{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Hvor stor mon hun bliver? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley
Vi har en rigtig sød lille tøs på 5 mdr. Hun er Alaskan husky og vejer nu ca. 11 kg. og er ca. 48-50 cm.
Jeg ved godt at det er svært at sige hvor stor hun bliver, og hunde vokser jo selvf. forskelligt. Men det kunne være meget sjovt at høre jeres idéer? Evt. fra nogen som selv har denne race? smiley

Og lige for at undgå bedrevidende og nedgørende indlæg, så vil jeg lige fastslå at vi godt kender racen, vi ved godt den kræver meget og vi er ikke første gangs hundeejere som bare fandt en hvalp der så sød ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor stor mon hun bliver?
  • #1   11. nov 2014 Hvad forventer opdrætteren?
    Alaskan husky er jo en brugsrace uden en eksteriørmæssigt standard, så jeg ville bruge at se på forældrene og opdrætterens andre hunde. De kan være båd meget tunge og grove i type og meget lette i type.


  • #2   11. nov 2014 Ja altså.. Opdrætteren havde 37 hunde (de kører slædeløb) og der var mange forskellige størrelser og looks smiley
    Mor er ikke så stor - ca. 55 cm.. Far er ca. 65 cm og bedsteforældrene er også meget forskellige i str.
    Men synes hun virker så lille i forhold til de andre hunde til træning..


  • #3   11. nov 2014 Jeg synes da ikke umiddelbart ca 50cm lyder lille for en hund på 5 mdr, med forældre i nævnte størrelse...

    Mit bud ville være at hun blev omkring de 55 cm, men det er jo svært at gætte den slags, særligt uden at have set hunden, hvordan den vokser og dens forældre smiley


  • #4   11. nov 2014 Altså... 11 kg er ikke meget hvis hendes skuldermål er 50 cm. Men hundetypen skal jo være slank og lynhurtig, så det passer sikkert fint sammen.
    Til sammenligning måler min siberian huskyhvalp på samme alder 46 cm og vejer 14 kg, sådan cirka. Siberian Husky er en smule mere kraftig. Vi har en standard hundene skal opfylde.
    For din hund ville jeg gætte på at hun ender et sted mellem sine forældres mål.


Kommentér på:
Hvor stor mon hun bliver?

Annonce