelsket i tanken om en hund mere, men det lyder til at I har rigeligt at se til med de børn/dyr I allerede har, og med den lidt skrøbelige økonomi I sidder med.


  • #8   16. sep 2014 Bare det at købe en hund på afbetaling skærer lidt i min økonomiske hjernelogik. Hvorfor ikke bare vente til I er blevet etablerede det nye sted og se, hvad der er fælles overskud og økonomi til? - og ikke mindst tilladelse smiley

  • #9   16. sep 2014 Man flytter skisme ikke ind et sted, hvor man ikke har tilladelse til at have hund, og så er det underordnet, om det er tre eller fire..

    Et forhold handler om kompromis, og jeg synes, det er dybt forkert at skulle overtale. Man skal ikke overtale hinanden til noget som helst. Vil han ikke have hund nummer fire, er den ikke rigtig længere. Det er jo ikke fordi, du ikke har tre andre hunde at gå op i.

    Jeg beklager, det lyder måske hårdt, men i min optik lyder det hele dybt uansvarligt, må jeg indrømme.

    Din kæreste lyder som den fornuftige, der slår bremsen i.


  • #10   16. sep 2014 De andre har sagt det..,

  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #11   16. sep 2014 Åh gud.. helt ærligt. hvis TS ikke kan læse sin tråd igennem og selv se alle problemerne er der jo ikke noget nogen kan sige der vil ændre det mindste!

  • #13   16. sep 2014 Der står der er råd til dyrlæge og forsikring, så det burde være på plads.
    Ellers er jeg enig med de andre om, at det lige skal godkendes om der må holdes hund, det nye sted.
    Det er meget nemt, at forelske sig i en hund, men hvis dig og kæresten snart skal flytte sammen, så skal det også være hans ønske med endnu en hund.


  • #15   16. sep 2014 Jeg har det sådan lidt at hvis man har grund til at skulle overtale bør man lade være.

    Det kan hurtigt vende og så står man i en situation man ikke vil stå i.


  • #18   16. sep 2014 Det næste bliver måske, at din kæreste vil overtale dig til at have edderkopper, slanger og varaner. Hvordan ville du så stille dig?

    Man må tale om tingene og først og fremmest have tilladelserne på plads. Længere er den ikke. smiley


  • #19   16. sep 2014 Hej alle sammen;
    Nogle af Jer får mig til at lyde som total uansvarlig hundemor... smiley
    Jeg kunne ikke finde på at flytte ind et sted, hvor der ikke er tilladelse til hunde... Hvis tilladelsen ikke går iorden, bliver jeg hvor jeg er og har mine hunde der. Men derfor, kan jeg jo godt komme på besøg ved kæresten, indtil vi finder noget hvor vi må have hundene - HVIS vi ikke må hvor han bor. smiley
    (Ja, der er busser her og 20 min ind til vejle banegård ;))
    Det er jo ikke sådan at vi har aftalt en egentlig indflytnings dato - nej vi har kun TALT om at flytte sammen. Hvis det ikke går, går det ikke pt..
    Jo, min kæreste er skam en klog mand, og nej jeg kunne ikke finde på, at ligge på mine grædende knæ foran ham, bare fordi jeg godt kunne tænke mig en hund mere. (Flere har opfordret mig til at oprette kennel - men det ligger længere hen af vejen)
    Ja, en mops er følsom, men en flok på 4 kan de fleste klare, hvis ikke. Fandens osse - og så tager vi den derfra. Hey! Det kan jo også gå galt allerede ved hund nr 2. smiley
    Jeg tænker ikke kun på mig selv - hundene er mit liv - mit job - min hverdag. Jeg går hjemme, og når de andre ikke er her, er mine 3 dejlige hunde. <3<3<3
    Håber det var svar nok for nu.

    Men hey! ak for jeres ærlige svar, og fordi jeg ikke bliver "hængt ud" som man let kan på et sådant medie. smiley

    Mvh Lisa


  • #20   16. sep 2014 Du tænker ikke kun på dig selv og åbenbart heller ikke din kæreste hvis du skal til at overtale ham.

