1.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Fodring af HD/Gigt hund? Fodring af HD/Gigt hund?

Ja, min ældste tæve har jo fået konstateret HD. Har siddet og kigget lidt igennem gamle emner omkring fodring og kan se at folk er rigtig glade for Hills J/D, har været inde og kigge på det - hovedingrediensen er majs smiley og ser ikke en direkte kød kilde, det får lidt mine alarmklokker til at ringe!
Men hvis det virkelig virker er vi da klar på at prøve, er det noget i stadig vil anbefale?
Er der lavet andre fodermidler til led problemer?

Hun får nu essentials nautical living, kødfulde ben og hybenpulver (kan dog ikke rigtig få hende til at æde pulveret), vil dog helst undgå diverse pulver osv. da hun spiser på græsset.

På forhånd tak for hjælpen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af HD/Gigt hund?
  • #1   24. sep 2014 Hvad med at give clucosamin i pille form eller flydende og kør videre på det foder hun er vant til.

• #2   24. sep 2014 J/D Hills har en god effekt på led problemer men er dyrt foder

• #3   24. sep 2014 Min har ikke gigt, men giver ham sit pulver i en klat vådfoder. Og så ryger det ned

• #4   24. sep 2014 Rottweiler - ja har overvejet at give hende noget i pilleform, da hun så stadig kan spise ude. Det kan være det er det jeg skal lede efter smiley

• #5   24. sep 2014 Ansofie - Hun har sådan tendens til overvægt, og jeg træner med godbidder næsten dagligt, så vil helst ikke give for meget af alt muligt. Men det er helt sikkert en mulighed smiley

• #6   24. sep 2014 Husk glucosamin er ikke nok. Msm og chondotrin er også vigtigt. Jeg ville til enhver tid vælge en god sygdomsdiæt som j/d

• #7   24. sep 2014 Jeg bruger J/D reduced og jeg køber det her:

www.drhoelter.de

• #8   24. sep 2014 Der var en fra en gammel tråd, der anbefalede dette produkt http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ der er alle de nødvendige midler i, men er i tvivl om det vil virke optimalt.

Mette - Det var også den jeg havde i tankerne, da det simpelthen ikke er til at holde Poe's vægt nede efter sterilisation. Du har ikke problemer med megen/lind afføring på foderet?

• #9   24. sep 2014 Lotus har perfekt afføring på J/D reduced smiley

• #10   25. sep 2014 Jeg ville blive på det gode foder, som du allerede bruger. Det indeholder alle de gode stoffer som hun ellers har brug for.

Derudover ville jeg give tilskud i form af http://www.naturesbest.co.uk/glucosamine-gold-p536/ - det er et super godt bredspektret tilskud som ud over glucosamin, indeholder både chondroitin, MSM, hyben og ingefær. Vi er temmelig mange, der bruger det til vores bernere og andre hunderacer PLUS til os selv, og langt de fleste ser gode virkninger af det.

Nu er Poe jo en lille hund, og skal ikke have ret meget, men pillerne er til at dele med en skarp kniv, og hvis du er interesseret, så vil jeg gerne sende dig lidt af pillerne, så du kan prøve dem af inden du evt. køber en hel bøtte. Du kan bare sende en pb.

• #11   25. sep 2014 Kirsten:

Kan det passe at sådanne en bøtte koster omkring 250,- for 360 piller og der er til 4 måneder til stor hund? Vil man kunne bruge det sammen med J/D?

• #12   25. sep 2014 To gange ja, Mette! smiley

Med hensyn til vægt/antal piller, så vejer vores 40-50 kg og vedligeholdelsesdosis er en pille om dagen, dosis ved ledproblemer er 3 piller om dagen.
    Min dyrlæge anbefaler hans eget gluc.m.m. tilskud sammen med Hills J/D, så jeg kan ikke se nogen problemer i at bruge dette her. Jeg kan bare bedre lide sammensætningen af dette, og så er det i bedre kontrolleret kvalitet end dyrlægens, fordi det også er beregnet til mennesker.

