7.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 150 Svar

HJÆLP - vores hund har mistet førligheden HJÆLP - vores hund har mistet førligheden

Håber så meget at nogen her kender til det eller har et svar - vores smukke lille hund fik ondt i bag benene i onsdags - trådte på hendes hale tirsdag da jeg vendte mig om og han var lige ved min fod smiley hun pev og løb sin vej og om aftenen mens hun glad løb ude i entreen faldt hun pludselig om og skreg. Siden gjorde det ondt når hun skulle stå - vi tog til dyrlægen som mente at hun havde hold i ryggen og at hun skulle holde sig i ro. Fredag kan hun pludselig ikke bruge nogen ben og hun er her i weekenden indlagt med væskedrop og smertestillende og hun kan intet !! nogen der har erfaring med mistet førlighed hos hund - vi elsker hende og hun er så glad men kan intet fra den ene dag til den anden !!!! HJÆLP

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - vores hund har mistet førligheden
  • #1   23. nov 2014 Er der blevet taget røntgen?

• #2   23. nov 2014 Bare indlagt? Der skal da tages røntgen, tjekkes blodprøve for borrelia og anaplasmose osv.

• #3   23. nov 2014 det kunne nu godt lyde som en diskusprolaps...det kan i nogen tilfælde reddes med smertestillende over en lang periode. Nogen gange kræver det operation, andre gange kan der intet gøres...det afhænger af tilstanden

• #4   23. nov 2014 Min første tanke var osse diskusprolaps.

Min gamle tæve blev midlertidig lam i et forben efter at være blevet trådt på af en hest -den havde åbenbart ramt nogen nervebaner. Det rettede sig i løbet af en uges tid. Men jeg tænker at hvis det var sådan noget med din hund, så havde hun mistet førligheden med det samme, og ikke først efter så "lang" tid. Og jeg tænker det samme gælder hvis det var fordi noget var brækket e.l.

• #5   23. nov 2014 enten noget med ryggen, ellers stemmer jeg i med Malene, har den så vidt I ved haft en flåt på noget tidspunkt indenfor de sidste måneder ?

• #6   23. nov 2014 Hej - tusind tak for jeres svar smiley

Hun er ikke bare indlagt - der er taget røntgen og der er ikke brækket noget - hun havde noget forstoppelse som hun har fået lavament for - der er taget blodprøver - har ikke fået svar på hvad de har taget prøverne for eller svar på disse. Håber det kan afhjælpes - det underlige er at det er sket i flere omgange - først bagbenene så alle ben.

• #7   23. nov 2014 Hvis ikke der er taget blodprøver for Flåtbårne sygdomme, og de nuværende undersøgelser ikke viser noget så bed om at få taget for det..

nogle hundens første symptomer på fx Anaplasmose er netop at de mister førligheden i et eller flere ben....

• #8   23. nov 2014 tak - det må vi sørge for der sker - vi står med dyrlæger der ikke forstår hvorfor hun har mistet førligheden og synes hun skal aflives - vi vil gerne give hende en chance - og i al fald først vide hvad det er

• #9   23. nov 2014 Er der undersøgt om hun muligvis kan ha en hjerne blødning

• #10   23. nov 2014 Det kan jo være så meget. Med mindre hun får det meget dårligt, så ville jeg vente og se hvad blodprøverne siger. Har en veninde der pludselig stod med en meget syg hund, som heller ikke kunne gå,pg det også var oppe at vende med borelia osv. Det det viste sig at han havde en meget kraftig infektion. Han fik antibiotikakur til op til begge ører og kom sig fuldstændig, og han er en gammel herre.

• #11   23. nov 2014 Selvfølgelig skal I vide hvad det er før I skal tage så alvorlig en beslutning....

Synes det er lidt sært at en dyrlæge mener man skal aflive uden at vide på hvilket grundlag .... nogle ting kan se forfærdelige ud, men med rette diagnose og behandling ende godt...

Håber det bedste.

• #12   23. nov 2014 Synes også de er hurtige til at sige aflivning - vi vil jo gøre hvad som helst for hende - hun er ikke engang 2 år og burde kunne få mange gode år. De blodprøver som er taget ser fine ud - hendes mave er nu ok efter antibiotika og det som mangler er førligheden. De mener bare ikke hun skal ligge sådan men skal aflives - vi vil gerne først finde ud af om der på nogen som helst måde - evt i Tyskland - kan gøres noget som helst og i al fald hvad det kan være. De ved det jo heller ikke men de siger at når det er alle fire ben så er det nok hjernecellerne der er døde - kan jeg ikke forstå når hun stadig er sig selv - virker ikke hjerneskadet - og det siger de også hun ikke gør.

Det er ikke til at holde ud - jeg elsker hende så højt og kan slet ikke forestille mig at hun skal væk. Jeg søger og håber på at finde et svar så hun kan få førligheden tilbage og jeg er så glad for alle jeres kommentarer og svar...

• #13   23. nov 2014 Men hvad er der taget blodprøver for ??

• #14   23. nov 2014 jeg har ringet og spurgt og de siger for lever nyrer blodplader blodprocent og de ser alle fine ud - men altså ikke for flåt - må vi få taget i morgen

• #15   23. nov 2014 Min hund mistede også førligheden i sine bagben. Han blev CT scannet, den viste at hans never var i glemme i den bagerste ryghvirvel, så han fik operet et stykke knogle af.

• #16   23. nov 2014 Min hund mistede også førligheden i sine bagben. Han blev CT scannet, den viste at hans never var i glemme i den bagerste ryghvirvel, så han fik operet et stykke knogle af.

• #17   23. nov 2014 vi vil også have ct scannet hende - ved ikke hvor de gør det - de gør ikke her i Aalborg -. der er det kun alm røntgen evt med kontrast. Det som er virkelig bekymrende er at det første par dage var det kun bagbenene og nu er det alle fire. Der er svage reflekser men dog reflekser. Håber det kan opereres men gid vi da viste hvad det er der er sket

Det føles SÅ FORKERT

• #18   23. nov 2014 Jeg kan nu godt forstå de nævner aflivning -der ER grænser for hvor længe jeg ville lade min hund ligge på den måde.
    Self skal man forsøge at finde ud af hvad der er galt og hvad der evt kan gøres ved det. Og jeg synes i gør det helt rigtige ved at få testet hvad i kan.

Men jeg ville ty til aflivning hvis der ikke indenfor ret kort tid er fundet ud af hvad hunden fejler og om der er noget at gøre.

Det skriver jeg ikke for at være hård, men simpelthen fordi jeg ikke finder det rimeligt overfor hunden, at have den liggende på den måde i ret lang tid.

Jeg vil dog krydse fingre for at prøver og tests viser noget der kan behandles

• #19   23. nov 2014 Det lyder SÅ meget som om der er en nerve i klemme et sted i ryggen/nakken, jeg ville virkeligt få det tjekket,
    At Dr.dyr allerede taler om aflivning er IMO helt hen i vejret og får mig til at tænke på at personen burde få sine skolepenge tilbage.
    Hader den slags "dyrlæger".

Nu kender jeg ikke til dyrlægerne i Jylland, men der MÅ være flere som kan tjekke din hunds nervebaner, for det lyder som om at den har fået skaden om Tirsdagen, det at der ER reflekser siger mig at hunden kan behandles med et godt resultat.
    Jeg håber det bedste for din hund.

• #20   23. nov 2014 Tak vi beder til alt man kan bede til og krydser alt vi kan. Aflivning er for os det vi skal hvis der ikke kan gøres noget eller hvis hun har smerter der ikke kan smertestilles eller hvis hun ligger længere end nogle dage. VI vil gerne først prøve en prednisolonkur - har læst at det har hjulpet mange - og få en ct scanning eller mr scanning og så sikre os at vi har gjort hvad vi kan. Det her er sket som ud af den blå luft - hun er ikke engang 2 år og har mange gode år endnu - hvis vi intet kan gøre kan vi ikke gøre noget og så må vi aflive hende - men kan vi gøre noget er det det vi skal og vil.
    ja håber vi kan gøre noget - er ikke til at holde ud hun ligger på et dyrehospital - håber hun kan komme hjem og få en chance i morgen.
    ...........

har jo læst at mange med diskusprolaps har lagt nogle dage og så kommet sig - måske langsomt men med vandgymnastik o.s.v. - tænk hvis hun kan få nogle gode år ..... vil være den bedste julegave nogensinde for os.

