HJÆLP - vores hund har mistet førligheden HJÆLP - vores hund har mistet førligheden
Håber så meget at nogen her kender til det eller har et svar - vores smukke lille hund fik ondt i bag benene i onsdags - trådte på hendes hale tirsdag da jeg vendte mig om og han var lige ved min fod hun pev og løb sin vej og om aftenen mens hun glad løb ude i entreen faldt hun pludselig om og skreg. Siden gjorde det ondt når hun skulle stå - vi tog til dyrlægen som mente at hun havde hold i ryggen og at hun skulle holde sig i ro. Fredag kan hun pludselig ikke bruge nogen ben og hun er her i weekenden indlagt med væskedrop og smertestillende og hun kan intet !! nogen der har erfaring med mistet førlighed hos hund - vi elsker hende og hun er så glad men kan intet fra den ene dag til den anden !!!! HJÆLP
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.853
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Min gamle tæve blev midlertidig lam i et forben efter at være blevet trådt på af en hest -den havde åbenbart ramt nogen nervebaner. Det rettede sig i løbet af en uges tid. Men jeg tænker at hvis det var sådan noget med din hund, så havde hun mistet førligheden med det samme, og ikke først efter så "lang" tid. Og jeg tænker det samme gælder hvis det var fordi noget var brækket e.l.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.809
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 376
Hun er ikke bare indlagt - der er taget røntgen og der er ikke brækket noget - hun havde noget forstoppelse som hun har fået lavament for - der er taget blodprøver - har ikke fået svar på hvad de har taget prøverne for eller svar på disse. Håber det kan afhjælpes - det underlige er at det er sket i flere omgange - først bagbenene så alle ben.
feb 2011
nogle hundens første symptomer på fx Anaplasmose er netop at de mister førligheden i et eller flere ben....
nov 2010
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
feb 2011
Synes det er lidt sært at en dyrlæge mener man skal aflive uden at vide på hvilket grundlag .... nogle ting kan se forfærdelige ud, men med rette diagnose og behandling ende godt...
Håber det bedste.
nov 2010
Det er ikke til at holde ud - jeg elsker hende så højt og kan slet ikke forestille mig at hun skal væk. Jeg søger og håber på at finde et svar så hun kan få førligheden tilbage og jeg er så glad for alle jeres kommentarer og svar...
feb 2011
nov 2010
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 181 Svar: 790
jun 2006
nov 2010
Det føles SÅ FORKERT
jan 2007
Self skal man forsøge at finde ud af hvad der er galt og hvad der evt kan gøres ved det. Og jeg synes i gør det helt rigtige ved at få testet hvad i kan.
Men jeg ville ty til aflivning hvis der ikke indenfor ret kort tid er fundet ud af hvad hunden fejler og om der er noget at gøre.
Det skriver jeg ikke for at være hård, men simpelthen fordi jeg ikke finder det rimeligt overfor hunden, at have den liggende på den måde i ret lang tid.
Jeg vil dog krydse fingre for at prøver og tests viser noget der kan behandles
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
At Dr.dyr allerede taler om aflivning er IMO helt hen i vejret og får mig til at tænke på at personen burde få sine skolepenge tilbage.
Hader den slags "dyrlæger".
Nu kender jeg ikke til dyrlægerne i Jylland, men der MÅ være flere som kan tjekke din hunds nervebaner, for det lyder som om at den har fået skaden om Tirsdagen, det at der ER reflekser siger mig at hunden kan behandles med et godt resultat.
Jeg håber det bedste for din hund.
nov 2010
ja håber vi kan gøre noget - er ikke til at holde ud hun ligger på et dyrehospital - håber hun kan komme hjem og få en chance i morgen.
...........
har jo læst at mange med diskusprolaps har lagt nogle dage og så kommet sig - måske langsomt men med vandgymnastik o.s.v. - tænk hvis hun kan få nogle gode år ..... vil være den bedste julegave nogensinde for os.
feb 2011
Og så en test der hedder PCR test, den viser svar på et par dage, MEN den viser kun udslag hvis det er en ny smitte der er aktiv, hvis det er en smitte der ligger nogen tid tilbage men hvor sygdommen først kommer nu (evt hvis immuneforsvaret er svækket) så er det den almindelige blodprøve der viser dette..
