1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Rå kyllingelår Rå kyllingelår

Skal for første gang prøve at give Felix et råt kyllingelår. Har ellers været lidt bange for det men nu har jeg læst om så mange herinde der fint kan give det og har læst mange anbefaler det til hvalpe fordi de er let fordøjelige.

Mit spørgsmål er så: Skal han spise alt, altså knogle og det hele?

Han får det under opsyn.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rå kyllingelår
  • #1   28. nov 2014 Ja ... alt kan spises, mine elsker det ...

• #2   28. nov 2014 Jep. Aston får det faktisk stort set hver morgen. Han spiser rub og stub

• #3   28. nov 2014 Super. Tak smiley
    Er spændt på hvordan hans afføring er i morgen.

• #4   28. nov 2014 Mine to mopse får også hele kyllingeunderlår. De elsker det og spiser rub og stup .
    Ingen problemer med afføringen.

• #6   28. nov 2014 Her er overlår fra kylling det allerbedste, hvis man spørger Fella smiley

• #7   28. nov 2014 Han har spist det. Det gik ret hurtigt men han har ikk kastet det op endnu smiley Og det er ca 2 timer siden han blev færdig. I starten skulle han lige finde ud af hvad det var så han slikkede lidt på det men derefter begyndte han hurtigt at tygge igennem det smiley

Får jeres hunde normal hård afføring af det?

• #8   29. nov 2014 Det er ikke farligt med hård mave, min hvalp fik vidst hård mave i starten, men nu er hun allerede totalt god til mange kødtyper efter et par uger smiley Hvis din hund er så sej at kunne spise et kyllingelår allerede, kan du også prøve lammeribben, kalkunlår og andelår. smiley Min hvalp (som ellers er en større hvalp) gnaver bedre i lammeribben end i andelårknoglen.

• #9   29. nov 2014 Er ikk så bekymret for hård mave. Det skulle jo være godt for analkirtlerne smiley
    Vil gerne købe lam til ham men synes det er vildt svært at få fat i. Har både været i Føtex, Bilka og inde ved en privat slagter.
    Har også hørt mange bruger stegeben fra svin men synes de ser ret store ud?
    Og så har jeg læst Kalveben sku være godt

• #10   29. nov 2014 Du må ikke give svin - eller, det ville jeg ikke gøre. Det kan være sygdomsfuldt og have orm osv. Jeg giver lammeribben fra kragborg hundefoder, som er rigtig gode og dufter friskt. Kalveben ville jeg kun give hvis det er ribben osv., hvis det er for at spise. De bærende kalveben er for hårde og jeg er lidt bange for om de kan knække tænder på dem. Jeg giver også osso bucco, men fjerner selve benet når kød og marv er spist smiley jeg ved dog ikke om en voksen hund kan få bærende ben uden problemer - det kan jeg ikke lige huske, men mener at de kan smiley

Du kan prøve at handle hos kragborg foder, det har jeg gode erfaringer med. Ellers har jeg fået anbefalet HT Hansen og das tierhotel smiley jeg kan ikke anbefale rigtig hundemads produkter, da min hund ikke kan lide det. Ved dog ikke om andre hunde kan smiley

Du kan også give laksehoveder eller hele sild, men de skal have været fryser ned til minus 20 grader i et døgn først, ligesom sushi pga orm risiko

• #11   29. nov 2014 Mange tak for svar smiley
    Vil prøve mig lidt frem

• #12   29. nov 2014 Selvfølgelig må du da give svin! Der er ikke hverken orm eller sygdomme i;) det er simpelthen noget ævl!
    Svineben har ofte en ret kraftig hård mave virkning;) jeg bruger det faktisk ofte som stopper hvis hundene har lidt diarre smiley

• #13   29. nov 2014 HELT enig med Bodil D #12
    Der er IKKE hverken sygdomme, orm, medicinrester eller andet skrammel i svinekød. Så jo. Man kan roligt fodre med svin.

• #15   29. nov 2014 Men de stegeben fra svin jeg har set synes jeg bare har set så store ud eller kan man skære dem over i flere dele?
    Undskyld alle de spørgsmål men har aldrig prøvet at give råt før smiley
    Synes det ville være godt med noget han virkelig kan rense tænderne på og få lidt hård mave af til analkirtlerne smiley

• #16   29. nov 2014 Du kan jo bare give hunden et stort ben og så fjerne det når den ikke gider mere;) men ellers er ribben nemme at dele, nøgleben m.m skal du nok bruge en nedstryger for at dele;)

• #18   29. nov 2014 Jeg har lige været i Esbjerg og forsynet mig med BARF.
    Jeg køber gerne det løsfrosne kød med masser af brusk og ben og så en pose kyllingehalse og små kalveben. Hundene og mig er rigtig glad for BARF.

• #19   29. nov 2014 min f både lår og bryst.

Kommentér på:
Rå kyllingelår

Annonce