{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Hun er blevet helt sær... {{forumTopicSubject}}

Som nogen ved er Zeus ikke kommet hjem endnu, hvilket har givet grundlag for ændringer herhjemme...

Nikkis hjerne ihvertfald ændret...!

Ganske kort så har vores hunde altid boet i fyrrummet, og så kommet ind om natten når der bliver koldt.
Efter at Nikki er blevet alene er hun blevet meget "klæbrig" og hvalpeagtig...
Hun er kommet ind når vi er hjemme, da hun ellers sidder udenfor døren og piber og hyler. Hun piber meget under normale omstændigheder, men det er blevet helt slemt...
Når jeg kommer hjem går jeg ud til hende og hilser og lukker ud og alt det jeg plejer at gøre, men nu er hun begyndt at tisse når jeg kommer, altså smider hun sig på ryggen og tisser, som en glad hvalp der ikke helt kan styre det...
Når hun så har været ude og kommer ind, får tørret poter og vi går helt ind, så render hun ind i soveværelset, over på modsatte side af sengen så jeg ikke kan se hende, og så ligger hun og ryster... Først når jeg slukker alt lys og sætter mig på sofaen kommer hun ind til mig, og så er det hun bliver helt helt helt klæbrig. Hvis ikke jeg rører ved hende piber hun, og så sidder hun at smasker imens, det har hun altid gjort, men også det er tiltaget... Hun vil meget gerne slikke på os hele tiden, hvilket er normalt for hende...

Og så i nat kl ca halv to lukker jeg hende ud for at tisse til natten, hun ordner det hun skal og kommer ind igen, og jeg går i seng... Kl fire er min mand oppe og der har hun tisset på gulvet ude i gangen...!
Hun er ellers renlig... Så hvorfor pludselig det her tosseri alle steder...

Hun er "bange for tændte loftlamper, som i at hun kryber når hun skal under, og skuler op på dem. Dertil sagt så søger hun først ind i stuen når lyset er slukket, hun vil ikke ud i fyrrummet hvis lyset er tændt... Helt mærkelig er hun altså blevet...

Hun har aldrig været alenehund... Hun boede med to andre kuld i en stald da vi hentede hende, og flyttede ind sammen med vaps, og sidenhen Zeus...

Hun hader katte og vi har en indekat, da hun har taget to store killinger og når en kat nærmer sig et år herhjemme "flytter" de... Fire er flyttet og naboen er rigtig glade for dem alle...!
Tilbage til indekat... Hun plejer at rejse børster og knurre bare hun ser en kat, men ham her indekatten, der i sit knap tre årlige liv aldrig har mødt eb hund, er ligesom accepteret. (Vi stoler ikke nok på deres .. Øh... Venskab til at de får lov at være alene hjemme sammen) de hader ikke hinanden men de elsker absolut heller ikke hinanden... Nikki logrer med halen og løfter ørerne når han kommer, som om hun rent faktisk er interesseret i ham, hvilket er lidt gensidigt... Endnu en adfærdsændring...

Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal gøre for/med hende, så hun føler sig tryg i lys og vores selskab... Og så hun ikke tisser alle steder...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er blevet helt sær...
  • #1   23. okt 2014 Jeg tror på, at ved at hun er blevet så anderledes ,er fordi Zeus er væk Den kan også mærke på jer ,at der er noget galt Mit råd ville være, at i er sammen med hende så meget som overhovedet muligt Vær stille og rolige ved hende Ja forkæl hende, ta hende med på tur og snak opmuntrene til hende Hvorfor hun er bange for loftlamper aner jeg ikke Håber at det jeg har skrevet, bare kan hjælpe lidt smiley

  • #2   23. okt 2014 Jamen vi prøver at være i nærheden så hun kan opsøge os.

    Den med lamperne kunne være sjov at finde ud af.

    Og så det med nattetisseriet? Er vi så tilbage ved hvalpetræningen igen? Hun er 6 år...
    Hun har ikke tisset inde i fem år...

    Men selvfølfelig kan hun mærke på os at der er noget helt galt...