Min ene skotte fik symptomer i sommer, og jeg fik lavet begge tests da jeg er en utålmodig sjæl og ville have alt startet på med det samme....
Nu kan det være flere ting, men det du beskriver er ihvertfald genkendeligt for hvad jeg har læst når hunde er blevet syge af flåt bid....
Ved du om den har haft flåt ??
nov 2010
dec 2013
Kram herfra
nov 2010
nov 2010
Det er jo derfor jeg råber HJÆLP herinde - tror der er svar / spørgsmål her som dyrlægerne ikke tænker på i første omgang - det er den største chance for hende - at der kommer et spørgsmål / svar / erfaring her som vi kan bruge til at spørge dyrlægerne / undersøge hende / give os håb,,,,,,,,
nov 2006
nov 2010
Det er så synd for hende og jeg ved jo godt hun ikke bare kan ligge uden at kunne noget som helst - håber bare så meget at der er noget der kan gøres ..
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
nov 2010
Det går bedre - vi har flyttet hende fra vagtdyrlægen til vores faste dyrlæge og han er meget mere positiv. Hun kan stadig ikke gå/stå men hun har bevægelse i sine ben og han sætter hende på prednisolon/smertestillende og beroligende i et par dage og så ser vi hvad der sker.
Vi kunne også selv se at hun har fået det meget bedre - så lige nu er vi bare super glade og håber hun kommer hjem sidst på ugen til genoptræning eller i næste uge.
Tusind tak for alle kommentarer og svar - jeg har stået hos dyrlægen og netop brugt det I har skrevet - det har været en stor hjælp !!!
Gerne flere kommentarere / ideer / erfaringer og forslag - alt modtages med kyshånd.
:-)) en glad hundemor
feb 2011
Spørger fordi er det evt. Anaplasmose så bør hunden i behandling med Ronaxan, så vidt jeg ved ....
nov 2010
dec 2013
Krydser stadigvæk alt for, at den lille hund bliver rask
nov 2006
jan 2007
Hvad er det den får prednisolon for?
jun 2006
nov 2010
De siger at hun har en forkalket diskusprolaps i ryggen men at der også er noget galt i nakken - enten noget hun er født med eller også er der noget skævt der. De mener umiddelbart hun er født med det så det håber vi.
Hun får predninsolon fordi det bruger man åbenbart meget til hunde med diskuprolaps - jeg har også læst at mange hunde har fået det bedre med den medicin.
Det føles forkert hun ikke er her men samtidig så håber vi hun har den bedste chance på dyrehospitalet hvor de kan sørge for at holde hende smertefri og holde øje med hendes almene tilstand. Men spørger jeg mit hjerte så skal hun være her - hvor hun kan blive nusset og elsket - spørger jeg min hjerne så er hun et sted hvor jeg tror på de ved hvad de laver...
Træls morgen med tvivl...
dec 2013
Så i kan få nogel svar ,
dec 2007
Jeg håber du forstår hvor jeg vil hen med min kommentar
Også vil jeg ønske din lille pige Held og Lykke og rigtig god bedring.
nov 2010
Mht ct scanning så mener de ikke hun behøver det da de har fundet diskusprolapsene og hun responderer på den medicinske behandling.
Hun får lige pt - strålebehandling - medicin - fysioterapi og drop for væske så klinisk er hun så godt dækket hun kan blive.
Vi har sagt at hun er vant til at blive nusset og puslet om og de har sagt at de har nogle der passer hundene som også giver dem en nusse kontakt og de synes vores lille pige er utrolig kærlig og nem at behandle og modig - alle kan komme til hende og hun viser kun tillid. Det gør det nemmere for dem at behandle hende.
VI har fået lov at komme med hendes normale godbidder og lidt ekstra tøj fra os som kan putte hos hende så må vi se hvad hun siger til det.
Vi skal ikke se hende for de mener at det er mere synd at vi kommer i 10 min og går igen end at hun er uden os. De har sikkert ret.
Vi tror på de gør det de kan. De siger at de forventer det kommer til at tage lang tid men at hun burde have en del gode år bagefter. Hvis altså hun får sin fulde førlighed tilbage.
Og ja - hun tror bestemt hun er vagthund :-)) og nej det kan hun ikke lige nu så igen har du ret Anita.
