{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Et kæmpe slag:( {{forumTopicSubject}}

Kære HG'ere, i dag er det mig der har brug for jeres skuldre og øre til at lukke ud, og lette mit sind.
Som nogen ved, blev min smukke terrorist overfaldet for et par dage siden. Heldigvis var hun løs, så møgdyret nåede aldrig at få rigtig fat. For at gøre historien lidt kortere, endte det med, at hunden der var efter Nelly, jagtede hende langt langt væk, og op i byen. Hunden vendte tilbage efter et stykke tid, men selvfølgelig uden min Nelly. Jeg løb op mod byen, og kaldte og ledte efter hende, men hun var ingen steder at se, og frygten i min mave for, at hun var blevet kørt ned voksede og voksede. Jeg besluttede derfor at gå hjem og hente min telefon, som lå derhjemme, så jeg kunne ringe til min kæreste, og andre der bor i området, og med et lille håb om, at hun kunne være løbet hjem.
Da jeg kommer hjem, finder jeg mit lille kræ rystende ude på badeværelset bag døren, så hun er selv løbet hjem og åbnet dørene, og lukket dem igen. Da jeg finder hende bryder jeg sammen, jeg var SÅ lettet over at finde hende dér, og at der ikke var sket hende noget..
Hun var rystet, og nægtede at komme ud, så jeg hentede en dyne, og hendes ynglings bamse, og slog lejr på badeværelset sammen med hende, indtil hun var klar til at komme ud.

Samme dag virkede hun ellers okay, en smule nervøs der vi gik forbi det sted vi stødte på hunden, men det var jo forståeligt.
Desværre begyndte hun at vise meget tydelige tegn på, at det alligevel havde taget på hende. Hun vil ikke gå bestemte veje, og bliver frygtelig bange, hvis jeg går op imod byen. Det viser hun ved at kravle sammen, og skynde sig at prøve at løbe den anden vej og hjem hvis hun kunne. Jeg er ikke i tvivl om, at hun har været frygtelig bange på sin tur alene hjem efter hun blev jagtet.
Det slog dog hårest i morges, da vi skulle ud på vores morgentur. Da jeg tog tøj på, og gjorde mig glad klar, og fortalte at vi skulle ud, som jeg glad gør hver morgen, kunne jeg pludselig ikke finde hende. men jeg fandt hende siddende ude på badeværelset.
Hun ville simpelthen ikke med ud at gå tur?! Jeg fik hende dog overtalt hende blidt, og vi gik en lille tur, hvor hun dog var utrolig nervøs smiley
Det skal dog siges, at hun altid har været utryg i mærke, men ALDRIG har hun ikke ville med på tur.
Nelly er min terrorist, og hun er en lømmel uden grænser. Hun er altid med på den alder værste, og der skal gerne ske noget konstant, og med fuld skrue. Hun er nysgerrig, og klarer de fleste udfordringer med oprejst pande. Hun kan være aktiv hele dagen lang, og ligegyldigt hvad jeg tilbyder hende, springer hun i med begge ben, og er helt klar, og det skal gerne foregå med hundrede kilometer i timen.
Så det gjorde forfærdelig ondt i mit indre i morges, da min terrorist havde gemt sig på badeværelset og sad med store øjne, og tiggede mig om, ikke at komme med på tur. Jeg vidste dårligt hvordan jeg skulle takle det, for det har jeg aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at jeg skulle opleve.

Jeg sidder i min skole, og har svært ved at koncentrere mig, jeg har af alt mest lyst til at være under dynen sammen med hende. Det var et helt vildt hårdt slag.
Men vi må arbejde os igennem det, ligesom vi har gjort de andre gange, dog er vi aldrig blevet slået så langt tilbage. Jeg har tænkt mig at tage små skridt, og spare hende for så meget ubehag som muligt. Vi skal de næste dage, lave noget hun elsker, og bygge hendes selvtillid op, og tage det i hendes tempo. Jeg håber og beder inderligt til, at vi kan rette det op, og hun bliver helt okay igen, ellers vil jeg hellere spare hende for flere ubehag, og takke hende for alt. Hun har stress i forvejen, som vi dog næsten har pillet af hende, og ikke er noget vi mærker meget i hverdagen, og hun skal ikke gå at være bange for det, som hun ellers elsker.
Så det næste stykke tid, skal vi tage tingene stille og roligt, og se om vi ikke kan overvinde dette bump også.

