{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Løb med hund {{forumTopicSubject}}

Jeg løber en del. Og indtil fornylig er det foregået uden min hund. Men jeg har ofte dårlig samvittighed, når jeg skal afsted og han står og gerne vil med. Jeg synes bare ikke det er så nemt, når han skal snuse og tisse, snuse og tisse.......
Nu har jeg så prøvet at gå et par km med ham, så han kan få snuset og tisset af, og her efter tager jeg ham med ud på løb. Startede med 3 km. Siden 4. I dag har vi løbet 5 og det gik rigtig godt. Mern hold nu op, hvor er han træt. Rigtig træt. Gider knap rejse sig, når jeg åbner køleskabet smiley
Er der andre her, som har hunden med på løbeturen? Og hvad er max I har løbet med ham/hende?
Min hund er en mellemstor hund på 20 kg og vant til masse af gåture. Imellem 5 og 10 km hver dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løb med hund
  • #1   29. okt 2014 Jeg løber med Sally 3-4 gange om ugen. Hun bliver også træt det er jo helt normalt - og det er altså først 3. gang jeg går ud til køleskabet at hun ikke følger med hvis hun ikke har fået noget de andre gange smiley

Vi løber mellem 5-10 km. Typisk på stranden eller i områder hvor det kan foregå uden snor uden bekymring. Husk at have vand med - jeg har bare en frysepose med som er nem at pakke sammen. Jeg ved ikke om det har betydning, men jeg sørger for at hun får lidt i maven inden vi løber feks ½ delen af hendes morgen/aften måltid en halv time inden løb. Og så får hun mad lige når vi kommer hjem.

• #2   29. okt 2014 Så er det nok bare en sund træthed. Tænkte bare, om jeg gik for hurtig frem. Det tog jo også sin tid og træning inden jeg kunne løbe 5 km smiley
    Mht mad, så troede jeg faktisk, at det var farligt at fodre hunden inden fysisk aktivitet?!

• #3   29. okt 2014 Jeg løber med alle tre på én gang, dog kun 3-5 km. Vi løber 3-5 gange om ugen.Yatzy er ikke så gammel endnu, så han skal passes lidt på smiley

• #4   29. okt 2014 3 hunde med løbeturen smiley Hatten af for det!

• #5   29. okt 2014 De går faktisk overraskende godt alle tre smiley de to små på højre side og Yatzy på venstre, de løber pænt ved siden af mig alle tre smiley

• #6   30. okt 2014 Vores hunde løber/trækker 7 km et par gange i ugen. De tager de første to km i galop og er ret trætte efter sådan en tur i varieret terræn. Efter at have hvilet 30 min, er de klar igen smiley Ja man er vel huskies.
    Man må hverken fodre inden eller efter aktivitet af dem kaliber, da risikoen for mavedrejning er alt for stor. Slædehunde kan tildeles en godbid, fx en fisk, og vand en halv time efter løb, hvor de har normalt åndedræt igen. De tankes op med vand (0,25 - 0,5 l) en halv time før de skal arbejde sådan ca.

• #7   30. okt 2014 Jeg er så småt gået igang med at løbe igen igen igen efter en gammel skade der engang imellem sætter en længere stopper for løberiet (æv æv æv for jeg elsker at løbe og har løbet siden jeg var ca 8 år gammel). Mine hunde har også en god 'gå-form' og vi går normalt ture på mellem 5 og 10 km. Igår løb vi 3 km. Selvfølgelig var der snuse og tissepauser, men mine virker somom de synes at det der med at mor løber er så sjovt at de ikke vil snuse og tisse nær så meget som når vi går. De var faktisk trætte da vi kom hjem smiley Jeg var så til træning med Stormy fra 20-21 (indendørs smiley ) og han blev sg* træt og 'slog fra', hvilket han ikke plejer. Jeg tilskriver det at det åbenbart var så meget anderledes at jeg løb med dem at de brugte hovedet mere end på end gåtur. Så det er måske ikke så underligt at din hund blev træt smiley

• #8   30. okt 2014 Jeg løber også med Sally, men det er desværre ikke så tit mere da programmet allerede er lidt presset de her få måneder og min træning er mere fokuseret på styrketræning end cardio, men vi har hende også med ned og træne smiley Når vi løber er det også mellem 5-10 km hvor det længste vi har løbet sammen er 15 km. Vi løber ud af noget der hedder himmalandstein så der er ingen trafik udover andre på gåtur eller cykellister. Så når Sally skal tisse jamen så styre hun det selv og kommer spurtende tilbage når hun er færdig med et kæmpe smil smiley

Nu fik jeg helt lyst til at tage ud og løbe med hende igen. Tak! smiley

• #9   30. okt 2014 Jeg er også begyndt at løbe med Nelly, og vi løber 4-5 km.. Hun har flere gange været på 10 km's ture med min far på stranden, og jeg kan aldrig mærke noget på hende.. Hun er ikke specielt træt, og hvis jeg tilbød hende en tur mere efter 5 minutter, ville hun uden tøven løbe i forvejen..
    Til gengæld bliver hun langt hurtigere træt at eftersøgningsopgaver.

• #10   30. okt 2014 Jeg løber med min husky. 5 km 3 gange om ugen... Og så går vi 15-40 km om dagen. (De fleste dage er det 20-30. Det er stilledagene der er på 15, og de dage jeg har fri, der er på 40)

Sidste år trak hun også to-tre gange om ugen. Henholdvis 10, 15 og 20 km. Men har ikke lige en træksele til hende pt, og har ikke råd til en ny lige nu og her. Så det må vente smiley (Der løb vi så ikke til gengæld...)

Og ja, hun er altid frisk efter et kort hvil igen smiley

Her er det hjernearbejde der trætter.

Men din hund er nok lykkelig for at komme med, selvom han bliver lidt træt i starten smiley

• #11   30. okt 2014 Keiko kommer med ud og løbetræner 3-4 gange om ugen, og løber alt mellem 3,5-6 km (afhængigt af om det er mig eller kæresten der er med). Hun ELSKER det!
    Hun er meget en tænd/sluk hund; når hun bliver bedt om det er hun på, og når vi slapper af lukker hun ned og sover. Så efter en løbetur sover hun som regel, men hvis man byder op til leg eller andet er hun mere end frisk - så tror faktisk ikke set er fordi hun er træt.
    Den yngste er alt for ung til at komme med (kun 7mdr) men glæder mig til han bliver gammel nok smiley

Kommentér på:
Løb med hund

Annonce