Knuzz til jer alle
nov 2006
Men man skal huske at kommer hunden sig, så vil den altid være disponibel for at få det igen, derfor skal man være yderst forsigtig med stød i ryggen dvs at man bør ikke efterlade den i sofaen, hvis man skal på toilet, så er den sikkert sprunget ned, når man kommer tilbage..ej heller bør den hoppe ud af bilen. osv...
Jeg havde besluttet mig for at hunden ikke skulle opereres, men som sagt blev hun 100% i orden bagefter. Men det kommer sikkert an på hvor den sidder...
nov 2010
Men det at hun kun vil ligge på en side gør at hun desværre kan få en blodprop - æv - håber virkelig de holder godt øje med hende vedrørene dette. De kunne jo tage hende op i armen så hun ikke hele tiden ligger..... Nogen der har forslag ??
Hendes diskusprolaps sidder i ryggen ved det de kalder L4-L5 hvor sad den ved din hund ??
nov 2010
hvordan fik du hende ud når hun var helt lam ?? holdt du hende eller gjorde du det først da hun fik føling ?
hvad sagde dyrlægerne til dig - hos os sagde de første jo at hun skulle aflives hvis det stod til dem fordi hun har mistet så meget af sin førlighed - dem hun er hos nu er mere positive men stadig vil de ikke sige at hun kommer til at gå
Hvad gjorde du udover prednisolonkuren ?
Det er jo præcis det som der er med vores hund der lyder til at der var med din så er meget spændt på dine svar :.-))
nov 2006
I starten holdt jeg hende faktisk mest i bur for at sikre 100% ro, og nogle af dem bliver også inkontinente osv, så det kan være noget værre svineri i starten hvor de slet ikke kan røre sig. Og jeg havde intet af at gå ud med hende. Men da hun kom slingrende på benene kunne jeg holde et håndklæde rundt om maven på hende, så jeg holdt fast i enderne, hvis du forstår hvad jeg mener, så behøver man ikke at få helt hold i ryggen selv af at lufte hund
Der skete gradvist en bedring. om som sagt gik det forholdsvist hurtigt med at hun kom på benene dog meget slingrende, men hun kunne gå. Jeg gjorde intet ud over at give hende prednisolon, i starten var det en meget høj dosis, man kunne ligefrem se på hunden når pillerne holdt op med at virke og når den så virkede igen. Den skal så sidenhen trappes ud, da de bliver afhængige af det.
Altså da jeg tog til dyrlægen med hende første gang, havde jeg besluttet med mig selv, at hun skulle ikke med hjem, hvis han sagde at der kun var operation som en mulighed. Men da hun reagerede bare en smugle på det ene ben ved at blive nappet i poten sagde han at vi skulle prøve med smertestillende. Han nævnte aldrig aflivning. Jeg vil sige at aflive kan man altid gøre, dvs hvis hunden ikke får det bedre efter f.eks 14 dage, så kan det være at den ikke har så gode udsigter til at blive frisk, og så må man jo afgøre om hunden er der for én selv eller for dens egen skyld. I sådan en situation er små bedringer store skridt, så vi kan krydse fingre for at hun bliver frisk igen....
nov 2010
nov 2010
nov 2010
FANTASTISK udvikling - dyrlægen siger vi ikke er sikre endnu - men det er altså vildt positivt
og Ja Palle - vi ved ikke nok om det her til at vi tør have hende hjemme. Hun er jo meget lille og kan hurtigt blive dehydreret så fint hun er der - det ser heldigvis ud til at virke.
Super glad hundemor :-))
dec 2013
jun 2006
Så selvom man gerne vil have dem hjem, skal mzn være opmærksom på det store arbejde og at man selv har fri fra sit job, så de ikke ligger alene.
nov 2010
Hej søde Inger N - tusind tak for dine hilsner - de varmer :-))
nov 2010
Vi er bare så super glade :-))) Sidder her med et total smil og har så meget lyst til at fortælle jer det - for I har været dem der har holdt modet oppe hos os - givet os håb, ideer, erfaringer og gode spørgsmål vi har kunnet give videre.
Kæmpe knuzz til alle
PS håber virkelig vi om noget tid kan tage til vagtdyrlægen og vise vores smukke pige - at hun er fin igen - og heldigvis ikke blev aflivet som de foreslog.
