Hvor vigtigt er CV? Hvor vigtigt er CV?
Jeg er virkelig i tvivl.. Jeg søger job nu her efter STX og skriver derfor en masse uopfordrede ansøgninger. Og der skal man jo helst vedlægge et CV, men mit problem er, at jeg bare ikke har ret meget at skrive på det.
Jeg har gået i folkeskole, på efterskole og på STX og så har jeg arbejdet i Netto i et års tid, da jeg gik i Gymnasium.
Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om mere, jeg har ingen kurser, ikke meget erhvervserfaring osv. Så vil mit CV ikke bare komme til at latterligt tomt ud?
De jobs jeg søger er efter min mening ikke nogle, som kræver forfærdeligt meget, altså tankstationer, nogle supermarkeder, forskellige butikker og plejehjem.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.550
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 522
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 117
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.304
Ifht. dine jobs, så er de altid relevante at skrive på - det viser at du godt vil arbejde. Det kan dog være et problem hvis dine ansættelser har været i meget kort tid - det kan signalere at du ikke er god til at fastholde et job. Men ellers viser det noget arbejdsvilje.
Jeg synes faktisk du har ret meget at skrive på et CV (i hvert fald i forhold til mig
Iøvrigt - selvom du mener det godt kan stå i din ansøgning, så er der altså ret mange der starter med CV'et, og hvis der ikke er sådan et, jamen så er der stor sandsynlighed for at din ansøgning ryger i ud-bunken. Det kan godt være du føler du gentager dig selv, men husk på, at dit CV skal være i stikord, ikke andet end arbejds-/skolested og årstal. Typisk skriver man også på om man er ryger eller har kørekort, sprogkompetencer, IT kompetencer mv.
mar 2013
Men jeg forstår da godt at CV er vigtigt og godt til at give overblik, jeg er bare bange for endnu hurtigere at blive sorteret fra, fordi mit CV ser tomt ud.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.195
Derfor kan du f.eks. lave en indrammet rubrik i ansøgningen som du laver dit korte CV i. Men lav det for guds skyld lidt separeret fra ansøgningen og med tydelig navngivelse CV, så man hurtigt fanger det med øjnene, det ER vigtigt for en læser!
Har du evt. nogle erfaringer fra idræts/hunde/?foreninger, som du har været træner/i bestyrelsen af - det kan også være relevant. Ligesom kørekort, sprog etc.
mar 2013
Hvad vil det sige med IT-kompetancer? Jeg kan godt finde ud af IT, men har ikke været på kurser eller andet?
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Held og lykke *S*
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
CV´et giver et super overblik over dit engagement indenfor uddannelse og job. I din ansøgning skal du så heller ikke skrive noget om, hvor du har været, det står jo i CV´et, der skal du i stedet skrive noget om, hvorfor du søger netop dette job og du skal skrive lidt om dig selv som person.
Held og lykke med jobsøgningen.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Du skjuler jo ikke manglende erhvervserfaring/uddannelser/kurser ved ikke at medsende et CV. Stod jeg og skulle vælge mellem to ansøgere med samme kvalifikationer, så ville jeg vælge ansøgeren med CV'et - ikke mindst fordi jeg på det tidspunkt nok ville være rimelig irriteret over at skulle have været tvunget til at læse ansøgningen uden CV igennem og hente oplysningerne ud fra det hver gang jeg ville have mig et hurtigt overblik og sammenligne ansøgere.
maj 2004
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 922
mar 2013
Jeg arbejde kun i Netto i et år, vil det være relevant kort at skrive, hvorfor jeg stoppede? Som var fordi Gymnasiet fyldte meget på det tidspunkt
maj 2004
Jeg synes ikke det er relevant at skrive hvorfor du stoppede i Netto. I hvert fald skal det ikke stå i dit CV.
mar 2013
Og så lader jeg være med det, tak
apr 2011
Din ansøgning må endelig ikke være for lang, det gider de ikke at læse.
mar 2013
mar 2013
Personlige oplysninger
Navn: Anna Caroline Johansen
Fødselsdato: 11/09 – 1994
Bopæl: xxx
Postnr. og by: 2980 Kokkedal
E-mail: xxx
Civilstatus: I et forhold
Uddannelse
2000-2010 – Folkeskole - Egedalskolen i Kokkedal
2010-2011 – Efterskole, 10. klasse – Baunehøj Efterskole i Jægerspris
2011-1014 – STX – Rungsted Gymnasium, Sproglig/samfundsfaglig linje
Erhvervserfaring
2011-2012 – Kasse- og servicemedarbejder i Netto Kokkedal.
Sprogkompetencer
Dansk: Flydende.
Engelsk: Tales og skrives rimeligt. Forstås bedre.
Tysk: Tales, skrives og forstås en smule.
