1.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Hvor vigtigt er CV? Hvor vigtigt er CV?

Jeg er virkelig i tvivl.. Jeg søger job nu her efter STX og skriver derfor en masse uopfordrede ansøgninger. Og der skal man jo helst vedlægge et CV, men mit problem er, at jeg bare ikke har ret meget at skrive på det.

Jeg har gået i folkeskole, på efterskole og på STX og så har jeg arbejdet i Netto i et års tid, da jeg gik i Gymnasium.

Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om mere, jeg har ingen kurser, ikke meget erhvervserfaring osv. Så vil mit CV ikke bare komme til at latterligt tomt ud?

De jobs jeg søger er efter min mening ikke nogle, som kræver forfærdeligt meget, altså tankstationer, nogle supermarkeder, forskellige butikker og plejehjem.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor vigtigt er CV?
  • #1   18. sep 2014 Nej, dit CV ser ikke latterligt tomt ud. Det viser at du rent faktisk er i stand til at passe et arbejde smiley

• #2   18. sep 2014 Men alt det her kan jo sagtens være i min ansøgning, hvor jeg alligevel nævner det i forbindelse med hvad jeg kan tilbyde dem og hvorfor? smiley

• #3   18. sep 2014 jamen så lad da være at sende det, jeg ville bare ikke ansætte nogen som ikke engang kunne opfylde det som står i annoncen

• #4   18. sep 2014 Et CV er vigtigt ja, særligt når de beder om det. Det kan godt ske at du ikke synes der er noget der er værd at skrive på, men med dine uddannelser viser du jo et eller andet sted at du kan gennemføre en ungdomsuddannelse, du har sikkert også tillært dig nogle sociale kompetencer både på STX og efterskole.

Ifht. dine jobs, så er de altid relevante at skrive på - det viser at du godt vil arbejde. Det kan dog være et problem hvis dine ansættelser har været i meget kort tid - det kan signalere at du ikke er god til at fastholde et job. Men ellers viser det noget arbejdsvilje.

Jeg synes faktisk du har ret meget at skrive på et CV (i hvert fald i forhold til mig smiley )

Iøvrigt - selvom du mener det godt kan stå i din ansøgning, så er der altså ret mange der starter med CV'et, og hvis der ikke er sådan et, jamen så er der stor sandsynlighed for at din ansøgning ryger i ud-bunken. Det kan godt være du føler du gentager dig selv, men husk på, at dit CV skal være i stikord, ikke andet end arbejds-/skolested og årstal. Typisk skriver man også på om man er ryger eller har kørekort, sprogkompetencer, IT kompetencer mv.

• #5   18. sep 2014 I annoncen? Der er ingen annoncer, det er uopfordrede ansøgninger, men jeg sidder jo og kigger på deres sider, hvor der ofte står noget om CV.

Men jeg forstår da godt at CV er vigtigt og godt til at give overblik, jeg er bare bange for endnu hurtigere at blive sorteret fra, fordi mit CV ser tomt ud.

• #6   18. sep 2014 Nu er dine ansøgninger uopfordret, så bestemmer du egentlig selv opbygningen.

Derfor kan du f.eks. lave en indrammet rubrik i ansøgningen som du laver dit korte CV i. Men lav det for guds skyld lidt separeret fra ansøgningen og med tydelig navngivelse CV, så man hurtigt fanger det med øjnene, det ER vigtigt for en læser!

Har du evt. nogle erfaringer fra idræts/hunde/?foreninger, som du har været træner/i bestyrelsen af - det kan også være relevant. Ligesom kørekort, sprog etc.

• #7   18. sep 2014 Okay mange tak, jeg vil forsøge at få skrevet et CV så smiley

Hvad vil det sige med IT-kompetancer? Jeg kan godt finde ud af IT, men har ikke været på kurser eller andet?

• #8   18. sep 2014 Jeg har fået af vide i sin tid at CV er rigtig vigtigt...os selvom der ikke står så meget på det endnu, så jeg ville sende det med, opfordret eller uopfordret.

Held og lykke *S*

• #9   18. sep 2014 Jeg har været med til en del jobsamtaler og for overblikkets skyld er det det rigtig dejligt, at der er et CV medsendt. Arbejdsgiveren kan sidde med mange ansøgninger, og står det hele grattet ind i en lang tekst, så får man intet overblik, du skal huske på, at de måske sidder med 20 -30 eller flere ansøgninger de skal vælge ud fra.

CV´et giver et super overblik over dit engagement indenfor uddannelse og job. I din ansøgning skal du så heller ikke skrive noget om, hvor du har været, det står jo i CV´et, der skal du i stedet skrive noget om, hvorfor du søger netop dette job og du skal skrive lidt om dig selv som person.

Held og lykke med jobsøgningen.

• #10   18. sep 2014 Der er jo ingen som forventer at du har et alenlangt CV i din alder. At du sender den med giver dem muligheden for at få et hurtigt overblik og viser at du forstår at skrive en jobansøgning.

