1.082 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Når hun kommer i løbetid? Når hun kommer i løbetid?

Åh jeg går jo "spændt" og venter på at min allerførste tæve kommer i løbetid. Hun er knap 7 måneder og en lille én på 3,5 kg.
Jeg har termin i februar- og ønsker sådan at hendes første løbetid er overstået inden da- så hun ikke skal passes midt i løbetid smiley

Nå men spørgsmålet er jo egentlig mht løbetidsbukser? Er det et musthave- eller en vurderingssag hen af vejen?
Har i haft vænnet jeres tæver til evt bukser inden en løbetid?
I kan godt høre at jeg ikke har haft en tæve før haha smiley

Hjæælp smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hun kommer i løbetid?
  • #1   18. okt 2014 Begge mine er først gået i løb, da de var omkring 1 år.
    Det er også små hunde på knap 3 kg.

Jeg har aldrig brugt løbetidsbukser, de har holdt sig fint rene selv smiley

• GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #2   18. okt 2014 Vi går til hundetræning indenfor, og hvis hun kommer i løb, skal hun have buks på til træning, hvis hun ellers er i stand til at træne. Ellers bruger jeg ikk løb buks.
    Men vi har også trægulv så det er let lige at tørre op hvis der skulle komme lidt på gulvet smiley

• #3   18. okt 2014 Hun burde gå i løb før februar, hvis hun er syv mdr nu.
    Men for en sikkerheds skyld, så arranger pasning et sted uden hanhunde.
    Løbetidsbukser er absolut ikke et must. Hunden lærer kun selv at holde sig ren, hvis du lader den være au naturel.

• #4   18. okt 2014 Jeg har aldrig forstået det med løbetidsbukser. Mine går altid au naturel, som Malene - og huskierne skriver. Min voksne tæve har altid holdt sig super ren og jeg har faktisk kun kunne se, at hun er i løb pga hun hæver gevaldigt op. Hendes datter er ligesådan.

• #5   18. okt 2014 Vores Berta bruger løbetidsbukser for hun kan simpelthen ikke gøre sig selv ordentlig ren og vi har desuden gulvtæpper. Hun har dem dog ikke på når hun er alene hjemme fordi hun så tager dem af og æder bindet smiley så vi har pletter på tæppet men sådan er det jo bare. Hun kom i løbetid første gang da hun var 6 måneder. Der er 7-10 måneder imellem hendes løbetid.

• #6   18. okt 2014 Afrodithe var 10 mdr da hun kom i sin første løbetid.. smiley

Herhjemme bliver der brugt løbetidsbukser.. Ikke fordi at hun ikke kan finde ud af at holde sig ren..
    Men fordi at den lille dame simpelthen ikke forstår at når man bløder så er sofa og seng forbudt område..

Jeg kunne selvfølgelig "bare" være mere konsekvent og "smide" hende ned hver gang under løb.. Men da jeg har en uddannelse der skal passes og jeg derfor er ude af døren fra kl. 6:30 til mellem kl. 15 og 16:30, så er det rimelig svært at "smide" hende ned..

• #7   18. okt 2014 Der går desuden 1 år imellem Afrodithes løbetider..

• #8   18. okt 2014 Sally lærte efter den første løbetid at holde sig ren,nu bemærker vi knap nok at hun bløder ..det er kun hendes humør vi kan mærke at hun er i løbetid.. smiley

• #9   18. okt 2014 Man kan næsten sætte uret efter min tæve. Hun kommer i løb hver 6. - 7. mdr. Da hendes datter var 6 mdr, kom hun i løb og igen, da hendes datter var 12 mdr.
    Desværre er effekten så, at hun stort set altid har meget lidt pels.

• #10   18. okt 2014 Smilla har bukser på om natten, da hun sover i sengen smiley Eller har hun ingen på. Hun er super dygtig til at holde sig ren og er i løbetid to gange om året.

• #11   18. okt 2014 Min sover i sengen, og er også i sofa osv. Vil egentlig os helst at hun selv kan gøre sig rent- men tænker måske at smide bukser på hende om natten i sengen smiley

• #12   18. okt 2014 Min kan ikke gå med løbetidsbukser, da hun gik i løb første gang farede jeg ud og købte et par, hun fik dem på, og da hun ikke havde bevæget sig (som i overhovedet!) i to timer, tog jeg dem af smiley
    Jeg lægger håndklæder på sofaer og senge og hun holder sig sådan set fint ren, så det går fint uden her smiley

• #14   18. okt 2014 Jeg kender flere tæver som ikke vasker/rengøre sig selv... og vi taler racer, som godt kan.

Jeg ville vælge en buks, og slippe for blod på gulvet.. specielt korthårsracer drypper, da de ikke hænger i pelsen.

• #15   18. okt 2014 Jeg helt og aldeles enig med Isabelle smiley det er fjollet og helt unødvendigt, hvis tæven får lov at lære det så kan den sagtens holde sig ren, vi har ikke ret mange pletter efter vore tæver.
    At udstyre tæven med bukser giver den ikke en chance for at opføre sig naturligt!

• #17   18. okt 2014 Det var fordi du selv nævnte "degenererede" racer...

• #19   18. okt 2014 Det er ikke fordi ordet er hårdt.. Nævnte blot de tæver jeg kender, som ikke er degenererede, og heller ikke rengøre sig selv.

• #20   20. okt 2014 Tak alle smiley Hun er ikke i løb mere og opfører sig "normalt" igen. Jeg vil dog give hende bukser på om natten, selv om det ikke er optimalt. Vi har en elevationsseng med Duotopmadras, som resulterede i, at duolagner koster kr. 500,00 og to er ødelagt pga "løbepletter" Derfor bukser smiley

Kommentér på:
Når hun kommer i løbetid?

Annonce