'
dec 2013
dec 2007
Ang. L4-L5 så er det betegnelsen for ryghvirvlerne regnet ud fra neden = fra bækkenet, og får man en diskos prolaps f.eks ml. L4 og L5 så vil det lamme benene/fødder og knæ. HELDIGVIS så kommer næste alle sig efter sådan en tur. "Når de self. får den rette behandling, da nogle jo desv. må opereres for at blive raske igen.
Jeg er bare super glad på Jeres vegne = dig og din hund
nov 2010
En lille smule fremskridt igen i dag - hun ligger bedre på maven og hun vakler ikke så meget når de holder hende og hun skal stå. Kan ikke selv stå endnu men hendes appetit er blevet større og hun søger meget selskab. De kan godt mærke hun er vant til at være sammen med os og helst i arm ;.)) og som de siger - det gør hun ofte nu - hun ligger og siger "kom og tag mig - jeg vil have selskab" og det kan man jo ikke stå for siger de :-)))) godt de har nogle unge piger til nusseture med hundene.
Hun er også i arm når hun får nogle af sine behandlinger.
Nu er det så spørgsmålet om vi tør tage hende hjem her i weekenden ..... erfaringer og gode råd er meget velkomne, hun kan jo stadig ikke selv styre sin krop så det er vigtigt vi hjælper med at komme ud i haven m.v. og vi er i tvivl om vi kan komme til at gøre det værre hvis vi gør noget forkert ?? hvad gør man - hvordan holder man o.s.v.
Vil du være så fedt at få hende hjem !!
nov 2010
dec 2013
dec 2007
Undskyld at jeg ikke skriver/forklare mig bedre, men jeg har SÅ svært ved at vågne i dag.
Men det er dejligt at hører at det forsat går fremad med den bette pige
dec 2013
nov 2010
nov 2010
Vi er nemlig præcis bange for at gøre noget forkert så hellere lade hende blive længere. Jeg har heller ikke lyst til at få hende hjem til en weekend - så skal jeg være 100% sikker på jeg kan få fat i vores faste dyrlæge - men nej - hellere vente - men underlige følelse - jubbbbiiiiii hun kan komme hjem
dec 2013
jun 2006
Min han gik ikke rundt det første stykke tid, han lå meget og rejste sig kun hvis vi opfordrede ham til det, så han styrret det ret godt selv.
Og når I har have lige uden for så det jo dejligt nemt.
nov 2010
Hvad hvis hun bliver total frustreret over ikke at kunne de ting hun plejer....
Hun vejer under 3 kg (har nok også tabt sig i ugens løb) så det er ikke vægten - det er mere alt det andet vi intet aner om.
Det er en fantastisk gave at hun er kommet så langt - der må simpelt hen ikke gå tilbage fordi vi tager hende hjem ........
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.490
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
nov 2010
Mht weekendvagten har vi også tænkt os at spørge hvad de gør med hende i weekenden - hvem der er der og hvad vi kan forvente de gør / hvor meget de ser til hende når det er weekend.
Tak for gode ideer og input
nov 2010
Hvis hun ikke bliver som ny på reservedele så kontakter vi igen Århus.
Tak for forslaget
dec 2013
nov 2010
nov 2010
nov 2006
Derimod tror jeg ikke at i kan gøre noget forkert, så længe man handler med omtanke, altså ikke går fra hunden, hvis den ligger i sofaen. Og når man støtter den med håndklæde når den er ude kan du heller ikke skade den. Og hunden gør jo ikke mere end den kan...Så tror nu ikke at i vil kunne gøre det værre...
jeg ville ikke have et problem i at tage den hjem
Men det er selvfølgelig jeres valg i kan evt give den våd foder hvis i er bange for at den ikke får nok væske, da det er mest vand, og så vil hun måske også hellere spise
nov 2010
Er lige nu mest overbevist om at hun skal blive på dyrehospitalet men snakker med dyrlægen i morgen.
Jeg er virkelig bange fordi hun blev dømt til aflivning for 5 dage siden og jeg skal ikke risikere noget - nu hvor vi håber hun kommer hjem
jun 2006
Hun vil helt sikkert komme sig hurtigere ved at være hjemme ved jer. Og gøre noget forkert kan I altså stortset ikke gøre, andet end hvis I er ubetænksomme og det virker I bestemt ikke til at være.