Tak fordi jeg måtte læsse af, det var rart at få sat nogle ord på det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et kæmpe slag:(
  • #1   10. nov 2014 Stakkels Nelly!
    Jeg håber virkelig, at hun kan komme sig over chokket og blive sit gamle selv igen, for det er sørme godt nok synd for hende smiley
    Held og lykke med træningen og med at booste hende selvtillid

• #2   10. nov 2014 Jeg synes det lyder mystisk, hvis din ellers så glade hund bliver SÅ påvirket efter en diskussion med en anden hund. For jeg går ud fra at der ikke var tale om en bidepisode?
    Hvad sagde dyrlægen? Hvad sagde den anden hunds ejer?

Jeg ville få hende undersøgt grundigt for smerter, bid og andet, der kan genere.
    Dyrlæge, og dernæst osteopat.

• #3   10. nov 2014 Stakkels hund, der er ikke noget at sige til at hun virkelig er blevet bange. Jeg håbet hun stille og roligt, kan få sin selvtillid tilbage igen, og blive sig selv igen. Alt mulig held og lykke med hende.

• #4   10. nov 2014 Kris: tak ..

Malene: nej, den anden hund nåede aldrig at få fat, men jagtede i stedet for min hund lang langt væk. Og hun har været alene og bange fundet selv hjem.
    Den anden ejer sagde absolut ingen ting. Da hans hund kom tilbage fik den en skideballe kunne jeg høre bag mig, men det var så det.
    Hun har ingen smerter, og er ikke fysisk kommet noget til.
    Hun er som sagt blevet overfaldet før, og det har gjort, at hun er lidt en særlig med nogle ting, men ikke noget alvorligt.

• #5   10. nov 2014 Hvor er det træls for jer Jeg hader løse hunde, og det er mit livs skræk, at møde nogenJeg håber din dejlige hund kommer over det
    Hvor er det synd, at hun skulle udsættes for det smiley
    Håber det bedste herfra

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   10. nov 2014 Sikke en forfærdelig oplevelse smiley

Men Det er godt at din hund ellers har været glad og fuld af gåpå mod, det vi gøre det meget lettere for hende at komme sig over det.

Det lyder som om du har meget godt styr på hvordan i skal komme videre, jeg skriver lige et par fif her,s å kan du jo tage det du kan bruge smiley

Det er vigtigt at du ikke viser Nelly at du synes det er synd for hende. Det er synd for hende og man kan ikke lade være med at have ondt af hende, men det vil abre gøre hende endnu mere usikker. Så det er bedst at lade som om man ikke er spor bekymret, nu er faren jo drevet over, så nu kan vi være trygge ugen.

Når i går ture vil jeg forslå at I i begyndelsen bare går lige udenfor og venter til Nelly er faldet til ro og så går ind igen. På den måde vil hun blive mere og mere tryg ved at være udenfor og derefter kan i så begynde at gå ture og gøre dem gradvist længere. Du kan evt. tage en stol og en bog med udenfor og sidde og læse mens Nelly får tid til at falde til ro, det skaber goså en hyggelig stemning for Nelly.
    Hvis i går ture med hende nu, hvor hun er nervøs under hele turen vil hun også komme hjem med en nervøs følelse og så vil det være den følelse hun forbinder det med, næste gang i skal ud og gå og det kan derfor langsomt forstærke nervøsiteten.

Det vil også være godt at lade Nelly hilse på nogle hunde hun kender og er gode venenr med, så hun bliver bekræftet i at de fleste hunde er søde og rare.

Nogle problemløsningsøvelser med hende vil også være en god måde at styrke hendes selvtillid på og give hende nogle succesoplevelser.

Jeg håber hun snart kommer sig over det smiley

• #7   10. nov 2014 Stine: tak skal du have smiley
    Dog er jeg helt klar over, hvordan det skal gøres, og jeg er helt med på, hvordan jeg omgåes hende, og giver de rigtige signaler, for ikke at forværre noget smiley ingen pyldren her, men glade toner, leg og sjov.
    Nelly er ikke en hilse hund, og er ikke interesseret i kontakt med fremmede hunde. Hun har et par enkelte hunde, som hun kan være i selskab med, men ikke noget hun nødvendigvis bifalder, så hun skal bare have sin fred og ro alene smiley
    Hun har stress, så det med at sætte mig ud på en stol f.eks. Vil bare kuldre hende, selvom jeg ved det virker for andre. Men igen tak, det var fine råd smiley
    Jeg kender min hund, og alle hendes særheder, svagheder og styrker, og hun kender mig, så jeg ved hvad der vil virker præcis for hende smiley

• Stine T
    Stine T Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   10. nov 2014 Det lyder rigtig godt smiley

Jeg kender jo ikke din hund, så jeg kom bare med nogle generelle råd, så kunne du selv vurderer om de kunne bruges eller ej.

