973 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Råkost indmad? Råkost indmad?

Vi er godt i gang med at indtrappe rå fodring. I starten synes hun at det var noget besynderligt at spise råt kød, og faktisk ikke rigtigt interesseret i det. Men nu glider det fint ned, selvom hun ikke virker voldsomt tændt af det - og hun er ellers MEGET glad for ALT mad. Maven tager det i stiv "Arm" - pt 50/50 tørkost/råkost.
Dog sprang slagteren fra. Så indtil videre er det fra supermarkedet - hvilket også er helt fint da jeg endnu ikke har anskaffet mig en kummefryser.

Jeg har dog lige et spørgsmål. Hvilket indmad er vigtigt hun får ifht. vitaminer osv? Hjerter, lever osv..
Jeg vil helst holde mig fri for vitamintilskud, fordi jeg simpelthen ikke tror på at kunstigt fremstillede vitaminer virker efter hensigten.

Hun får 1-2 æg om ugen og dagligt 1000mg omega3 tablet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råkost indmad?
  • #1   26. sep 2014 Mine hunde får så kun råt en gang imellem ,og lever koger jeg altid ,de får så ikke så tit lever, på grund af den høje protein indhold smiley

• #2   26. sep 2014 Når du fodre med supermarkedskød, vil der sjældent være ben og brusk med. Din hund vil komme i kalkmangel med dette kød. Du skal kun fodre med råt og ikke tørfoder,da en del enzymer er ødelagt ved kogningen. Køb kun kød med ben og brusk i. Al indmad undtagen fra gris (det gælder også kød) kan bruges. En dag om ugen skal din hund kun have have kødben, ellers råfodring med hokamix og hørfrøolie.

• #3   26. sep 2014 Hjerte/lever/nyre, ca 10% af det samlede regnskab.

• #4   26. sep 2014 Hun får nok ben/brusk. Hun gumler næsten dagligt på et kogeben fra led, da det også holder hende godt beskæftiget, og det er til at gnave i gennem.

Hvorfor er indmad fra gris ikke godkendt?

• #5   26. sep 2014 Hun får nok ben/brusk. Hun gumler næsten dagligt på et kogeben fra led, da det også holder hende godt beskæftiget, og det er til at gnave i gennem.

Det er vel fint at hun får tørkost i en indførings periode? smiley

Hvorfor er indmad fra gris ikke godkendt?

• #8   26. sep 2014 Hun får også ben igennem okse bryst og fra kylling

• #9   26. sep 2014 hjertet er da at betragte som en muskel og ikke som indmad eller??

• #10   26. sep 2014 mht. hjertet, så jo, men det er fint sammen med det andet, mindsker også tynd mave hvis det gives rent, nogle hunde reagerer noget på leveren.
    jeg blander nu altid indmad med andet.

nogle hunde fungerer ikke godt på svinekød/ben, andre gør.
    Jeg giver ikke svin, men det har andre årsager.

• #11   26. sep 2014 Jeg har ret godt styr på % regnskabet. Det er mere vitamin/mineral behov fra indmad jeg har behov for at få noget viden om smiley
    Mangler der noget udover Hjerte, lever, nyre ?

• #12   26. sep 2014 Principielt skulle de jo både have hjerne, øjne mv. Hvis der fodres efter hele byttedyrs metoden..
    Jeg stikker dem hele æg og giver tilskud i perioder.
    Det har jeg det bedst med.
    Tvivler egentlig på, at opdrættede produktionsdyr er lige så næringsrige som dyr der får naturlig føde.
    Blot min teori.

Kommentér på:
Råkost indmad?

Annonce