{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Hun er blevet underlig ? {{forumTopicSubject}}

Efter Molly' sidste løbetid, er hun blevet meget underlig overfor andre hunde.. Igår gik jeg med hende i snor, hvor der kom en anden hund forbi og gik hen til hende.. Normalt plejer Molly bare at logre med halsen og snuse til den anden hund, men denne gang bed hun efter hunden med det samme ? Hva sker der? Hvorfor er hun sådan ?

Når hun skal lege med andre hunde bliver hun bare sur og sætter dem på plads, gider dem ikke rigtig..

Så nu har jeg købt sådan en her til hende: http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/hund/mundkurv/302553019261.jpg&imgrefurl=http://www.avifauna.dk/mundkurve-c-356_849.html&h=287&w=300&sz=18&tbnid=QHCJRsiLKM8ocM:&tbnh=111&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dmundkurv&usg=__HrMosTI88sLiL15fd793k2DtbgY=&ei=OqFhSq_vNMTz-Qay_p2bDw&sa=X&oi=image_result&resnum=5&ct=image



Jeg tager ingen chancer.. Hun var så dejlig før og elskede at lege med andre hunde.. Hvorfor er hun sådan en ''bitch'' nu ?

Det skal lige siges at det er over en måned siden af løbetiden stoppede + min mor har fået en hundehvalp som Molly ser ret tit , kan det have indflydelse?

Hvordan får jeg hende til at holde op med at være så aggressiv ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er blevet underlig ?
  • #1   18. jul 2009 Det er det billede der er øverst til venstre..

  • #2   18. jul 2009 Jeg vil anbefale Jer at tage kontakt til en adfærdsbehandler med det samme for det er en problem stilling der skal tages hånd om nu.

    Bitta W. & Gitte Breum er kompetente.

    www.dyreoasen.dk (Bitta)

    www.kaeledyrskompagniet.dk (Gitte)

    Ser udtil at være en god mundkurv I har valgt, håber tilvænningen af gik godt


  • #3   18. jul 2009 Næh, hun er ikke blevet underlig.... Hun er ganske normal..((o:
    Der er rigtig mange tæver der ændrer sig efter 1.-2. eller endog 3. løbetid og ikke rigtig gider andre hunde, oftest af samme køn.

    Hold hende i snor og accepter at sådan er hun.
    Hvis du gør det behøver du ikke mundkurven...((o:


  • #4   18. jul 2009 Kan se hun er fra 2007 så mit gæt er hun er ved at være en rigtig dame, som ikke vil finde i at blive snust i Biiip hihi ganske narturligt tæve:)

  • #5   18. jul 2009 Måske hun er ved at blive voksen og til en sur dame ligesom mange andre tæver. Det er self ikke heldigt at hun bider ud.

    Min egen tæve ændrede sig også med tiden. Hun gik fra at være super glad og legesyg hvalp, til at gø som besat af andre hunde, når vi var i snor og sætte på plads når de skulle lege. Det skete da hun var omkring 1½-2 år.
    Hun er stadig sådan - det er intet farligt i det. Hvertfald ikke med hende, da hun aldrig kunne finde på at bide.


  • #6   18. jul 2009 *Tibetansk Mastiff- *Go' sommer til alle*
    hehe du var lige hurtigere end mig GGG:) er enig med dig, hun behøver ikke mundkurv:)


  • #7   18. jul 2009 Jeg har lige et indput.. en ting er at hun lige har været i løbetid.. men noget andet er du skriver at hun før har leget med andre hunde.. KUNNE det være at hun måske havde fået en skævhed i feks nakke efter leg?
    Hvis hunde leger vildt eller snubler i et hul så er der meget stor sandsynlighed for at der kommer en skævhed i knoglerne.. og det kan heldigvis rettes af en hunde kiropraktor og så får man sin "gamle" hund tilbage.. Hvis mine hunde ændrer adfærd overfor andre på den måde du beskriver ville jeg klart søge til en hunde kiropraktor.. jeg har selv set mange hunde være mega aggressive og efter de så blev rettet var de den normale hund de var før..
    Så jeg kan kun anbefale sådan et tjek!


  • #8   18. jul 2009 Jeg giver nogenlunde det samme svar som de andre. Hun er ved at være voksen, og gider ikke de andre hunde i samme grad som før.

    Sørg for at have lydigheden iorden- hun skal ikke have lov til at snappe ud efter de andre ( medmindre de andre hunde snuser hende bagi)

    Udvælg nøje hendes legekammerater, og lad hende for gus skyld ikke lege med andre jævnaldrende tæver.....- i hvert fald ikke hvis de er fremmede.

    Men lydigheden er meget vigtig- ellers er det en helt normal udvikling når en ( især tæver) bliver voksne.


  • #9   18. jul 2009 Nu er hun jo en Ameriskansk Staffordshire Terrier og racen har tendens til aggression overfor andre hunde, især af eget køn, så jeg vil umiddelbart mene at det er helt naturligt og fordi hun er ved at være voksen. Min Tervueren udviste også først hendes racetypiske vagt- og beskytter instinkter efter at hun var fyldt 2 år.

    Det er selvfølgelig ikke særlig rart at Molly sådan gør udfald, så jeg vil også foreslå, at I får en adfærdsbehandler ud for at give jer nogle redskaber så I kan håndtere aggressionen og også så hun kan fortælle jer om det er noget racebetinget aggression eller om det er noget andet.

    Er det racebetinget og ikke pga. ydre omstændigheder, så må I nok indstille jer på, at Molly ikke bliver sådan en hund, der kan lege med andre hunde.

    Held og lykke med hende.


  • #10   18. jul 2009 Hejsa. Min ene tøs Uba er på samme måde og det kom allerede efter 1. løbetid. Og som de andre skriver så er det helt normalt,,det er ligesom pms hos kvinder, simpelthen hendes hormoner. Rådet fra min dyrlæge var at sterilisere 3½ måned efter første blødningsdag,,for der er hun i hormonel balance igen, og er som den hund du plejer at kende :o)
    Hvis ikke du vil sterilisere hende så skal du bare ta de hensyn som de andre skriver og ikke noget med mundkurv :o)
    Jeg har ikke steriliseret Uba endnu, da jeg faktisk er ved at vænne mig til det. Men det bliver gjort ved dem begge når jeg har pengene til det :o)


  • #11   18. jul 2009 Hmm Steen... Min "voksne" hund på 2 år, leger da med andre tæver.... Og hun leger også med vores hanhund. De kan virkelig fræse haven op i deres leg. Så den tror jeg altså ikke på....

  • #13   18. jul 2009 Okay. Jamen jeg skal have hende steriliseret hurtigst muligt. Og jeg har købt mundkurven og hun får den også på, jeg tager ingen chancer.. Er ked af hun er blevet sådan.. Da jeg boede hjemme havde vi os en schæffer/rottweiler tæve, hun blev os aggressiv med tiden. Hun gik direkte i flæsket på andre hunde, lige meget hvad.. Nu var i snor HELE tiden. Sådan en hund vil jeg ikk ha igen og jeg vil iik risikere at hun bider en anden hund. Så mundkurv får hun på indtil jeg stoler på hende igen.

Kommentér på:
Hun er blevet underlig ?

Annonce