  • #3   23. okt 2014 Jeg tror det med nattetisseriet, er fordi hun føler sig utryg Hun er vantil at Zeus er der, og han har givet hende tryghed Det kan være det er meget være ved hende end man aner Jeg aner ikke om du skal beg, forfra med hvalpetræning Og det med lamperne kan jeg godt forstå du gerne vil finde ud af Har du haft hende fra helt lille ? smiley

  • #4   23. okt 2014 hun var 16 uger da vi fik hende, og hun har altid været sådan lidt et skvat, men pyller på...
    hun vil fx helst ikke ud at gå tur. hun piber hvis du tager hende med på tur og du ikke går hurtigt eller hvis du stopper op, bare for at se dig for inden du går over gaden...
    Hun er sød og velopdragen men med en smule utilregnelighed over hende...
    hun skal fx ikke være alene med andres børn, da jeg ikke ved om hun kan kapere dem, uden "min støtte"... vores egne børn er hun jo vokset op med... de kender hendes grænser... hun har aldrig bidt og jeg tror heller ikke hun kunne finde på det.

    eneste tidspunkt hun viser sig som en "rigtig hund" er når hun er på vej i løbetid, så er hun en rigtig kælling overfor Zeus og han må fx ikke ligge i samme seng som hende, så vi har to 3/4 boksmadrasser til dem så hun kan vælge og han kan tage den der er ledig...


  • #6   23. okt 2014 magter bare ikke at skulle vaske gulv hver nat eller træde ud i sådan en gang varm pis...

    vi må se om ikke det bliver bedre hen ad vejen...


  • #7   23. okt 2014 Isabelle Hvad kan hun gøre ved det Altså få den renlig igen ?
    Er det bare tiden ,og så håbe, at renligheden kommer igen


  • #9   23. okt 2014 Jeg er bange for at du har ret isabelle... Havde nok bare brug for at få sat ord på... smiley



  • #10   25. okt 2014 Godt nyt om niksenbiksen ... Hun har ikke tisset inde siden natten til igår... ;))

    Hun piber ikke så meget mere og katten må gå forbi hende mens hun bare ligger heeeeelt stille og nærmest stivner... Den har sågar fået lov at snuse til hende uden at hun virkede ubekvem ved det.. Det bliver måske godt mellem de to engang...

    Og så har hun fået et lammeskind ind ved siden af min seng... Selvom jeg ikke ville have hund i soveværelset, så må jeg erkende at hun har brug for at være helt tæt på mig om natten for at hun får den ro hun har brug for...

    Så når nu det ikke kan være anderledes så har vi fået en herlig hund i Nikki... Det havde vi også før, men på en anden måde...

    Hun kommer altid hen og lægger hovedet på mit ben når jeg får mine tudeture, mht Zeus... Hun prøver at gøre mit liv så godt som hun magter, selvom hun selv har sorg og savn hun selv skal bearbejde... Hun er faktisk en fantastisk hund, på sin helt egen måde...!!!

    På billedet synes jeg det er ret tydeligt at katten føler sig tilsidesat,,,,!


    profilbillede
  • #11   25. okt 2014 Hvor er det godt ,for både dig og Nikki, at i har hinanden Og du kan tro ,Nikki kan mærke, at du ikke har det godt

  • #12   25. okt 2014 Ja absolut...

    Vi måtte lige have hende en tur i bad, for hun lugtede godt nok af gårdhund... Nu dufter hun bare af hundeshampoo... Hun hader virkelig at komme i bad, og hun ryster så man er i tvivl om hvorvidt huset begynder at hoppe, men modsat normalt så gjorde hun bare alting rigt, mens hun rystede... Hun prøver prøver prøver at gøre alt det rigtige... Og det lykkes hende ret godt... Lige nu der ligger hun helt fladt ud og sover... Første gang vi har set hende så afslappet siden hun kom ind.... Dejlig...



  • #13   25. okt 2014 Ja det er bare så godt smiley

Kommentér på:
Hun er blevet helt sær...

Annonce