{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Mette H
Mette H
Tilmeldt:
27. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Forventninger til sælger? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Hvad er jeres forventninger til sælger( ud over de er søde ved hvalpe, giver dem ordenlig mad osv) men mere når det handler om dig, og kommunikationen med dig.
Lad os sige du købte en hvalp da den var 2uger. Du bor 300km væk, så du kan ikke besøge hvalpen før den igen er 8uger.
Hvad er dine ønsker/forventninger så til sælger.
-ønsker du billeder hver uge, hvor sælger sender. Eller er det okay at sælger aldrig skriver af eget intiativ?
Hvor længe er det okay der går før sælger svar 24timer.
Hvad er dine tanker?
Ville du blive irriteret vis sælger aldrig svarede tilbage, eller sendte billeder. At det altid var dig om skulle rykke for det. Samt at sælger så var 24timer om at svare og der så stadig ikke kom billeder.

Hos mig siger det hold dig væk og lad dispositum være dispositum være det. Jeg ville blive ked og skuffet.
Sælger er ikke en ældre trunte som ikke kan SMS. Men en forholdsvis ung person. Kommunikationen og venligheden forsvandt vis blot lidt efter pengene var betalt smiley
Sælger har også et liv, og er ikke en service person som er til for dig men for hvalpen. Meeeeennnn man glæder sig jo afsindigt til den her hvalpe.
Hvad tænker I alle sammen
Håber I vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forventninger til sælger?
  • #1   2. dec 2014 Jeg ville blive SÅ ked af det, hvis ikke min opdrætter holdte mig opdateret hele vejen igennem.
    Men jeg købte så også af en opdrætter som ikke ønskede depositum (jeg fatter i øvrigt intet af at man, hvis man ser sig selv som en seriøs opdrætter, vil ha' det!) og det satte jo krav til at hun skulle være sød hele vejen igennem smiley

    Ej, spøg til side, vores opdrætter har fra vi sagde vi var interesserede første gang, været helt fantastisk og er det stadig nu hvor Bodil er blevet 6 måneder. Hun hjælper altid og svarer nærmest lige med det samme, hvis jeg skriver til hende. Hun er nok et af de rareste mennesker jeg kender - og samtidigt sindssygt kompetent hvad angår hundeopdragelse o.lign.. Jeg ville nok ikke forvente af en opdrætter, at hun var som vores, men jeg ville da forvente at få lov til at følge med i hvalpens liv de første 8 uger inden jeg hentede hunden.

    Men har I slet ikke mulighed for at besøge det lille pus inden I skal hente? Det ville jeg altid gøre.


  • #2   2. dec 2014 Åh ja, man skal lede længe efter en opdrætter, man synes er OK - det skulle vi i hvert fald. Det med depositum, det ville jeg personligt som opdrætter ikke kræve før måske en uge inden afhentning af hvalpen. Men det er der mange der gør langt tidligere. Man skal dog være helt sikker på, hvad man betaler depositum til. Du bør skrive til opdrætter, hvad du betaler depositum til, inden du gør det, således at du kan få det tilbage, hvis det viser sig, at du af bestemte årsager ikke vil have hvalpen alligevel. Fx hvis den viser sig at have fejl eller mangler, som du personligt ikke vil acceptere.

    Dog er du egentlig godt stillet og kan kræve dit depositum tilbage, da det er OPDRÆTTERS ansvar at tydeliggøre, hvad du betaler depositum til. Hvis der ikke er lavet aftale om dette, kan du kræve depositum tilbage nærmest uanset årsag. Har I aftalt noget om hvad du betaler depositum til?


  • #3   2. dec 2014 Jeg syntes, at sælger skal have lov til at have lidt tid til at svare.
    Forstået på den måde, at man ikke kan forvente, at de svarer inden for 24 timer. De kan jo for eksempel have et job, hvor de arbejder i 24 timers vagter...

    Men til gengæld syntes jeg, at en ugentlig opdatering af hvordan det går hvalpen og lidt fotos også er på plads. Her er en hjemmeside jo rigtig god. Her kan man opdatere en gang eller to om ugen, hvor "alle" hvalpekøberne kan kigge med. Man skal altså f.eks. ikke sende forskellige fotos til 14 forskellige hvalpekøbere...

    Omvendt - igen - syntes jeg også, at det kan være rigtigt besværligt, at hele tiden at skulle forholde sig til en masse sms ér fra kommende hvalpekøbere, med spørgsmål hele tide ...
    Her må det være på sin plads, at hvalpekøber "samler" sine spørgsmål i en mail eller to....