Hvis I sørger for hun ikke er alene med de andre, og ja ikke efterlader hende i sofaen, har hendes vand ved siden af hende, så skal det nok gå.
Har selv lige været hele mølen igennem og vi genoptrænner stadig. Men vil helt klar anbefalde jer at tage hende hjem til jeres trygge arme.
Jeg spurgte også dyrlæge om jeg kunne gøre noget galt, skulle jo trods alt bære ham ned hver 2-3 time fra 3 sal, så han kunne tisse. Og det var et stort nej, og at hjemme er bedst.
jun 2006
jun 2006
Du kan læse hele historien under mine forum emner Spondylose.
jun 2006
Tror jeg har fået kopieret linket her til historien.
nov 2010
Sikke en skøn hund
Har lige læst hele linket til du satte ind. Det var noget af en omgang du og din hund var igennem - skønt at det er gået så godt
Dyrlægen ringer til os her til morgen efter kl. 9:00 hvor han har set på vores lille pige og så må vi tage det hele godt og grundigt med ham. Smertestillende, hvor meget hun skal drikke/spise - hvad kan vi gøre for at gøre det bedst muligt for hende - hvor tit skal hun vendes så hun ikke kun ligger på den ene side, og hvordan gør vi det bedst muligt - løfter hende - hvordan vasker vi hende bedst muligt uden at gøre skade hvis hun kommer til at tisse på sig selv, må hun sove i arm som hun plejer og sidde hos os i sofaen / kontorstolen - skal hun sidde på arm hele tiden eller skal vi prøve at få hende op at stå, skal hun være i bur, hvor meget må hun forsøge at bevæge sig, må hun være sammen med sin søster / moster / far og onkel eller skal hun isoleres - hvilke symptomer skal vi være opmærksom på o.s.v.
Om vi kan komme til at gøre skaden værre - for er der en risiko for det så venter vi.
Klart vi helst vil have hende hjem
Mange mange spørgsmål - ved det godt.............
Har I andre forslag til spørgsmål så bliver de modtaget med kyshånd !!
nov 2010
Vi har nu igen talt med dyrehospitalet og blevet enige om at vi beholder hende der de næste dage, primært fordi vi ikke er sikre på om hun får fred og ro nok her - hun skal stadig holde sig i ro. Sammen med flokken vil hun alt for meget hun ikke kan så for en sikkerheds skyld bliver hun der i al fald nogle dage endnu.
De har weekendvagten og er der sammen med hende det meste af tiden og hun vil stadig få fys og laser i weekenden.
Æv men det føles rigtigt - hun skal helst have mere føling i al fald med forbenene før hun må mosle så meget rundt som vi pr. erfaring ved hun vil forsøge.
Forhåbentlig kommer hun hjem i næste uge.
Knuzz til jer alle og super weekend til jer - I har holdt modet oppe hos os og givet os en masse gode ideer/erfaringer/råd og vejledninger - betyder mere end I aner
dec 2013
Så rigtig god fremgang herfra
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.482
Jeg skulle hjem og spise hos en kollega og min kæreste skulle hjem til en af sine venner, så kærestens søster ville komme forbi og lige smide hundene i haven..
Da hun så kom ind til os, der lå minnie bare ned, og ville slet ikke stå
På sine ben, både min kæreste og jeg kom hurtig hjem og den ville overhoved ikke stå, eller logre med halen..
Vi kørte til dyrlægen, og den eneste der var åben, der var hun virkelig bange for at komme, så da vi kom derhen fik hun kæmpet sig op og stå..
Dyrlægen gav hende smertestillende og ville gerne beholde hende om natten for at se om der kom nogen ændringer men det kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til.. Så hun kom med hjem..
Hun kunne om morgnen ikke helt gå så vi bar hende ud og tisse, efter 24 timer så var hun på benene igen og efter 48 timer der løb hun rundt som hun plejede..