• #13   25. sep 2014 Kirsten Så en god ide måske at give de piller bare for at passe på hunden??

• #14   25. sep 2014 Louise, mine har fået en pille om dagen siden hvalpetiden, jeg tror at det hjælper i vækstfasen, specielt på mine store hunde, der jo belaster leddene en del.
    Sibbe som jo smadrede sit korsbånd sidste år og fik et nyt knæ, hun får den store ration nu, håber at det kan holde hende gående i mange år. Hun har i hvert fald klaret operations- og genoptræningsforløbet superfint.
    Og hvor det er temmelig almindeligt med "vokseværk" hos bernerne, så er der ikke en af mine, der nogensinde har haft det - om glucosaminen er grunden, eller???
    Jeg mener ikke det kan skade, så jeg giver det for forhåbentligt at forebygge.
    I øvrigt tager jeg det også selv, og jeg kan tydelig mærke på min dumme ryg, hvis jeg dropper det en uge eller to.

• #15   25. sep 2014 Lotus er jo også TTA opereret sidste år og det er faktisk hende jeg har i tankerne. Kaido skal vi lige finde årsag til kløe og eksem inden jeg tør begynde at proppe noget nyt i hende. Men det er da et forsøg værd med Lotus.

• #16   25. sep 2014 Endnu en i TTA-klubben smiley - håber, at Lotus er kommet rigtig godt over det.

Sibbe gjorde det jo SÅ godt sidste år, det var simpelthen en "sportsskade", man skal ikke springe rundt på store våde sten på stranden, i hvert fald ikke når man er klodset nok til at glide ned og få benet i klemme mellem stenene - den var rigtig slem. Dyrlægen mente, der var en chance for at det kunne hele op af sig selv, men nej - desværre fik hun overbelastningsskader i det andet knæ, så hun måtte have en TTA på det andet ben også. Så derfor går jeg all-in og hun får max. dosis pt., vi er endnu i genoptræningsfasen, men det går strygende, heldigvis.

• #17   25. sep 2014 Kirsten - Kan se at det er dig der også har anbefalet dette produkt i de tidligere tråde jeg har fundet smiley (det er det samme jeg linker til i # 8).

Det lyder jo virkelig godt, og man slipper for at bruge 4 forskellige pulver/olier osv. Så kan hun stadig spise på græsset.
    Hvor meget ville hun skulle have dagligt? 1 eller 1/2 måske?

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud, sender en PB smiley

• #18   25. sep 2014 Vådfoder er 80% vand og du kan købe ligth udgaverne. Og jeg bruger max en spiseske fuld om dagen

• #19   25. sep 2014 Her er Lotus dagen efter hendes TTA operation:

http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/39410-efter_operation

• #20   26. sep 2014 Dejligt at se, Mette, hun er jo super velgående. Er det Claus eller Ken eller ?, der har opereret hende?

Sibbe har heller ikke haltet nævneværdigt nogen af gangene, men man kan jo alligevel se taktforskellen, hvis man kigger helt nøje efter. Men det gælder jo om at være tålmodig og overholde indskrænkningerne - da vi var til kontrol havde de lige fået en hund ind, der havde brudt det hele op igen ca. 8 uger efter operationen ved at lege, ejeren syntes det hele gik så fint, så der kunne jo ikke ske noget - stakkels hund!

• #21   26. sep 2014 Teletubb.... har sendt en pb!

• #22   26. sep 2014 Det var Ken der opererede hende. Han har så også senere sagt at han har ALDRIG set en hund komme sig så hurtigt efter en TTA. Og en del mennesker havde været lidt efter mig, for Lotus var knap 9 år og overvægtig. De mente at det ville være synd at operere og at jeg hellere skulle sige farvel til hende. De blev klogere smiley

Kommentér på:
Fodring af HD/Gigt hund?

Annonce