Kvalifikationer
Ansvarsbevidst
Pligtopfyldende
++++ mere
Fritidsinteresser
Jeg rider et par gange ugentligt på motions- og hyggeplan.
Yderligere oplysninger
Ikke-ryger
Har kørekort
Nogle som kan fortælle mig om det her er helt ude i hampen, eller om det er en OK begyndelse?
jun 2014
Du skal dog lige bytte rundt i din prioritering af uddannelse. Den seneste skal stå øverst og så videre ned
Ved ikke om jeg selv havde skrevet civilstatus på. Det er nok individuelt hvad man synes.
mar 2013
Det med status står der mest fordi jeg har kigget efter et eksempel, hvor det stod
jun 2014
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 642
den er sådan lidt både og på den ene side er det fint , men på den anden riskikere du at blive valgt fra på den
20 år og i et forhold = klar til børn
Børn = barsel
Barsel = udgifter for arbejdsgiver
mar 2013
mar 2013
Hmm, troede det var det, som gav bedst overblik.. Hvad anbefaler du så?
apr 2011
mar 2013
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2013
CV for Anna Caroline Johansen
Personlige oplysninger
Navn: Anna Caroline Johansen
Fødselsdato: 11/09 – 1994
Postnr., by og bopæl: 2980 Kokkedal, xxx
E-mail: xxx
Mobil: xxx
Uddannelse
2011-1014 – STX – Rungsted Gymnasium, Sproglig/samfundsfaglig linje
2010-2011 – Efterskole, 10. klasse – Baunehøj Efterskole i Jægerspris
2000-2010 – Folkeskole - Egedalskolen i Kokkedal
Erhvervserfaring
2011-2012 – Kasse- og servicemedarbejder i Netto Kokkedal
Sprogkompetencer
Dansk: Flydende.
Engelsk: Tales og skrives på grundlæggende niveau. Forstås bedre
Tysk: Tales, skrives og forstås en smule
IT-kompetencer
Kan alt det grundlæggende, bl.a. Office pakken
Lærer hurtigt nye programmer at kende
Kvalifikationer
Ansvarsbevidst
Altid glad og positiv
Smilende og imødekommende
Lærenem og lærevillig
Fleksibel m.h.t. arbejdstider
Fritidsinteresser
Rider et par gange ugentligt på motions- og hyggeplan
Har stor interesse for hunde
Yderligere oplysninger
Ikke-ryger
Har kørekort B
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Og hvis du vil være rigtig frisk, så flikker du en kompetenceprofil sammen og smider det øverst.
EDIT: Det behøver ikke være øverst - du kan også sætte punkter op under dine særksilte erhvervserfaringer - hvad kunne du de forskellige steder? Projektledelse, medarbejdekoordination, marketing, kundeservice, osv osv.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Der kan du få mange af de ting med, som er foreslået. Du kan få din personlighed med (ansvarsbevidst, smilende, fleksibel og serviceminded etc.)
Det viser en evne til at kommunikere, på en måde, som punktform ikke kan.
Der kan man skrive alder, civilstatus, uden at lave det til sit eget punkt (som kan give det et negativt præg). Jeg synes det er relevant med civilstatus, da det viser at du er moden nok til at være i et seriøst forhold, og dermed sikkert ikke møder fuld op på arbejde, eller med tømmermænd etc. da du nok ikke går i byen hver weekend for at "score".
Så man kan skrive noget med at: "jeg bor i x sammen med min kæreste"
Styrker (relevante for jobbet, du sætter en ære i god kundeservice og hvad der tiltaler dig ved det job som du søger (såfremt der er noget specielt?) etc. og udfordringer (svagheder) ... Ville nok ikke have udfordringer på til den slags arbejde ... Hmm ...
Har man fx hus, så er det også en god idé at få med, bare nævnt i forbifarten, da et hus betyder boliglån, som regel, og dermed har man brug for at arbejde (skal betale gæld af) og er mere mødestabil, end hvis ikke man har det ansvar.
I CV'et er det helt sikkert relevant med IT-erfaring, da meget i dag er computerstyret og du viser, ved at have IT-erfaring, at teknologi ikke er fremmed for dig :o)
Jeg ender altid som SuperBruger pga. min IT-erfaring og den er bestemt ikke fra kurser etc. men fra praktisk erfaring og interesse.
Som Søster M skriver så er frivilligt arbejde. fritidsinteresser som giver kompetencer, helt sikkert relevant i ens CV. Fx hvis du har været tutor eller lign. Det viser at du er ansvarsbevidst og har sociale kompetencer. Begge dele noget som er meget relevant i de "fag" du søger :o)
okt 2007
mar 2013
Sanne - Neeej hvor dumt! Og den har jeg printet 10 af og sendt ud - for skulle ud med 10 i går. Åh hvor pinligt
okt 2007
Held og lykke med jobsøgningen :o)
Hvor vigtigt er CV?