Held og lykke med det hele smiley

• #9   10. nov 2014 Det gør mig ondt smiley

Jeg krydser fingre for at det lykkedes at rette hende op smiley

Står selv for anden gang med en hund der har lidt alvorlige knæk og hvor der virkelig virkelig skal arbejdes. Det kommer til at kræve blod, sved og mange tårer.

• #10   10. nov 2014 Tak nu som...

Jeg håber også at du får ham op, og får ham helt igennem smiley smiley

• #11   10. nov 2014 Tusind tak smiley

Kram herfra smiley

• #12   10. nov 2014 Tak, og lige tilbage igen smiley smiley

• #14   10. nov 2014 Tak søde Maiken. Jeg håber inderligt, at hun kommer helt tilbage smiley

• #15   10. nov 2014 Jeg tror nu alligevel at jeg ville få hunden tjekket for om der er sket den noget når den reagere SÅ voldsomt. Der kan jo være sket noget andet end et bid. Hun kan være blevet påkørt, faldet ned af noget eller sådan et eller andet. Det er ikke noget man nødvendigvis kan se. En af mine gamle tæver stak engang af hjemmefra og var væk i ca 30 min. før jeg fandt hende igen. Umiddelbart var der intet at se, men hun virkede spøjst bange for alt. Kort tid efter fik jeg forklaringen: En der boede længere oppe af vejen havde set hende blive ramt af en bil. Hun kom til dyrlæge (der også er kiropraktor), men der var heldigvis ikke sket noget med hende andet end at hun havde slået sig godt og grundigt og var blevet meget forskrækket. Hun kom sig i løbet af en uges tid.

• #16   10. nov 2014 Jeg ville også få den tjekket. Hos en osteopat. Du ved jo ikke om den har smerter.

• #17   10. nov 2014 Jeg vil også sige at en mentalt sund og rask hund ikke burde være så påvirket efter sådan en episode, så med mindre hun i forvejen var meget "nervesvag", så ville jeg nok også lige slå et smut forbi dyrlægen, eller i det mindste lige ringe for at få en professionel mening for at være sikker på hun ikke har smerter.

Jeg har haft en kat der pludselig ændrede opførsel i visse situationer efter han var faldet ned fra håndvasken uden på badeværelset og det selvom han ikke viste tegn på smerter når jeg tjekkede ham og heller ikke da dyrlægen tjekkede ham for smerter første gang. Det var først at jeg insisterede på en røntgen, at det viste sig han havde beskadiget et af de nederste ryghvirvler.

• #18   10. nov 2014 C:

Sig til hvis jeg kan gøre noget for at hjælpe............ Hun lyder ikke til at have det største psykiske overskud og hvis hvis hun er løbet den vej, som jeg tror, så er der jo stort set ingen trafik. Så hun er næppe blevet påkørt.

• #19   10. nov 2014 Tusind tak Mette.
    Jeg tvivler også stærkt på, at hun er blevet opkørt. Det hele varede heller ikke mere end et par minutter, så hun har ikke vandret rundt i længere tid. Hun er løbet hjem, så snart hun var sluppet af med kræet.
    Som skrevet tidligere har hun stress og er blevet overfaldet før, så nej, hun har ikke det største psykiske overskud.
    Jeg tænker, at hvis hun er blevet ramt af en bil, ville hun reagere på alt vej og trafik, og det gør hun ikke, kun det vej hun kan være løbet hjem.
    Jeg vil dog alligevel få en tid hos dyrelægen og få tjekket det for en sikkerhedsskyld.

• #20   10. nov 2014 der findes en udemærket bog af Anders Hallgren
    Stress, angst og aggression hos hunde.

den kan du evt låne på biblioteket.
    Den har nogle rigtig fine anvisninger til hvordan man kan hjælpe sin hund igennem den første vigtige periode af sådan en chokoplevelse. Men det skal være meget hurtigt ovenpå hændelsen.

• #21   10. nov 2014 Cæcilie:

Hvis du er smart, så får du en tid hos Frigast på onsdag hvis hun er på klinikken. Det plejer hun at være om onsdagen...

Kommentér på:
Et kæmpe slag:(

Annonce