• #21   23. nov 2014 Mht. blodprøver for flåt er der to tests der kan tages, en almindelig blodprøve som tager 1 uges tid at få svar på...

Og så en test der hedder PCR test, den viser svar på et par dage, MEN den viser kun udslag hvis det er en ny smitte der er aktiv, hvis det er en smitte der ligger nogen tid tilbage men hvor sygdommen først kommer nu (evt hvis immuneforsvaret er svækket) så er det den almindelige blodprøve der viser dette..

Min ene skotte fik symptomer i sommer, og jeg fik lavet begge tests da jeg er en utålmodig sjæl og ville have alt startet på med det samme....

Nu kan det være flere ting, men det du beskriver er ihvertfald genkendeligt for hvad jeg har læst når hunde er blevet syge af flåt bid....

Ved du om den har haft flåt ??

• #22   23. nov 2014 her er vores skønne lille pige med vores dejlige søn. Hun er elsket højt og vi håber hun bliver i familien. Det er alt for tidligt at sige farvel og vi gør det ikke uden kamp for hende.

profilbillede
  • #23   23. nov 2014 Nåh lille pus Her krydses alt, for at jeres lille hund bliver rask
    Kram herfra

• #24   23. nov 2014 Tak Inger N - vi har brug for al den hjælp vi kan få

• #26   23. nov 2014 ved det ikke - tror ikke der er nogen der har tænkt på det - kan det gøre noget ved førligheden ?

Det er jo derfor jeg råber HJÆLP herinde - tror der er svar / spørgsmål her som dyrlægerne ikke tænker på i første omgang - det er den største chance for hende - at der kommer et spørgsmål / svar / erfaring her som vi kan bruge til at spørge dyrlægerne / undersøge hende / give os håb,,,,,,,,

• #28   24. nov 2014 Hvis f.eks en diskusprolaps ikke skyldes en forkalkning altså degenerering, så kan den ikke se på et røntgenbillede, og derfor er det som du selv er inde på en god ide med en scanning. Håber det bedste for din hund

• #29   24. nov 2014 Tak - vores faste dyrlæge kommer her til morgen - så må vi flytte hende fra vagtdyrlægen til vores faste og få lagt en plan. Det hele virker bare så håbløst lige nu og jeg laver ikke meget andet end at tude ...............

Det er så synd for hende og jeg ved jo godt hun ikke bare kan ligge uden at kunne noget som helst - håber bare så meget at der er noget der kan gøres ..

• #30   24. nov 2014 I er nødt til at få hunden flyttet og få hunden tjekket med scanning over hele kroppen.... Min tanke er også at hunden godt kunne være blevet ramt af en hjerneblødning eller lign. I hvertfald skal hele hunden scannes.. Røntgen billeder dur ikke til en dyt andet en knoglerne.. Scanning kan man bedre se andre skader osv , som ikke kan ses på røntgen.. God bedring smiley

• #31   24. nov 2014 hejsa alle - lige en opdatering smiley

Det går bedre - vi har flyttet hende fra vagtdyrlægen til vores faste dyrlæge og han er meget mere positiv. Hun kan stadig ikke gå/stå men hun har bevægelse i sine ben og han sætter hende på prednisolon/smertestillende og beroligende i et par dage og så ser vi hvad der sker.

Vi kunne også selv se at hun har fået det meget bedre - så lige nu er vi bare super glade og håber hun kommer hjem sidst på ugen til genoptræning eller i næste uge.

Tusind tak for alle kommentarer og svar - jeg har stået hos dyrlægen og netop brugt det I har skrevet - det har været en stor hjælp !!!

Gerne flere kommentarere / ideer / erfaringer og forslag - alt modtages med kyshånd.

:-)) en glad hundemor

• #32   24. nov 2014 hvad sagde han til risikoen for Flåtsygdom ?

Spørger fordi er det evt. Anaplasmose så bør hunden i behandling med Ronaxan, så vidt jeg ved ....

• #33   24. nov 2014 Der er taget blodprøver så må vi se hvad de viser :-)) han skal ringe her sidst på dagen så vil jeg spørge om der er svar smiley

• #34   24. nov 2014 Hvor er det dejlig at høre ,at der er lidt fremskridt
    Krydser stadigvæk alt for, at den lille hund bliver rask smiley

• #35   25. nov 2014 de kommer sig faktisk forbløffende hurtigt over en diskusprolaps(hvis det er det), hvis man er så heldig at smertestillende er nok. Men der tager dog over ½ mdr før du intet kan se på den. Men den vil hurtigt komme på benene igen og kunne løbe og gå rundt, så du må begrænse den smiley

• #36   25. nov 2014 Dejligt det lader til at gå den rigtige vej smiley

Hvad er det den får prednisolon for?

• #37   25. nov 2014 Min hund fik og er stadig på Medrol ( binyrebarkhomorn) fordi hans nerver hævet fuldstændig op, derfor de kom i klemme. Det bredte sig også til forbenene, efter hans operation. Han blev opereret den 7 juni i år, og har været en hård omgang, er startede på at gå i vand igen fornyeligt og sat lidt op i Medrol, fordi det gik lidt dårligt igen. Men nu han fit for fight igen. Der er nogle små ting, der ikke er helt som det skal være fordi nerverne har taget skadet, fordi nerverne måske har været glemt for længe. Så kræv en CT scanning, så de kan se om de er i glemme, så der ikke opstår unødige skader på nerver, hvis det er det.

• #38   25. nov 2014 I dag synes jeg at det hele er meget svært - jeg ringede til dyrehospitalet i går aftes for at høre hvordan hun har det og der havde hun lige fået noget smertestillende og der er ingen fremgang men heller ikke nogen tilbagegang. Jeg frygter at hun bare kommer til at ligge på dyrehospitalet og det slet ikke bliver bedre og så er det altså bare synd at hun er der. Så lige nu er jeg lidt modløs. Men opgiver ikke - bare bange for at det går i den forkerte retning. Men igen - som Mie H skriver - så kan det tage lang tid. Jeg vil snakke med dyrlægen om en ct scanning.

De siger at hun har en forkalket diskusprolaps i ryggen men at der også er noget galt i nakken - enten noget hun er født med eller også er der noget skævt der. De mener umiddelbart hun er født med det så det håber vi.

Hun får predninsolon fordi det bruger man åbenbart meget til hunde med diskuprolaps - jeg har også læst at mange hunde har fået det bedre med den medicin.

Det føles forkert hun ikke er her men samtidig så håber vi hun har den bedste chance på dyrehospitalet hvor de kan sørge for at holde hende smertefri og holde øje med hendes almene tilstand. Men spørger jeg mit hjerte så skal hun være her - hvor hun kan blive nusset og elsket - spørger jeg min hjerne så er hun et sted hvor jeg tror på de ved hvad de laver...

Træls morgen med tvivl...

• #39   25. nov 2014 Jeg bliver ved med at krydse for din lille hund Og håber at hun snart bliver scannet
    Så i kan få nogel svar ,

• #40   25. nov 2014 Jeg ved godt at det er hårdt når ens øjesten ligger på hospitalet, men tænk på at hun der har ro og ikke mærker den "uro/bekymring" som hun "logisk nok" ville føle konstant derhjemme. Det er bare ikke optimalt at hun skal ligge og være "ked af" at du er ked af det, på hospitalet kan hun ligge og slå alle de ting fra hun ellers tænker på, så som at passe på dig og hjemmet osv. Den slags gør vores hunde jo uanset om de ikke ligner vagthunde, så er de jo på vagt "mere el.mindre", og det kan hun jo ikke klare når hun ikke kan gå.
    Jeg håber du forstår hvor jeg vil hen med min kommentar smiley
    Også vil jeg ønske din lille pige Held og Lykke og rigtig god bedring. smiley

• #41   25. nov 2014 Det er så rigtig skrevet Anita - vi har talt med dyrehospitalet og hun er lidt bedre -de har tjekket hendes reflekser igen og der er fremgang - hun kan stadig ikke gå / stå men det går i den rigtige retning og de mener at behandlingen virker. Hun er bare så hårdt ramt at de ikke vil sige helt sikkert at hun kommer sig.

