{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.112 visninger | Oprettet:

Staffordshire Bull terrier {{forumTopicSubject}}

Vi er så småt begyndt at kigge efter en"ny" hund efter vi for 3 måneder mistede vores gamle meget savnede hund Freja ..
Har kigget på flere forskellige racer, men bliver ved at vende tilbage til staffordshire Bull terrier..har undersøget forskellene kenneler og opdrættere, da det jo er en selvfølge at have stamtavle på denne race..der er mange der har stamtavle og er medlem at dansk kennelklub..også nogle der ikke er medlem af sidst nævnte..
Hvor meget skal man ligge i om de har kennelmærke eller ej ..?
Og til jer med sbt..kan det virkelig passe at den ikke er Det mindste
Vagtsom ?? Og er der nogle sygdomme de er disponeret for , bortset fra AD og HD ? Som de jo gerne skulle være fri for når forældre er testet.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staffordshire Bull terrier
  • #2   8. okt 2016 lenchow har du haft staff siden du anbefaler Deestaff og har skrevet om den ? smiley

    en hund er ikke fri for ad og HD bare fordi forældre er, det er også ret meget miljøbetinget.
    du skal kigge efter øjenlysning, det skal være clear og så er der en sygdom jeg aldrig kan huske hvad hedder. noget med la2hg noget... den skulle helst være clear by parents.
    og kig gerne efter patella også smiley

    jeg ved ikke hvor vagtsom du tænker? vores er lidt og kan godt små bjæffe hvis hun synes der er noget udenfor. men tror bestemt at hun ville velkomme tyve med slik smiley


  • #3   8. okt 2016 og hc også skulle gerne være clear by parents også.

  • #4   8. okt 2016 Jeg ville ikke ligge så meget i om det er med eller uden kennelmærke hvis du gør dit forarbejde mht. at tjekke op på sundhed ikke kun ved forældre men også ved de andre hunde i linjerne.

    Jeg har læst det inde på deestaff specielt afsnittet om sundhed er virkelig mangelfuldt.
    men hvis man kender lidt til racen så ved man jo nok også hvorfor lige nøjagtig denne kennel mangler at skrive om sundheden... også har jeg ikke sagt for meget....


  • #5   9. okt 2016 Må man ikke anbefale en kennel, hvis man ikke har den race ?

  • #6   9. okt 2016 Det har jeg aldrig sagt. jeg var bare nysgerrig.
    hvad du tolker ud fra mine spørgsmål er på egen regning smiley


  • #7   9. okt 2016 Man kan godt finde en god hund hos folk der ikke har kennelmærke, men tendensen er faktisk at selv de der har nærmest ingen kuld tager kennelmærke, så jeg ville studse lidt hvis de ikke havde det smiley

    Staffen er disponeret for L2hga og HC hvoraf den kan være clear, clear by parents (genetisk fri), carrier eller affected.
    Derudover er den disponeret for bl.a. allergi, demodex, korsbåndsskader, mv. En Staffordshire Bull Terrier i DK bør som minimum have en kendt hoftestatus (man kan både teste via pennhip og røntgen), albueledsstatus og være øjenlyst. Nu hvor vores avlskrav er blevet fjernet, er det dog ikke alle der tester længere, eller ihvertfald ikke alle deres hunde..

    Mht vagtsomhed er det meget individuelt, men nej, den er som udgangspunkt ikke så vagtsom. Men der er da bestemt nogle der gør en del, særligt hvis der kommer gæster smiley


  • #9   9. okt 2016 Jeg læste lidt ad det igår jeg synes det ser fint ud smiley de er jo meget forskellige.
    jeg synes kun der stod noget med at staffen ikke altid kan med andre hunde når den bliver voksen.
    Jeg ville skrive at den har tendens til at blive egwtkønsagrressiv så man er lidt mere specifik.
    men jeg læst det igår da jeg var træt smiley så jeg har sikkert glemt det halve af det jeg har læst. også har jeg faktisk ikke løst træningsafanittet.
    jeg studsede dog lidt over at i teksten stod der hele tiden "he" eller "him" staffen fåes jo også i tæve form så det stillede mit øje smiley

    jeg kender ikke personligt til Dorthe men kennelen har ikke noget godt ry inden for det meste af staff verdenen...
    Jeg vil ikke hænge hende ud her, jeg ved bare hvad jeg har fået at vide rundt omkring og set af fakta om avlen i kennelen.