Det var frygtelige døgn vi troede at hun havde fået en hjerneblødning,
nov 2010
og sikke et skrækkeligt døgn for jer da Minnie ikke kunne gå - godt hun kom til det igen selv om jeg se på dit brugernavn at hun nu er savnet
nov 2012
Følger: 8 Svar: 8
nov 2010
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 65
nov 2010
Ja det vil være dejligt - men vi ved jo ikke om hun kommer til at gå igen - vi har talt løbende med dyrehospitalet her i weekenden men hun har fået ondt og der er ikke sket nogle forbedringer
Lige nu lidt håbløst
nov 2010
Dyrlægen har ringet her til morgen og fortalt at hun er blevet det de kalder hypersensitiv fra diskusprolapsen og ned og har smerter i det område.
De siger at det betyder det både kan gå den ene og den anden vej - nogen der har erfaring med det ??
dec 2013
Men hvor jeg håber, at du snart kan få noget godt at vide Det er så utrolig hårdt, at stå med så syg en hund
Krydser stadigvæk alt på snarlig bedring
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 11
nov 2010
Hun er ikke lam længere - der er bedre reflekser - benene er der gang i - men hun kan ikke stå eller gå endnu.
Dyrlægen siger at der er mange positive fremgange at spore men det sidste her kan betyde det er ved at gå godt eller skidt - det ved vi først om et par dage.
Nogle meget lange lange dage
Inger N - tak fordi du stadig håber og krydser fingre for os - dagene går med hhv håb og fortvivlelse - heldigvis stoler jeg på samtlige ansatte på dyrehospitalet og tror de tager sig af hende men nu er det ved at være for lang tid hun har været indlagt - vi trænger til at se hende og selv bedømme hvordan hun har det !!
dec 2013
Trøste kram herfra
nov 2010
nov 2012
det er rart der begynder at komme reflekser .
Akupunktur og svømning med hjælp ville være super for din hund.
Tænk dig om ---inden du besøger din hund ---du har behovet for at se din hund ---det er ikke sikker din hund opfatter det sådan ------da du så skal gå fra hende igen.
marianne
nov 2010
Tak for kommentarer :-)) du har SÅ ret :-))
aug 2014
nov 2010
Jeg håber du har ret og at hun snart kan komme hjem - men det at hun er blevet hypersensitiv gør det sværre at tage hende hjem - jeg ringede i går til dyrehospitalet og vi har aftalt at den dyrlæge der har taget sig mest af hende ringer i dag og så må vi lave en plan - uanset hvor dygtige de er på dyrehospitalet så vil vi her kunne give hende meget mere opmærksomhed og kærlighed og så snart hun er smertefri vil vi have hende hjem og se om det hjælper.
Nu er det 14 dage siden - ved godt at en diskusprolaps tager tid - men vi trænger til at se hende - det er 11 dage siden vi fik hende indlagt.
VI håber og krydser alt vi kan og sætter så stor pris på opbakningen og de positive tanker herfra siden.
Knuzz
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Jeg ved ikke hvad dyrlægen siger om fremtidige planer, men umiddelbart tænker jeg waterwalk (ikke svømning) som en del af motion/genoptræning.
Desuden har jeg hørt om dyrlæger, bl.a. aalborgdyreshospital.dk , der arbejder med at indsætte guld, som skulle lindre smerter ved forskellige ryglidelser. Måske det var værd at undersøge, nu du siger, at hun er blevet hypersensitiv.
Fortsat rigtig god bedring og positive tanker herfra
http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-37.aspx
nov 2010
Her er det billede de har taget af Trunte på dyrehospitalet - dyrelægerne synes hun ser fin ud - vi synes hun ligner en der siger - "hvorfor er jeg efterladt her" - men vi er jo også hendes hundeforældre. Vi trænger til at være der for hende - at se hende - at nusse hende - at forsøge at hjælpe hende.
Heldigvis er der jo sket mange gode fremskridt og vi kan ikke tage hende for tidligt hjem så vi må høre dyrelægen - men for .......... hvor vi savner hende.
aug 2007
dec 2013
nov 2010
Hendes hypersensitivitet er væk - hvilket er fantastisk !! der er masser af aktivitet i hendes ben men hun kan ikke / tør ikke stå som dyrlægen siger. Om det mere er mentalt fordi hun er faldet så mange gange ved de ikke men det mener de vi bedre kan finde ud af ved hun kommer hjem
Og nu er hun smertedækket nok - så i det hele taget burde vi kunne håndtere hende her.