Mht ct scanning så mener de ikke hun behøver det da de har fundet diskusprolapsene og hun responderer på den medicinske behandling.

Hun får lige pt - strålebehandling - medicin - fysioterapi og drop for væske så klinisk er hun så godt dækket hun kan blive.

Vi har sagt at hun er vant til at blive nusset og puslet om og de har sagt at de har nogle der passer hundene som også giver dem en nusse kontakt og de synes vores lille pige er utrolig kærlig og nem at behandle og modig - alle kan komme til hende og hun viser kun tillid. Det gør det nemmere for dem at behandle hende.

VI har fået lov at komme med hendes normale godbidder og lidt ekstra tøj fra os som kan putte hos hende så må vi se hvad hun siger til det.

Vi skal ikke se hende for de mener at det er mere synd at vi kommer i 10 min og går igen end at hun er uden os. De har sikkert ret.

Vi tror på de gør det de kan. De siger at de forventer det kommer til at tage lang tid men at hun burde have en del gode år bagefter. Hvis altså hun får sin fulde førlighed tilbage.

Og ja - hun tror bestemt hun er vagthund :-)) og nej det kan hun ikke lige nu så igen har du ret Anita.

Knuzz til jer alle

• #42   25. nov 2014 Jeg har selv haft en hund med diskusprolaps. Den var HELT lam, men når man nev den i den ene pote, så prøvede den på at flytte benet, selvom den ikke kunne...så den havde lidt refleks. Hun fik prednisolon i 14 dagen mener jeg og allerede på 4. dagen var hun ved at stikke af fra mig, da vi var ude at tisse, så jeg måtte have hende i snor efterfølgende...efter 1½ mdr kunne du intet se på hende overhovedet.
    Men man skal huske at kommer hunden sig, så vil den altid være disponibel for at få det igen, derfor skal man være yderst forsigtig med stød i ryggen dvs at man bør ikke efterlade den i sofaen, hvis man skal på toilet, så er den sikkert sprunget ned, når man kommer tilbage..ej heller bør den hoppe ud af bilen. osv...

Jeg havde besluttet mig for at hunden ikke skulle opereres, men som sagt blev hun 100% i orden bagefter. Men det kommer sikkert an på hvor den sidder...

• #43   25. nov 2014 SÅ SKØNT at høre Lykke J :-))) det er jo det vi håber der sker. Der er jo sket en lille forbedring i dag og selv om hun intet kan vender hun sig på en eller anden måde - dyrlægen har lige ringet og sagt at der ikke er sket yderligere i dag men at hun er en bandit fordi hun vil kun ligge på den ene side - jeg sagde så må I jo vende hende - ja siger han, men så vender hun sig igen - Jubii tænkte jeg - så må hun jo trods alt kunne bruge sine ben mere.

Men det at hun kun vil ligge på en side gør at hun desværre kan få en blodprop - æv - håber virkelig de holder godt øje med hende vedrørene dette. De kunne jo tage hende op i armen så hun ikke hele tiden ligger..... Nogen der har forslag ??

Hendes diskusprolaps sidder i ryggen ved det de kalder L4-L5 hvor sad den ved din hund ??

• #44   25. nov 2014 lige et par spørgsmål Lykke J
    hvordan fik du hende ud når hun var helt lam ?? holdt du hende eller gjorde du det først da hun fik føling ?
    hvad sagde dyrlægerne til dig - hos os sagde de første jo at hun skulle aflives hvis det stod til dem fordi hun har mistet så meget af sin førlighed - dem hun er hos nu er mere positive men stadig vil de ikke sige at hun kommer til at gå

Hvad gjorde du udover prednisolonkuren ?

Det er jo præcis det som der er med vores hund der lyder til at der var med din så er meget spændt på dine svar :.-))

• #45   26. nov 2014 Ja nu kan jeg selvfølgelig ikke huske betegnelsen af hvor den sad, men diskusprolapsen var lige som hos jeres en degenerering(forkalkning) og den sad midt i ryggen.

I starten holdt jeg hende faktisk mest i bur for at sikre 100% ro, og nogle af dem bliver også inkontinente osv, så det kan være noget værre svineri i starten hvor de slet ikke kan røre sig. Og jeg havde intet af at gå ud med hende. Men da hun kom slingrende på benene kunne jeg holde et håndklæde rundt om maven på hende, så jeg holdt fast i enderne, hvis du forstår hvad jeg mener, så behøver man ikke at få helt hold i ryggen selv af at lufte hund smiley

Der skete gradvist en bedring. om som sagt gik det forholdsvist hurtigt med at hun kom på benene dog meget slingrende, men hun kunne gå. Jeg gjorde intet ud over at give hende prednisolon, i starten var det en meget høj dosis, man kunne ligefrem se på hunden når pillerne holdt op med at virke og når den så virkede igen. Den skal så sidenhen trappes ud, da de bliver afhængige af det.

Altså da jeg tog til dyrlægen med hende første gang, havde jeg besluttet med mig selv, at hun skulle ikke med hjem, hvis han sagde at der kun var operation som en mulighed. Men da hun reagerede bare en smugle på det ene ben ved at blive nappet i poten sagde han at vi skulle prøve med smertestillende. Han nævnte aldrig aflivning. Jeg vil sige at aflive kan man altid gøre, dvs hvis hunden ikke får det bedre efter f.eks 14 dage, så kan det være at den ikke har så gode udsigter til at blive frisk, og så må man jo afgøre om hunden er der for én selv eller for dens egen skyld. I sådan en situation er små bedringer store skridt, så vi kan krydse fingre for at hun bliver frisk igen....

• #47   26. nov 2014 hehe Palle - det er jo rigtigt nok - skønt med lidt humor i denne tid. smiley

• #48   26. nov 2014 Lykke J - det lyder altså bare så godt - jeg er med på det med håndklædet :-)) men lige nu kan hun desværre slet ikke rejse sig ..... heldigvis snakker min faste dyrlæge heller ikke om aflivning på nuværende tidspunkt og heller ikke operation men kun medicinsk behandling og stråler og fys og drop pga væske - han mener ikke at det er uforsvarligt hvis vi vil tage hende med hjem men vi har valgt at vente til vi er sikre på hun spiser og drikker selv og vi kan holde hende smertefri.

• #50   26. nov 2014 POSITIVT :-)) Her til morgen ringede dyrlægen med gode nyheder - nu er hun begyndt at ville op og stå - kan ikke endnu - men hun kan bevæge sine bagben og forsøger at rejse sig - hun kan også stå meget vaklende hvis de rejser hende.

FANTASTISK udvikling - dyrlægen siger vi ikke er sikre endnu - men det er altså vildt positivt

og Ja Palle - vi ved ikke nok om det her til at vi tør have hende hjemme. Hun er jo meget lille og kan hurtigt blive dehydreret så fint hun er der - det ser heldigvis ud til at virke.

Super glad hundemor :-))

• #51   26. nov 2014 En dejlig morgen hilsen smiley

• #52   26. nov 2014 Nu er hun selfølgelig ikke så stor, men det er også rigtig hårdt at have dem hjemme, når de ikke kan gå ordentlig. Jeg skulle bære Rocko op og ned af trappen hver gang fra 3. sal, støtte ham når han gik. Vi hentede ham en lørdag en uge efter operationen, mandag skulle han til genoptræning, og der fik vi dem til at beholde ham til tirsdag aften, så jeg lige kunne få en pause i ryggen. Plus jeg skulle være opmærksom på at vende og dreje ham, så han ikke fik liggesår, og måtte ud at købe gulvtæpper til gulvet, for ellers gled han på trægulvet.
    Så selvom man gerne vil have dem hjem, skal mzn være opmærksom på det store arbejde og at man selv har fri fra sit job, så de ikke ligger alene.

• #53   26. nov 2014 Hej Mia H :-)) lyder godt nok som noget af en omgang - vores hund vejer under 3 kg nu så det er noget nemmere og så er haven lige uden for døren. Jeg er fyldt med beundring over dit arbejde for din skønne hund - og forstår det fuldt ud.!! ;.-)

Hej søde Inger N - tusind tak for dine hilsner - de varmer :-))

• #54   26. nov 2014 Fremskridt igen :-)) Dyrlægen har lige ringet med aftens rapport og sagt at nu er hun ved at være en Diva og sidder meget på arm :-)) hun står bedre og det hele ser bare ud til at fungere - hun spiser mere og han siger at hvis det fortsætter i den her udvikling er hun snart klar til at komme hjem.