  • #5   2. dec 2014 Betaler gerne depositum hvis opdrætter ønsker dette.

    ville sætte stor pris på opdateringer, men ikke noget jeg ville kræve, jeg fulgte Floyd´s kuld en del over facebook


  • #7   2. dec 2014 En ugentlig update er på sin plads.
    Du har vel en reservationsaftale og dermed et bevis på at du har betalt reservationsgebyr?


  • #8   2. dec 2014 Helt enig med Maiken.
    At have løbende kontakt med køber, ser jeg også som en måde at lære den nye familie at kende, så vi sammen kan finde den hvalp i kuldet, der passer bedst til de forskellige familier.
    Vi har haft familier fra både Aalborg og København, der er kommet forbi flere gange inden hvalpen var klar til at flytte hjemmefra. Så ja, det går begge veje.


  • #10   2. dec 2014 Jeg synes absolut ikke det giver mening at forvente / forlange at køber skal køre 300 km frem og tilbage hver eller hver anden uge indtil hvalpene er gamle nok til at flytte..

    Til gengæld synes jeg det giver god mening at sætte en eftermiddag af til at besøge opdrætter og hundene og få lagt behov, forventninger mm på bordet så begge parter har noget reelt at forholde sig til og muligheden for at vælge til eller fra.

    Jeg ville som køber elske at få en update mail med billeder engang imellem, men jeg ville ikke forvente det.
    Jeg ville have det fint med "bare" at følge dem på FB eller på en hjemmeside.
    Jeg ville nok have det lidt mærkeligt med slet ikke at få noget at vide i 6 uger....

    Jeg synes ikke man kan forvente / forlange et svar indenfor 24 timer... det er jo ikke El-giganten og vedkommende opdrætter har jo nok et arbejde og en familie ud over et helt kuld hvalpe at tage sig af


  • #11   2. dec 2014 Som hvalpekøber vil man selvf. altid gerne ha billeder hele tiden, og specielt hvis man bor så langt væk, at man ikke kan komme så tit.

    Set fra den anden side som en opdrætter, der er alene med hvalpene og ikke har et super-duper godt kamera, kan jeg afsløre, at det er knaldhamrende svært alene at lave gode billeder af hvalpe, som jo stort set kun er i ro, når de sover. Kors hvor har jeg taget mange billeder, hvor der mest af alt ses en stor utydelig næse, fordi mit kamera ikke er så hurtigt, og lige så snart, jeg går ned på hug for at tage billeder, så vælter alle hvalpene hen i hovedet på mig.
    Jeg prøver naturligvis at tage billeder, når jeg har gæster til at hjælpe mig, men selv da er det ikke altid let eller muligt, at få gode billeder af hver hvalp. Så hvis gode billeder hver uge er et krav, så må man finde et andet sted at købe end hos mig. Til gengæld er man velkommen til at komme tit, og jeg svarer hurtigt på mail.


  • #13   2. dec 2014 Jeg ved, at det er et fuldtidsarbejde at have hvalpe, så jeg ville aldrig forvente, at sælger sad og svarede købere dagligt. En gang om ugen ville være fint og gerne overordnet til alle købere fx på en hjemmeside

