2.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Min hund vil ikke sætte sig. Min hund vil ikke sætte sig.

Hej HG

Her til morgen kommer jeg hjem fra nattevagt. Skifter til regntøj og tager hunden på morgentur i skoven, hvor hun kan gå løs. Da vi har gået lidt, er det tid til lidt træning på turen. Der opdager jeg, at hun ikke vil sætte sig, når jeg beder hende om det. Hun har forstået, at hun skal sætte sig, for hun begynder på det, men stopper så.
Der er ikke noget at mærke på hende på turen, hun løber, står, går og snuser som hun plejer. Havde jeg ikke bedt hende om at sætte sig, havde jeg ikke opdaget noget.

I går aftes, spiste vi hjemme hos mine svigerforældre, der kunne hun fint sætte sig. Dog fortæller min mand, at hun ikke var meget for at sætte sig, da hun fik aftensmad lige inden sengetid.

Jeg må gerne røre hende, og løfte hendes bagpoter, men hun må jo have ondt, når hun ikke sætter sig.
Lige nu ligger hun i sofaen og sover. Hun hoppede selv op, satte sig inden hun lagde sig. Hun satte sig sådan, at hun sad skævt, med mere vægt på højre side.

Har I prøvet noget lignende? Og hvad ville I gøre.

Eftersom min hun er frisk på alle andre områder, hælder jeg mest til at se det lidt an (altså nogle timer). Men hvis I har en ide om eller ved hvad det kan være, må I meget gerne komme med jeres erfaringer.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.
  • Ophængning af TV 900 kr.
  • Rep af hydraulisk bremse & indstilling af gear og smøring 500 kr.
  • Campingvogn ophug 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund vil ikke sætte sig.
  • #1   3. nov 2014 Ring til dyrlægen

• #2   3. nov 2014 Jeg hælder til at du får hunden gennemgået hos en osteopat, så snart du har udelukket problemer med analkirtler eller andre synlige problemer.

Alt for mange hunde går rundt i smerter pga låste muskler, ting i klemme osv.

• #3   3. nov 2014 Det lyder som en forstrækning eller måske en skade i et ben - lår eller knæ.

• #4   3. nov 2014 Vil hun løbe igennem? Sådan strække sig helt ud?

Og - strækker hun sig?

Og ja, man kan jo stille tusind spørgsmål - i bund og grund er det jo noget en prof skal kigge på.

• #7   3. nov 2014 Ja jeg tænker også det er fordi det er koldt og vådt. Hvis hun ellers vil sætte sig inde ser jeg ikke nogen grund til bekymring

• #8   3. nov 2014 Tak for svar alle sammen. Vi har lige sovet, og nu vil hun gerne sætte sig, dog lidt langsommere end hun plejer.
    Jeg prøvede også at få hende til at sætte sig indendørs, da vi kom hjem fra turen, og der ville hun ikke. Jeg havde også tænkt tanken, at det måske var lidt for koldt og vådt i dag.
    CH: Ja hun vil gerne strække ud, når hun løber.

• #10   3. nov 2014 Kan man selv tjekke analkirtler, eller er det en dyrlæge der skal gøre det?

• #12   3. nov 2014 Ok, tak.

• #14   4. nov 2014 Jeg ville se tiden an... Hvis hun vil sætte sig men langsomt, lyder det til en form for forstrækning....

• #15   4. nov 2014 Ved problemer med anal kirtlerne plejer hundene at "kører" rumpen hen ad gulvet/jorden pga. ubehaget, så hvis hun ikke gør det vil jeg nok også tro at hun har en mindre fibersprængning el. anden form for muskel/sene/led skade i bagbenet. Hunde træder ofte "forkert" ligesom os andre, men de gør ALT for ikke at vise smerter, hvor imod vi humper rundt for et godt ord. smiley

God bedring med vapsen. smiley Jeg håber at det "bare" er en mindre skade som forsvinder af sig selv.

• #16   4. nov 2014 Kig på hendes knæ, når hun sidder ned.

Hvis de værgrer sig ved at sætte sig ned eller konsekvent stritter det ene ben udad, når de sidder, så må man lige have et øje på det - eventuelt en tur til dyrlægen...

• #17   4. nov 2014 Tak for jeres svar.
    Jeg har lige været hos dyrlægen, det blev nemlig ikke bedre. Analkirtlerne er fine, men hun har formentlig noget betændelse i/ved venstre knæ. Jeg har egentlig ikke syntes hun haltede, men da dyrlægen havde mærket på hende og strukket benet ud, og vi efterfølgende skulle gå, kunne jeg godt se hun haltede.
    Hun fik taget blodprøver og er nu på penicillin, smertestillende og så skal hun holdes i ro.

• #18   4. nov 2014 God bedring med hende smiley

• #19   4. nov 2014 Godt at du tog til Dr.dyr så i hurtigt fandt ud af hvad der var galt.
    Og endnu engang så, Rigtig god bedring med hende. smiley

• #20   4. nov 2014 Tak CH.
    Det undre mig dog lidt, at når nu hun har ondt i benet/knæet, at hun så har løbet glad rundt, men som Anita skriver, så viser hund ikke smerter på samme måde som os mennesker.
    I morgen eftermiddag kan jeg i øvrigt få de foreløbige svar på blodprøverne.

• #21   4. nov 2014 Tak Anita.
    Ja, jeg er også glad for at kunne komme fordi dyrlægen så hurtigt.

Kommentér på:
Min hund vil ikke sætte sig.

Annonce