Vi er bare så super glade :-))) Sidder her med et total smil og har så meget lyst til at fortælle jer det - for I har været dem der har holdt modet oppe hos os - givet os håb, ideer, erfaringer og gode spørgsmål vi har kunnet give videre.

Kæmpe knuzz til alle

PS håber virkelig vi om noget tid kan tage til vagtdyrlægen og vise vores smukke pige - at hun er fin igen - og heldigvis ikke blev aflivet som de foreslog.
    '

• #55   26. nov 2014 Åh hvor er det dejligt at høre smiley

• #56   27. nov 2014 Hvor er det skønt at hører at det går så hurtigt fremad med hende nu, jeg kan godt forstå at du er en lykkelig hundemor smiley

Ang. L4-L5 så er det betegnelsen for ryghvirvlerne regnet ud fra neden = fra bækkenet, og får man en diskos prolaps f.eks ml. L4 og L5 så vil det lamme benene/fødder og knæ. HELDIGVIS så kommer næste alle sig efter sådan en tur. "Når de self. får den rette behandling, da nogle jo desv. må opereres for at blive raske igen.

Jeg er bare super glad på Jeres vegne = dig og din hund smiley Krydser alt for at resten af forløbet går lige så hurtigt som de sidst 2 døgn. KNUS

• #57   27. nov 2014 Hej med jer :-)))

En lille smule fremskridt igen i dag - hun ligger bedre på maven og hun vakler ikke så meget når de holder hende og hun skal stå. Kan ikke selv stå endnu men hendes appetit er blevet større og hun søger meget selskab. De kan godt mærke hun er vant til at være sammen med os og helst i arm ;.)) og som de siger - det gør hun ofte nu - hun ligger og siger "kom og tag mig - jeg vil have selskab" og det kan man jo ikke stå for siger de :-)))) godt de har nogle unge piger til nusseture med hundene.

Hun er også i arm når hun får nogle af sine behandlinger.

Nu er det så spørgsmålet om vi tør tage hende hjem her i weekenden ..... erfaringer og gode råd er meget velkomne, hun kan jo stadig ikke selv styre sin krop så det er vigtigt vi hjælper med at komme ud i haven m.v. og vi er i tvivl om vi kan komme til at gøre det værre hvis vi gør noget forkert ?? hvad gør man - hvordan holder man o.s.v.

Vil du være så fedt at få hende hjem !!

• #58   27. nov 2014 Skal også lige sige at vi har jo 4 hunde som venter - far moster søster og onkel så hun kommer hjem til en flok hunde - vil det være synd at tage hende hjem når hun ikke kan løbe med dem - putte hos dem o.s.v. som hun plejer eller hvad synes I ??

• #59   27. nov 2014 Hvis det var min hund, ville jeg vente til hun var blevet bedre smiley

• #60   27. nov 2014 Mon ikke det vil være bedst at lade hende blive, jeg tænker på at hvis hun skal tilbage så er det bedre at hun "tar hele turen" ud i en omgang. Jeg persoligt ville være døds angst for at hun kom til at lave en forkert drejning i ryggen mens hun var hjemme og så måtte afsted igen.

Undskyld at jeg ikke skriver/forklare mig bedre, men jeg har SÅ svært ved at vågne i dag. smiley
    Men det er dejligt at hører at det forsat går fremad med den bette pige smiley

• #61   27. nov 2014 Ja jeg mener det samme som Anita Jeg turde ikke tage ansvaret endnu

• #62   27. nov 2014 Hej Inger og Anita - tror også det er det vi vælger. Dyrehospitalet mener hun er klar til at komme hjem - men vi vil være mest trygge ved hun er der - samtidig så tanken om at hun kommer hjem er jo fantastisk - vi har sagt at vi sætter os på dyrehospitalet med blok og kuglepen og skal have alt at vide om - smertestillende, mad - vand - hvor meget - hvordan vender vi hende, hvordan holder vi hende, hvordan må hun være i haven - hvad med de andre og hende o.s.v. Men ja nok bedst hun er der - fra hun i mandags ikke kunne noget til nu er det jo gået super og det er vi bange for at ødelægge bare fordi vi savner hende.... Men fristende er det jo - vi har ikke set hende siden mandag smiley meeen det ser ud til hun kommer sig og så får vi mange gode år smiley og risikoen for at vi gør noget forkert her i weekenden er nok for stor at tage smiley hellere have hende hjem i næste uge - tænk sidste weekend ville de aflive hende og nu er hun så godt på vej - det er altså fantastisk smiley

• #63   27. nov 2014 Nemlig Anita . du har så ret - hun skal blive så vi ikke risikerer noget - super godt skrevet smiley

Vi er nemlig præcis bange for at gøre noget forkert så hellere lade hende blive længere. Jeg har heller ikke lyst til at få hende hjem til en weekend - så skal jeg være 100% sikker på jeg kan få fat i vores faste dyrlæge - men nej - hellere vente - men underlige følelse - jubbbbiiiiii hun kan komme hjem smiley - efterfulgt af .... øhhhhh det tør jeg altså ikke endnu smiley

• #64   27. nov 2014 Ja og bare så godt at i ikke bare aflivede hende Der kan man se hvor forskellige dr,læger er ,og bare så godt i valgte rigtigt smiley

• #65   27. nov 2014 Altså hvis de siger okay for at hun kommer hjem. Ville jeg helt klart tage hende hjem. Især så lille som hun er, så er det jo ikke tungt arbejde på den måde og I kan sidde med hende, hvis de andre er for voldsomme.
    Min han gik ikke rundt det første stykke tid, han lå meget og rejste sig kun hvis vi opfordrede ham til det, så han styrret det ret godt selv.
    Og når I har have lige uden for så det jo dejligt nemt.

• #66   27. nov 2014 Det er rigtigt det vil være nemt - men hvad hvis vi gør noget forkert - det er kun få dage siden en anden dyrlæge sagde hun skulle aflives .... og hvad med flokken - de vil lege - putte - være sammen med hende - hun vil ganske givet gerne med ud og løbe o.s.v. - vi vil ikke gøre noget som helst forkert - selvfølgelig skal vi have hende hjem men vi skal være sikre på det er forsvarligt også hos nogen som os der intet ved om hvordan man gør - hvad hvis hun får ondt - hvad hvis hun ikke drikker nok - små hunde kan nemt blive dehydreret.

Hvad hvis hun bliver total frustreret over ikke at kunne de ting hun plejer....

Hun vejer under 3 kg (har nok også tabt sig i ugens løb) så det er ikke vægten - det er mere alt det andet vi intet aner om.

Det er en fantastisk gave at hun er kommet så langt - der må simpelt hen ikke gå tilbage fordi vi tager hende hjem ........

• #68   27. nov 2014 Jeg tænker det samme som Palle - hvad med at skærme hende for de andre, så hun kan komme hjem i vante omgivelser?

• #69   27. nov 2014 Du skal også tænke på, at dyrehospitalet måske ikke har helt den samme stab på arbejde i weekenden, så det måske ikke er helt det samme for hende at være der i weekenden som i hverdagen.

• #70   27. nov 2014 Marianne prøv at tage og ringe til Aarhus dyrehospital de skulle være meget dygtige det ligger i Viby

• #71   27. nov 2014 gode ideer - vi taler med dyrehospitalet i morgen hvor hun måske igen er blevet lidt bedre og hører hvad vi gør - hvis der er den mindste risiko for hende ved at komme hjem så skal hun blive - vi havde også tænkt på at vi kunne tage i vores lille sommerhus med hende så hun ikke skal være sammen med de andre - så må min søster passe de andre - men vil aldrig tilgive mig selv hvis der sker en tilbagegang pga jeg ikke kan vente med at sidde med hende.

Mht weekendvagten har vi også tænkt os at spørge hvad de gør med hende i weekenden - hvem der er der og hvad vi kan forvente de gør / hvor meget de ser til hende når det er weekend.