  • #14   2. dec 2014 Jeg ville ikke fravælge en god opdrætter ud fra om de sendte billeder eller brugte 24 timer på at besvare en mail..
    Det er da den mindste ting i verden..
    Jeg ville forvente en god kommunikation løbende om det kuld jeg nu er skrevet op til. Og jeg ville forvente at høre hvis der skete nyt.
    Ja vente tiden er lang. Sådan er det når man glæder sig til noget smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #15   2. dec 2014 Tak for jeres svar. Jeg har selvfølgelig besøgt huset med hvalpe, både mor og far, kysset og krammet dem alle. Men der er så lang derned at sælger viste sælger godt. Så det kan ikke komme som en overraskelse. Men syntes bare det fjerner noget af glæden at man intet. Samt sælger så ikke svare tilbage smiley
    Men syntes en lille SMS ville hjælpe lidt.
    Men det er selvfølgelig min egen skyld at jeg ikke har været tydelig nok i mine ønsker og forventninger.
    Ginnernes der er jo intet kommunikation fra sælger overhovedet. Det er jo derfor, at jeg er lidt aaaarrrrrhhhhhhhh.
    Der er desværre heller ingen kontrakt på dispositumet. Det er jo min fejl. Men der kommer der så på resten.
    Jeg har det også fint nok med at skulle ligge sådan et.
    Alt kommunikation har foregået over SMS. Efter handlen, jeg kunne også godt leve med en mail, men sælger syntes det er nemmere at tage et billed med mobilen. For så vupti så er det sendt til mig smiley
    Jeg blev ikke klogere af at spørge jer smiley havde håbet jeg fik mere ro i maven. For syntes det er svært.
    Dispositumet er jeg ligeglad med. Hellere få en ordenlig vovse/ handel end det her.
    Ja så kunne jeg vælge en stamtavle. Men lad os nu lige se bort fra det smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #17   2. dec 2014 Men syntes faktisk ikke at man som sælger kan tillade sig at bære passiv når man sælger hvalpe. Dølger ved da godt at vi som hvalpekøbere har følgerne i klemme smiley
    Isabella, var det mine hvalpekøbere der skrev hver dag ville jeg få spat smiley men hvor lyder du til at væren sød hvalpe sælger smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #18   2. dec 2014 Man Britt det jeg mente med den kommentar, var at købe en hvalp hos en dkk opdrætter og ikke en som avler uden table smiley

  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #21   2. dec 2014 Birgitta det kommer an på om man bor i vadum(Nordjylland) og opdrætter på Sjælland smiley
    Så er det ikke svært. Det koster ca 1100kr pr gang vi skal derover. Det er mange penge desværre. Derfor aftale vi at gøre dets over mobil. Så ville hun updaterer. Det gjorde hun bare ikke smiley


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #23   2. dec 2014 Pia fordi denne sælger havde det vi gerne ville have og kunne tilbyde det vi gerne ville have. Men det kunne de jo så åbenbart ikke alligevel smiley

  • #24   2. dec 2014 Vi så først vores hvalp den dag vi købte ham, og vi blev ikke opdateret heeeelt vildt meget af opdrætter - men det kunne jeg nu godt forstå, alt taget i betragtning smiley

    Vi havde ringet rundt til nogle forskellige opdrættere og forklaret hvilken type hvalp vi gerne ville have, om de havde kuldplaner der matchede dette osv. Rygtet gik så åbenbart, for en eller anden tirsdag blev vi kontaktet af en opdrætter i Sverige, at hun havde en hvalp præcis af den type vi søgte, og han var allerede 6½ uge gammel.

    Vi (eller, jeg gad godt, min kæreste gad ikke) gad ikke at køre hele vejen op i sverige den efterfølgende weekend, når hvalpen i så fald at vi skulle have den, allerede skulle afhentes weekenden efter. Det kunne opdrætter godt følge ham i, så vi aftalte at hun skulle sende en masse billeder, og så skulle vi tage stilling hjemmefra. Naturligvis med det forbehold, at vi kørte hjem igen uden en hvalp, hvis han var alt andet end det vi havde forestillet os.

    Vi fik et hav af billeder og valgte så at takke ja til hvalpen ud fra dem samt udfra lynhurtig research om kuldet. Vi anede ikke hvordan forældrene var af sind, men måtte jo stole på at de var som opdrætter beskrev. Alt andet lige, så må man jo stole på den opdrætter man betror et hvalpekøb til. Vi blev ikke bedt om at betale depositum. Vi var desuden også nødt til at tage en hurtig beslutning, hvis vi skulle nå at få alt papirarbejdet klar i tide - og vi nåede det lige til øllet, men også kun lige.

    Samme weekend mødtes vi med opdrætteren da hun skulle udstille i Danmark, hvilket var rigtig rart! Vi fik mødt hende og hun fik mødt os, og vi fik snakket meget om både vores og opdrætters forventninger til den her hvalp.

    Derudover hørte vi ikke meget fra opdrætter - jeg skrev til hende at hun hjertens gerne måtte sende alle de billeder hun havde lyst til, men vi fik aldrig flere. Det kan jeg så godt forstå, for det var kuldets 8. uge, og med 9 hvalpe i den alder har man rigeligt at se til.