  • #11   9. okt 2016 okay. Jeg synes fint når man snakker om en race at man kan beskrive den som "it" men altså det er jo fint og gør jo ikke teksten mere forkert smiley

    jeg er da slet ikke i tvivl om hun sikkert tester for noget...
    Jeg benægter ikke der er sladder og rygter, men flere ting kan jo bevises ved at kig på fx hundeweb.
    jeg vil give hende en kompliment, jeg tror hun er en fantastisk sælger...


  • #13   9. okt 2016 Det er også helt fint smiley
    tror også bare at når jeg læser det, så sammenligner jeg jo med min tæve også står der "he" også tænker jeg gu er det ej smiley


  • #14   9. okt 2016 Men jeg er stadig nysgerrig. hvordan kan det være du har skrevet teksten med andre opdrættere ?
    tænker hvorfor du ikke har skrevet den med hende?
    (går ud fra hun måske ikke er så god til engelsk, hvilket jo er fair nok)


  • #16   9. okt 2016 okay. studser bare over man ikke selv laver teksten så smiley men der er vi forskellige.

  • #18   9. okt 2016 Jeg synes bare det er mærkeligt at man ikke selv skriver om sine hunde, når hun fint kan engelsk smiley det ville jeg til enhver tid selv gøre, det er bare det jeg mener med at der er folk så forskellige smiley
    det er ikke fordi det er dårligt det du har skrevet, men på en måde synes jeg teksten er ret upersonlig.
    hvilket jeg ser som en ulempe når det er en kennel man skal se på smiley


  • #20   9. okt 2016 Isabelle hvis du læser deestaff sundhedsafsnit på hjemmesiden står der faktisk intet om at racen et disponeret for dette...

  • #22   9. okt 2016 den er ihvertfald så hårdt ramt at det SKAL man bare tjekke for... Både HD og AD.
    begge dele er både avls og miljø betinget.
    Jeg ved ikke hvordan racen var for 50 år siden, men det kan jo sagtens være det er blevet bedre, eller bliver det i fremtiden.
    Det tror jeg på det gør ihvertfald.


  • #25   9. okt 2016 Hvad er det der pennhip Isabelle? har hørt om der flere gange men aldrig sat mig ind i det smiley


  • #26   9. okt 2016 Isabelle
    At oplysningerne ikke står på hjemmesiden er jo nok manglen på gode resultater smiley

    Jeg kan på ingen måder anbefale ovennævnte kennel, og det er ikke ud fra rygter men baseret på ren viden. Har aldrig anbefalet dem, og kommer aldrig til det. Hvorfor skriver jeg gerne i en pb til interesserede hvalpekøbere, hvis de spørger mig direkte.
    Og inden længe gløder min indbakke nok, af nogen der er pudset på mig smiley


  • #27   9. okt 2016 Ok tak for de mange svar.der er faktisk en Del der ikke har kennelmærke..
    Og jo er godt klar over at der er meget der skal undersøges inden man anskaffer sig en hvalp..især i det prisleje.. smiley
    Og er godt klar over man ikke nødvendigvis er garanteret en sygdomsfri hund, fordi forældrene er testede for div.



  • #28   9. okt 2016 Pia: Mit indtryk er bare, at mange af dem der var/er private og har én tæve og laver 1-3 kuld på dén hund og opdræt i det størrelsesleje faktisk begynder at tage uddannelsen smiley

  • #29   9. okt 2016 Nu der er samlet så mange staff-notabiliteter på eet sted, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor man finder den lidt slankere og mere højbenede type. Jeg er nemlig ikke så stor tilhænger af rullepølse, haha
    Fx som ham her http://www.hundegalleri.dk/galleri/82852-staffordshire_bull_terrier_amigo


  • #30   9. okt 2016 Søren U: Synes helt ærligt ikke opdrættere der avler sig væk fra racestandarden og/eller på ekstremer er noget man skal støtte smiley En rigtig Staffordshire Bull Terrier er altså ikke en tyk/tung rullepølse, men en aktiv hund med et godt drive og generelt set en god allround træningsmakker.