Tak for gode ideer og input smiley

• #72   27. nov 2014 Hej Laika :-)) godt forslag - har faktisk talt med dem i telefonen og var klar til at tage til dem i mandags hvis vores egen dyrlæge havde snakket aflivning men jeg må indrømme at jeg er imponeret over alt det vores eget dyrehospital gør for hende og hendes flotte fremskridt så vi bliver der i første omgang.

Hvis hun ikke bliver som ny på reservedele så kontakter vi igen Århus.

Tak for forslaget smiley

• #73   27. nov 2014 Tror du ikke hvis den skal blive ,at der er en af dr.lægerne, der tager hende med hjem Jeg syntes jeg har hørt om det ,men ved det ikke smiley

• #74   27. nov 2014 se det ville jo være en super løsning :-))) men tror at dem der har vagten er på hospitalet hele tiden. Men ville være skønt - de er super søde alle sammen smiley spørger i morgen når vi får den endelige vurdering af hende smiley

• #75   27. nov 2014 hun skal i al fald være under observation - en der kan vende hende - en der kan hjælpe når hun har haft afføring og tisset og en der kan nusse hende - så hun kommer under ingen omstændigheder til at ligge i et bur uden ret meget opsyn så mon ikke de har en plan - håber jeg - ellers er det hjem til mor her smiley

• #76   27. nov 2014 Jeg fik min med hjem med det samme. Men jeg ville ikke have den sammen med de andre, du er nok nød til at have hende i et bur eller aflukke hvor de andre ikke kan komme til, for hvis de f.eks hopper på hende eller måske endda springer på hende fordi hun opfører sig anderledes, så kan det blive fatalt.
    Derimod tror jeg ikke at i kan gøre noget forkert, så længe man handler med omtanke, altså ikke går fra hunden, hvis den ligger i sofaen. Og når man støtter den med håndklæde når den er ude kan du heller ikke skade den. Og hunden gør jo ikke mere end den kan...Så tror nu ikke at i vil kunne gøre det værre...
    jeg ville ikke have et problem i at tage den hjem smiley
    Men det er selvfølgelig jeres valg i kan evt give den våd foder hvis i er bange for at den ikke får nok væske, da det er mest vand, og så vil hun måske også hellere spise smiley

• #77   27. nov 2014 Det er netop en af overvejelserne - om hun skal være sammen med de andre - for selv om vi holder hende væk fra de andre kan hun jo høre dem.

Er lige nu mest overbevist om at hun skal blive på dyrehospitalet men snakker med dyrlægen i morgen.

Jeg er virkelig bange fordi hun blev dømt til aflivning for 5 dage siden og jeg skal ikke risikere noget - nu hvor vi håber hun kommer hjem smiley

• #78   27. nov 2014 Det med hun var dømt til aflivning, var jo en dyrlæge, der var alt for hurtig ude. Så den tanke syntes jeg du skal pakke væk.
    Hun vil helt sikkert komme sig hurtigere ved at være hjemme ved jer. Og gøre noget forkert kan I altså stortset ikke gøre, andet end hvis I er ubetænksomme og det virker I bestemt ikke til at være.
    Hvis I sørger for hun ikke er alene med de andre, og ja ikke efterlader hende i sofaen, har hendes vand ved siden af hende, så skal det nok gå.
    Har selv lige været hele mølen igennem og vi genoptrænner stadig. Men vil helt klar anbefalde jer at tage hende hjem til jeres trygge arme.
    Jeg spurgte også dyrlæge om jeg kunne gøre noget galt, skulle jo trods alt bære ham ned hver 2-3 time fra 3 sal, så han kunne tisse. Og det var et stort nej, og at hjemme er bedst.

• #79   27. nov 2014 Det var bassen da vi fik ham hjem en lørdag. En god stor seng at lig på.

profilbillede
  • #81   28. nov 2014 Nej men det kan samlignes, han er nogle samudvoksninger så hans nerver kom i glemme nede ved lænden, så han blev lam i bagbenene. De opereret et stykke knogle væk, så der blev plads til nerverne. Men de hævet så mere op, så han også mistede noget af førligheden på forbenene. Og blev så sat på Medrol binyrebarkhomorn og det hjælper ham så.
    Du kan læse hele historien under mine forum emner Spondylose.

• #82   28. nov 2014 http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/571049-spondylose
    Tror jeg har fået kopieret linket her til historien.

• #83   28. nov 2014 Hej Mie H

Sikke en skøn hund smiley

Har lige læst hele linket til du satte ind. Det var noget af en omgang du og din hund var igennem - skønt at det er gået så godt smiley

Dyrlægen ringer til os her til morgen efter kl. 9:00 hvor han har set på vores lille pige og så må vi tage det hele godt og grundigt med ham. Smertestillende, hvor meget hun skal drikke/spise - hvad kan vi gøre for at gøre det bedst muligt for hende - hvor tit skal hun vendes så hun ikke kun ligger på den ene side, og hvordan gør vi det bedst muligt - løfter hende - hvordan vasker vi hende bedst muligt uden at gøre skade hvis hun kommer til at tisse på sig selv, må hun sove i arm som hun plejer og sidde hos os i sofaen / kontorstolen - skal hun sidde på arm hele tiden eller skal vi prøve at få hende op at stå, skal hun være i bur, hvor meget må hun forsøge at bevæge sig, må hun være sammen med sin søster / moster / far og onkel eller skal hun isoleres - hvilke symptomer skal vi være opmærksom på o.s.v.

Om vi kan komme til at gøre skaden værre - for er der en risiko for det så venter vi.

Klart vi helst vil have hende hjem smiley men hvis det betyder en risiko for hende så venter vi. Hvis vi kan gøre skaden værre ved at hun bliver frustreret over ikke at kunne det samme som de andre - hun kan ikke undgå at høre dem når de kommer ud o.s.v. - hvis hun så prøver for meget at røre sig - kan det være skadeligt o.s..v.

Mange mange spørgsmål - ved det godt.............

Har I andre forslag til spørgsmål så bliver de modtaget med kyshånd !! smiley

• #84   28. nov 2014 Trunte bliver de næste dage på dyrehospitalet

Vi har nu igen talt med dyrehospitalet og blevet enige om at vi beholder hende der de næste dage, primært fordi vi ikke er sikre på om hun får fred og ro nok her - hun skal stadig holde sig i ro. Sammen med flokken vil hun alt for meget hun ikke kan så for en sikkerheds skyld bliver hun der i al fald nogle dage endnu.

De har weekendvagten og er der sammen med hende det meste af tiden og hun vil stadig få fys og laser i weekenden.

Æv men det føles rigtigt - hun skal helst have mere føling i al fald med forbenene før hun må mosle så meget rundt som vi pr. erfaring ved hun vil forsøge.

Forhåbentlig kommer hun hjem i næste uge.

Knuzz til jer alle og super weekend til jer - I har holdt modet oppe hos os og givet os en masse gode ideer/erfaringer/råd og vejledninger - betyder mere end I aner smiley

• #85   28. nov 2014 Åh hvor godt at høre Ja jeg forstår godt ,at du føler dig mere sikker ved at lade hende blive et par dage ekstra ,så kan du ikke få noget og bebrejde dig selv over Jeg havde gjort det samme
    Så rigtig god fremgang herfra smiley

• #86   28. nov 2014 Min gamle tæve kunne pludselig en dag ikke gå på sine ben, vi havde været ude og lufte og så skulle hun op af trappen til vores stue, det var 4 trin, der faldt hun op af men der var ellers ikke noget..

Jeg skulle hjem og spise hos en kollega og min kæreste skulle hjem til en af sine venner, så kærestens søster ville komme forbi og lige smide hundene i haven..

Da hun så kom ind til os, der lå minnie bare ned, og ville slet ikke stå
    På sine ben, både min kæreste og jeg kom hurtig hjem og den ville overhoved ikke stå, eller logre med halen..
    Vi kørte til dyrlægen, og den eneste der var åben, der var hun virkelig bange for at komme, så da vi kom derhen fik hun kæmpet sig op og stå..
    Dyrlægen gav hende smertestillende og ville gerne beholde hende om natten for at se om der kom nogen ændringer men det kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til.. Så hun kom med hjem..
    Hun kunne om morgnen ikke helt gå så vi bar hende ud og tisse, efter 24 timer så var hun på benene igen og efter 48 timer der løb hun rundt som hun plejede..

