{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Løbe med lille hund {{forumTopicSubject}}

Ja som de fleste af jer ved har jeg jo denne her lille DSG som er fra d. 5/4 - 2014.

Sagen er den at jeg godt kunne tænke mig at starte på nogen løbeture stille og roligt for at holde mig igang men jeg vil gerne have Chica med. Hvis det bliver aktuelt starter vi MEGET stille og roligt da jeg ikke har løbet før og Chica jo stadig kun er vaps.

- Men MÅ hun overhovedet komme med eller skal jeg vente til hun er ældre?
- Og hvis ja hvor gammel skal hun så være før hun må?

Venlig hilsen Las Chicas smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe med lille hund
  • #1   18. dec 2014 Hvis du aldrig har løbet før og ikke er i superduper form så vil der ikke ske noget ved at tage hende med nu. Det hun IKKE skal nu er at løbe længere stræk i en ensformig gangart uden nogen stop og pauser. Løbet skal være meget op hendes præmisser endnu.
    Man kan sagtens løbe med små hunde (altså sådan længere løbeture med udvoksede små hunde). Min far løb meget og langt (10-14 km var hans almindelige eftermiddagstur). Han havde ofte en af vores Ruhårede Foxterriers med. Det var løb i jævnt tempo i snor og uden ret mange snuse/tisse pauser - hunden elskede det og var helt elektrisk for at komme med. Jeg løb også med min Foxterrier (5-8 km) og havde hende med når jeg var til løb. Bare rolig vores hunde kom også på daglige snuse hygge gåture smiley
    Hundene skal selvfølgelig trænes op til det akurat som os og så skal de kunne lide at løbe med! Min gamle irertæve syntes løb var absolut forfærdeligt - og så skulle hun naturligvis ikke med. De to jeg har nu eeeeelsker det.


  • #3   18. dec 2014 Aha #1 Mange tak for et godt fyldigt og forståeligt svar! smiley
    Jeps jeg har faktisk aldrig løbet før *fniiis*

    #2 Åååh tusind tak skal nok komme med en Update når vi går igang. smiley
    Men er der ikke forskel på hvor gammel de skal være ifht størrelse på hunden osv?
    Tænker på Chili smiley


  • #6   18. dec 2014 Jeg skal ikke gøre må helt klog på det faktuelle omkring motion af hvalp/unghunde.
    Man skal ihvertfald holde sig fra at presse hunden på nogen måder. Nogen mener at selv en gåtur ikke bør vare længere en 30-40min mens de er hvalpe.

    Så jeg ville bare tage hende med på en lunte tur der vare max 20-30min evt bare løb noget af tiden til at starte med smiley Medmindre du er en erfaren hurtig løber, så ville jeg ikke mene at du overanstrenger Chica trunten smiley
    Hvis du kan, så hold hende i trav, det ansiges for at være opbyggende, og så er det, det tempo en hund selv ville vælge ved langdistancer. Men det kan være svært med en hund der har krudt i røven.
    Det er skønt at løbe med hunden smiley


  • #8   18. dec 2014 #6 Haha erfaren løber er jeg sq ikke, har aldrig rigtig løbet før smiley Men det giver da meget god mening i mit hovede det du skriver.

    7# Aha mange tak du søde smiley Men jeg er talblind så tallene"minutterne" forstår jeg ikke helt *rødmer* men er det som Johnny siger med 20-30 min for det lyder da i mine ører rimelig fornuftigt - hvis jeg altså selv kan det smiley (pyha puster allerede ved tanken) smiley


  • #9   18. dec 2014 Ja kan heller ikke regne ud hvor gammel Chica præcis er nu ved bare hun er fra d. 5/4 - 2014 *fniiis*

  • #14   18. dec 2014 INGEN løb før din hund er min. 1 år også selvom den selv 'gerne vil'.

    Det er DIG der skal beskytte den mod overbelastning af led og knogler, imens den vokser. Sådan noget tænker hunden jo ikke over, den synes self. bare det er sjovt at løbe med dig. smiley


  • #16   18. dec 2014 Tusind tak for alle de brugbare svar - konklusionen var INGEN løb før 1års alderen smiley Så gider jeg da heller ikke løbe, så det ikke sjovt når det kun er mig hehe

  • #19   18. dec 2014 #17 Haha det er det nemlig smiley Jamen vil da ikke løbe helt alene smiley

  • #21   18. dec 2014 Hahah, arhmen altså smiley Magen til dovenskab skal man lede længe efter.. Men der er alligevel heller ikke meget ved at løbe i øjeblikket smiley
    Koldt og vådt.. Så heller gummirøjserne og lange underbukser på og ud og vandre smiley


  • #23   19. dec 2014 Hahahah ja jeg er sq doven smiley Godt argument, det vådt og koldt smiley

Kommentér på:
Løbe med lille hund

Annonce