    Da vi hentede hvalpen endte vi med at være der i 3½ time. Opdrætter havde disket op med stort morgenbord, og vi fik snakket ALT igennem og nusset med hvalpens mor, søster og hvalpen selv selvfølgelig. Og så tog vi ham i øvrigt også med hjem smiley


    Jeg har ikke fortrudt det 2 sekunder!
    Og jeg kender mig selv godt nok til at vide, at om den bor 4 timers kørsel eller 4 min. herfra, så skal jeg beslutte mig på forhånd om linjerne er værd at købe hund efter - for når først jeg ser hunden, ville jeg tage den med hjem om så den var blå og kun havde 3 ben.. Så for mig gjorde det ikke så meget, at vi ikke havde set hvalpen flere gange i forvejen.


    Alt i alt, så jo, det kunne da havde været fedt at blive holdt opdateret nærmest dagligt af opdrætter, det ville jeg havde ELSKET. Men det har jeg aldrig forventet, for jeg forstår fuldt ud at alle ikke har det sådan, og at man som opdrætter har nok at se til i forvejen smiley


  • #27   2. dec 2014 Hvad var det ved sælger der gjorde du valgte det sted?
    For du lyder ikke tilfreds.
    Jeg ville som jeg skrev ikke fravælge en god opdrætter på bagateller - men ingen kontakt overhovedet er jo ikke en bagatel.. Hvor længe er det siden i har haft kontakt? Opdrætteren burde jo være interesseret i at lære dig at kende, lære dig om det at få hvalp, og racen osv.

    jeg skrev også en "god opdrættere" - og det lyder det i mine øjne ikke til du har fundet.. Der er ingen stambog, der sælges en hvalp på 2 uger - dvs. før man overhovedet kan være sikker på den overlever alm. hvalpedødelighed. Du får ikke kvittering på reservation m.m.


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #28   2. dec 2014 Dem vi har snakket med havde opdrættet i stalden og det ønsker vi på ingen måde smiley
    Der var bare en gensidig forståelse, ja det er svært at forklare. Men må jo så sige at min mave fornemmelse var helt forkert åbenbart. Ingen af os er perfekte desværre. men jeg kan virkelig ikke se i bagspejlet at jeg kunne gære noget anderledes smiley
    Men tror det klogeste for os er at vi trækker stikket ud og skider vires dispositum et stk, da det ikke er det vær.
    Men tavle eller ej, så kan en DKK avler også også være et idiot efter de har fået deres penge smiley

    Line det ville jeg også kunne forstå, for der er de også store og 9 hvalpe smiley
    Men det her har været fra uge 2 i hvalpene liv og nu 5uger frem. Det er vildt strengt og hårdt for følelserne ..


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #30   2. dec 2014 Det er rigtigt Pia, det var måske noget at tænke over til næste gang. For det gør godt nok ondt på de følelser man nu engang får, samt glæden ved at få hundehvalp.
    Vi har besluttet at sige nej tak. Skid med dispositummet. Men vi vil ikke købe fra et sted hvor vi føler det pludselig handler om andet end det vi sagde ja til. Hvalpen er så ikke den eneste i verden heldigvis. Det er vist bare følelserne der bliver kede. Men hellere det end stå og der så bliver mere bøvl smiley

    Tusind tak fordi I alle ville svare mig. Det var rigtig dejligt at høre at vi ikke var de eneste som havde de tanker omkring det smiley


  • #31   2. dec 2014 Mine hvalpe er 8 uger. 4 er flyttet, 4 flytter i løbet af de kommende 2 uger.

    Dvs 8 købere med familier at forholde sig til, hvor alle havde forskellige behov og ønsker. Jeg synes faktisk det var svært - og jeg har fantastiske købere.

    Min tæve gik i kalkchok, inden da havde vi en syg hvalp, der endte med at blive aflivet. Samtidig passede en af os job og børn og vores andre hunde.

    Fra 3. Uge var vores hjem at sammenligne med en travl banegård. Min hanhund blev stresset og begyndte at gemme sig.

    Det er hårdt arbejde at have hvalpe. Dagene flyver afsted. Der var dage hvor jeg hverken orkede at tjekke mail eller SMS. Jeg lavede en lukket fb gruppe for kuldet, og holdt mest af kommunikationen der. Det har alle været glade for.



  • #32   2. dec 2014 Amaya: en facebookgruppe er en virkelig god idé! Og der kan alle også tale sammen på kryds og tværs.
    Det har vi også og det er SÅ hyggeligt. Både det at tale med Bodils kuld, men bestemt også at få gode råd og dele erfaringer med forrige kuld. Sætter KÆMPE pris på den gruppe smiley


Kommentér på:
Forventninger til sælger?

Annonce