Det var frygtelige døgn vi troede at hun havde fået en hjerneblødning,

• #87   28. nov 2014 Tak Inger N smiley

og sikke et skrækkeligt døgn for jer da Minnie ikke kunne gå - godt hun kom til det igen selv om jeg se på dit brugernavn at hun nu er savnet smiley

• marianne  J
    marianne J Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 8 Svar: 8
    #88   30. nov 2014 hej kunne det være en diskus - der er hjilpet på vej da du trådte på din hund-et forkert vrid og nerve der er gået i glemme

• #89   30. nov 2014 Hej Marianne J - ja de mener det er en diskus - det er det de behandler hende for nu og så håber vi hun kommer videre og hjem i næste uge. smiley

• #90   30. nov 2014 ja, det ryk i halen har skæv vredet en disk. Lyder sandsynligt.

• #91   1. dec 2014 Hvor er det skønt at den lille må komme hjem igen. Sad og blev helt ked af det da jeg læste hvad du skrev. Og blev helt glad da hun klarede skærene. Men som mange siger vi hundemennesker er lidt bløde i bolden, når det drejer sig om vores skønne dyr.

• #92   1. dec 2014 Hej Susanne Y

Ja det vil være dejligt - men vi ved jo ikke om hun kommer til at gå igen - vi har talt løbende med dyrehospitalet her i weekenden men hun har fået ondt og der er ikke sket nogle forbedringer smiley Hun har nu været indlagt sammenlagt i 10 dage - på tide at se hende - håber vi får hende hjem senest onsdag.

Lige nu lidt håbløst smiley

• #93   1. dec 2014 ÆV ÆV ÆV smiley

Dyrlægen har ringet her til morgen og fortalt at hun er blevet det de kalder hypersensitiv fra diskusprolapsen og ned og har smerter i det område.

De siger at det betyder det både kan gå den ene og den anden vej - nogen der har erfaring med det ?? smiley

• #94   1. dec 2014 Åh jeg kender intet til det
    Men hvor jeg håber, at du snart kan få noget godt at vide Det er så utrolig hårdt, at stå med så syg en hund
    Krydser stadigvæk alt på snarlig bedring smiley

• #96   1. dec 2014 Ja faktisk min vens hund havde de samme symptomer og var indlagt kom i skanner osv. Men der var ingen forklaring mente at det var en disko eller blodprop fik massivt træning i svømmebasing og ligrpludselig kunne hun det samme efter 14 dage med stor usikkerhed som var at de anbefalet at få hende opereret hun fik også medicin tror det var predisolon venlig Ama

• #97   1. dec 2014 Hej alle

Hun er ikke lam længere - der er bedre reflekser - benene er der gang i - men hun kan ikke stå eller gå endnu.

Dyrlægen siger at der er mange positive fremgange at spore men det sidste her kan betyde det er ved at gå godt eller skidt - det ved vi først om et par dage.

Nogle meget lange lange dage smiley

Inger N - tak fordi du stadig håber og krydser fingre for os - dagene går med hhv håb og fortvivlelse - heldigvis stoler jeg på samtlige ansatte på dyrehospitalet og tror de tager sig af hende men nu er det ved at være for lang tid hun har været indlagt - vi trænger til at se hende og selv bedømme hvordan hun har det !! smiley

• #98   1. dec 2014 Marianne Jeg forstår dig godt Det er en meget strenge tid for jer
    Trøste kram herfra

• #99   1. dec 2014 TAK - det betyder meget for mig !!

• marianne  J
    marianne J Tilmeldt:
    nov 2012

#100   1. dec 2014 Hej

det er rart der begynder at komme reflekser .
    Akupunktur og svømning med hjælp ville være super for din hund.
    Tænk dig om ---inden du besøger din hund ---du har behovet for at se din hund ---det er ikke sikker din hund opfatter det sådan ------da du så skal gå fra hende igen.
    marianne

• #101   1. dec 2014 Desværre enig Marianne J - vi er blevet lovet et billede af hende - vi kan ikke være bekendt at komme og gå - ved vi godt - så selvfølgelig venter vi - men det er hårdt !!

Tak for kommentarer :-)) du har SÅ ret :-))

• #102   3. dec 2014 Jeg håber virkelig det bedste. og krydser fingre for jer. Men jeg lytter så til alt det gode du siger og det er godt der kommer reflekser. jeg håber den lille smuksak kommer hjem til jer snart. Knus

• #103   3. dec 2014 Tak !!

Jeg håber du har ret og at hun snart kan komme hjem - men det at hun er blevet hypersensitiv gør det sværre at tage hende hjem - jeg ringede i går til dyrehospitalet og vi har aftalt at den dyrlæge der har taget sig mest af hende ringer i dag og så må vi lave en plan - uanset hvor dygtige de er på dyrehospitalet så vil vi her kunne give hende meget mere opmærksomhed og kærlighed og så snart hun er smertefri vil vi have hende hjem og se om det hjælper.

Nu er det 14 dage siden - ved godt at en diskusprolaps tager tid - men vi trænger til at se hende - det er 11 dage siden vi fik hende indlagt.

VI håber og krydser alt vi kan og sætter så stor pris på opbakningen og de positive tanker herfra siden.

Knuzz

• #104   3. dec 2014 Jeg har læst lidt med på sidelinjen og åh altså! Hvor må det være hårdt for jer at se jeres elskede hund på den måde. Mange varme tanker herfra! smiley

Jeg ved ikke hvad dyrlægen siger om fremtidige planer, men umiddelbart tænker jeg waterwalk (ikke svømning) som en del af motion/genoptræning.

Desuden har jeg hørt om dyrlæger, bl.a. aalborgdyreshospital.dk , der arbejder med at indsætte guld, som skulle lindre smerter ved forskellige ryglidelser. Måske det var værd at undersøge, nu du siger, at hun er blevet hypersensitiv.

Fortsat rigtig god bedring og positive tanker herfra smiley

http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-37.aspx

• #105   3. dec 2014 Tak for både de positive hilsner og den gode ide - vi vil tale med vores dyrlæge om muligheden.

Her er det billede de har taget af Trunte på dyrehospitalet - dyrelægerne synes hun ser fin ud - vi synes hun ligner en der siger - "hvorfor er jeg efterladt her" - men vi er jo også hendes hundeforældre. Vi trænger til at være der for hende - at se hende - at nusse hende - at forsøge at hjælpe hende.

Heldigvis er der jo sket mange gode fremskridt og vi kan ikke tage hende for tidligt hjem så vi må høre dyrelægen - men for .......... hvor vi savner hende.

profilbillede
  • #106   3. dec 2014 Åh stakkels lille pus, men rigtig skønt billede, og ja. I må snakke med dyrlægerne om, hvad de synes er bedst for hende. Krydser fingre for en rigtig god bedring smiley

• #107   3. dec 2014 Nåh lille pus Nej hvor jeg forstår jer Håber altså for jer alle ,at der snart er nogle rigtige gode fremskridt Hvor er hund dog kær smiley

• #108   3. dec 2014 Jubiiiiiiiiii smiley Hun kommer hjem i dag - vi har talt med dyrlægen som mener at det er i orden hun kommer hjem nu og prøver at se om hun så vil forsøge mere at komme op at gå.

Hendes hypersensitivitet er væk - hvilket er fantastisk !! der er masser af aktivitet i hendes ben men hun kan ikke / tør ikke stå som dyrlægen siger. Om det mere er mentalt fordi hun er faldet så mange gange ved de ikke men det mener de vi bedre kan finde ud af ved hun kommer hjem

Og nu er hun smertedækket nok - så i det hele taget burde vi kunne håndtere hende her.

SÅ nu er det så vi her kl. 13:00 skal hente hende og der have alle mulige og umulige spørgsmål med som vi skal have besvaret - hvordan holder vi hende bedst o.s.v.

Hvis I har nogle spørgsmål / ideer som I ville spørge dyrlægen om hvis det var jeres hund - så vil jeg blive meget glad for at få dem - hellere for mange end for lidt :-))

Knuzz

Og igen til dig Inger N - du er altså bare et lys i mørket smiley

• #109   3. dec 2014 Det var vel nok en god nyhed smiley

Har I på plads, hvordan I vil gøre med de andre hunde ? Det ville nok være noget af det, jeg ville fokusere på.

