974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

falsk drægtighed - mælk i kirtler og ændret adfærd falsk drægtighed - mælk i kirtler og ændret adfærd

Hej alle hunde-hoveder smiley
Jeg vil lige høre jer kloge folk om hvad i tænker jeg skal gøre.
Jeg har en yorkshire terrier på 6 år, som er falsk drægtig. Hun har oplevet det før, men denne gang er værre end de andre gange. Hun er mere hævet i kirtlerne og den ene kirtel er helt hævet op. Jeg prøvede at presse lidt af mælken ud, for at se om det hjalp, men ved ikke om det var en dum ide, for det gør vel bare at man holder mælkeproduktionen ved lige?! Har kontaktet dyrlægen nu og tager derop i morgen og får hende tilset.
Mine tanker går på, om nogen af jer har erfaring med at få steriliseret en tæve som er 6 år gammel…? er det en god ide? og jeg har hørt at den injektion som gives for at stoppe hormonerne, giver enormt kvalme og der er øget risiko for betændelse eller cancer på sigt, med brug af dette… Hvad er jeres tanker/erfaring?
Vh

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  falsk drægtighed - mælk i kirtler og ændret adfærd
  • #2   5. nov 2014 Tusinde tak for dit svar.. Det var rart at få bekræftet. For jeg havde en fornemmelse af at det kun var unge tæver eller syge, der fik operationen..
    Hvad mærkede du af forskel efter operationen? tænker om hun bliver helt fri for den falske drægtighed og ændret humør/adfærd..?
    Og er det ikke en meget hård omgang for tæven at få den operation? Kan næsten ik holde tanken ud at hun skal det igennem.. Men omvendt, så vil jeg KUN det bedste for hende og kan ikke klare tanken om hvis hun skulle blive alvorligt syg..

• #3   5. nov 2014 Begge mine tæver er steriliserede pga falsk drægtighed.
    Du undgår løbetiden, ikke flere falske drægtigheder ej heller opsyn under løbetiden og sidst men ikke mindst faren for livmoderbetændelse.
    I det hele taget en god løsning.
    Jeg fik det gjort med en kikkertoperation.
    Det er lidt dyrere, men tæven er frisk allerede dagen efter.

• #4   5. nov 2014 Her kan du læse lidt om operationen
    http://evidensia-karlslunde.dk/behandlinger/laparoskopi/
    Det er ikke alle dyrlæger, der tilbyder denne form for operation.

• #6   5. nov 2014 Ville helt sikkert også sterilisere hende, kunne jeg skrue tiden tilbage ( min er 11 år) så havde jeg gjordt det , alle bliver ved med at tale om faren for livmoderbetændelse, min har dog ikke haft det og håber hun slipper..men har dog læst at det er ca 5% af alle tæver der får det.. Men det er jo heller ikke så mange som antaget. Min er også falsk drægtig, og har ingen appetit i perioden, og mælk i patterne. Det med injektion er en dårlig ide.

• #8   6. nov 2014 Tak for jeres svar smiley
    Er lige kommet hjem fra dyrlægen. Det var godt at jeg tog afsted, for hun havde en del mælk i to af kirtlerne, så jeg fik galastop til hende og så fik så passede det med at jeg kunne få vaccination med, da det er et år siden hun fik sidst smiley og fik jeg dem lige til at tømme hendes analkirtler, nu hvor hun alligevel stod så fint smiley Ik så lækkert at gøre selv smiley
    Snakkede med lægen og har besluttet mig for at jeg får hende i fuld narkose, når hormonerne er faldet lidt til ro (om en måned).. Har valgt en fuld operation, hvor de fjerner både æggestokke og livmoder. Plus jeg så får renset hendes tænder helt i bund, nu hvor hun skal i fuld narkose… For operation + bedøvelse + smertestillende og rensning af tænder, vil jeg komme af med 4300 kr i alt… Er det ik billigt?! smiley de er super søde!
    Er bare SÅ nervøs for at hun skal opereres.. Hvordan har jeres hunde klaret det? og nogle gode råd til før og efter? smiley
    Kram til jer alle...

• #9   6. nov 2014 Det er meget billigt
    Dyrlægerne i området, hvor jeg bor tager knap 2.000 kr. bare for en tandrensning.
    En veninde har lige fået steriliseret sin beagle og betalte 4.500 kr.
    Så jo, det er billigt smiley
    Hun skal nok klare den, bare rolig.

Kommentér på:
falsk drægtighed - mælk i kirtler og ændret adfærd

Annonce