Du skjuler jo ikke manglende erhvervserfaring/uddannelser/kurser ved ikke at medsende et CV. Stod jeg og skulle vælge mellem to ansøgere med samme kvalifikationer, så ville jeg vælge ansøgeren med CV'et - ikke mindst fordi jeg på det tidspunkt nok ville være rimelig irriteret over at skulle have været tvunget til at læse ansøgningen uden CV igennem og hente oplysningerne ud fra det hver gang jeg ville have mig et hurtigt overblik og sammenligne ansøgere.

• #11   18. sep 2014 I forhold til IT behøver du absolut ikke at have været på kurser, men for en arbejdsgiver er det rart at vide om du kan håndtere en computer, om du kan bruge eksempelvis Microsoft Office's produkter, har du tidligere haft erfaringer med nogle typer regnskabsprogrammer eller noget? Skriv det på, i hvert fald. IT er en vigtig del af mange jobs i dag, og hvis der ikke står noget, ved arbejdsgiver reelt ikke om du ved hvordan man tænder en computer (jaja.. overdrivelse. smiley )

• #12   18. sep 2014 Jeg kan sende dig et af mine CV hvis du er interesseret i at se hvordan man kan opbygge det?

• #13   18. sep 2014 Mange tak for råd!

Jeg arbejde kun i Netto i et år, vil det være relevant kort at skrive, hvorfor jeg stoppede? Som var fordi Gymnasiet fyldte meget på det tidspunkt

• #14   18. sep 2014 Sender også gerne mit (korte) CV til inspiration

Jeg synes ikke det er relevant at skrive hvorfor du stoppede i Netto. I hvert fald skal det ikke stå i dit CV.

• #15   18. sep 2014 Vil jeg meget gerne se, Mille.

Og så lader jeg være med det, tak

• #16   18. sep 2014 Du behøver ikke at skrive, hvorfor du stoppede i Netto, er de interesserede i det spørger de.
    Din ansøgning må endelig ikke være for lang, det gider de ikke at læse.

• #17   18. sep 2014 Min ansøgning er på 1 A4 side med afsnit, hvor der er tekst, lidt oplysninger og billede

• #18   18. sep 2014 CV for Anna Caroline Johansen

Personlige oplysninger
    Navn: Anna Caroline Johansen
    Fødselsdato: 11/09 – 1994
    Bopæl: xxx
    Postnr. og by: 2980 Kokkedal
    E-mail: xxx
    Civilstatus: I et forhold

Uddannelse
    2000-2010 – Folkeskole - Egedalskolen i Kokkedal
    2010-2011 – Efterskole, 10. klasse – Baunehøj Efterskole i Jægerspris
    2011-1014 – STX – Rungsted Gymnasium, Sproglig/samfundsfaglig linje

Erhvervserfaring
    2011-2012 – Kasse- og servicemedarbejder i Netto Kokkedal.

Sprogkompetencer
    Dansk: Flydende.
    Engelsk: Tales og skrives rimeligt. Forstås bedre.
    Tysk: Tales, skrives og forstås en smule.

Kvalifikationer
    Ansvarsbevidst
    Pligtopfyldende
    ++++ mere

Fritidsinteresser
    Jeg rider et par gange ugentligt på motions- og hyggeplan.

Yderligere oplysninger
    Ikke-ryger
    Har kørekort

Nogle som kan fortælle mig om det her er helt ude i hampen, eller om det er en OK begyndelse?

• #19   18. sep 2014 Det ser da fint ud.

Du skal dog lige bytte rundt i din prioritering af uddannelse. Den seneste skal stå øverst og så videre ned smiley

Ved ikke om jeg selv havde skrevet civilstatus på. Det er nok individuelt hvad man synes.

• #20   18. sep 2014 Åh for søren, tak C.E, det er rettet og så har jeg tilføjet lidt.

Det med status står der mest fordi jeg har kigget efter et eksempel, hvor det stod smiley

• #21   18. sep 2014 Det er som sagt også en smags sag. Hvis du synes det er relevant, så lad det blive smiley

• #22   18. sep 2014 Civilstatus
    den er sådan lidt både og på den ene side er det fint , men på den anden riskikere du at blive valgt fra på den

20 år og i et forhold = klar til børn
    Børn = barsel
    Barsel = udgifter for arbejdsgiver

• #23   18. sep 2014 20 og klar til børn, ahh, dog ikke smiley Men kan se hvad du mener, den bliver bare slettet så

• #26   18. sep 2014 Haha Line, det har jeg også skrevet meget om i min ansøgning, og det er jeg altså smiley
    Hmm, troede det var det, som gav bedst overblik.. Hvad anbefaler du så?

• #27   18. sep 2014 Jeg synes også du godt kan skrive noget om, at du er flexibel (hvis du er det), på mange arbejdspladser er det alfa og omega, at man er villig til eks at tage en ekstra vagt engang imellem eller kan tage en vagt på et andet tidspunkt, eks om aftenen.

• #28   18. sep 2014 Kennelmor - har jeg skrevet i min ansøgning, bør det også stå i CV?