• #110   3. dec 2014 Mange tak for de fine ord smiley
    Jeg vil nok også sige som Lene ,at det nok er vigtigt med de andre hunde ,så de ikke tromler hende ned .For gensyns glæden bliver nok stor smiley
    Men bare dejligt at høre, at i kan få hende hjem Her krydses for, at alt må gå godt smiley

• #111   4. dec 2014 snøft

Så er vores Trunte kommet hjem men hun er godt nok et sørgeligt syn og i en sørgelig tilstand. Hun har fået bevægelse i sine ben men kan stadig ikke støtte på dem og hun virker så trist. Ingen tvivl om at hun har haft det forfærdeligt ved at være så længe på dyrehospitalet, når hendes hverdag normalt er putten og nussen og så blev den hverdag byttet ud med stik og drop og asen og masen på en rigtig for hende træls måde og en hverdag fyldt med frustrationer.

Hun virker deprimeret !!

Hun er klart blevet mere tryg ved at komme hjem men hendes mave er smadret og hun har haft diarre 18 gange siden vi kom hjem i går eftermiddags så nu skal vi igen til dyrlægen og få noget for infektion og hun skal tjekkes for om hun har væske nok i kroppen.

Det værste er at se hende uden hendes normale livsgnist og hun er så utrolig træt at hun næsten ingenting kan. Og heller ikke orker at blive fysbehandlet i andet en få minutter af gangen.

Håber det hjælper når hendes mave er i orden igen og vi så kan koncentrere os om det primære - at få hendes ben trænet.

Hun har størst problemer med den højre side som om hun ignorerer at den er der - vil helst vende hovedet til venstre o.s.v. men reflekserne er i orden og hun kan bevæge benene.,

Alle gode råd om aflivning på nuværende tidspunkt frabedes - men alle gode råd om hvad vi gør bedst muligt lige nu modtaget med kyshånd !!!

• #112   4. dec 2014 Åh for pokker da osse Lille pus smiley ,det er meget den skal igennem smiley

• #113   4. dec 2014 Ps Jeg håber da at gnisten kommer igen ,når hun igen, får den gode omsorg fra jer

• #114   4. dec 2014 så er vi retur fra dyrhospitalet og dyrlægen er meget tilfreds med hende - hun bevæger sig bedre og er klart gladere end hun var i går - hun har fået antibiotiak - noget pasta til maven som jeg ikke lige kan huske hvad hedder og væske samt strålebehandling.

Og da vi kom hjem lige for lidt siden satte vi hende ned i haven og holdt hende og så gik hun nogle få skridt ........ sååååå lige nu håb - hold da op det her er en gang op og nedture - men lige nu klart op.

Knuzz

• #115   4. dec 2014 Bare så godt smiley

• #116   4. dec 2014 Hold humøret oppe. De første 14 dage jeg havde Rocko hjemme var også sværer og tænkte tit tanke er det det rigtige det her. Han lå kun ned rejste sig kun ved højst nødvendighed og med støtte.
    Men pludselig gik det fremad. Og det gøre det stadig, men ja man ved jo desværre ikke om fremgang forsætter i den sværere tid, men det skal have tid.

• #117   5. dec 2014 tak for jeres mail.

Til Mie H. Vi forsøger at holde modet oppe - og det gik lidt fremad med hende men nu er hun total slap og ikke til at få liv i - hun har åbne øjne og trækker vejret - men i ryk.

Har du oplevet at Rocko blev helt slap i flere timer ??

Vi har fået laserbehandling på dyrehospitalet - kan det være det ??

Bare ikke til at holde ud det her - og igen er det ikke vores egen dyrlæge der har vagten !!!

• #118   5. dec 2014 Jeg forstår godt du har det dårligt smiley

• #119   5. dec 2014 Jeg syntes du skal ringe til dr.lægen, og få en snak med dem ,også fordi hendes vejrtrækning er som du skriver

• #120   5. dec 2014 Hvor er det forfærdeligt for jer og jeres hund ved at det er en forfærdelig tid men tror. Jeres hund får det bedre det så også meget sort ud for os dengang min vens hund var syg det ændrede sig ligepludselig der hvor vi ikke havde håbet mere og det var også den erfaring de havde på dyrehospitalet medicinen er også hård ved dem
    Venlig hilsen AMA

• #121   5. dec 2014 Nej det har jeg ikke oplevet på den måde, der har været dage hvor han var meget træt. Men har altid kunne få kontakt. Lyder ikke godt hvis hun er livløs, håber da virkelig det bedste. Men hvis I ikke har gjort det, ville jeg ringe til Dyrehospitalet og få dem til at tjek hende, kan være hun ikke kan tåle medicinen, den er jo ret hård ved dem. Og man ved desværre ikke om de pludselig reagere dårlig på den. Og for min hunds tilfælde, hvis han gør det, så der ikke mere at gøre for ham desværre. Lige nu mister Rocko pelsen pga. Medrolen, men ja heller håbløs end smerter.

• #122   5. dec 2014 jeg tror vi er kommet dertil hvor vi opgiver - enten kommer hun sig ovenpå det i aften eller også så må det være det. Vi kan ikke sætte hende igennem mere - hvis hun er vågen i morgen og ikke dør i nat så er der håb - men at trække hende ud til endnu en ny dyrlæge som igen skal hive hende igennem alle mulige undersøgelser kan vi simpelt hen ikke få os selv til.

Mie H - da Rocko var meget træt lå han så også som en slatten klud med åbne øjne - hun følger os med øjnene men kroppen gør ingenting overhovedet længere.

VI håber hun vågner i morgen men jeg tror ikke længere på det. I det mindste så er hun her hvor hun er elsket - putter i sengen og vi håber hun mærker vores kærlighed.

Knuzz til jer alle

• #123   5. dec 2014 Kære Marianne A ... jeg har fulgt tråden på sidelinjen siden mine indlæg i starten, da jeg ikke har haft noget konstruktivt at byde ind med.

Det gør mig uendelig ondt for jer, men kan, desværre, kun være enig i din sidste opdatering, det lyder i mine øre ikke på nogen måde som en hund der kommer sig lige om lidt, og den lyder til at have det rigtig dårligt...

Kan dyrlægerne ikke komme med nogle meget klare bud på hvad der kan gøres og at det vil hjælpe hunden snarest, og det læser jeg de ikke kan, så ville jeg også give den fred, hvor tung og træls en beslutning det end er ...

Det gør mig virkelig ondt for jer, men mest for jeres lille hund.

• #125   5. dec 2014 Marianne A ja han kunne godt ligge meget slatten, men det må ikke vare ved i flere timer, efter nogle timer skulle der jo gerne være liv igen, for så har de jo fået hvilet igennem.
    Kan også være hun skal sættes op i Predisol (var det hun fik ik?) Kan jo være hun har smerter. Og det viser de jo meget forskelligt. Men I må afsted til dyrlægen i morgen meget tidlig, hvis ikke der er forbedring. Forstår godt jeres beslutning med aflivning. Men som den sidste ting at prøve, ville jeg prøve at give hende et ordentlig skud Binyrebarkhomorn.

• #126   6. dec 2014 virkelig hård nat - hun er stadig i live og er kommet lidt mere til sig selv men stadig ikke på toppen.

der er mange former for binyrebarkhormon og vi er kommet til at tænke på om det er medicinen hun reagerer på - den medicin hun får hedder Medrol - hvad hedder den medicin jeres hunde har fået som indeholder binyrebarkhormon ?

Det er 18 timer hun har været en total slap klud så vi er ikke meget for at give hende medicin igen uden at være sikre på det - vi vil tale med dyrlægen her til morgen men inden ville det være super hvis vi kan foreslå andre produkter som andre hunde har fået med binyrebarkhormon.

Aner ikke hvad jeg skal sige bortset fra at I er dem der virkelig gør jeg føler vi har en livslinie.