  • #31   9. okt 2016 Ved du, hvornår racestandarden blev nedfældet på papir? Jeg synes, at gamle fotos af sbt'en viser en mere elegant hund, end den der typisk er i gadebilledet.

  • #32   9. okt 2016 Søren, så er det jo amstaff man skulle kigge efter i den str smiley ( ved godt de er forbudte ). Men han er jo alt for høj.
    De fåes altså med kortere ben, men stadig i den slanke/sporty udgave smiley


  • #33   9. okt 2016 Tro mig, jeg ville også hellere eje en amstaff eller allerhelst en apbt, men det lader sig næppe gøre i vores lille "forskrækkede" land smiley

  • #34   9. okt 2016 Nej desværre smiley

    Men så er det jo bare heller ikke staffen man skal kigge efter smiley
    Men jeg har nu set opdræt som laver fine sbt'er som slet ikke er den kommode-model du tænker på :). Man kan nemlig også i mine øjne lave dem alt for tunge og tætte. Jeg har set en som mindede mere om en old eng. bulldog end staff. Den vej skal man jo slet slet ikke.


  • #35   9. okt 2016 Jeg kigger ikke efter en staff, mm den ligner Amigo fra linket

  • #36   9. okt 2016 Dem her laver fine ikke kommoder-modeller smiley
    https://www.facebook.com/aldgillis/


  • #37   9. okt 2016 Det må have været omkring 1935 - ikke hæng mig op på det. Mig bekendt er der ikke ændret meget, er lidt i tvivl om der måske er ændret noget i de tilladte farver smiley

    Altså hvordan de ser ud afhænger jo også af hvad de opdrættere der er ønsker i deres hvalpe, ønsker de en tungere type bliver de jo formentlig tungere.

    Og så synes jeg ikke at jeg har rullepølser smiley Og kender da utroligt mange andre jeg ikke vil mene har rullepølser smiley


    profilbillede
  • #38   9. okt 2016 Kunne jeg vælge helt fra hjertet, blev det helt klart amerikansk staffordshire terrier..en totalt misforstået race..dejlig familie hund..men loven står i vejen.
    Men så elsker jeg udseendet og ikke mindst adfærden hos sbt..


  • #39   9. okt 2016 Hvad er din plan med staffen?
    Påtænker du noget specielt af træning?


  • #40   9. okt 2016 Først og fremmest søger vi en dejlig familie hund, og vil selvfølgelig gå til hvalpe træning med den..ellers vil det være ture i skoven hvor vi bor,
    Gå spor, lege og have det sjovt.. smiley



  • #41   9. okt 2016 Calule..smukke hunde du har, især oijo.. smiley
    Har en svaghed for de stribede..eller brindle som det vel hedder ..
    Har læst de blå er diponibel for flere sygdomme, som allergi Fks.
    Kan det passe?


  • #42   9. okt 2016 Mange er splittet over de blå.
    jeg tror på de blå har større risiko for det end andre, det er de erfaringer jeg har hørt flest af.


  • #43   9. okt 2016 Udfra hvad DKK siger, så KAN der forekomme farverelateret´pelstab hos de blå, jeg husker ikke lige om der står noget om andre hudlidelser også.

    Oijo siger tak for komplimenten. Hun er mahogny brindle smiley


  • #46   11. okt 2016 Jim the Dandy er dermed 10-20% højere en dagens sbt'ere. Det er forskellen på elegant og elefant, haha

  • #48   12. okt 2016 Hvor gammel bliver en sbt i gennemsnit.?. Når man læser om racen står der 12-14 år..men bliver lidt overrasket når jeg gang på gang i grupper om racen, læser
    Folk siger farvel til deres hund i 8 -9 års alderen..syntes det er tidligt for en mellemstor race..er selvfølgelig klar over der kan være mange årsager.. smiley


  • #49   12. okt 2016 8-9 års alderen, så er det jo af sygdom?
    Har nu hørt om de der er blevet 12-14 år


Kommentér på:
Staffordshire Bull terrier

Annonce