Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul i hovedet..
  • #2   4. dec 2014 Det er næsten værre end at se Cesar Millan... Ham her misforstår jo ALT, virkelig ALT der foregår. Udover alt snakken om at hunden nu bare er enormt rolig ved siden af manden, så snakker han på gåturen også om at hunden går bagved ham = no pressure.. og alligevel rykker han i "halsbåndet" hvert femte sekund..
    Jeg synes virkelig det er slemt at se, hvordan han misforstår absolut ALT der kan misforstås, og derefter spiller så enormt klog og arrogant som du siger smiley

• #3   4. dec 2014 Hvor er han dog uintelligent og ubehagelig at høre på.

• #4   4. dec 2014 Ja, det er nemlig direkte ubehageligt at høre på ham - måden han arrogant eksklamerer at nu er hunden rolig og tænker "I'm just hanging out with this guy", når hunden TYDELIGVIS ikke finder situationen betryggende...

• #5   4. dec 2014 Hvad er problemet lige med den hund? Den virker da vildt sød, og reagerer da utroligt pænt på, at der kommer sådan et fjols der skal spille sej. For mig at se, så mangler den hund da bare nogen der kan arbejde fornuftigt med den.

• #6   4. dec 2014 Sprøjter han den i hovedet med et eller andet? Kan ikke helt se hvad det er, at han holder i hånden

• #7   4. dec 2014 Jeg synes nu faktisk han lægger ret fint ud, og overvejede i starten hvad du mente problemet med ham var.

Hans måde at lære hunden ikke at brase ud af sin boks og "overfalde" folk mener jeg er super.

Gå-pænt-træningen fatter jeg ikke meget af, men den første halvdel af videoen synes jeg er helt fin.

Det han holder i hånden, er sådan en der "sprøjter" luft (ala anti-.gøhalsbåndene blot håndholdt). Han siger i starten at den kan benyttes når hunden begynder at hoppe ind i dem og bide i dem. Om man er enig i brugen af den eller ej, må man jo helt selv om. Men jeg kan godt se ideen i forhold til at det er en stor og stærk hund -vend ryggen til og ignorer er altså ikke nemt med sådan en hund der napper i en og samtidig er så ihærdig.

• #8   4. dec 2014 Han starter jo netop egentlig fint ud, Michelle - men ødelægger det så igen på meget kort tid. Jeg er klar over, at der skal handles hurtigt mht. lågen og ikke at brase ud, men synes dog han er lige lovlig hurtig til at få smasket lågen i fjæset på hunden igen. Jeg kan godt se hvorfor han vælger at bruge den lille dims, der sprøjter luft - fordi hunden hopper op og ikke stopper. Men jeg synes dog godt nok ikke den er pissesmart; jeg ville i hvert fald ikke have det godt med at puste luft hårdt i øjnene på min hund. Det kan jo sidestilles med at sprøjte vand på hunden når den gør, eller give den en finger i siden når den hopper op. Ikke rart smiley

• #9   4. dec 2014 Funke -men en hund der er så pågående og voldsom som denne åbenbart er/har været, hvad foreslår du man gør istedet?
    Husk på at der ikke er ubegrænset tid til at lære den det, den skal jo enten kunne omplaceres eller aflives. Og jeg tvivler på at ret mange kunne holde til at den tyggede løs i dem mens de ihærdigt ignorerede den.

Man kunne self prøve at sende den retur til boksen e.l. hver gang den begyndte... men i sidste ende er luft harmløst, og det er altså et ret beskedent pust den får... det er mere et overraskelsesmoment end en straf...
    det samme gælder i øvrigt brug af f.eks. vandpistol eller forstøver som nogen bruger.... det har jeg altså ikke et problem med

• #10   4. dec 2014 I starten af videoen sad jeg og tænkte "Jeg ville da gøre det samme?" (der hvor han træner at hunden ikke skal buse ud af lågen). Men derefter tabte jeg godt nok også tråden. Stakkels hund går fra at se mega glad ud, til at krybe med halen mellem benene.. Kvælerhalsbånd, pighalsbånd og luftkompressor.. Så er han da godt nok helgarderet. smiley

