{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Kingsmoor Pure/Taste of the Wild /Eukanuba {{forumTopicSubject}}

Vi skal have fundet noget nyt foder til vores OEB på 14 mdr. Han vil ikke røre råt kød, så Barf er udelukket. Han og vi har været rigtig glade for Markus-Mühle, han har virkelig trives godt på det, flot pels og "flot" afføring. Gunnar har ligesom mistet interessen for det, så derfor vil vi prøve noget andet. Vi har kikket på 3 forskellige, Kingsmoor Pure, Taste of the Wild som begge er kornfri samt Eukanuba. Han har aldrig haft problemer med allergi, men han har en smule "sart" mave, og får hurtigt "tynd mave". Hed godt at det er en jungle og at der er 1000 meninger, men ... alligevel modtages erfaringer med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kingsmoor Pure/Taste of the Wild /Eukanuba
  • #1   28. nov 2014 Hvad med Essential? Her kan du også få smagsprøver

• #2   28. nov 2014 Hvis han har sart mave, skal du som hovedregel holde dig fra de kompakte fodertyper, fx Essential. Det er simpelthen for skrapt for maven, er min erfaring.

Vi bruger Arion Digestive Sensibility til Tori, som har sart mave. Alle hundene elsker det her i huset - også de kræsne. Så prøv en foderprøve af det til din hund.

• #3   28. nov 2014 Malene: Bare af ren nysgerrighed, hvad mener du med kompakte fodertyper? Mine har ikke sart mave,så tænkte ikke over at det kunne betyde noget, men det er da rart at blive klogere hver dag smiley

• #4   28. nov 2014 Kompakte fodertyper - da tænker jeg på de varianter/mærker med meget høj kødprocent og meget høj proteinprocent i. De giver simpelthen racermave hos mange hunde med sart mave - ja selv hunde med alm mave, kan få problemer ved indtag af for meget af foderet på samme tid. Det skriver Essential selv på deres side.

Når man tænker på at råt kød har en proteinandel på ca. 20%, så er 35-40 % i tørfoder virkeligt meget.

Til hunde med meget sart mave ville jeg vælge et foder specielt lavet dertil, eller supplere mit alm foder med lidt kogt ris. Man kan også vælge et foder med kartoffel i.

• #5   28. nov 2014 Så idet at Markus Muhle ikke indeholder proteiner fra soja, hvede, etc, gør det lettere optageligt?

• #6   28. nov 2014 Det ved jeg desværre ikke noget om.

• #7   28. nov 2014 Det er umiddelbart den eneste skrevne forskel der er på de to fodertyper, så det var mere om Markus Muhle egentlig også er et kompakt foder og derved ville overgangen ikke være et problem. Nå ja men det var kun en tanke og hvis Essential selv skriver det, så er det selvfølgelig ikke en mulighed

• #8   28. nov 2014 Tak for forløbige råd. Nu er det ikke sådan at det er et større problem med sart mave, eller dsv. vi ikke har mærket til det med MM som han har fået gennem længere tid.

• #12   28. nov 2014 Jeg bruger Orijen. Min hund er også kræsen og mistede lysten til Taste of the Wild og Kingsmoor. Hun har også sart mave og kan ikke tåle fiskedeller, kylling, pølse etc, og hun fik også hurtigt sart mave på de andre fodermærker, men på Orijen er der intet problem. 6 fish varianten synes hun er enorm lækker.

• #13   28. nov 2014 Det er jo svært at give et godt råd angående fodring, da det er individuelt, hvad de kære dyr trives på.
    Jeg har det sidste års tid, vekslet mellem Markus-Mühle og Kingsmore pure, begge dele fungerer fint til min hund, men MM virker dog til at være lidt bedre til ham, til gengæld virker han glad for at få lidt nyt, hvilket jo er forståeligt.

Kommentér på:
Kingsmoor Pure/Taste of the Wild /Eukanuba

Annonce