{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Bliver staffordshire bull terrier snart ulovlge? {{forumTopicSubject}}

Der var åbenbart en demonstration mod hundeloven i weekenden.
Fremmødet var minimalt, men når man ser på billederne, så tegner der et billede af at tosserne er begyndt at kalde diverse pitbull blandinger for STB, eller blandinger af dem. Ganske som de gjorde da alverdens pitbull blandinger blev kaldt amstaff.
Ender det med at en masse hunde bliver aflivet, eller kommer sbt på forbudslisten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliver staffordshire bull terrier snart ulovlge?
  • #2   16. dec 2014 Når en lov er så gennemtænkt og velovervejet, som den del af hundeloven, der omhandler listehunde, er det vanskeligt at se behovet for revidering. smiley smiley

• #7   16. dec 2014 Et af problemerne med "listehundene" er, at mange udtaler sig uden at ha' den fjerneste anelse om noget. Sådan lige dele ekstrabladet og dansk folkeparti. Der er så mange racer, som ligner "listehunde", - og så er det naturligvis "listehunde". Alt andet ville ødelægge ens mulighed for at være interessant.
    Den sidste var ikke møntet på dig Isabelle. Du er som regel sober i din tilgang til de "grimme" hunde. smiley
    Mht politiets indsats - prioritering. Politiet synes måske, at samtidig mobilsnak og bilkørsel udgør en større sikkerhedsrisiko. I så fald er jeg enig.

• #12   16. dec 2014 Jeg tror ikke, at den bliver ulovlig. Tror at det ville være sket tidligere i så fald.
    Har nogle gange mødt nogle stykker, som Berta har hilst på, hvor jeg har tænkt mit (altså at det ligner en listehund), men jeg har da aldrig sagt noget. Hvis de er søde og rare, så skal jeg ikke blande mig i om det er en listehund eller ej. Dertil ved jeg ikke nok om de racer. Har nogle gange mødt nogle stykker med mundkurv, og selvfølgelig bliver jeg da glad for, at nogen overholder loven i så fald at det er en listehund, men kan også blive helt trist. Det må ikke være sjovt for hunden at skulle gå rundt med smiley

• #13   16. dec 2014 Jeg er meget ked af de sanktioner man, som hundeejer, risikerer hvis ikke man kan dokumentere hvilken race ens hund er. Der har virkelig været nogle voldsomme og ulykkelige historier i kølvandet på hundeloven.

For et par år siden blev jeg meldt til politiet, for at have en stor pittbull (Elton) og en mindre pittbull-blanding (Ronja), to betjente bankede på og var klar på at tage hundene med, min yngste datter var et øjeblik helt ude af den, indtil alt blev opklaret ved fremvisning af stamtavler, men tænk hvis mine hunde ikke havde haft dem... hun var aldrig kommet over det.

• #14   16. dec 2014 Puha Karen. Det er min store frygt med Lulu. Kan ikke gøre hverken fra eller til, hvis nogen ser sig sur på hende/os smiley

• #15   16. dec 2014 Derfor man skal købe racer i risiko zonen med stambog, så er den ged barberet OG folk med listehunde skal holde sig fra at bruge dem i avl - for det er ulovligt!
    Det er ikke hundenes skyld, nej - det er menneskenes, men det er hundene det går ud over, så lad dog være... smiley

• #16   16. dec 2014 Det er let at være bagklog DKK. En bull terrier er/var ikke i risikozonen, men det ændrer jo ikke på, at risikoen er der, hvis folk ser sig sure nok - hvilket gælder for nærmest alle racer med kort pels og vægt på mere end 10 kg uden stamtavle. Ingen kan bevise en disse.

Det gør såmænd ikke følelsen mindre grim.

• #17   16. dec 2014 Danielle.. Men begge Lulus forældre er da med tavle.. Fra Tubulla hed kennelen ikke det?

• #18   16. dec 2014 En ren bull terrier vil da ikke kunne forveksles med en af de ulovlige racer.
    Den er heller ikke på positivlisten

• #19   17. dec 2014 house, se Karens svar. Det kan den så åbenbart godt i nogles øjne, og er selv fra Nordjylland, så man tænker jo sit..

Louise, jo Tubulla, men har ingen kontakt til opdrætter, og Tubulla eksisterer vist ikke mere smiley

• #20   17. dec 2014 Jo de har hjemmeside... Blot ny race smiley

• #21   17. dec 2014 Problemet er jo også, at mange netop kalder deres hunde for lovlige racer feks sbt selvom hunden ikke er det.. Det eneste man kan gøre idag når man køber hund af "muslelhunde typen" og ja alle andre racer, køber hund med tavle. Så er der ikke nogen problemer.. Det frygteligt det skal være sådan. Men sådan er det jo desværre når nogen ikke kan finde ud af at være ærlige og lade værre med fortsat at avle på listehunde.. Tvivler på sbt bliver ulovlig, i hvert fald gør ejerne bag disse hunde et stort stykke arbejde for at passe på racen, og sælger ikke hvalpe til hvem som helst..

Kommentér på:
Bliver staffordshire bull terrier snart ulovlge?

Annonce