{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Hund har trådt i noget der generer? {{forumTopicSubject}}

Jeg tror min hund har trådt i brændenælder eller lignende på vores gåtur her for lidt siden. Hun spjætter med poterne, slikker og virker generet. Jeg måtte bære hende noget af vejen hjem, indtil vi fandt en vandpyt hvor vi vaskede poter i. Herhjemme er hun igen helt skør omkring poterne- har vasket dem med vand/sæbe og smurt med helende creme.
Men de generer stadig.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende? smiley
Jeg kan INTET se på poterne og jeg må gerne røre ved dem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund har trådt i noget der generer?
  • #1   19. nov 2014 Det kan godt være brændenæller Det gør jo hulands ondt Prøv med noget kold vand og se om det ikke snart fortager sig smiley

  • #2   19. nov 2014 Det værste er at jeg er gravid og SKAL til noget lægeundersøgelse nu her- så måtte gå fra hende smiley Men skynder mig hjem til hende igen så snart jeg kan ..
    Har ondt af hende, kan tydeligt se hun har det stramt over det- men der er bare intet af se .. Må hjem og skylle hendes poter igen hvis det ikke er stoppet når jeg kommer hjem igen smiley


  • #3   19. nov 2014 Jeg ved ikke om det virker på hundepoter. Men på mennesker (alle dem jeg kender i hvert fald) der hjælper det at gnide jord på huden der hvor man har brændt sig på brændenælderne. Enkelt og som regel lige ved hånden smiley

  • #4   19. nov 2014 Det er altså lidt underligt det der med brændenælder. For vores hunde kan nærmest ligge sig oveni brændenælder, og der sker intet. Ozzy har endda tit siddet med måsen lige midt i en stor flok, når han har skulle af med noget. Jeg prøver selvfølgelig altid at få ham flyttet, men han er ret så stædig.

    Håber bassen har det bedre når du kommer hjem igen smiley


  • #5   19. nov 2014 Prøv med vaseline her og nu.

  • #7   19. nov 2014 Hvad har hun ellers gået i? Salt måske? Her hvor jeg bor er der nogle viceværter der ukrudtbekæmper med salt, så der er visse steder, hvor der altid er salt uanset vejret. Det kan også være hun har trådt i noget andet som kunne irritere huden, tænker jeg.. Min er bestemt ikke genereret af brændenælder eller tidsler for den sags skyld..

  • #8   19. nov 2014 Jeg trak hende ind i et område langs en sti der var blevet slået ned af maskine eller lignende da der kom en cykel, så kan ikke se hvilke planter da det som sagt var fældet helt ned.. Gik i en park så der var ikke salt.. Hun reagerer nemlig på samme måde som havde hun trådt i salt..

    Er snart hjemme hos hende igen heldigvis


  • #10   20. nov 2014 Der er et eller andet med brændenælder i øjeblikket... der var en tråd forleden, hvor også mine hunde havde brændt sig...

    Jeg saxer lige mit svar derfra...

    Mine har også brændt sig i dag, der må være mange brændenælder der står i flor i øjeblikket....
    Jeg har brugt Cicaplast - det virkede på under 2 minutter ...

    Hundene fik ingen "tilbagefald" efter brugen... det kan købes på apoteket...


Kommentér på:
Hund har trådt i noget der generer?

Annonce