Løb med hund {{forumTopicSubject}}
Jeg løber en del. Og indtil fornylig er det foregået uden min hund. Men jeg har ofte dårlig samvittighed, når jeg skal afsted og han står og gerne vil med. Jeg synes bare ikke det er så nemt, når han skal snuse og tisse, snuse og tisse.......
Nu har jeg så prøvet at gå et par km med ham, så han kan få snuset og tisset af, og her efter tager jeg ham med ud på løb. Startede med 3 km. Siden 4. I dag har vi løbet 5 og det gik rigtig godt. Mern hold nu op, hvor er han træt. Rigtig træt. Gider knap rejse sig, når jeg åbner køleskabet
Er der andre her, som har hunden med på løbeturen? Og hvad er max I har løbet med ham/hende?
Min hund er en mellemstor hund på 20 kg og vant til masse af gåture. Imellem 5 og 10 km hver dag.
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
Vi løber mellem 5-10 km. Typisk på stranden eller i områder hvor det kan foregå uden snor uden bekymring. Husk at have vand med - jeg har bare en frysepose med som er nem at pakke sammen. Jeg ved ikke om det har betydning, men jeg sørger for at hun får lidt i maven inden vi løber feks ½ delen af hendes morgen/aften måltid en halv time inden løb. Og så får hun mad lige når vi kommer hjem.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 358
Mht mad, så troede jeg faktisk, at det var farligt at fodre hunden inden fysisk aktivitet?!
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 824
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 358
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 824
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.823
Man må hverken fodre inden eller efter aktivitet af dem kaliber, da risikoen for mavedrejning er alt for stor. Slædehunde kan tildeles en godbid, fx en fisk, og vand en halv time efter løb, hvor de har normalt åndedræt igen. De tankes op med vand (0,25 - 0,5 l) en halv time før de skal arbejde sådan ca.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.731
maj 2014
Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 17
Nu fik jeg helt lyst til at tage ud og løbe med hende igen. Tak!
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Til gengæld bliver hun langt hurtigere træt at eftersøgningsopgaver.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Sidste år trak hun også to-tre gange om ugen. Henholdvis 10, 15 og 20 km. Men har ikke lige en træksele til hende pt, og har ikke råd til en ny lige nu og her. Så det må vente
Og ja, hun er altid frisk efter et kort hvil igen
Her er det hjernearbejde der trætter.
Men din hund er nok lykkelig for at komme med, selvom han bliver lidt træt i starten
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.315
Hun er meget en tænd/sluk hund; når hun bliver bedt om det er hun på, og når vi slapper af lukker hun ned og sover. Så efter en løbetur sover hun som regel, men hvis man byder op til leg eller andet er hun mere end frisk - så tror faktisk ikke set er fordi hun er træt.
Den yngste er alt for ung til at komme med (kun 7mdr) men glæder mig til han bliver gammel nok
Løb med hund