• #29   18. sep 2014 Jeg syntes det ser fint ud;) jeg tænker umiddelbart at dit navn ikke behøver at stå to gange;) og du bør skrive hvad du har kørekort til;) fx personbil, bil og motorcykel eller hvad du nu har;)

• #30   18. sep 2014 Tak Bodil - har dog skrevet til hvad, nu ser den sådan her ud:

CV for Anna Caroline Johansen

Personlige oplysninger
    Navn: Anna Caroline Johansen
    Fødselsdato: 11/09 – 1994
    Postnr., by og bopæl: 2980 Kokkedal, xxx
    E-mail: xxx
    Mobil: xxx

Uddannelse
    2011-1014 – STX – Rungsted Gymnasium, Sproglig/samfundsfaglig linje
    2010-2011 – Efterskole, 10. klasse – Baunehøj Efterskole i Jægerspris
    2000-2010 – Folkeskole - Egedalskolen i Kokkedal

Erhvervserfaring
    2011-2012 – Kasse- og servicemedarbejder i Netto Kokkedal

Sprogkompetencer
    Dansk: Flydende.
    Engelsk: Tales og skrives på grundlæggende niveau. Forstås bedre
    Tysk: Tales, skrives og forstås en smule

IT-kompetencer
    Kan alt det grundlæggende, bl.a. Office pakken
    Lærer hurtigt nye programmer at kende

Kvalifikationer
    Ansvarsbevidst
    Altid glad og positiv
    Smilende og imødekommende
    Lærenem og lærevillig
    Fleksibel m.h.t. arbejdstider

Fritidsinteresser
    Rider et par gange ugentligt på motions- og hyggeplan
    Har stor interesse for hunde

Yderligere oplysninger
    Ikke-ryger
    Har kørekort B

• #31   19. sep 2014 Det er da et dejligt CV. Du kan snildt også sætte frivilligt arbejde på (f.eks roskilde festivalhjælper, trænerføl, bestyrelsesarbejde, moderator, eller hvad du nu laver).

Og hvis du vil være rigtig frisk, så flikker du en kompetenceprofil sammen og smider det øverst. smiley

EDIT: Det behøver ikke være øverst - du kan også sætte punkter op under dine særksilte erhvervserfaringer - hvad kunne du de forskellige steder? Projektledelse, medarbejdekoordination, marketing, kundeservice, osv osv.

• #32   19. sep 2014 Jeg kan godt lide at der er et par sætninger som ikke er i listeform (ikke i CV'et, men i ansøgningen). Det synes jeg dog at det lyder som om at du også har?

Der kan du få mange af de ting med, som er foreslået. Du kan få din personlighed med (ansvarsbevidst, smilende, fleksibel og serviceminded etc.)

Det viser en evne til at kommunikere, på en måde, som punktform ikke kan.

Der kan man skrive alder, civilstatus, uden at lave det til sit eget punkt (som kan give det et negativt præg). Jeg synes det er relevant med civilstatus, da det viser at du er moden nok til at være i et seriøst forhold, og dermed sikkert ikke møder fuld op på arbejde, eller med tømmermænd etc. da du nok ikke går i byen hver weekend for at "score".
    Så man kan skrive noget med at: "jeg bor i x sammen med min kæreste"
    Styrker (relevante for jobbet, du sætter en ære i god kundeservice og hvad der tiltaler dig ved det job som du søger (såfremt der er noget specielt?) etc. og udfordringer (svagheder) ... Ville nok ikke have udfordringer på til den slags arbejde ... Hmm ...
    Har man fx hus, så er det også en god idé at få med, bare nævnt i forbifarten, da et hus betyder boliglån, som regel, og dermed har man brug for at arbejde (skal betale gæld af) og er mere mødestabil, end hvis ikke man har det ansvar.

I CV'et er det helt sikkert relevant med IT-erfaring, da meget i dag er computerstyret og du viser, ved at have IT-erfaring, at teknologi ikke er fremmed for dig :o)

Jeg ender altid som SuperBruger pga. min IT-erfaring og den er bestemt ikke fra kurser etc. men fra praktisk erfaring og interesse.

Som Søster M skriver så er frivilligt arbejde. fritidsinteresser som giver kompetencer, helt sikkert relevant i ens CV. Fx hvis du har været tutor eller lign. Det viser at du er ansvarsbevidst og har sociale kompetencer. Begge dele noget som er meget relevant i de "fag" du søger :o)

• #33   19. sep 2014 TS: Du har lavet en trykfejl under uddannelse så der står 1014 i stedet for 2014 i :o)

• #34   19. sep 2014 Mange tak for alle jeres svar.

Sanne - Neeej hvor dumt! Og den har jeg printet 10 af og sendt ud - for skulle ud med 10 i går. Åh hvor pinligt smiley Jeg håber ikke de slår ned på det..

• #35   19. sep 2014 Det er tydeligt at det er en trykfejl så mon ikke de overser den :o)

Held og lykke med jobsøgningen :o)

Kommentér på:
Hvor vigtigt er CV?

Annonce