Forsvarer ejer og legetøj mod hvalp Forsvarer ejer og legetøj mod hvalp
Nu kan det godt være mig der er for hurtig til at reagere og jeg lige skal hive dem en chance, men hører alligevel.
Kenya på 12 uger flyttede ind i går. Saphira på knap 3 år synes hun vat lidt uhyggelig, men de klarer sig egentlig fint og inden sengetid fik de løbet rundt i haven ig leget lidt.
Problemet ligger faktisk indenfor. Udenfor er Kenya helt med på at lege tagfat og løbe rundt, men indenfor vil hun gerne "slås" (som hun og moren plejede at gøre). Det kan Saphira slet ikke hotte ud af.
Saphira leger rigtig meget med lyd - det har hun stortset altid gjort når vi leger. Det hør hun også overfor Kenya. Hun knurrer løs selvom halen logrer, tungen er ude og overlæberne er slappe. Det gør Kenya usikker for hun har jo lært at knurren betyder skrid.
Men jeg mistænker også Saphira for at lidt af den knurren er ressourceforsvar når Kenya er hos mig eller når de vil have det samme legetøj. Der virker Saphira lidt usikker og jeg opfatter ikke den korte knurren som opfordring til leg.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Kan jeg til nød acceptere at Saphira lige rumler når hun ligger hos mig og så Kenya kommer masende. Men så skal det så sandelig heller ikke blive til mere.
Men hvordan skal jeg gribe dem an?
Og så skal jeg jo lige tilføje at Kenya ikke engang har været her i 24 timer, så min fornuft siger mig at jeg bare skal lade dem være og de nok skal finde ud af det. Men jeg synes jo heller ikke det er så smart at Saphira konstant knurrer (i leg/alvor...?).
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Min datters Dansk svensk gårdhund på 9 år har også lyd på og knurre Men som min datter siger, er det hendes måde at lege på .Jeg har nemlig heller ikke kunnet li det over for Misja Men der sker aldrig noget Misja kan te sig og skabe sig alt det hun vil over for den
Forsvarer ejer og legetøj mod hvalp