• #11   4. dec 2014 Michelle - jeg kan godt se din pointe. Og at det nok ikke ville give hurtige resultater at bruge metoden med at ignorere. Men jeg synes i hvert fald ikke at det i orden, det han gør. Og heller ikke den "luftpistol" han bruger - for ja, en forstøver er jo nok harmløs når vi snakker vand, men kan du høre det pift det giver, når han lukker luften ud? Det er altså luft, der rammer meget hårdt på et bestemt sted - ligesom at puste sig selv med en cykelpumpe i øjet. Det kan altså bestemt ikke være rart. Men okay, jeg indrømmer at jeg jo godt nok ikke ved at det 100% er det, der foregår, da jeg ikke har været der. Jeg synes bare, at det meget kraftigt ligner sådan et lille hårdt pift, og det er altså ikke bare beskedent at få i øjet/ansigtet smiley Så ud fra den antagelse, nej, så synes jeg bestemt ikke det er en metode jeg bifalder.

• #12   4. dec 2014 Fünke - det ligner til forveksling en luftkompressor til at puste bolde op med, og hvis det er det, så husker jeg det absolut ikke som noget mildt pust. Men kan da håbe at det er en mildere, "hundevenlig" version. Jeg synes heller ikke det er nogen god løsning, og i en kombination med pighalsbånd og kvælerhalsbånd er det ikke skide charmerende..

• #13   4. dec 2014 Funke -tænker ikke kun det tidsmæssige perspektiv, men osse at sådan en størrelse altså kan bide ret hårdt, og jeg tror sgutte jeg ville være i stand til bare at stå og ignorere mens den tyggede i mig... Det er ikke alt jeg mener kan/skal ignoreres væk, sommetider kan det være en helt fin løsning at gøre noget der lige får hunden til at sige "hvad fanden var det", uden at det gør ondt eller skader den self (det kunne f.eks. osse være at bruge en dåse med sten i at rasle med, når en hund gør e.l.)

indrømmet, jeg aner ikke hvor hård den luft-dims er. Jeg antager bare at det ikke er noget der gør ondt, men kan self ikke vide det med sikkerhed

• #14   4. dec 2014 Michelle: det har du selvfølgelig fuldkommen ret i - hvis det var en aggressiv hund. Men hunden gør jo (på denne video i hvert fald) ikke andet end at hoppe op og hoppe op og hoppe op (og bide lidt i snoren). For mig at se er det ikke en aggressiv hund, der bider mens den hopper op; hvis den var det, ja, så ville jeg da nok heller ikke lige være den første til at prøve at stå og ignorere den smiley

Forskellen er, at jeg opfatter den "luftpistol" (luftkompressor?) han bruger som meget ubehagelig. Og som du siger skal det ikke gøre ondt, når man får hunden til at tænke "hvad fanden var det" - jeg opfatter det bare som om, at det bestemt ikke er rart for den. Det får vi nok aldrig opklaret smiley

• #15   4. dec 2014 Funke -men de siger i videoen at dette er en GOD dag og samtidig at hunden bider/napper i personalet. Så selvom vi umiddelbart kun ser en hund der hopper op, lyder det jo altså som en hund der tygger i dem... ikke fordi den er aggressiv, men selvom hunden bare er super meget glad, så kan det altså gøre temmeligt ondt alligevel -taler af erfaring, Gaia har ved temmeligt mange lejligheder efterladt blå mærker efter "stress-nap" på mig. Jeg ville IKKE være i stand til bare at folde armene og ignorere når hun gør det, det gør ganske enkelt for ondt.
    -og udfra hvad de fortæller er det jo netop det hunden gør -hopper op og tygger i dem.

Så et eller andet skal man jo gøre -hvis den GØR ondt denne luftdims, så er jeg enig, så ville jeg ikke lægge ud med sådan en. Men ignorere det væk ville jeg altså heller ikke.

Det der foregår indenfor, er jeg ikke videre uenig i. Det udendørs synes jeg tilgengæld er tåbeligt og unødvendigt.

Kommentér på:
Hul i hovedet..

Annonce