SÅ nu er det så vi her kl. 13:00 skal hente hende og der have alle mulige og umulige spørgsmål med som vi skal have besvaret - hvordan holder vi hende bedst o.s.v.
Hvis I har nogle spørgsmål / ideer som I ville spørge dyrlægen om hvis det var jeres hund - så vil jeg blive meget glad for at få dem - hellere for mange end for lidt :-))
Knuzz
Og igen til dig Inger N - du er altså bare et lys i mørket
maj 2008
Har I på plads, hvordan I vil gøre med de andre hunde ? Det ville nok være noget af det, jeg ville fokusere på.
dec 2013
Jeg vil nok også sige som Lene ,at det nok er vigtigt med de andre hunde ,så de ikke tromler hende ned .For gensyns glæden bliver nok stor
Men bare dejligt at høre, at i kan få hende hjem Her krydses for, at alt må gå godt
nov 2010
Så er vores Trunte kommet hjem men hun er godt nok et sørgeligt syn og i en sørgelig tilstand. Hun har fået bevægelse i sine ben men kan stadig ikke støtte på dem og hun virker så trist. Ingen tvivl om at hun har haft det forfærdeligt ved at være så længe på dyrehospitalet, når hendes hverdag normalt er putten og nussen og så blev den hverdag byttet ud med stik og drop og asen og masen på en rigtig for hende træls måde og en hverdag fyldt med frustrationer.
Hun virker deprimeret !!
Hun er klart blevet mere tryg ved at komme hjem men hendes mave er smadret og hun har haft diarre 18 gange siden vi kom hjem i går eftermiddags så nu skal vi igen til dyrlægen og få noget for infektion og hun skal tjekkes for om hun har væske nok i kroppen.
Det værste er at se hende uden hendes normale livsgnist og hun er så utrolig træt at hun næsten ingenting kan. Og heller ikke orker at blive fysbehandlet i andet en få minutter af gangen.
Håber det hjælper når hendes mave er i orden igen og vi så kan koncentrere os om det primære - at få hendes ben trænet.
Hun har størst problemer med den højre side som om hun ignorerer at den er der - vil helst vende hovedet til venstre o.s.v. men reflekserne er i orden og hun kan bevæge benene.,
Alle gode råd om aflivning på nuværende tidspunkt frabedes - men alle gode råd om hvad vi gør bedst muligt lige nu modtaget med kyshånd !!!
dec 2013
dec 2013
nov 2010
Og da vi kom hjem lige for lidt siden satte vi hende ned i haven og holdt hende og så gik hun nogle få skridt ........ sååååå lige nu håb - hold da op det her er en gang op og nedture - men lige nu klart op.
Knuzz
dec 2013
jun 2006
Men pludselig gik det fremad. Og det gøre det stadig, men ja man ved jo desværre ikke om fremgang forsætter i den sværere tid, men det skal have tid.
nov 2010
Til Mie H. Vi forsøger at holde modet oppe - og det gik lidt fremad med hende men nu er hun total slap og ikke til at få liv i - hun har åbne øjne og trækker vejret - men i ryk.
Har du oplevet at Rocko blev helt slap i flere timer ??
Vi har fået laserbehandling på dyrehospitalet - kan det være det ??
Bare ikke til at holde ud det her - og igen er det ikke vores egen dyrlæge der har vagten !!!
dec 2013
dec 2013
jul 2012
Venlig hilsen AMA
jun 2006
nov 2010
Mie H - da Rocko var meget træt lå han så også som en slatten klud med åbne øjne - hun følger os med øjnene men kroppen gør ingenting overhovedet længere.
VI håber hun vågner i morgen men jeg tror ikke længere på det. I det mindste så er hun her hvor hun er elsket - putter i sengen og vi håber hun mærker vores kærlighed.
Knuzz til jer alle
feb 2011
Det gør mig uendelig ondt for jer, men kan, desværre, kun være enig i din sidste opdatering, det lyder i mine øre ikke på nogen måde som en hund der kommer sig lige om lidt, og den lyder til at have det rigtig dårligt...
Kan dyrlægerne ikke komme med nogle meget klare bud på hvad der kan gøres og at det vil hjælpe hunden snarest, og det læser jeg de ikke kan, så ville jeg også give den fred, hvor tung og træls en beslutning det end er ...
