1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Når man ser noget man ikke bryder sig om..... 2 Når man ser noget man ikke bryder sig om..... 2

Oprettede for noget tid siden en tråd, om noget hundetræning, der ikke helt foregik på hundenes præmisser...

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/577087-naar_man_ser_noget_man_ikke_bryder_sig_om_____

Nu har vi endelig fået svar fra foreningen....
De kan ikke se noget forkert i det der sker på pladsen, og har ikke tænkt sig at gøre noget ved det (kort opsummering af et svar på 1½ side)

Men hvad pokker gør vi så nu?
Vi har et videoklip, der viser en NOGET hårdhændet behandling af en ung kleiner münsterlænder ....
Men tvivler på at det nytter noget, at sende det til dem...
ud fra mailen lyder det som om, at de bare har snakket med træneren, men ikke selv set det....

Vi er lidt i vildrede og har egentlig ikke lyst til at opgive her.....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man ser noget man ikke bryder sig om..... 2
  • #1   17. nov 2014 Nu ved jeg jo ikke hvilken forening der handler om, men er der ikke en hovedforening der er landsdækkende, som I evt. kunne gå til ?

• #2   17. nov 2014 Tjaa er den hel gal, så er der jo altid mulighed for at uploade til facebook. så plejer der hurtigt at ske noget....

• #3   17. nov 2014 Måske det skal smides ud offenligt, både på FB og evt andre medier ...

• #4   17. nov 2014 Har lige læst tråden, puha, hvor ubehageligt. Men jeg tænker som Labsen også, om i ikke kan gå videre med det til en slags hovedforening? Hvis ikke de vil lytte til jer nu, så må i jo bare gå videre med det til nogen, der kan få dem til at forstå alvoren ved det. Håber det stopper smiley

• #7   17. nov 2014 Det ER hovedforeningen vi har haft fat i....
    Og de kan vitterligt ikke se det forkerte i det... smiley

Maiken.. det er jo ikke decideret ulovligt... Bare noget, der ville få de fleste hundeelskere til at krumme tæer... smiley

• #8   17. nov 2014 Læste i din oprindelige tråd, at det ikke ville være en god idé med medierne, da det kunne gå ud over foreningen, og denne ene træner repræsenterer jo ikke hele foreningen. MEN nu har foreningen åbenbart erklæret sig enige med ham ved at acceptere træningsmetoderne, så her er jeg nok enig i, at man nogle gange må tage grelle metoder i brug - som facebook, hvor det nok skal gå lynhurtigt smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #10   17. nov 2014 Så må man jo melde ud at det er den måde man træner på. Hvis man ikke ser noget galt i det,må man i det mindste være ærlige over for folk,så de er klar over hvad de møder op til.

Jeg mener som tidligere at man skal kunne stå inde for den træning man lærer andre. Kan man ikke det skal man ikke være træner. Står man inde for sin træning,har man intet imod at det bliver vist på facebook og alle andre steder.

• #11   17. nov 2014 Jeg skal også nok dele den på facebook smiley

• #12   17. nov 2014 Jeg synes helt klart at I skal sende videoklippet til dem og spørger om foreningens holdning til det de ser. Jeg går normalt ikke ind for udhængning i medierne, men det er godt nok svært hvordan I kan komme videre i sådan en øv sag her smiley

• #13   17. nov 2014 Men det er nok også meget fornuftigt lige at sende klippet til dem først. Hvis de så stadig ikke mener, at der er noget galt, ja så er det jo bare med at dele videoen på facebook..

• #14   17. nov 2014 ja altså jeg er egenligt modstander af at alt og alle skal hænges ud på sociale medier så snart man ikke er enig med dem..
    men hvis der vitterligt er et problem her OG når i har forsøgt at henvende jer til dem der skulle kunne gøre noget ved det..
    tja så frem med det, det er jo heller ikke utænkeligt at der er nogle nye hundeejere på holdet der måske gerne vil vide at der findes alternativer

• #15   17. nov 2014 Vi finder lige ud af, hvad vi gør... men bliver det enden af det, må i hjertens gerne dele alt det i lyster smiley

Har lige bedt en anden se videoen igennem.... Bare lige for at ... ja....

• #16   17. nov 2014 Hvad med dyreværnsforeninger ... ikke at jeg har forstand på hvad de kan gøre noget ved ....men måske de kan støtte og/eller henvende sig og det så har mere "vægt" overfor foreningen

• #17   17. nov 2014 Jeg synes virkelig ikke det skal opgives, har foreningen set videoen? og er de stadig ligeglade?
    Hvis de var det ville jeg offentliggøre skidtet og spørge åbent om det virkelig er træningsmetoder man vil stå inde for.
    Der findes idioter i alle foreninger og klubber og kun ved at så mange som muligt tager afstand fra det, kan vi gøre noget ved det.
    Vi behøver bestemt ikke at træne ens alle sammen, men overgreb på hundene er ikke ok.

• #18   17. nov 2014 Jeg istemmer mig de andre Læg det ind på FB, jeg skal nok dele og skrive min mening der

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #19   17. nov 2014 Jeg stemmer også for facebook eller medierne (skal hjertens gerne dele), for det ville være fedt, at få noget fokus på det. Tvivler på det er det eneste sted i Danmark den form for træning foregår, og der trænger til at blive råbt lidt op. Forstår dog godt, at det er meget grænseoverskridende, at skulle gøre.

• #20   17. nov 2014 Nu gad jeg ikke lige læse de andre svar.

Jeg synes at du skal sende dem videoen. Nu har jeg selv boet med en der bestemt ikke behandlede dyrene ordentligt, og der skal helt klart mere fokus på det - så del den, send den til dem, og hvis det bliver helt tosset så meld ham til dyreværnet. Du kan ikke rigtig gøre andet, for at konfrontere ejer eller træner får du nok ikke så meget ud af, desværre.:)

Kommentér på:
Når man ser noget man ikke bryder sig om..... 2

Annonce