  • #21   16. sep 2014 Jeg ville gøre det helt op med mig selv om jeg kunne klare 4 hunde INDEN jeg anskaffede nummer 4.. Jeg havde to hvalpe/unghunde (4-6mdr) og en voksen han på 2 år af racen chihuahua i hold fast en uge! og det var ikke fordi det var så svært, for min kæreste var der 24/7 til at hjælpe, men at stå med det fulde ansvar og alt selv, ellers tak. Jeg ville simpelthen ikke kunne give dem alle den opmærksomhed de krævede, selvom jeg selv går hjemme og har alverdens tid.
    Skal måske lige nævnes at de to var nogle jeg passede, så det var derfor de kun var der en uge.
    For nej man ser ikke på det til den tid, man ser på det inden! en hund er et levende væsen ikke noget man kan anskaffe og så sælge hvis det alligevel ikke lige gik eller overskuddet til en ekstra måske ikke helt var der alligevel.

    Og for at være ærlig synes jeg det lyder som om du har rigeligt at se til med børn og 3 hunde. Hvis du føler du mangler noget at lave er jeg sikker på at både børnene og hundene gladeligt laver noget mere med dig. Sådan er det i hvert fald herhjemme smiley og jeg har kun en hund og ingen børn, men har alligevel altid noget at lave..

    Derudover skal du måske kigge lidt på hvordan det ser ud med lejeboliger med tilladelse til 4 hunde. Nu ved jeg ikke hvordan det er i vejle omegn, eller om i overvejer at købe. Men jeg har både søgt i Esbjerg, Ribe, Kolding omegn og Århus omegn, og jeg havde svært ved at finde noget hvor man bare måtte have 1-2 hunde, endte i en ungdomsbolig hvor man må have en hund. Om det er fordi jeg ikke har råd til de boliger og jeg derfor ikke har set dem eller fordi de ikke er mange ved jeg selvfølgelig ikke..

    Derudover er det nok også en rigtig god ide at finde ud af om du kan sidde med 4 hunde alene og hvordan det ser ud med boliger kun til dig og 4 hunde. For det er jo desværre aldrig en sikkerhed at man bliver sammen, selvom man nok altid håber/tror det. smiley For selvom man tænker: det er ikke så meget ekstra, så er det jo altså en hund mere og en hund koster hvad 5-1000 kr i måneden, det er altså mange penge, og det er jo hvis den ikke bliver syg.


  • #22   17. sep 2014 Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal svare Andet en tænk dig godt om .Jeg har det nok lidt som dig ,men jeg har lært at sige nej til mig selv Da jeg boede på gården kunne jeg ha 10 hunde, og har meget let ved at falde for hunde, af den ene og den anden slags Men man skal altså også magte det .Og jo flere hunde man får ,jo mindre tid bliver der til hver enkelt hund Og igen tænk hvis de bliver syge ,Det kan koste dyrt smiley

  • #23   17. sep 2014 Jeg synes egentlig ikke du lyder uansvarlig TS, eller som om du vil presse din kæreste til noget han ikke vil. Jeg undre mig bare over at der er RÅD! førtidspensionist, dagpenge, 3 hunde, og 3 børn... Det er i min optik rigeligt, og selvom en lille hund ikke spiser ret meget, så koster dyrlæge og forsikring jo det samme...

  • #25   17. sep 2014 Tusind tak for de sidste søde råd smiley

    I har alle, fået mig overbevist om, at pt. er 3 hunde nok, og at jeg gør klogest i at lytte til kæresten smiley

    Tusink tak igen, for at få mig til at indse hvad der er mest rigtigt, nemlig at være fornuftig og "nøjes" med vores tilsammen 3 børn og 3 hunde, som jeg elsker rigtig højt <3<3<3<3<3<3

    Mvh Lisa


Kommentér på:
At få kæresten overtalt til endnu en Mops

Annonce