Det gør mig virkelig ondt for jer, men mest for jeres lille hund.
jun 2006
Kan også være hun skal sættes op i Predisol (var det hun fik ik?) Kan jo være hun har smerter. Og det viser de jo meget forskelligt. Men I må afsted til dyrlægen i morgen meget tidlig, hvis ikke der er forbedring. Forstår godt jeres beslutning med aflivning. Men som den sidste ting at prøve, ville jeg prøve at give hende et ordentlig skud Binyrebarkhomorn.
nov 2010
der er mange former for binyrebarkhormon og vi er kommet til at tænke på om det er medicinen hun reagerer på - den medicin hun får hedder Medrol - hvad hedder den medicin jeres hunde har fået som indeholder binyrebarkhormon ?
Det er 18 timer hun har været en total slap klud så vi er ikke meget for at give hende medicin igen uden at være sikre på det - vi vil tale med dyrlægen her til morgen men inden ville det være super hvis vi kan foreslå andre produkter som andre hunde har fået med binyrebarkhormon.
Aner ikke hvad jeg skal sige bortset fra at I er dem der virkelig gør jeg føler vi har en livslinie.
dec 2013
Mange varme tanker og kram herfra
nov 2010
Knuzz
dec 2013
Kram til dig
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
nov 2012
jun 2006
nov 2010
Det går lidt bedre og nu er hendes vejrtrækning blevet normal. Dyrlægen har fjernet hendes antibiotika (baytril) og forhåbentlig var det det der var problemet.
Hun har spist både A38, Oksesteg og drukket vand så det er positivt (alm hundemad er ikke interessant i dag - der skal noget ekstra lækket til)
Hvor mange mg fik Rocko ?
Knuzz
jun 2006
Han får lige nu 4 piller af 5mg mener jeg de er på. Men lige efter operationen fik han ret meget og da jeg fik ham hjem fik han 6 piller.
nov 2010
Nu er hun igen blevet aktiv og hun vil altså ikke være i bur mere og vil op og stå :-)) hun kan stadig ikke men der er klart fremgang i bevægelserne så vi glæder os til at komme til dyrehospitalet i morgen og få deres vurdering.
Knuzz til alle
jul 2012
dec 2013
feb 2011
Håber snart hun kommer helt på benene ...
nov 2010
nov 2010
Hun bliver 2 år den 26. december - håber hun er gående i fin form og kan fejre dagen oprejst.
Knuzz
aug 2014
nov 2010
Det går fint med Trunte - hun er nu kommet dertil hvor hun kan vakle et par skridt før hun falder - det er store fremskridt for hende og en stor lettelse for os.
Det tager lang tid men det værste burde være overstået. Hun har ingen smerter længere, hun sidder fint nu, hendes forben fungerer fint og så er det lige bagbenene der skal styr på.
Jeg håber I alle og jeres dyr har det godt :-))
Mange tanker og knuzz
Marianne
dec 2013
nov 2010
Tusind tak
aug 2007
jun 2006
Så rigtig godbedring og god jul.
aug 2014
God jul
jul 2012
nov 2010
Dyrlægen siger at det er det første halve år efter diskusprolaps at man ser hvor godt hun kommer sig .
Lang tid og hård omgang men heldigvis ser det ud til hun vil klare sig.
Knuzz fra en super glad hundemor
dec 2013
Håber stadigvæk det vil gå fremad ,med din lille hund
nov 2010
Knuzz
dec 2013
Og at du valgte ,at kæmpe selv om det har været hårdt .Og du kæmpede ikke forgæves heldigvis
Vi elsker jo vores små hunde
Stor kram til dig og din lille hund
jun 2006
nov 2010
dec 2013
Ja hun er utrolig smuk
maj 2008
nov 2010
Ja fantastisk at det gik så godt som det er gået - vi håber at hvis andre kommer i samme situation at vores historie så kan give håb. Nu kan Trunte jo gå tur og putte og er igen dronningen her med højt humør og store forventninger til livet - det var en hård tid med mange tårer men vi fortryder ikke et eneste øjeblik når vi ser hende nu.
nov 2006
HJÆLP - vores hund har mistet førligheden