{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Ældre hund sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen der har prøvet at have en tæve (stor race) der IKKE fik livmoderbetændelse ? Har selv en på 11 år som ikke har haft det.. Er efterhånden hamrende træt af at høre på at alle tæver får det. Har selv læst at det er ca en fjerde del der får det. Så nogen må da slippe .Man går jo og er ræd for det sker..
Og nu ingen rædsels historier, men et svar på mit spørgsmål ville være dejligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre hund sygdom
  • #1   12. nov 2014 Jeg både kender og har kendt en masse tæver hele mit liv. Ingen af dem har nogensinde haft livmoderbetændelse

  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.483
    #2   12. nov 2014 Nej, man skal ikke tro på alt, hvad man høre og læser. smiley

  • #3   12. nov 2014 Min gamle tæve fik det ikke. Hun var så en glathåret fox og dermed ikke stor.. men ellers.. hun havde aldrig underlivsproblemer.. hun var dog falsk drægtig et par gange.

  • #4   12. nov 2014 De tæver vi har haft har heller ikke døjet , andet end et par gange falsk drægtig ..

    Men havde jeg selv en tæve så ville jeg helt sikkert få fjernet det hele , så er der i hvert falde ingen chance , og der vel stort set ingen ulemper .


  • #5   12. nov 2014 Jeg kender flere hunde der har fået det end hunde der ikke har.



  • #6   12. nov 2014 Tak for jeres svar.indtil videre (-:. Havde jeg kunnet skrue tiden tilbage var hun også blevet steriliseret men hun er efterhånden oppe i alderen og har gigt og et par knuder hist og her ,så syntes det er synd med så stor en operation . Krydser fingre for hun slipper. Hun er lige blevet færdig med løbetid, og så er jeg ekstra på vagt.. Hun har været falsk drægtig nogle gange efterhånden, men syntes ikke det er et problem.


  • #7   12. nov 2014 Alle mine tæver har været steriliserede, så skal ikke kunne sige det, men har vidst ikke kendt en eneste hund der fik det smiley

  • #8   12. nov 2014 Min dyrlæge har det desværre med at sætte en skræk i livet på mig.. Hver gang hunden er lidt sløj tror man det værste ..det er svært når vores dyr bliver gamle, vi frygter vist alle den dag de ikke kan mere.. Det er med at nyde dem mens man har dem (-:

  • #10   12. nov 2014 Lyder godt jan..hvilken race var det og hvor gamle blev de..min er amr.stafford/ lab.
    Så passer det nok det jeg har læst at ca en fjede del får det..


  • #12   12. nov 2014 Dejlig race begge to (-: bare synd de ikke blev ældre.. Men det er også store racer . Min vejer 32 kg..

  • #14   12. nov 2014 Ja synd hunde ikke lever længere.. Men det ved vi jo når vi får dem, men vænner mig aldrig til det..man elsker dem højt. smiley

  • #15   12. nov 2014 Min mormor og morfars tæve fik det. Og det er MANGE år siden. Det er første hund jeg husker med livmoderbetændelse. I og med det er så mange år siden, så husker jeg at hunden ikke kom til dyrlæge og døde af det.
    Min nabos mange Labradors har ALLE fået det. Gerne ved 6-8 års alderen. De bliver aflivet når det sker.
    Mine forældres gamle Labrador fik det som 8 års, hun blev opereret og blev 12 år.
    Alle mine Schæfertæver er Steriliseret.


  • #16   13. nov 2014 Mine hunhunde har været neutraliseret, men jeg har kendt tre ikke-neutraliserede, som fik kræft i hhv livmoder og mælkekirtler.

  • #17   13. nov 2014 Spørger sig selv hvorfor folk ser gentagne gange har tæver med sygdommen ikke lærer af det og får dem steriliseret , i stedet for at aflive i 6 - 8 års alderen..i min verden mærkeligt. smiley

  • #18   13. nov 2014 Jeg har haft en del tæver - alle store - og jeg synes, de har været meget ramt af livmoderbetændelse. De der ikke af en eller anden grund er blevet steriliserede tidligere, har fået det som gamle.

    En enkelt var 13 år, da hun fik det, og hun blev aflivet. En anden fik det som 10 årig, og hun blev opereret og fik det meste 3 gode år efterfølgende.


  • #20   13. nov 2014 Mit spørgsmål lød på om der var nogen der Har haft en ældre tæve der ikke fik sygdommen... Søgte ikke efter historier om sygdom og død..er bekymret nok i forvejen.gør mig bare glad er der ER folk derude der har haft hunde uden den sygdom. Og håber det bedste for min egen. Har fået svar fra en dyrlæge på gi pote.dk og hun siger at det er ca 25% af alle tæver der får det.

  • #22   13. nov 2014 Min hund er 11 år isabelle.. Er Lina stereliseret ? Kan se du skriver at hendes mor blev det. smiley

  • #23   13. nov 2014 @ Pia, mht til din bekymring så skal du jo i stedet fokusere på at når 25% får det, så er der altså 75% der ikke gør !

    Jeg har taget konsekvensen af at have oplevet først brystkræft hos en tæve, siden livmoderbetændelse hos en anden, så nogen lærer af det, i dag er begge min "nye" tæver steriliserede....


  • #24   13. nov 2014 Ved det godt Hanne , men har først lige læst beskeden fra dyrlægen..og vil da helt sikkert også gøre det samme som dig når jeg engang skal have en hund mere.. Også for hundens skyld.. Skal man ikke bruge dem til avl, syntes jeg det er synd den evt. skal døje med sådant noget som ældre.

  • #26   14. nov 2014 Isabelle, ja mange pelshunde får skrækkelige pelse af at blive steriliserede, men ved livmoderbetændelse er der jo ikke så mange valgmuligheder, hvis man gerne vil beholde sin hund.
    Men det er faktisk muligt at behandle en steriliseret tæve med hormoner, så pelsen ikke ændrer sig. Hvor mange dyrlæger, der er villige til det, ved jeg så ikke. Jeg ved det kun, fordi en af mine venner fik steriliseret en tæve, der blev inkontinent af det, og hun fik hormonbehanding for det, og fik i den anledning sin gamle type pels igen.


Kommentér på:
Ældre hund sygdom

Annonce