• #127   6. dec 2014 Jeg føler utroligt meget med jer Men jeg vil helst ikke skrive dette ,men jeg syntes også i har kæmpet en hård kamp ,og at jeres lille hund ligger slatten hen, i så mange timer, syntes jeg så ikke er ok For hundens skyld ,ville jeg give den lille pus fred nu, og ikke vente på at den dør af sig selv
    Mange varme tanker og kram herfra

• #128   6. dec 2014 Hej søde Inger N - ved du ikke ønsker at skrive det og forstår dig godt. Men hun vågner mere og mere op så lige nu er der ikke evig fred på programmet. Hun har spist og drukket og benene reagerer igen så vi er endnu engang på ved mod håb.

Knuzz

• #129   6. dec 2014 Åh ja jeg håber selvfølgelig, at den lille pus snart vil komme sig Jeg er sku glad for det ikke er mig, der står i sådan en vanskelig sitaration staves ,som dig Jeg får det bare så dårligt ,over sådan noget Jeg vil krydse alt, for at nu beg.det at gå fremad
    Kram til dig

• #130   6. dec 2014 Hvor er det bare vildt, hvor meget i kæmper for jeres hund... Håber virkelig, og krydser alt for, at hun bliver sig selv igen. Det har i om nogen fortjent!!

• marianne  J
    marianne J Tilmeldt:
    nov 2012

#131   6. dec 2014 det kan nemt være medicinen hun reagere på-når hun har spist og drukket er der håb .du skal tænke på mens hun været indlagt har der ikke været så mange indtryk ---som der er nu hemme hos jer. hun skal nu være e ndel af vær dagen -det tære meget på hende. giv hende yougurt sammen med medrolen.

• #132   6. dec 2014 Rocko får også Medrol, det er den mest milde af dem. Så det er nok ikke fordi hun ikke kan tåle den, men mere om hun får nok. Hvor mange piller får hun om dagen?

• #133   6. dec 2014 Hej - hun får 2 mg om dagen og vejer lige omkring de 3 kg.

Det går lidt bedre og nu er hendes vejrtrækning blevet normal. Dyrlægen har fjernet hendes antibiotika (baytril) og forhåbentlig var det det der var problemet.

Hun har spist både A38, Oksesteg og drukket vand så det er positivt (alm hundemad er ikke interessant i dag - der skal noget ekstra lækket til)

Hvor mange mg fik Rocko ?

Knuzz

• #134   6. dec 2014 Det lyder jo godt. Rocko kun at spise tørfoder, hvis det var blander med noget godt.
    Han får lige nu 4 piller af 5mg mener jeg de er på. Men lige efter operationen fik han ret meget og da jeg fik ham hjem fik han 6 piller.

• #135   7. dec 2014 Det går rigtig fint fremad - tænk at medicinen kunne slå hende ud i 18 timer !! så meget at vi virkelig gav op.

Nu er hun igen blevet aktiv og hun vil altså ikke være i bur mere og vil op og stå :-)) hun kan stadig ikke men der er klart fremgang i bevægelserne så vi glæder os til at komme til dyrehospitalet i morgen og få deres vurdering.

Knuzz til alle

• #136   7. dec 2014 Pas enlig på at hun ikke er for aktiv men de fortæller jer det nok på dyrehospitaler det var det de sagde til os at det kunne give tilbageslag

• #137   7. dec 2014 Åh hvor lyder det godt . smiley

• #138   7. dec 2014 Puha, det er noget at en rutschetur for jer, det må virkelig være hårdt .. er glad for at høre det går fremad.
    Håber snart hun kommer helt på benene ...

• #139   7. dec 2014 Hej alle sammen :_)) det går bedre og bedre - her er et billede efter hun har været i gang og nu er træt men kan holde hovedet fint og hendes ben er ved at være gode. Spændende hvad dyrehospitalet siger i morgen

• #140   7. dec 2014 Hej alle sammen :_)) det går bedre og bedre - her er et billede efter hun har været i gang og nu er træt men kan holde hovedet fint og hendes ben er ved at være gode. Spændende hvad dyrehospitalet siger i morgen

Hun bliver 2 år den 26. december - håber hun er gående i fin form og kan fejre dagen oprejst.

Knuzz

• #142   9. dec 2014 Hvor dejligt. Har siddet og ventet på godt nyt. Jeg er så utroligt glad på jeres vegne.

• #143   18. dec 2014 Opdatering :-))

Det går fint med Trunte - hun er nu kommet dertil hvor hun kan vakle et par skridt før hun falder - det er store fremskridt for hende og en stor lettelse for os.

Det tager lang tid men det værste burde være overstået. Hun har ingen smerter længere, hun sidder fint nu, hendes forben fungerer fint og så er det lige bagbenene der skal styr på.

Jeg håber I alle og jeres dyr har det godt :-))

Mange tanker og knuzz smiley
    Marianne

• #145   18. dec 2014 Også fortsat god bedring herfra smiley

• #146   18. dec 2014 Hej med jer :-)))

Tusind tak smiley

• #147   18. dec 2014 Fortsat god bedring smiley

• #148   19. dec 2014 Lyder godt og ja det tager lang tid, men så længe der er forbedring. Nu et halvt år efter Rocko er blevet opereret, er han jo stadig ikke 100 procent som før. Og bliver det nok aldrig. Men så længe de har det godt.
    Så rigtig godbedring og god jul.

• #149   19. dec 2014 Hvor skønt. Det er en god nyhed. Er så glad for at den lille er ved at få det bedre.
    God jul

• #150   19. dec 2014 Hej en ide at hjælpe hende med at gå det hjalp thaika Et lille håndklæde med et par stropper i begge ender som du syr på læg det mellem for og bagben og rundt om maven Og løft hende op i hendes naturlige gå funktion det er dyrlæger fra popenstykket i Valby og fys som anbefalt dette thaika måtte ikke gå mer end små ture i flere måneder hun er blevet som hun var før og hendes ben er blevet træner så fint op at har tænkt på jer flere gange selv om jeg ikke kender dig eller din hund alt godt fremover

• #152   1. mar 2015 Hej alle sammen :-)) Trunte er ude og gå tur nu og hun har det fint - er stadig på medrol og det højre bagben driller stadig men alle 4 ben er i gang og hun kan gå.

Dyrlægen siger at det er det første halve år efter diskusprolaps at man ser hvor godt hun kommer sig .

Lang tid og hård omgang men heldigvis ser det ud til hun vil klare sig.

Knuzz fra en super glad hundemor

• #153   1. mar 2015 Hvor er det en god opdatereing
    Håber stadigvæk det vil gå fremad ,med din lille hund smiley

• #154   1. mar 2015 Hej søde Inger :-)) det er jeg sikke på det gør - hun er nu der hvor dyrlægerne mener hun kommer sig fint. Det er en lang og hård kamp men kampen værd. Tusind tak fordi du har hjulpet os gennem det !! det har betydet meget når vi har været længst nede at kunne få opmuntrende hilsner fra dig.

Knuzz smiley

• #155   1. mar 2015 Mange tak Marianne Jeg er bare glad for ,at din lille hund er kommet sig rigtig godt
    Og at du valgte ,at kæmpe selv om det har været hårdt .Og du kæmpede ikke forgæves heldigvis smiley
    Vi elsker jo vores små hunde smiley
    Stor kram til dig og din lille hund smiley

• #156   1. mar 2015 Hej hvor lyder det godt :0)

• #157   3. mar 2015 Her er Trunte igen på alle 4 og godt på vej - hun elsker igen at gå tur og det er fantastisk hvad hun har klaret - en total smuk og sej pige smiley

profilbillede
  • #158   3. mar 2015 Åh hvor er det skønt
    Ja hun er utrolig smuk smiley

• #159   3. mar 2015 Tak for en god opdatering. Det er vel nok dejligt, at jeres store indsats gav resultat. smiley

• #160   3. mar 2015 Hej Lene

Ja fantastisk at det gik så godt som det er gået - vi håber at hvis andre kommer i samme situation at vores historie så kan give håb. Nu kan Trunte jo gå tur og putte og er igen dronningen her med højt humør og store forventninger til livet - det var en hård tid med mange tårer men vi fortryder ikke et eneste øjeblik når vi ser hende nu. smiley

• #161   5. mar 2015 Og den kan sagtens have et godt liv fremover bare man altid tager hensyn til ryggen så den ikke får stød i ryggen smiley

Kommentér på:
HJÆLP - vores hund har mistet førligheden

Annonce