5.472 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tidlige tegn på løbetid Tidlige tegn på løbetid

Jeps - som overskriften siger. Stik mig de tegn I har observeret på præ-løbetid smiley

Myrna er sååå sær lige for tiden. Begyndte at pille tapeten af væggene i den her uge og har kastet op et par gange om natten og i de tidlige morgen timer.
Samtidig er hun blevet ret skrap overfor andre hunde. Vi mødte en ganske legesyg hund i skoven i dag - og normalt ville hun have nydt at lege fangeleg, men hun var dybt utilpas ved den, så snart den så meget som overvejede at nærme sig, og den fik masser af skældud.
To retrievere fik også en verbal overhaling, da de gik forbi. Hendes intimsfære var virkelig stor overfor andre hunde i dag.

Tidlige tegn på løbetid måske?

Hun hverken bløder eller er synligt hævet. Men sær, det er hun altså..

Hvilke særheder har jeres tæver?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tidlige tegn på løbetid
  • #2   10. okt 2014 Hehehe.... Sure kællinger smiley

• #3   10. okt 2014 Kort lunte overfor fremmede, ja nogle gange også overfor kendte hunde.
    Parringsbevægelser på andre tæver
    Klistren til ejer
    Hæver op
    Fældning to mdr før.
    Hanhunde snuser mere ivrig til bagen

• #4   10. okt 2014 Sur kælling - i aller højeste grad. Lidt snusen var hvad det kunne blive til, men selvfølgelig kun på hendes præmisser. Den anden hund skulle ikke så meget som kigge på hende. Og de to retrievere fik skæld ud over bare at være tilstede indenfor en radius af 10 meter.

Vi droppede det med det samme og gik en tur et andet sted, for det der fik hun i hvert fald ikke noget ud af smiley

Nu må det bare godt komme i gang, så vi kan få det overstået, og hun kan blive sit normale jeg igen. Hun er så ukoncentreret, når vi er ude, at træning er en by i Rusland, så at træne ikke at gø af de andre hunde kunne vi ligeså godt opgive. Hun var uden for rækkevidde smiley

• #5   10. okt 2014 Markant forøget lyst til at markere helt op til 3 mdr før løbetiden
    Løfter benet højere end normalt
    Nummi hæver ca. en måned før
    Duften! Åh den duft...

Under løbetid:
    Madlysten forsvinder i tre dage, derefter er der dømt ædegilde..
    De to første dage: ekstrem træthed, mega nuller, som kun vil gå små ture kendte steder..
    Lysten til leg ophører
    Lunten overfor hanhunde er ca. ikke-eksisterende..

• #6   10. okt 2014 Løfter benet højere end normat - hvordan skal den forstås?

Da vi gik med Myrna, tissede hun en sidste gang på vej op til bilen, hvor hun præsterede at stå på tre ben. Slog det bare hen, men mystisk så det ud.

• #7   10. okt 2014 Jamen egentlig bare at hun altid løfte ben, når hun tisser, men hun løfter det åbenbart højere når "det er tid" smiley

• #8   10. okt 2014 Haha, ja okay, på den måde smiley De har jo alle deres særheder

• #9   10. okt 2014 Min Aya er lige kommet i sin første løbetid.
    De forandringer jeg har bemærket:
    - Hun tisser maaaange gange på gåture
    - Hun snuser meget mere, og er meget ivrig når hun har fået færden af noget spændende(en hanhund der har tisset, går jeg ud fra)
    - Hun er hævet op omkring kønsorganerne
    - Hun går hen til hoveddøren og piver og skraber på døren, og vil ud. Har hun ikke gjort før
    - Hun vil meeeeget gerne i nærheden af andre hunde.
    - Hun er meget mere kælen, på sådan en rigtig nærgående måde, hvor hun skal helt op og sidde på hovedet af mig nærmest

Det er vist lige umiddelbart de forandringer der har været smiley

• #10   10. okt 2014 Jo, og så letter hun ben nu. Ved ikke om det skyldes løbetiden.
    Ja ofte står hun faktisk på forpoterne og tisser. Dybt pinligt!
    Og så er hun så madglad, at man skulle tro hun var blevet forvandlet til en labrador over night.

• #11   10. okt 2014 Det er skægt at høre, hvor forskellige hundene kan reagere - og alligevel med visse lighedstegn smiley

• #12   10. okt 2014 Gaia bliver lidt en kælling overfor andre tæver -ikke at hun som sådan gør dem noget, men i hele hendes kropssprog og attitude gør hun sit bedste for at trykke dem.

Hun markerings-tisser, hvad hun normalt ikke gør og hun kan finde på at lette ben.

Ellers er hun som hund plejer, osse under hele løbetiden

• #13   10. okt 2014 Afrodithe er 100 % sig selv uanset om der er en løbetid på vej eller ej.. smiley

Men hendes mor Tilde (mine forældres tæve).. Hold da magle.. Hanhunde skal ædes hvis de kommer for tæt på hende.. Ja selv mine forældres hanhund skal ædes..
    Hun bliver virkelig en rigtig kælling.. smiley

Så hun bor hos mig når hun er i løb.. smiley

• #14   17. okt 2014 Hov, bare en opdatering - ganske rigtigt gik Myren i løb dagen efter smiley

Kommentér på:
Tidlige tegn på løbetid

Annonce